Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Tuszyn, w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r.

Gmina Tuszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 95-080 Tuszyn, ul. Piotrkowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 6143325, , fax. 42 6143069
  • Data zamieszczenia: 2017-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuszyn
    ul. Piotrkowska 2/4
    95-080 Tuszyn, woj. łódzkie
    tel. 42 6143325, , fax. 42 6143069
    REGON: 590648304
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuszyn.info.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Tuszyn, w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Tuszyn, pow. Łódzki Wschodni, woj. łódzkie, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289), a także zapisami Planu gospodarki odpadami dla województwa łódzkiego na lata 2016 – 2022 z uwzględnieniem lat 2023 - 2028 przyjętego uchwałą nr XL/502/17 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 20 czerwca 2017 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa łódzkiego na lata 2016 – 2022 z uwzględnieniem lat 2023 – 2028, oraz uchwały nr XL/503/17 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 20 czerwca 2017 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa łódzkiego na lata 2016 – 2022 z uwzględnieniem lat 2023 - 2028 (Dz. Urz. Woj. Łódz. z 2017r. poz. 3160) i przepisami prawa miejscowego. 3. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 1) odbierania bezpośrednio sprzed nieruchomości zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych, w tym: A. każdej ilości zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych w przystosowanych do tego pojemnikach lub workach. B. odpadów segregowanych zgromadzonych w workach lub pojemnikach w następujących frakcjach, ilościach i odbieranych w terminach określonych w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ: - w kolorze niebieskim z napisem „Papier” - przeznaczonych na papier w tym tekturę, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - w kolorze żółtym z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” - przeznaczonych na metale i tworzywa sztuczne w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - w kolorze zielonym z napisem „Szkło” - przeznaczonych na szkło w tym odpady opakowaniowe ze szkła (bez podziału na kolorowe i białe), - w kolorze brązowym z napisem „Bio” - przeznaczonych na odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór odpadów bezpośrednio sprzed nieruchomości w następujących ilościach: a) w okresie od grudnia do końca marca max. po 4 worki o poj. 120 l lub pojemniki o poj. 120 l lub 2 pojemniki o poj. 240 l - miesięcznie, b) w okresie od kwietnia do końca listopada max. po 8 worków o poj. 120 l lub pojemników o poj. 120 l lub 4 pojemniki o poj. 240 l – miesięcznie. - w kolorze szarym lub czarnym z napisem „Popiół” - przeznaczonych na popiół. Popiół może być również gromadzony na nieruchomościach w przeznaczonych do tego pojemnikach będących własnością właściciela nieruchomości. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór popiołu bezpośrednio sprzed nieruchomości. Ww. worki muszą posiadać napisy informujące o przeznaczeniu worka. C. odpadów budowlanych i remontowych powstałych w wyniku prowadzenia drobnych robót budowlanych lub remontowych nie wymagających pozwolenia na budowę lub zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do właściwego organu. Odpady remontowe i budowlane odbierane będą od właściciela nieruchomości w ramach ponoszonej przez niego opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w ilości do 500 kg w ciągu roku na każdą nieruchomość. Odbiór odbywać się będzie na indywidualne zamówienie właściciela nieruchomości kierowane do Urzędu Miasta w Tuszynie. Wykonawca dostarczy właścicielowi nieruchomości w ciągu 2 dni roboczych odpowiedni pojemnik w miejsce wskazane przez Zamawiającego. D. odpadów wielkogabarytowych i elektroodpadów oraz zużytych opon w formie zbiórki zorganizowanej dwa razy w roku (pierwszy termin w okresie wiosennym, drugi termin w okresie jesiennym). Zużyte opony, odpady wielkogabarytowe i elektroodpady będą odbierane bezpośrednio sprzed nieruchomości mieszkańca. Zużyte opony odbierane będą w ilości maksymalnie 4 szt. rocznie na każdą nieruchomość. Odbiór nie dotyczy opon pochodzących od pojazdów rolniczych, budowlanych, jak również opon z pojazdów o dopuszczalnej masie powyżej 3,5 tony. 2) Zapewnienia bez dodatkowej opłaty worków na odpady segregowane, które przekazać należy właścicielowi nieruchomości przy odbiorze odpadów segregowanych. Wykonawca przy każdorazowym odbiorze odpadów segregowanych pozostawi przy wejściu na nieruchomość nowe puste worki w ilości odpowiadającej liczbie i frakcji odebranych odpadów. W przypadku wystawienia odpadów w innych workach Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady w tych workach i pozostawić worki na wymianę zgodnie z frakcją odebranych odpadów. 3) Zapewnienia nieodpłatnie worka do pojemnika na odpady zmieszane wymienianego przy każdorazowym opróżnianiu pojemnika, dostosowanego wielkością do rozmiarów pojemnika. 4) Zapewnienia dodatkowych worków dla właścicieli którzy zgromadzą większą ilość odpadów segregowanych bądź z różnych przyczyn nie będą posiadać worka na odpowiednią frakcję odpadów, a także dla mieszkańców którzy zgłoszą do systemu nowe nieruchomości. Dostęp do takich worków zapewniony będzie przez Wykonawcę w siedzibie Urzędu Miasta w Tuszynie. Ponadto Wykonawca w zależności od złożonego w ofercie oświadczenia zapewni dostęp do worków u sołtysów we wszystkich sołectwach na terenie Gminy Tuszyn, bądź nie. 5) odbierania z Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK, zlokalizowanego w Kruszowie przy ul. Wolborskiej każdej ilości odpadów dostarczonych przez mieszkańców w podziale na następujące frakcje: a) papier i tekturę; b) metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe; c) szkło; d) zużyte baterie i akumulatory; e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte żarówki i świetlówki; f) odpady budowlane i rozbiórkowe; g) meble i inne odpady wielkogabarytowe; h) zużyte opony; i) odpady ulegające biodegradacji; j) popiół; k) chemikalia (farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin, rozpuszczalniki, w tym opakowania po tych środkach); l) przeterminowane leki. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia PSZOKU w odpowiednie pojemniki służące do selektywnego zbierania ww. odpadów. Odbiór odpadów z PSZOK winien nastąpić w terminie 3 dni roboczych od momentu zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego drogą elektroniczną, faksem lub telefonicznie. Podmiotem prowadzącym bieżącą obsługę PSZOK w imieniu Zamawiającego jest Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Tuszynku Majorackim ul. Starościańska 6 lok. 4 6) Odbioru selektywnie zgromadzonych odpadów (przeterminowane leki i baterie) z pojemników zlokalizowanych w siedzibie Urzędu Miasta w Tuszynie służących dla mieszkańców Gminy Tuszyn. Odbiór winien nastąpić w terminie 3 dni roboczych od momentu zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego drogą elektroniczną, faksem lub telefonicznie. 7) Zagospodarowania wszystkich odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów zgodnie z przepisami obowiązującego w tym zakresie prawa. Odebrane od mieszkańców nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Tuszyn zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone należy bezpośrednio przekazać do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zlokalizowanych w regionie III, które zgodnie z obowiązującym prawem na podstawie uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XL/503/17 z dnia 20.06.2017 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa łódzkiego na lata 2016 – 2020 z uwzględnieniem lat 2023 – 2028 (Dz. Urz. Woj. Łódz. z 2017 r. poz. 3160) otrzymały status RIPOK (zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 9e i 6d ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Nazwę instalacji Wykonawca wskaże w ofercie. Selektywnie zebrane odpady komunalne należy bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady, przekazać do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.) i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Za prawidłowe gospodarowanie odpadami zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa odpowiada Wykonawca. 8) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie wymaganych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289) i przepisami wykonawczymi do tej ustawy. 9) Prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia. a) Karty przekazania odpadów (zgodnie z obowiązującym wzorem) do instalacji znajdujących się w wykazie istniejących regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych ujętych w Planie gospodarki odpadami województwa łódzkiego, oraz karty przekazania odpadów segregowanych do instalacji posiadających odpowiednie zezwolenia na odbieranie bądź odzysk odpadów. Karty przekazania odpadów muszą jednoznacznie stwierdzać, ze odpady pochodzą z terenu Gminy Tuszyn. b) Ewidencji przekazanych odpadów zgodnie z obowiązującym prawem. c) Sprawozdań o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. d) Zestawienia ilości wszystkich odebranych odpadów z nieruchomości zamieszkałych, z uwzględnieniem adresu nieruchomości, z podziałem na poszczególne frakcje w ujęciu objętościowym. Zestawienia obejmować powinny okresy miesięczne i należy je przekazać po zakończeniu każdego miesiąca świadczenia usługi. e) Zestawienia ilości poszczególnych rodzajów odpadów odebranych z PSZOK w ujęciu wagowym, oraz karty przekazania odpadów odebranych z PSZOK. 10) Kontroli przestrzegania przez właścicieli nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów. 11) Odbiór odpadów będzie się odbywał na podstawie zatwierdzonego harmonogramu odbioru odpadów. Obowiązkiem Wykonawcy jest opracowanie harmonogramu odbioru odpadów, uzgodnienie go z Zamawiającym, wydrukowanie ulotek z tym harmonogramem i dostarczenie ich do wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na obszarze Gminy Tuszyn. Wykonawca opracuje harmonogram na cały okres trwania umowy zawartej na podstawie niniejszego zamówienia. 12) Odbiór odpadów będzie się odbywał z nieruchomości objętych wykazem, który zostanie przekazany przez Zamawiającego oraz aktualizowany zgodnie z zapisami załącznika nr 1 do SIWZ. 13) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno – prawnych związanych z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. 14) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie szkody wyrządzone Zamawiającemu oraz osobom trzecim podczas realizacji zamówienia, w tym za uszkodzenia pojemników do gromadzenia odpadów powstałe w wyniku świadczonej przez niego usługi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki świadczenia usługi, częstotliwość odbioru odpadów i inne istotne dla tego postępowania informacje zostały określone w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ - „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”, który jest integralną częścią niniejszej SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł ( słownie: dziesięć tysięcy zł). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn.zm.). UWAGA ! Treść dokumentu gwarancyjnego powinna jednoznacznie wskazywać, że ma on charakter bezwarunkowy oraz nieodwołalny. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego prowadzony przez : Bank PEKAO S.A. O/Tuszyn 07 1240 3451 1111 0000 3031 6261 Na dowodzie wpłaty wadium należy zaznaczyć jakiego zadania wadium dotyczy - „Wadium do postępowania na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Tuszyn, w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r.” Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. W przypadku wadium wnoszonego przelewem Zamawiający uzna wadium za skutecznie wniesione, jeżeli zostanie ono uznane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez ustawę formach należy złożyć w kasie Urzędu Miasta w Tuszynie, ul. Piotrkowska 2/4, I piętro, a kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że: a) Posiadają aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania co najmniej odpadów wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ - „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia” (pkt. II ppkt.5), dotyczący odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Tuszyn zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289) oraz, b) Posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów wydane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.) dotyczące co najmniej odpadów wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ - „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”(pkt. II ppkt.5).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W terminie do 3 dni od dnia upublicznienia na stronie internetowej Zamawiającego informacji o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp - każdy Wykonawca (bez wcześniejszego wezwania) składa - oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 Pzp., sporządzone w oparciu o zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego wykaz firm oraz adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie w przedmiotowym przetargu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - załącznik nr 6 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa wyżej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (załącznik nr 5 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach