Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, z terenu Gminy Dobra

Gmina Dobra ogłasza przetarg

  • Adres: 72-210 Dobra, Rynek 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 3914528 , fax. 91 5790541
  • Data zamieszczenia: 2013-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobra
    Rynek 1 1
    72-210 Dobra, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 3914528, fax. 91 5790541
    REGON: 81168431500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobragmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, z terenu Gminy Dobra
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, z terenu Gminy Dobra i dostarczenie ich do miejsca zagospodarowania lub utylizacji. 2.Oznaczenie usług wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90500000-2 usługi związane z odpadami 90511000-2 usługi wywozu odpadów 90512000-9 usługi transportu odpadów 34928480-6 pojemniki i kosze na odpady i śmieci. Wymienione usługi należą do kategorii usług CPC nr 16. 3.Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: 1)ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z późn. zm.), 2)ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, ze zm.), 3)ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), 4)rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122; oraz zgodnie z: 5)uchwałą Rady Miejskiej w Dobrej nr XXVII/172/2013 z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra, dalej zwaną Regulaminem; 6)uchwałą Rady Miejskiej w Dobrej nr XXVII/173/2013 z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 4.Charakterystyka Gminy Dobra: 1)gmina miejsko-wiejska, 2)Gminę Dobra zamieszkuje obecnie ok. 3954 mieszkańców (zameldowanych na pobyt stały i czasowy jest 4364 osób, w mieście 2270; przyjęto, że część osób wyjechało za granicę lub z innych powodów - studia, praca - nie zamieszkują na terenie Gminy Dobra); 3)liczba nieruchomości zamieszkałych wynosi 654, w tym jednorodzinnych - 530, wielorodzinnych - 124 (minimum 4 wyodrębnione lokale); 4)ilość wytworzonych odpadów komunalnych ogółem, które trzeba będzie odebrać, w okresie trwania umowy (18 miesięcy), od właścicieli nieruchomości zamieszkanych szacuje się na ok. 1400 Mg/rok; w tym: a)odpadów zbieranych selektywnie ok. 236 Mg/rok (wielkogabarytowe - 12 Mg, opakowania ze szkła i szkło - 39 Mg, opakowania z tworzyw sztucznych - 18 Mg, papier i tektura - 3 Mg, odpady z betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów - 14 Mg, biodegradacyjne - 150 Mg); b)odpadów zmieszanych ok. 1164 Mg/rok - powstałych po wyselekcjonowaniu frakcji odpadów wymienionych w ppkt a), (od mieszkańców - 1080 Mg, z cmentarzy komunalnych - 70 Mg, z koszy ulicznych - 9 mg, z przystanków autobusowych - 3 Mg, z targowisk - 2 Mg); 5)właściciele nieruchomości (ok. 99%) posiadają pojemniki na odpady komunalne; 6)na ternie Gminy znajduje się 20 gniazd z pojemnikami, w których gromadzone jest szkło; 7)aktualnie obowiązujący cennik w RIPOK w Słajsinie: a)cena przyjęcia na składowisko 1 Mg odpadów zmieszanych - 240,00 zł/Mg brutto; b)cena przyjęcia na składowisko 1 Mg odpadów segregowanych: - opakowania z papieru i tektury - nieodpłatnie, - opakowania z tworzyw sztucznych - nieodpłatnie, - opakowania z drewna - nieodpłatnie, - opakowania z metali - nieodpłatnie, - opakowania wielomateriałowe - nieodpłatnie, - zmieszane odpady opakowań - nieodpłatnie, - opakowania ze szkła - nieodpłatnie, - opakowania z tekstyliów - nieodpłatnie, - odpady kuchenne ulegające biodegradacji - 150,00 zł/Mg - baterie alkaliczne (z wyłączeniem 16.06.03) - 160,00 zł, - inne baterie i akumulatory - 160,00 zł, - odpady z betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów - 16,00 zł/Mg, - gruz ceglany - 16,00 zł/Mg, - zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, materiały ceramiczne, itp. - 180,00 zł/Mg, - usunięte tynki, tapety, okleiny itp. - 100,00 zł/ Mg, - odpady z remontów i przebudowy dróg - 100,00 zł/Mg, - odpadowa papa - 240,00 zł/Mg, - urobek z pogłębiania inny niż wymieniony w 17.05.05 - 15,00 zł/Mg 8)do SIWZ załączono: wykaz nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dobra oraz wykaz gniazd, w których gromadzone jest szkło. 9)Zgodnie z Regulaminem właściciele nieruchomości są zobowiązani do prowadzenia selektywnego zbierania odpadów komunalnych i wyposażenia nieruchomości w pojemniki lub worki odpowiednio oznakowane do prowadzenia selektywnej zbiórki. 10)Gmina Dobra utworzy tymczasowy gminny punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK - lokalizacja ul. Traugutta 2 lub teren oczyszczalni ścieków), który zostanie wyposażony w kontenery przez wykonawcę oraz będzie przez niego prowadzony. 11)Zgodnie z art. 9e ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r poz. 391) w związku z art. 7 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), Wykonawca odebrane z terenu Gminy Dobra odpady komunalne zmieszane, biodegradowalne i zielone oraz zbierane selektywnie przekazywać będzie do Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi w Słajsinie, gm. Nowogard. Obiekt ten jest Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych (dalej RIPOK) dla regionu gospodarki odpadami CZG R-XXI. Opłatę za zagospodarowanie odpadów przekazanych do RIPOK w Słajsinie ponosił będzie Zamawiający. Adres Instalacji: Słajsino 30, 72-200 Nowogard. Podmiot odpowiedzialny za eksploatację instalacji: Celowy Związek Gmin R-XXI, Słajsino 30, 72-200 Nowogard 5.W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi: 1)Wyposażenie tymczasowego PSZOK, przed rozpoczęciem wykonania usługi odbioru odpadów komunalnych, w następujące kontenery: - kontener stalowy o pojemności minimum 10 m3 - 1 szt. - pojemniki stalowe o pojemności minimum 5 m3 - 4 szt. - pojemniki na akumulatory o pojemności 0,6 m3 - 1 szt. - pojemniki na świetlówki o pojemności do 140 szt. - 1 szt. 2)Zaopatrywanie właścicieli nieruchomości (zgodnie z wykazem nieruchomości załączonym do SIWZ) w worki 120 dm3z folii PEHD, przez okres trwania umowy; koszt worków wykonawca uwzględni w cenie jednostkowej zryczałtowanej, określonej w ofercie wykonawcy, za 1 Mg zebranych i przekazanych do zagospodarowania odpadów selektywnie zbieranych. 3)Odbieranie odpadów komunalnych (w każdej ilości), od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z częstotliwością określoną w Regulaminie, z podziałem na: a)zmieszane odpady komunalne, po wyselekcjonowaniu: zużytych baterii i akumulatorów; zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, szkła, odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, chemikaliów, zużytych opon, opakowań po środkach ochrony roślin, przeterminowanych leków, papieru i tektury, metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych; b)selektywnie zbierane: papier i tekturę, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe; c)odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone; 4)Odbieranie szkła z ogólnodostępnych 20 punktów na terenie Gminy Dobra i transport ich do RIPOK w Słajsinie; 5)Transport i przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów selektywnie zbieranych (w każdej ilości), w tym określonych w pkt. 2, do RIPOK w Słajsinie; 6)Prowadzenie tymczasowego GPSZOK, w którym będą odbierane od mieszkańców następujące rodzaje odpadów: a)papier i tektura (20 01 01), b)tworzywa sztuczne (20 10 39), c)metale (20 01 40), d)szkło (20 01 02), e)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (20 01 35*, 20 01 36), f)wielkogabarytowe (20 03 07), g)zużyte baterie i akumulatory (20 01 33*, 20 01 34), h)zużyte opony (20 03 99), i)lekarstwa (20 01 31*, 20 01 32), j)popiół, k)odpady biodegradowalne, l)odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów prowadzonych samodzielnie, za wyjątkiem odpadów zawierających azbest, m)inne odpady komunalne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych. Tymczasowy GPSZOK powinien funkcjonować od dnia jego przekazania wykonawcy przez Zamawiającego, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 15:00 do 18:00 oraz w sobotę w godzinach od 10:00 do 12:00. Przewiduje się możliwość weryfikacji godzin funkcjonowania w zależności od pory roku oraz potrzeb mieszkańców. Wykonawca będzie przyjmował wymienione wyżej odpady dostarczone przez mieszkańca Gminy Dobra, po okazaniu przez niego dokumentu potwierdzającego zamieszkanie na terenie Gminy (np. dowód osobisty, umowa najmu, potwierdzenie dokonywanie opłat za odpady itp.). Przy odbiorze poszczególnych frakcji wyselekcjonowanych odpadów wykonawca będzie ważył te odpady lub w inny sposób określał ich ilość, co zanotuje w ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów wraz ze adresem posesji/właściciela nieruchomości. Wykonawca ma obowiązek wydać mieszkańcowi dokument potwierdzający przyjęcie jego odpadów do GPSZOK. Wykonawca przekazuje selektywnie zebrane odpady do RIPOK w Słajsinie. Odbiór odpadów komunalnych gromadzonych w GPSZOK będzie odbywał się z częstotliwością dopasowaną do potrzeb oraz na zgłoszenie Zamawiającego, 7)prowadzenie, przynajmniej 2 razy w roku, zbiórki z terenów nieruchomości zamieszkałych mebli i odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; terminy i harmonogram zbiórek zostaną uzgodnione przez wykonawcę z Zamawiającym. Realizacja usługi będzie polegała na poinformowaniu mieszkańców o organizowaniu tzw. wystawki (z podaniem dnia i godzin odbioru ww. odpadów) w formie ogłoszeń, na stronie internetowej wykonawcy oraz Zamawiającego, informacji podanej w administracjach osiedlowych wszystkich zasobów mieszkaniowych na terenie Gminy; zbiórka powinna być tak zaplanowana, żeby objęła cały teren Gminy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł). 2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 2.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank : Bank Spółdzielczy w Goleniowie, Oddział Chociwel Nr rachunku : 36 9375 1041 5502 4471 2000 0010 3.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 4.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Dobrej, ul. Rynek 1, w sekretariacie Urzędu, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 5.Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dobragmina.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach