Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Żelechlinek

Gmina Żelechlinek ogłasza przetarg

  • Adres: 97-226 Żelechlinek, Plac Tysiąclecia
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 447 122 712 , fax. 447 122 770
  • Data zamieszczenia: 2019-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żelechlinek
    Plac Tysiąclecia 1
    97-226 Żelechlinek, woj. łódzkie
    tel. 447 122 712, fax. 447 122 770
    REGON: 59064783600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zelechlinek.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Żelechlinek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Żelechlinek”. I SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe na terenie Gminy Żelechlinek, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z obowiązującymi zapisami: • ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 1454 ze zm.), • Planu Gospodarki Odpadami Województwa Łódzkiego na lata 2016-2022 z uwzględnieniem lat 2023-2028 przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XL/502/17 z dnia 20.06.2017 roku, • Uchwały Nr L/282/2018 Rady Gminy Żelechlinek z dnia 12 lipca 2018 r. zmieniającej uchwałę Nr XVII/110/2015 Rady Gminy Żelechlinek z dnia 02 grudnia 2015 w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żelechlinek (t.j. z 2018 r. poz. 3992), • Uchwały Nr L/281/2018 Rady Gminy Żelechlinek z dnia 12 lipca 2018 r. zmieniającej Uchwałę Nr XV/100/2015 z dnia 29 września 2015 r. Rady Gminy Żelechlinek w sprawie uchwalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 2. Odpady, będą odbierane ze wszystkich miejscowości Gminy Żelechlinek: Brenik, Budki Łochowskie, Bukowiec, Chociszew, Czechowice, Czerwonka, Dzielnica, Feliksów, Gawerków, Gutkowice, Gutkowice Nowiny, Ignatów, Janów, Józefin, Julianów, Karolinów, Kopiec, Lesisko, Lucjanów, Łochów, Łochów Nowy, Modrzewek, Naropna, Nowe Byliny, Nowiny, Petrynów, Radwanka, Sabinów, Sokołówka, Stanisławów, Staropole, Świniokierz Dworski, Świniokierz Włościański, Teklin, Władysławów, Wola Naropińska, Wolica, Żelechlin, Żelechlinek - Materiał pomocniczy usytuowania nieruchomości na terenie gminy zawiera Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Żelechlinek dostępny na stronie: http://zelechlinek.pl/ 3. Wykonawca zobowiązany jest zgodnie z art. 6d ust 4 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do wskazania w ofercie regionalne instalacje przetwarzania odpadów komunalnych (wskazane w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Łódzkiego na lata 2016-2022 z uwzględnieniem lat 2023-2028, dla regionu III), do których będą przekazywane odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości tj:: 4.1 z nieruchomości zamieszkałych: 4.1.1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) a) Niesegregowane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach 120 lub 240 litrowych, b) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć pojemniki (nowe lub używane, o odpowiednim standardzie technicznym i sanitarnym) w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy zgodnie z wykazem nieruchomości przekazanym Wykonawcy przez Zamawiającego, najpóźniej w dniu podpisania umowy. c) Pojemniki zostaną dostarczone przez Wykonawcę zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego, d) Częstotliwość załadunku i wywozu - 1 raz w miesiącu w terminach podanych, w powszechnie udostępnionym do wiadomości mieszkańców harmonogramie. e) W przypadkach gdy odpady nie zmieszczą się do pojemnika, Wykonawca ma obowiązek odebrania zmieszanych odpadów komunalnych wystawionych przez właściciela nieruchomości w workach, z zastrzeżeniem iż mają być to inne worki foliowe niż do selektywnej zbiórki odpadów. f) Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania zanieczyszczonego terenu na skutek rozsypania odpadów, w wyniku jego działalności. 4.1.2. Segregowane odpady komunalne (15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99) a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zamieszkałych będzie się odbywać w systemie workowym, b) Worki do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca, c) Wprowadza się następujące rodzaje worków: • zielony oznaczony napisem „SZKŁO” - z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, • żółty oznaczony napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” – z przeznaczeniem na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, • niebieski oznaczony napisem „PAPIER” – z przeznaczeniem na odpady z papieru, w tym z tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury; • szary oznaczony napisem „POPIÓŁ” – z przeznaczeniem na popioły z palenisk domowych. d) Worki foliowe do segregacji odpadów komunalnych powinny charakteryzować się następującymi parametrami: • materiał: folia polietylenowa LDPE o grubości zapewniającej ich wytrzymałość, • pojemność : zielony – 60 l, żółty – 120 l, niebieski – 120 l, szary – 60 l • oznakowanie – wszystkie worki powinny być opatrzone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadach, wykazem odpadów, których nie należy wrzucać oraz nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy; e) Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady wystawione w workach do segregacji odpadów komunalnych sprzed nieruchomości lub z altan śmietnikowych. f) Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania zanieczyszczonego terenu na skutek rozsypania odpadów, w wyniku jego działalności. g) Po każdorazowym odbiorze odpadów komunalnych obowiązkiem Wykonawcy jest dostarczenie właścicielom nieruchomości zamieszkałej worków do segregacji odpadów komunalnych poprzez ich pozostawienie przy wejściu do posesji, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, h) Worki służące do segregacji odpadów komunalnych, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć do nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, i) Wykonawca zobowiązany jest dostarczać do siedziby Zamawiającego żądaną ilość worków dla każdej frakcji selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, które w miarę potrzeby będą rozdysponowywane właścicielom nieruchomości zamieszkałych, j) Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów segregowanych - 1 raz w miesiącu, dla każdego rodzaju odpadów komunalnych, w terminach podanych w powszechnie udostępnionym do wiadomości mieszkańców harmonogramie. 4.1.3. Odpady ulegające biodegradacji (kod 20 02 01, 20 02 03, 20 01 08). a) Odbiór odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, które nie zostaną poddane przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych procesowi kompostowania będzie się odbywać w systemie workowym tj., w workach koloru brązowego, oznaczonych napisem „BIO” z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, b) Worki do odbioru od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji zapewnia Wykonawca, c) Worki foliowe do odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji powinny charakteryzować się następującymi parametrami: • materiał: folia polietylenowa LDPE o grubości zapewniającej ich wytrzymałość, • pojemność : 120 l, • oznakowanie – wszystkie worki powinny być opatrzone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadach, wykazem odpadów, których nie należy wrzucać oraz nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy; d) Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady wystawione w workach do segregacji odpadów komunalnych ulegających biodegradacji sprzed nieruchomości lub z altan śmietnikowych. e) Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania zanieczyszczonego terenu na skutek rozsypania odpadów, w wyniku jego działalności. f) Po każdorazowym odbiorze odpadów komunalnych ulegających biodegradacji obowiązkiem Wykonawcy jest dostarczenie właścicielom nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnego zbierania w/w frakcji odpadów poprzez ich pozostawienie przy wejściu do posesji, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, g) Worki służące do segregacji odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć do nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, h) Wykonawca zobowiązany jest dostarczać na zgłoszenie do siedziby Zamawiającego worki do segregacji odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, które w miarę potrzeby będą rozdysponowywane właścicielom nieruchomości zamieszkałych, i) Częstotliwość załadunku i wywozu - 1 raz w miesiącu, w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w terminach podanych w powszechnie udostępnionym do wiadomości mieszkańców harmonogramie. 4.1.4. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodzie 20 01 23*, 20 01 35, 20 01 36. a) Odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości zamieszkałych (zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej). b) Zbiórka polegać będzie na załadunku odpadów na środek transportu, posprzątaniu miejsc odbioru oraz zagospodarowaniu odebranych odpadów. c) Częstotliwość wywozu - raz w miesiącu tj. przy odbiorze odpadów segregowanych, w terminach podanych w powszechnie udostępnionym do wiadomości mieszkańców harmonogramie. 4.1.5. Odpady remontowo – budowlane (gruz oraz odpady pochodzące z drobnego remontu) a) Odpady remontowo – budowlane będą gromadzone w pojemnikach 120 l, b) Pojemniki do odbioru odpadów remontowo – budowlanych zapewnia Wykonawca, na podstawie złożonego Zamawiającemu zgłoszenia przez właściciela nieruchomości zamieszkałej, c) Wykonawca w terminie 2 dni od uzyskania informacji przez Zamawiającego dostarczy na teren nieruchomości określoną ilość pojemników (max. 480 l), d) Odbiór pojemników odbywać się będzie na podstawie złożonego przez Zamawiającego zgłoszenia do Wykonawcy, e) Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 4.2 z Punktów Odbioru Odpadów Komunalnych: 4.2.1. Z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych tzw. PSZOK (20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 21*, 20 01 25, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 30, 20 03 07, 16 01 03, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 23*, 20 01 35, 20 01 36) a) Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, chemikalii oraz ubrań i tekstyliów odbywać się będzie z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, który znajduje się na terenie Oczyszczalni Ścieków w miejscowości Żelechlinek, przy ul. Wojska Polskiego 14, b) Częstotliwość odbioru - na telefoniczne lub e-mailowe zgłoszenie Zamawiającego. c) Wykonawca zobowiązuje się odebrać w/w odpady w ciągu 7 dni od dokonania zgłoszenia przez Zamawiającego. d) Obowiązkiem Wykonawcy będzie przekazanie odebranych odpadów do zagospodarowania zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu, w miesiącach następujących po miesiącach, w których odebrano w/w odpady kart przekazania odpadów. e) Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. f) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć pojemniki i kontenery w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, o następującej pojemności: • odpady wielkogabarytowe - kontener KP10 • zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – kontener KP 5 • zużyte opony – kontener KP 5 • chemikalia – pojemnik 1100 L, • ubrania i tekstylia - pojemnik 1100 L. 4.2.2. Z punktu odbioru przeterminowanych leków (20 01 32, 20 01 31) a) Odbiór odpadów typu przeterminowane leki odbywać się będzie z dotychczas funkcjonujących punktów stacjonarnych zlokalizowanych w następujących miejscach: • Apteka „Św. Antoniego” ul. Jana Susika 5, 97-226 Żelechlinek, • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Żelechlinku, ul. Jana Susika 4, 97-226 Żelechlinek. b) Częstotliwość załadunku i wywozu - w razie potrzeby na telefoniczne /e-mailowe zgłoszenie Zamawiającego c) Wykonawca zobowiązuje się odebrać w/w odpady w ciągu 7 dni od dokonania zgłoszenia przez Zamawiającego. d) Obowiązkiem Wykonawcy będzie przekazanie odebranych odpadów do zagospodarowania zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu kart przekazania odpadu, 15 dnia następującego po miesiącu, w którym odebrano w/w odpady, e) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć punkty w odpowiednią ilość wkładów kartonowo foliowych najpóźniej, w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. f) Wkłady kartonowo foliowe Wykonawca zobowiązuje się każdorazowo wymieniać przy odbiorze w/w odpadów. 4.2.3. Z punktu odbioru zużytych baterii i akumulatorów a) Odbiór odpadów typu zużyte baterie i akumulatory odbywać się będzie z dotychczas funkcjonujących punktów stacjonarnych zlokalizowanych w następujących miejscach: • Publiczna Szkoła Podstawowa w Żelechlinku, ul. Witosa 1A, 97-226 Żelechlinek • Urząd Gminy w Żelechlinku, ul. Plac Tysiąclecia 1, 97-226 Żelechlinek. b) Częstotliwość załadunku i wywozu - w razie potrzeby na telefoniczne /e-mailowe zgłoszenie Zamawiającego c) Wykonawca zobowiązuje się odebrać w/w odpady w ciągu 7 dni od dokonania zgłoszenia przez Zamawiającego, d) Obowiązkiem Wykonawcy będzie przekazanie odebranych odpadów do zagospodarowania zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu, kart przekazania odpadu, 15 dnia następującego po miesiącu, w którym odebrano w/w odpady, e) Pojemniki do odbioru baterii i akumulatorów zapewnia Wykonawca najpóźniej, w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy II SZCZEGÓŁOWE DANE CHARAKTERYZUJACE ZAMÓWIENIE: 1) Powierzchnia Gminy Żelechlinek wynosi ok. 9 200 ha. 2) Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Żelechlinek na dzień 31.12.2018r. wynosi: 3332 3) Dane dotyczące liczby mieszkańców objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, szacunkowej liczby gospodarstw domowych, liczby nieruchomości rekreacyjno – wypoczynkowych oraz liczby pojemników 120/240 litrowych wg stanu na dzień 28.02.2019 r. NAZWA MIEJSCOWOŚCI LICZBA ZADEKLAROWANYCH MIESZKAŃCÓW LICZBA GOSPODARSTW LICZBA NIERUCHOMOŚCI REKREACYJNO - WYPOCZYNKOWYCH LICZBA POJEMNIKÓW 120 L LICZBA POJEMNIKÓW 240 L Brenik 10 7 1 7 - Budki Łochowskie 26 7 1 4 3 Bukowiec 91 29 2 21 8 Chociszew 40 13 - 10 3 Czechowice 114 40 6 29 11 Czerwonka 179 53 2 38 15 Dzielnica 15 11 2 11 - Feliksów 17 9 2 8 1 Gawerków 22 9 3 5 4 Gutkowice 109 31 1 21 10 Gutkowice Nowiny 23 7 - 5 2 Ignatów 28 6 - 3 3 Janów 24 11 1 10 1 Józefin 45 18 1 15 3 Julianów 13 4 - 3 1 Karolinów 112 36 - 27 9 Kopiec 65 20 - 13 7 Lesisko 102 41 2 36 5 Lucjanów 9 3 - 2 1 Łochów 51 23 3 20 3 Łochów Nowy 51 16 1 11 5 Modrzewek 70 22 1 17 5 Naropna 98 38 4 33 5 Nowe Byliny 55 21 2 17 4 Nowiny 49 19 1 15 4 Petrynów 50 19 - 19 - Radwanka 156 42 - 31 11 Sabinów 29 18 4 18 - Sokołówka 47 14 - 11 3 Stanisławów 138 42 - 31 11 Staropole 24 11 2 10 1 Świniokierz Dworski 33 16 2 15 1 Świniokierz Włoś. 52 21 2 15 6 Teklin 21 14 3 14 - Władysławów 19 11 3 10 1 Wola Naropińska 52 16 - 12 4 Wolica 31 12 - 11 1 Żelechlin 423 136 4 100 36 Żelechlinek 533 177 9 144 33 RAZEM 3026 1043 64 822 221 4) Liczba nieruchomości o utrudnionym dojeździe do posesji wynosi: ok. 21 5) Szacunkowa ilość w skali roku odbieranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych z terenu Gminy Żelechlinek wynosić będzie 484 m3. 6) Szacunkowa liczba właścicieli nieruchomości, od których odbierane będą odpady zielone (od 01.04 do 31.10) wynosi: ok. 71 7) Szacunkowa ilość pojemników na wyposażenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: a) Pojemnik 1100 l – 2 szt. b) Kontener KP10 – 1 szt. c) Kontener KP5 – 2 szt. 8) Ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Żelechlinek określone na podstawie kart przekazania odpadów oraz sprawozdań podmiotów świadczących usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy za okres od 01.01.2018 r. – 31.01.2018 r. KOD ODPADU NAZWA ODPADU ILOŚĆ ZEBRANYCH ODPADÓW W MG 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 0,579/ 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 32,256/ 15 01 07 Opakowania ze szkła 57,281/ 16 01 03 Zużyte opony 3,400/ 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 0,080/ 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 0,810/ 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 1,270/ 20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (POPIÓŁ – OBOWIĄZEK SEGREGACJI OD 07.2018 R) 21.320/ 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 4,160/ 20 03 01 Niesegregowane odpady komunalne 325,640/ 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 28,600/ SUMA 475,396 9) Kilometraż dróg wynosi w przybliżeniu ogółem 90 km (plan uwarunkowania rozwoju komunikacji - załącznik nr 2 do SIWZ). Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia jako czynność pomocniczą przy przygotowywaniu oferty. Zamawiający nie pokrywa kosztów z tym związanych. W trakcie trwania zamówienia przewiduje się zmianę liczby gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o około 10% Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy - o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) Oświadczenie- grupa kapitałowa (załącznik nr 7 do SIWZ); 3) Oświadczenie wraz z wykazem robót, które Wykonawca zamierza zlecić podwykonawcom – załącznik nr 9 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach