Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w gminie Solec nad Wisłą

Gmina Solec nad Wisłą ogłasza przetarg

  • Adres: 27-320 Solec nad Wisłą, ul. Rynek 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 3761266, 3761257 , fax. 48 3761266
  • Data zamieszczenia: 2015-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Solec nad Wisłą
    ul. Rynek 1 1
    27-320 Solec nad Wisłą, woj. mazowieckie
    tel. 48 3761266, 3761257, fax. 48 3761266
    REGON: 00054530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.solec.pl, ww.bip.solec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w gminie Solec nad Wisłą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje usługi: a) Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w gminie Solec nad Wisłą z następujących miejscowości: Boiska, Boiska Kolonia, Dziurków, Glina, Kalinówek, Kazimierówka, Kępa Piotrowińska, Kłudzie, Kolonia Nadwiślańska, Kolonia Raj, Kolonia Wola Pawłowska, Las Gliniański, Marianów, Pawłowice, Przedmieście Bliższe, Przedmieście Dalsze, Raj, Sadkowice, Sadkowice - Kolonia, Słuszczyn, Solec nad Wisłą, Wola Pawłowska, Zemborzyn Drugi, Zemborzyn Pierwszy. Usługa obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę odbioru odpadów z miejsc trudnodostępnych (w szczególności zimą oraz w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o utrudnionej lokalizacji. W sezonie zimowym odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie z dróg objętych stałym zimowym utrzymaniem bez względu na warunki pogodowe, natomiast z pozostałych dróg gdy ze względu na nieprzejezdność, niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia w którym drogi staną się przejezdne, o czym zostanie poinformowany przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego w dniu, w którym powinien być dokonany odbiór o fakcie i przyczynie nie odebrania odpadów z poszczególnych sołectw. b) Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w sposób zgodny z hierarchią postępowania z odpadami określoną w art.4 ust. 1 Dyrektywy Ramowej UE w sprawie odpadów 2008/98/WE, przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.). c) Odbiór i zagospodarowanie odpadów zbieranych w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz z pojemników przeznaczonych na szkło ustawionych w sołectwach. d) Wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych i pojemniki na odpady segregowane, Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w niezbędne pojemniki na zbieranie odpadów wymienionych w pkt. III.3 SIWZ oraz ustawienie pojemników na szkło w sołectwach. Dodatkowo Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia w odpowiednio oznakowane i przystosowane pojemniki następujących punktów : a) do zbierania zużytych baterii: Urząd Gminy w Solcu nad Wisłą, ul. Rynek 1, PSZOK w Solcu nad Wisłą przy Al. Kazimierza Wielkiego 5 , Zespół Szkół Samorządowych w Solcu nad Wisłą, ul. Kościuszki 20, Zespół Szkół Samorządowych w Pawłowicach, Pawłowice 86, Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przedmieściu Dalszym, Przedmieście Dalsze 1. b) do zbierania przeterminowanych leków: Apteka w Solcu nad Wisłą przy ul. Rynek 11, Punt apteczny w Pawłowicach, Pawłowice 68. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór wszystkich odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny jak i zmieszanych oraz ich unieszkodliwianie w instalacjach wskazanych w uchwale Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 października 2012 Nr 211/12 w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz uchwale Nr 212/12 w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023. W przypadku gdy Sejmik Województwa Mazowieckiego rozszerzy i zatwierdzi nową listę instalacji regionalnych do obsługi Regionu Radomskiego lub wejdą w życie przepisy prawne regulujące inny sposób przekazywania odpadów do instalacji regionalnych, odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych będą mogły być przekazane do nowych Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych. Zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji w tym zielone oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania, należy przekazać do regionalnej instalacji przetwarzana odpadów komunalnych zgodnie z ww. przepisami. Częstotliwość odbioru odpadów: 1. Nieruchomości zamieszkałe: a) zmieszane odpady komunalne oraz pozostałości z segregowania gromadzone w pojemnikach o pojemności 120 l, dostarczonych przez Wykonawcę - 1 raz na 4 tygodnie b) segregowane odpady komunalne gromadzone w pojemnikach o pojemności 240 l z przeznaczeniem na : papier, tekturę, tworzywa sztuczne, tworzywa sztuczne typu PET, metale, szkło i opakowania szklane dostarczonych przez Wykonawcę - 1 raz na 4 tygodnie. 2. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych przy Al. Kazimierza Wielkiego 5 w Solcu nad Wisłą - częstotliwość odbioru uzależniona będzie od tempa zapełniania pojemników dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie w godzinach pracy Zakładu Usług Komunalnych monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał. 3. Pojemniki w Sołectwach - częstotliwość odbioru zebranego szkła uzależniona będzie od tempa zapełniania pojemników dostarczonych przez Wykonawcę. Zamawiający będzie zgłaszał (telefonicznie lub mailowo) potrzebę odbioru zapełnionego pojemnika. 4. Pojemniki na zużyte baterie oraz przeterminowane leki - odbiór z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu pojemników. Dodatkowo Wykonawca ma zapewnić odbiór odpadów wielkogabarytowych, opon oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - zbiórkę bezpośrednio sprzed posesji - 2 razy w roku (w tym nie częściej niż raz na 6 miesięcy). Termin odbioru powyższych odpadów zostanie ustalony przez Zamawiającego z Wykonawcą i zapisany w harmonogramie na dany rok kalendarzowy. Wykonawca zobowiązany jest opracować szczegółowy harmonogram odbioru odpadów z podziałem na frakcje i przedstawić Zamawiającemu do zatwierdzenia przed zawarciem umowy. Harmonogram Wykonawca wykonuje i dostarcza we własnym zakresie co najmniej na 14 dni przed planowanym pierwszym terminem odbioru odpadów. Obowiązki Wykonawcy dotyczące punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przy Zakładzie Usług Komunalnych w Solcu nad Wisłą przy Al. Kazimierza Wielkiego 5 : Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w wyznaczonym punkcie pojemniki na : przeterminowane leki i chemikalia, odpady zbierane selektywnie (w tym odpady biodegradowalne, zielone), odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych (np. opakowania po nawozach i środkach ochrony roślin), zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Pojemniki powinny posiadać zamknięcie uniemożliwiające otwarcie przez nieuprawnione osoby, wykonane z trwałego materiału z umieszczonym napisem informującym o rodzaju odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie w godzinach pracy Zakładu Usług Komunalnych monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał. Do punktu selektywnej zbiórki będzie można przekazywać również odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, oraz odpady budowlane i rozbiórkowe w workach typu big-bag. W okresie świadczenia usługi przewiduje się wywóz ok. 1300 Mg odpadów tym: odpady niesegregowane 900 Mg - odbierane bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych raz na 4 tygodnie, odpady zbierane w sposób selektywny 300 Mg - odbierane bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych raz na 4 tygodnie, odpady wielkogabarytowe, opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 60 Mg - odbierane z punktu selektywnej zbiórki ustanowionego w Solcu nad Wisłą na zgłoszenie Zamawiającego oraz bezpośrednio sprzed posesji, chemikalia i inne odpady niebezpieczne 10 Mg - odbierane z punktu selektywnej zbiórki ustanowionego w Solcu nad Wisłą na zgłoszenie Zamawiającego, odpady budowlane i rozbiórkowe w workach typu BIG-BAG 30 Mg - odbierane z punktu selektywnej zbiórki ustanowionego w Solcu nad Wisłą na zgłoszenie Zamawiającego. Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne, wyjściowe do obliczenia ceny ofertowej. Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia (ponad cenę ofertową) ani odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia a) Obowiązki w zakresie zaopatrzenia w pojemniki na zbieranie odpadów: Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości zamieszkałych od których będą odbierane odpady pojemnik na odpady zmieszane oraz na odpady segregowane w terminie 7 dni od zawarcia umowy. Pozostałe pojemniki wymienione w pkt. III.1.d) Wykonawca dostarczy do wyznaczonych punktów w terminie do 28 lutego 2016 r. Zamawiający przewiduje, że Wykonawca będzie musiał dostarczyć właścicielom posesji przed rozpoczęciem realizacji usługi 1560 pojemników na odpady zmieszane oraz 1560 pojemników na odpady zbierane w sposób selektywny. Zamawiający zastrzega, że w okresie realizacji umowy ilość pojemników może ulec zmianie - zmniejszeniu lub zwiększeniu. W przypadku wystąpienia opisanej sytuacji, wynagrodzenie Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie. W przypadku konieczności dostarczenia kolejnych pojemników, termin ich dostawy nie może być dłuższy niż 14 dni licząc od dnia zgłoszenia. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania pojemników w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy, poprzez umieszczenie na nich nazwy jego firmy oraz dodatkowo numeru posesji, która została wyposażona w pojemnik. Dodatkowo pojemnik z tworzywa sztucznego przeznaczony na odpady zbierane selektywnie powinien posiadać trwałe i widoczne oznakowanie określające rodzaj gromadzonych odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych pojemników na własny koszt w terminie 7 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udokumentowania przekazania pojemników właścicielom nieruchomości zamieszkałych. Potwierdzenie przekazania pojemników Wykonawca zobowiązany jest udostępnić na żądanie Zamawiającego. Wykonawca we własnym zakresie dostarczy pojemniki o pojemności 1100 l przeznaczone na zbieranie szkła, które zostaną ustawione w sołectwach, w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym. Przewiduje się 21 szt. takich pojemników. Ewentualna zmiana ilości pojemników w trakcie umowy nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy oraz pojemniki. b) Usługa będzie wykonywana w dni robocze (pon.- pt.) w godzinach od 6:00 do 20:00. c) Wykonawca zobowiązany jest opracować (w uzgodnieniu z Zamawiającym) informację dla mieszkańców na temat zasad segregacji odpadów. Informacja winna w zrozumiały sposób przedstawiać jakie rodzaje odpadów mogą być gromadzone w poszczególnych pojemnikach i zostać dostarczona do wszystkich nieruchomości zamieszkałych przez datą pierwszego odbioru odpadów komunalnych. d) Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór wszystkich wystawionych odpadów, bez względu na to jak zostały posegregowane, jednocześnie Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów (np. gdy w pojemniku przeznaczonym na odpady segregowane będą znajdować się odpady zmieszane) Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 3 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji do pisemnego (faxem lub drogą elektroniczną) poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. e) Za szkody w majątku Zamawiającego, właścicieli posesji lub osób trzecich powstałe w efekcie wykonywania usługi odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. f) Wykonawca odbierający odpady komunalne jest obowiązany spełnić wymagania dla podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11 stycznia 2013r. (Dz.U. z 2013r. poz. 122). g) Odzysk lub unieszkodliwienie zebranych odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz.U.2013 poz. 21 ze zm.) oraz ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013r. poz. 1399 ze zm.). h) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia na obszarze gminy Solec nad Wisłą w odniesieniu do masy odebranych odpadów komunalnych w danym półroczu poziomów recyklingu, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). i) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informację o ilości i rodzaju odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Solec nad Wisłą. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu. j) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2013 poz. 1399), do końca miesiąca następującego po półroczu, pisemnych półrocznych sprawozdań dotyczących: informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, liczby gospodarstw, od których zostały odebrane odpady komunalne, kopii dowodów dostarczenia odpadów do odzysku lub unieszkodliwiania, np. karty ewidencji odpadów bądź karty przekazania odpadów. k) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie miejsca wokół pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) i segregowanymi odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie Zamawiającemu raportu z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków) potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. l) Co najmniej raz w roku Wykonawca zobowiązany jest do mycia i dezynfekcji wszystkich pojemników na odpady w miejscu odbioru odpadów przy użyciu pojazdu śmieciarki - myjki z każdej nieruchomości na terenie gminy. m) Wykonawca w trakcie obowiązywania umowy zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności: ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz.1399 ze zm.), Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Solec nad Wisłą - uchwała Rady Gminy Solec nad Wisłą nr XVI/85/2015 z dnia 14.12.2015 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Norma emisji spalin
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.solec.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach