Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych z Oczyszczalni Ścieków w Suminie na rok 2021

Oczyszczalnia Ścieków w Suminie ogłasza przetarg

  • Adres: 44-295 Sumina, ul. Dworcowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 42 78 014, , fax. 32 42 78 014
  • Data zamieszczenia: 2020-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Oczyszczalnia Ścieków w Suminie
    ul. Dworcowa 12 B
    44-295 Sumina, woj. śląskie
    tel. 32 42 78 014, , fax. 32 42 78 014
    REGON: 27783329000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lyski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych z Oczyszczalni Ścieków w Suminie na rok 2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie poprzez odzysk lub unieszkodliwienie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 powstających w Oczyszczalni Ścieków w Suminie przy ulicy Dworcowej w okresie 12 miesięcy od dnia 02.01.2021 r. w ilości ok. 648,50 Mg (wartość szacunkowa), zgodnie z zachowaniem wymogów określonych obowiązującymi przepisami. Są to osady ustabilizowane, po procesie biologicznej stabilizacji tlenowej lub beztlenowej, a następnie zagęszczone i odwodnione mechanicznie. 1. Informacje dla Wykonawcy: 1) Maksymalną ilość odwodnionego osadu szacuje się na 648,50 Mg; 2) Ilość wytwarzanych osadów nie jest zależna od Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza opcję zwiększenia lub zmniejszenia przedmiotu zamówienia do 20% (129,70 Mg); 3) Podane powyżej ilości osadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za nieosiągnięcie wskazanych wielkości; 4) Zagospodarowanie ustabilizowanego komunalnego osadu ściekowego z zachowaniem wymogów określonych w ustawie o odpadach z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2020, poz. 797 z późn. zm.); Zamawiający wyklucza z zagospodarowania osadów ściekowych proces odzysku R10 - obróbka na powierzchni ziemi przynosząca korzyści dla rolnictwa lub poprawę stanu środowiska; 5) Nie dopuszcza się odzysku osadów ściekowych polegającego na ich stosowaniu: a) w rolnictwie, rozumianym jako uprawa wszystkich płodów rolnych wprowadzanych do obrotu handlowego, włączając w to uprawy przeznaczone do produkcji pasz; b) do rekultywacji terenów na cele rolne; c) do uprawy roślin przeznaczonych do produkcji kompostu; d) do uprawy roślin nieprzeznaczonych do spożycia i do produkcji pasz; 6) Zamawiający dopuszcza następujące metody odzysku osadów: a) R1 - Wykorzystanie jako paliwa lub innego środka wytwarzania energii; b) R3 - Recykling lub regeneracja substancji organicznych, które nie są stosowane jako rozpuszczalniki (włączając kompostowanie i inne biologiczne procesy przekształcania); 7) Wykonawca, który posiada wymagane przepisami prawa zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów, zgodnie z art. 27 ustawy o odpadach przejmuje odpowiedzialność za gospodarowanie odpadami i ich wykorzystanie; 8) Odbiór i transport osadów odbywał się będzie sprzętem Wykonawcy przystosowanym do tego rodzaju ładunków; 9) Wykonawca będzie wywoził osady sukcesywnie również w okresie zimowym, przy temperaturach zewnętrznych poniżej 0 st. C (np. -20 st. C). Wykonawca musi dostosować środki transportu w taki sposób, aby możliwy był ciągły odbiór osadu ściekowego. Zamawiający nie przewiduje podgrzewania osadu ściekowego lub miejsca jego załadunku. Załadunek następuje przy temperaturach zewnętrznych. 10) Wyniki badań osadu ściekowego (średnia wartość z ostatnich 3 badań): a) Odczyn (pH) – 11,83; b) Zawartość suchej masy – 23,73 %; c) Zawartość substancji organicznych – 39,60 %.; d) Fosfor ogólny – 0,78 %; e) Wapń – 18,67 % f) Magnez - 0,30 %.; g) Zawartość azotu amonowego – 0,16 %.; h) Zawartość azotu ogólnego – 3,20 %; i) Kadm – 0,78 mg/kg; j) Miedź – 81,50 mg/kg; k) Nikiel – 11,03 mg/kg; l) Ołów – 14,90 mg/kg; m) Cynk – 446,00 mg/kg; n) Rtęć - 0,15 mg/kg; o) Chrom – 15,00 mg/kg; p) Obecność specyficznego DNA Salmonella sp. - nie stwierdzono w badanej masie lub objętości; q) Obecność Salmonella sp. – nie badano; r) Liczba Ascaris sp., Trichuris sp., Toxocara sp. - 0 liczba/kg s.m.; 2. Odbiór osadów ściekowych będzie się odbywał od poniedziałku do soboty, w godzinach między 7:00, a 18:00. 3. Średnie zestawienie ilości wywozów z ostatnich 3 lat: 1) Styczeń – 7 wywozów; 2) Luty – 6 wywozów; 3) Marzec – 7 wywozów; 4) Kwiecień – 9 wywozów; 5) Maj – 10 wywozów; 6) Czerwiec – 9 wywozów; 7) Lipiec – 7 wywozów; 8) sierpień – 7 wywozów; 9) wrzesień – 6 wywozów; 10) październik – 7 wywozów; 11) listopad – 8 wywozów; 12) grudzień– 8 wywozów; 4. Wykonawca począwszy od dnia 02.01.2021 r. podstawi kontener o pojemności do 10 m3 w celu gromadzenia odwodnionego osadu. 5. Zamawiający po zapełnieniu kontenera zawiadomi telefonicznie Wykonawcę o możliwości odebrania osadów ściekowych, których odbiór powinien nastąpić w ciągu 48 godzin. 6. Osad na oczyszczalni jest sukcesywnie odwadniany, dlatego też wymagane jest po odebraniu zapełnionego osadem kontenera, każdorazowe podstawienie pustego kontenera celem ponownego załadunku osadu ściekowego. 7. Puste kontenery powinny być przygotowane do załadunku tj. powinny mieć zdjęte zamknięcia oraz być ustawione do załadunku w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. 8. Dostarczane kontenery przeznaczone do załadunku powinny być dokładnie opróżniane. 9. Wywóz i zagospodarowanie odpadów musi być potwierdzone „Kartą Przekazania Odpadu” w systemie BDO. 10. Środki transportu odpadów muszą być oznaczone przez Wykonawcę zgodnie z wymogami określonymi w § 9 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 r. w sprawie szczególnych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.). 11. Rozliczenie ilości osadu odbywać się będzie po zważeniu go na wadze Wykonawcy (waga musi posiadać legalizację). 12. Zamawiający zaleca odbycie wizji lokalnej i zapoznanie się z miejscem planowanych prac, jego okolicami i przedmiotem prac w celu oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka oraz pozyskania wszelkich danych mogących okazać się niezbędnymi do przygotowania oferty. Wizję lokalną można przeprowadzić w dni robocze od godz. 08:00 – 13:00 po uzgodnieniu terminu z Kierownikiem bądź Starszym technologiem. 13. Zamawiający wymaga, aby czynności w ramach realizacji umowy były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513700-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych), 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 299 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Mikołowski Bank Spółdzielczy nr 43 8436 0003 0000 0530 8207 0102. tytuł wpłaty winien zawierać m.in. oznaczenie sprawy – OŚ.3320.2.20 Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio z ofertą. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Nie wniesienie wadium w terminie, spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: dokument potwierdzający nadanie indywidualnego numeru rejestrowego w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w sekcji III.4) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt 2 powyżej stosuje się. 4. dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp – jeżeli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach