Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Pińczów oraz ich zagospodarowanie - Sektor I Miasto

Gmina Pińczów ogłasza przetarg

  • Adres: 28-400 Pińczów, ul. 3 Maja 10
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 3573871 do 75 , fax. 41 3572645
  • Data zamieszczenia: 2013-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pińczów
    ul. 3 Maja 10 10
    28-400 Pińczów, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 3573871 do 75, fax. 41 3572645
    REGON: 29100984000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pinczow.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta Pińczów oraz ich zagospodarowanie - Sektor I Miasto
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w Sektorze I. W wyniku podpisanej umowy Wykonawca w cenie ryczałtowej wykona kompleksową usługę odbioru i zagospodarowania (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w granicach administracyjnych miasta Pińczowa przy następujących ulicach: 1 Maja, 11 Listopada, 3 Maja, 7 Źródeł, Ariańska, Armii Krajowej, Armii Ludowej, Batalionów Chłopskich, Bednarska, Cicha, Daniela Olecha, Dygasińskiego, Floriańska, Generała Sikorskiego, Górna, Grodziskowa, Grunwaldzka, Jana Góreckiego, Jana Pawła II, Józefa Czołowskiego, Kamieniarska, Kazimierza Wielkiego, Klasztorna, Kluka, Kołłątaja, Kościuszki, Królowej Jadwigi, Krótka, Ks. Augustyna Kordeckiego, Kwiatowa, Langiewicza, Legionistów, Leśna, Łąkowa, Marszałka Piłsudskiego, Mirowska, Nowa, Nowowiejska, Nowy Świat, Ogrodowa, Oleśnickiego, Pałęki, Piaskowa, Piastowska, Plac Wolności, Podemłynie, Podgórze, Polna, Prymasa Kard. Wyszyńskiego, Przemysłowa, Reduty Mławskiej, Republiki Pińczowskiej, Słabska, Spokojna, Spółdzielcza, Stojeńskiego, Szarych Szeregów, Średnia, Wesoła, Wiosenna, Witosa, Władysława Jagiełly, Zachodnia, Zacisze, Złota, Żwirki i Wigury. Powierzchnia miasta Pińczów wynosi 14,33 km?. Liczba mieszkańców: Przyjmuje się, że docelowo systemem zostanie objętych szacunkowo ok. 11 000 mieszkańców. Rodzaj zabudowy - budynki jednorodzinne - 905 - budynki wielorodzinne - 151 Dane dot. liczby nieruchomości oraz mieszkańców, zawarte w opracowaniu, są aktualne na dzień 31 grudnia 2012 r., natomiast dane dot. ilości odpadów są danymi szacunkowymi i mają służyć Wykonawcy do oszacowania wartości zamówienia i złożenia oferty. Wykaz ulic wraz z orientacyjną liczbą mieszkańców i budynków objętych odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych L.p. Nazwa ulicy Liczba domów jednorodzinnych Liczba budynków wielorodzinnych Liczba osób 1. 1 Maja 4 6 183 2. 11 Listopada 21 4 140 3. Armii Krajowej 18 9 555 4. Dygasińskiego 3 1 54 5. Grodziskowa 73 7 539 6. Jana Pawła II 5 2 153 7. Kazimierza Wielkiego 8 4 456 8. Klasztorna 15 6 294 9. Krótka 4 2 71 10. Legionistów 10 4 187 11. Oleśnickiego 12 2 185 12. Pałęki 18 1 123 13. Plac Wolności 15 4 92 14. Podemłynie 6 1 53 15. Polna 47 2 198 16. Średnia 18 3 141 17. Wesoła 3 2 149 18. Witosa 21 7 351 19. Złota 7 2 77 20. Zacisze 9 1 99 21 Zachodnia 5 2 43 22. Spółdzielcza 4 1 27 23. Nowy Świat 3 12 931 24. Gen.Sikorskiego 2 12 994 25. Floriańska 5 2 44 26. 7 Źródeł 1 3 246 27. Batalionów Chłopskich 105 6 554 28. 3 Maja 100 16 951 29. Ariańska 8 - 44 30. Bednarska 29 - 96 31. Cicha 7 - 32 32. Daniela Olecha 5 - 15 33. Górna 21 - 60 34. Grunwaldzka - 7 674 35. Jana Góreckiego 9 - 29 36. Józefa Czołowskiego 1 - 5 37. Kamieniarska 8 - 26 38. Kluka 17 - 78 39. Kołłątaja - 6 410 40. Kościuszki 12 - 71 41. Królowej Jadwigi - 2 197 42. Ks. Augustyna Kordeckiego 4 - 12 43. Kwiatowa 1 - 3 44. Langiewicza - 3 184 45. Leśna 11 - 45 46. Łąkowa 18 - 66 47. Mirowska 8 - 25 48. Nowa 12 - 51 49. Nowowiejska 35 - 123 50 Ogrodowa 6 - 22 51. Piaskowa 1 - 2 52. Piastowska - 7 380 53. Podgórze 7 - 27 54. Prymasa kard. Wyszyńskiego 6 - 21 55. Przemysłowa 5 - 40 56. Reduty Mławskiej 11 - 42 57. Słabska 6 - 42 58. Spokojna 10 - 40 59. Stojeńskiego - 2 166 60. Szarych Szeregów 18 - 61 61. Wiosenna 12 - 50 62. Żwirki i Wigury 26 - 78 63. Armii Ludowej 1 - 1 64. Republiki Pińczowskiej 10 - 30 65. Władysława Jagiełły 26 - 87 66. Marszałka Piłsudskiego 12 - 40 2.3. Szczegółowy opis przedmioty zamówienia GROMADZENIE ODPADÓW: 1) Wyposażenie nieruchomości w odpowiednią i właściwą ilość pojemników oraz ich dezynfekcja należy do właściciela nieruchomości, ale Zamawiający wymaga od Wykonawcy usługi, w przypadku, gdy właściciel nieruchomości będzie zainteresowany i zgłosi taką potrzebę zaopatrzenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki do zbierania odpadów komunalnych, na zasadzie odrębnie i wzajemnie ustalonych warunków między właścicielem nieruchomości a Wykonawcą (umowa sprzedaży, dzierżawy, najmu, użyczenia). Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych należności. 2) Właściciele nieruchomości będą gromadzić odpady w następujących rodzajach pojemników: - pojemniki na odpady komunalne o pojemności 80 l,110 l, 240 l, 1100 l; - worki na odpady o pojemności 80 l, 110 l, 120 l; - pojemniki na odpady (KP 5, KP 7, KP 10) o pojemności od 5m? do 10m?, Kolorystyka pojemników/worków do selektywnej zbiórki: - kolor niebieski lub żółty przeznaczone do zbierania papieru i tektury, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metali, szkła (odpadów suchych) - kolor brązowy przeznaczony do zbierania odpadów mokrych (bioodpadów) CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ODPADÓW 1) Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych, ma być prowadzony w sposób niedopuszczający do ich zalegania w pojemnikach, z częstotliwością opróżniania pojemników nie rzadziej niż: a) w zabudowie wielorodzinnej - dwa razy w tygodniu, b) w zabudowie jednorodzinnej - dwa razy na miesiąc. 2) Odbiór odpadów selektywnie zbieranych w systemie u źródła takich, jak: papiertektura, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, szkło, metal, odpady zielone i ulegające biodegradacji, z częstotliwością nie rzadziej niż: a) w zabudowie wielorodzinnej - dwa razy w tygodniu, b) w zabudowie jednorodzinnej - dwa razy na miesiąc. 3) W przypadku terenów zabudowy wielorodzinnej w okresie przed świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocy, Wykonawca zobowiązany jest do zwiększenia częstotliwości ich odbioru i dostosowania go do chwilowych potrzeb. Zamawiający zastrzega sobie możliwość w okresach wzmożonego powstawania odpadów, do zlecania wywozów dodatkowych na zgłoszenie telefoniczne, faxem, mailem. Czas reakcji na zgłoszenie telefoniczne maksymalnie do 6 godzin od zgłoszenia. HARMONOGRAM ODBIORU ODPADÓW 1) Odbiór odpadów, będący przedmiotem niniejszego zamówienia, odbywać się będzie zgodnie ze sporządzonym przez Wykonawcę harmonogramem odbioru odpadów. Harmonogram zostanie sporządzony przez Wykonawcę na podstawie danych zawartych w niniejszej SIWZ i informacji zdobytych przez Wykonawcę zgodnie z pkt. 14 dotyczącym opisu sposobu przygotowania oferty, litera A. Wymagania ogólne, ppkt4) SIWZ. 2) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia, celem zatwierdzenia przez Zamawiającego, w terminie 14 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia, szczegółowego harmonogramu odbioru odpadów. 3) Harmonogram odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców zostanie sporządzony zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Pińczów i wymogami niniejszej SIWZ, w formie pisemnej i zostanie dostarczony przez Wykonawcę mieszkańcom, zostanie umieszczony na stronie internetowej Wykonawcy i Zamawiającego oraz tablicach ogłoszeń, nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem odbioru odpadów. 4) W wyjątkowych sytuacjach Wykonawca, na zgłoszenie Zamawiającego, ma obowiązek odbierania odpadów poza ustalonym w harmonogramie terminie, jeżeli odpady te zostały zebrane i zgromadzone na terenie nieruchomości w terminach innych niż przewiduje harmonogram odbioru odpadów, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców. ODBIÓR ODPADÓW 1) Wykonawca zapewni odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w sposób zapewniający właściwy stan sanitarno - porządkowy na terenie nieruchomości. Z budynków zabudowy wielorodzinnej odpady komunalne będą odbierane bezpośrednio z altan śmietnikowych i miejsc ich gromadzenia, natomiast z budynków jednorodzinnych z terenu przy posesji. 2) Wykonawca zobowiązany jest do: a) dokonania odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, opady atmosferyczne itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. b) Zgłaszania każdorazowo Zamawiającemu wszelkich nieprawidłowości w wykonywaniu usługi (brak lub niewłaściwa segregacja odpadów, brak dostępu do pojemników, zamknięta brama itp.) drogą mailową lub faksem. c) Porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. d) naprawiania i ponoszenia kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania wywozu odpadów komunalnych (uszkodzenia chodników osiedlowych, punktów do składowania odpadów, uszkodzenia lub zniszczenia pojemników itp.) za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. e) Wyposażenia własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo formy, w kamizelki z elementami odblaskowymi oraz w identyfikatory. TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH 1) Zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, 2) Zakaz odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku, gdy dzień odbioru przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów są dwa dni robocze następujące po dniu wolnym, 3) Zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypywaniem na drogę. 4) Wszystkie pojazdy będące w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. Zamawiający wymaga dodatkowego oznakowania pojazdu napisem odpady zmieszane w przypadku pojazdu odbierającego zmieszane odpady komunalne, odpady segregowane w przypadku pojazdu odbierającego odpady zebrane w sposób selektywny. SPRAWOZDAWCZOŚĆ 1) Odzysk lub unieszkodliwianie zebranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców: a) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych b) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów. 2) Wykonawca jest zobowiązany do: a) sporządzania kwartalnych sprawozdań, zgodnie ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi i przekazywania Burmistrzowi Miasta i Gminy Pińczów w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy, b) dostarczania Zamawiającemu zestawienia raportów wagowych i kart przekazania odpadów, w terminie do 7 dni po zakończeniu każdego miesiąca wraz z fakturą. 3) Wykonawca ma obowiązek prowadzić dokumentację związaną z działalnością objętą zamówieniem, w tym: a) bieżące prowadzenie ewidencji odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz wymaganej prawem sprawozdawczości, b) bieżące prowadzenie ewidencji jakościowej - morfologia odpadów, uwzględniającej również masą odbieranych odpadów oraz ich gęstość nasypową. 4) Przekazywanie Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań dotyczących: a) masy poszczególnych rodzajów odpadów, b) masy odpadów ulegających biodegradacji, c) właścicieli lub zarządów nieruchomości zamieszkałych, od których odebrano odpady komunalne, wraz z podaniem liczby pojemników z odpadami odebranymi z terenu nieruchomości, d) właścicieli nieruchomości lub zarządów nieruchomości zamieszkałych, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem. 5) Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania kwartalnej informacji o masie poszczególnych rodzajów odpadów (z podaniem kodów odpadów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją), stanowiących pozostałość po przerobie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, kierowaną do składowania wraz z podaniem instalacji, do której zostały one przekazane. Informacja ta ma być składana do końca miesiąca po upływie kwartału, którego dotyczy. INNE OBOWIĄZKI 1) Współudział w edukacji mieszkańców, w tym dystrybucja dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Gminie Pińczów, o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru, 2) Wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowych, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczających niedogodności dla mieszkańców Gminy Pińczów do niezbędnego minimum; 3) Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie; 4) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami; 5) Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; 6) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 20 000,00zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pinczow.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach