Przetargi.pl
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY DUSZNIKI - ZDRÓJ

Gmina Miejska Duszniki Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 57-340 Duszniki-Zdrój, ul. Rynek 6
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 869 76 60 , fax. 74 866 90 25
  • Data zamieszczenia: 2013-08-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Duszniki Zdrój
    ul. Rynek 6 6
    57-340 Duszniki-Zdrój, woj. dolnośląskie
    tel. 74 869 76 60, fax. 74 866 90 25
    REGON: 89071790600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.duszniki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY DUSZNIKI - ZDRÓJ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. wykonanie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się na terenie Gminy Duszniki - Zdrój oraz z punktów selektywnej zbiórki odpadów w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 1.2. Opróżnianie pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki, stojących na terenach przeznaczonych do użytku publicznego sukcesywnie w miarę ich zapełnienia jednak nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. 1.3. Odbieranie odpadów budowlanych i rozbiórkowych z Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych znajdującego się na działce nr 103 obręb Centrum, wjazd od ul. Dworcowej. 1.4. Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji zamówienia zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z: 1) art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ze zm. 2) rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ze zm. 3) rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów ze zm. 1.5. Wykonawca ma obowiązek składać Zamawiającemu kwartalne sprawozdania zgodnie z art. 9n ust. 1-3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wykonawca zobowiązany jest także zamieścić w sprawozdaniu informację o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 1.6. Dostarczanie bezpłatnie każdemu właścicielowi nieruchomości zamieszkanej kompletu worków od odbioru odpadów segregowanych oraz użyczenie na okres od 01.10.2013 r do 31.03.2014 r. każdemu właścicielowi nieruchomości zamieszkałej pojemnika na odpady niesegregowane. 1.7. Wykonywanie innych pozostałych czynności niezbędnych do prawidłowego wykonywania przedmiotu zamówienia. 2.1.1. Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały wg stanu na dzień 31.12.2012 r. wynosi 4860. Szacowana liczba osób zamieszkałych 3300 2.1.2. Szacowana ilość budynków w zabudowie wielorodzinnej (wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie mieszkaniowe) - około 118. 2.1.3.Powierzchnia gminy 22 km2. 2.1.4. Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne w dniu zawarcia umowy. W przypadku 2.1.5. Zebrane ilości odpadów w roku 2012: kod odpadu 20 03 01 zmieszane odpady komunalne - 1110 Mg kod odpadu 10 01 01 żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów - 84 Mg kod odpadu 20 03 07 odpady wielkogabarytowe - 30 Mg kod odpadu 16 01 03 zużyte opony - 4,2 Mg kod odpadu 15 01 02 opakowania z tworzyw sztucznych - 27 Mg kod odpadu 15 01 07 opakowania ze szkła - 30 Mg kod odpadu 15 01 01 opakowania z papieru i tektury - 54Mg kod odpadu 20 02 01 odpady ulegające biodegradacji - 210 Mg kod odpadu 20 01 32 leki inne niż wymienione w 20 01 31 - 0,002 Mg kod odpadu 20 01 36 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne - 6 Mg kod odpadu 17 01 02 Gruz ceglany - 6 Mg kod odpadu 17 01 01 Odpady betonu oraz gruzu z rozbiórek i remontów - 54 Mg ZAMAWIAJĄCY zastrzega, że ilość wyżej wymienionych wytworzonych na terenie gminy Duszniki-Zdrój odpadów na terenach nieruchomości zamieszkałych nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować, jako orientacyjne, zostały podane w celu stworzenia oferty. 2.2.1.Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do umożliwienia wydzierżawienia lub nabycia przez właściciela nieruchomości pojemników do zbiórki odpadów zmieszanych i segregowanych. 2.2.2. Wykonawca w okresie od 01.10.2013r. do 31.03.2014r. realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do bezpłatnego użyczenia wszystkim właścicielom nieruchomości zamieszkałych pojemników do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych. Pojemniki te muszą być zgodne z zapisami rozdziału 3 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Duszniki - Zdrój z dnia 28 maja 2013 r. Liczba i pojemności pojemników: 1100 l. = 165 szt. zgodny z normą EN-840, pokrywa półokrągła z deklem opartym o system sprężynujący, wyposażona w pokrywę wrzutową w pokrywie głównej. 240 l. = 31 szt. 120 l. = 59 szt. 110 l. = 192 szt. + popiół 40 szt. 110 l. stalowe. Na dzień podpisania umowy Zamawiający wskaże lokalizację ustawienia pojemników. W przypadku wcześniejszego zerwania umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Duszniki - Zdrój (załącznik nr 7 do SIWZ) pojemniki będą użyczone do czasu dostarczenia nowych pojemników przez kolejnego wykonawcę jednak nie dłużej niż do dnia 31.03,2014 r. Oświadczenie o zapewnieniu posiadania pojemników do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych w celu użyczenia właścicielom nieruchomości zamieszkałych - załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ 2.2.3. Do odbioru odpadów komunalnych mogą być stosowane pojemniki o pojemności 60 l, 110 l, 120 l, 240 l,1100 l. 2.2.4. Do zbierania odpadów komunalnych mogą być stosowane worki, pojemniki metalowe i z tworzywa sztucznego przystosowane do opróżniania mechanicznego o pojemnościach i oznakowaniach określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie Duszniki- Zdrój. 2.2.5. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowej wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 2.2.6. Za szkody powstałe w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów, odpowiedzialność ponosi wykonawca. 2.2.7. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru wszystkich odpadów przygotowanych do wywozu z terenu posesji zamieszkałej także wystawionych niezgodnie z harmonogramem. O zaistniałej sytuacji Wykonawca niezwłocznie zawiadomi Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie. Do zawiadomienia Wykonawca dołączy protokół określający: dzień wywozu, ulicę i numer posesji oraz dokumentację fotograficzną. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie stwierdzono zaistniały fakt 2.2.8. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował z częstotliwością: odpady komunalne zmieszane raz w tygodniu, odpady komunalne zebrane selektywnie raz na dwa tygodnie, 2.2.9. Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania przeznaczone do składowania Wykonawca będzie przekazywał do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Uchwale Sejmiku Województwa Dolnośląskiego w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012. 2.2.10. Wykonawca zobowiązany będzie do zbierania przeterminowanych lekarstw i zużytych baterii oraz akumulatorów małogabarytowych. Do zbiórki przeterminowanych lekarstw, zużytych baterii oraz akumulatorów małogabarytowych Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia specjalistycznych pojemników. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia ww. pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników. 1) Wykaz punktów zbiórki przedterminowych leków tj.: 1) Apteka ul. Kłodzka 9 2) Apteka Dusznicka ul. Wojska Polskiego 3A 3) Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) działka nr 103 obręb Centrum (wjazd od ul. Dworcowej) 2) Wykaz punktów zbiórki zużytych baterii oraz akumulatorów małogabarytowych tj.: 1) Urząd Miejski w Dusznikach-Zdroju, ul. Rynek 6, 2) Miejski Zespół Szkół ul. Wybickiego 2 a 3) Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) działka nr 103 obręb Centrum (wjazd od ul. Dworcowej) 2.2.11. Wykonawca w ramach realizacji umowy nie może mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi odpadami. 2.2.12. W przypadku zadeklarowania się właściciela nieruchomości do segregacji odpadów komunalnych wykonawca zobowiązany będzie do jego monitorowania. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. W takim przypadku Wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) w kolorze żółtym informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia. O zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 7 dni roboczych. Do zawiadomienia Wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości oraz dokumentację fotograficzna. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 2.2.13. Rzetelność wywiązywania się Wykonawcy z obowiązku określonego w pkt. 2.2.12. będzie poddawana przez Zamawiającego okresowym, wyrywkowym kontrolom, które w zależności od stopnia uchybień będą stanowiły o wysokości kar umownych, o których mowa w załączniku do SIWZ (wzór umowy). 2.2.14. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia, w tym m.in. wymienionej poniżej: 2.14.1.Informacji, o których mowa w pkt. 2.2.12. SIWZ. 2.2.14.2.Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2.2.14.3. Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia został na Zamawiającego nałożony taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczy informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca. 2.2.14.4. Jako załączniki do faktury miesięcznej Wykonawca załączy, oprócz protokołu wykonania usługi (załącznik nr 1 do umowy), karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych oraz do prowadzącego działalność w zakresie recyklingu lub do odpowiedniej organizacji odzysku. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim, muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Duszniki-Zdrój. 2.2.15. Rozliczenia Zamawiającego z Wykonawcą 2.2.15.1 Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą w okresach miesięcznych kwotą ryczałtową, niezależnie od ilości odebranych i wywiezionych odpadów komunalnych. 2.2.16. Szczegółowy sposób i zakres usług. Na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych. 2.2.16.1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach 60l, 110 l, 120 l, 240 l, 1100 l. Pojemniki zapewniają właściciele nieruchomości, z uwzględnieniem zapisu w pkt 2.2.2. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę - raz w tygodniu. 2.2.16.2. Selektywnie zbierane odpady komunalne Dla potrzeb selektywnego zbierania odpadów komunalnych, wykonawca najpóźniej do dnia 01.10.2013 r. dostarczy bezpłatnie każdemu właścicielowi nieruchomości po komplecie worków oznaczonych kodem kreskowym identyfikujący właściciela nieruchomości, który zadeklarował segregację. Worki do segregowanych odpadów powinny być w odpowiednim kolorze określającym rodzaj gromadzonego wewnątrz odpadu. Wykonawca wywożąc odpady w workach przekazuje mieszkańcom kolejną ilość worków nowych oznaczonych kodem kreskowym równą ilości worków odebranych. Ilość niezbędnych worków oszacowano na ok. 162 000 szt. (łączna liczba worków z uwzględnieniem trzech frakcji) na cały okres świadczenia usługi. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: - materiał - folia polietylenowa LDPE, - pojemność - 60 dm?, - kolor - żółty ( dla tworzyw sztucznych ), niebieski ( dla papieru i tektury), zielony ( dla szkła ) - grubość - co najmniej 60 mikronów, Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie dot. papieru, tworzyw sztucznych, szkła, metali i wielomateriałowych - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie 2.2.16.3. Odpady wielkogabarytowe i wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny Odbiór odpadów wielkogabarytowych i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą szczegółowych terminach. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę - co najmniej dwa razy do roku . Łącznie w okresie świadczenia usługi wykonawca zobowiązany będzie do minimum trzykrotnego odbioru ww. odpadów. Odpady dostarczane przez właścicieli nieruchomości do PSZOK-u odbierane przez wykonawcę nie rzadziej niż raz na miesiąc. 2.2.16.4. Odpady budowlane i rozbiórkowe Odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych z PSZOK-u odbywać się będzie według potrzeb, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące. 2.2.16.5. Odpady wymienione w pkt. 2.1.5. (bez zmieszanych odpadów komunalnych) dostarczone bezpośrednio do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego w Dusznikach-Zdroju przy ul. J. Słowackiego 25 (wjazd od ul. Dworcowej) odbierane będą przez wykonawcę z częstotliwością nie rzadziej niż raz na dwa miesiące (za wyjątkiem odpadów ulegających biodegradacji, które będą odbierane zanim staną się uciążliwe ). 2.2.16.6. Wykonawca winien zapewnić kontakt telefoniczny co najmniej w godz. 7.00 - 14.00 celem nadzorowania przez Zamawiającego odbierania odpadów na terenie gminy oraz w celu kontaktu mieszkańców z Wykonawcą w sprawach technicznych związanych z odbiorem odpadów. Numery kontaktowe muszą być podane do publicznej wiadomości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 15 000 zł. (słownie: piętnaście tysięcy złotych )

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.duszniki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach