Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Górno

Gmina Górno ogłasza przetarg

  • Adres: 26-008 Górno, Górno 169
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 3023018 , fax. 041 3023009
  • Data zamieszczenia: 2015-01-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Górno
    Górno 169 169
    26-008 Górno, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 3023018, fax. 041 3023009
    REGON: 29101007900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Górno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Górno. 2. Gmina Górno liczy: 13.754 mieszkańców (stan na 30 listopada 2014 roku), ok. 3236 gospodarstw (stan na 30 listopada 2014 roku) domowych podzielonych na 13 sołectw. 3. Zbiórka, wywóz i zagospodarowanie odpadów winno odbywać się zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2012 - 2018 oraz przepisami prawa polskiego. 4. Wykonawca może zawrzeć umowy z podmiotami gospodarczymi oraz właścicielami nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne. 5. Zamówienie odbioru odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 6. ZABUDOWA JEDNORODZINNA I WIELORODZINNA Na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany (pojemnikowo - workowy) zbiórki odpadów komunalnych: a) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewnia Wykonawca. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć pojemniki na odpady zmieszane w terminie do 28.02.2015 roku Częstotliwość załadunku i wywozu - jeden raz w miesiącu. b) selektywnie zbierane odpady komunalne: Selektywna zbiórka odpadów komunalnych będzie się odbywać w systemie pojemnikowo-workowym. Wprowadza się następujące rodzaje pojemników lub worków: - żółty do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych , - czerwony do gromadzenia metali, - niebieski do gromadzenia odpadów z papieru i tektury(makulatura), - zielony do gromadzenia odpadów ze szkła, - brązowy do gromadzenia odpadów komunalnych zielonych i ulegających biodegradacji, - przeźroczysty do gromadzenia popiołu. c) Worki w kolorach żółtym, niebieskim, zielonym, brązowym, czerwonym i przeźroczystym dostarcza Wykonawca w terminie do 28 lutego 2014 r. dostarczy po 1 worku każdego koloru. Następne dostarczanie worków odbywać się będzie na zasadzie wymiany podczas odbioru poszczególnych frakcji odpadów komunalnych. 7. Odbiór odpadów komunalnych odbywać ma się według następujących zasad: a) odpady komunalne zbierane w sposób selektywny u źródła gromadzone w workach; - papier, tektura (makulatura) - kolor niebieski z częstotliwością raz na miesiąc, - tworzywa sztuczne - kolor worka żółty z częstotliwością raz na miesiąc, - opakowania ze szkła - kolor worka zielony z częstotliwością raz na miesiąc, - odpady zielone, ulegające biodegradacji - kolor worka brązowy z częstotliwością raz w miesiącu w okresie letnim od maja do października do czasu utworzenia GPSZO, potem dowóz we własnym zakresie do GPSZO Cedzyna, - popiół - kolor worka przeźroczysty z częstotliwością raz w miesiącu w okresie zimowym od listopada do kwietnia do czasu utworzenia GPSZO, potem dowóz we własnym zakresie do GPSZO Cedzyna, b) inne odpady komunalne zbierane w sposób selektywny; - meble i inne odpady wielkogabarytowe- Odpady będą zbierane na zasadzie tzw. -wystawki- u źródła dwa razy w roku c) odpady budowlano-remontowe odbierane z terenu nieruchomości w miarę potrzeb na podstawie indywidualnego zlecenia, na koszt właściciela nieruchomości d) przeterminowane leki i chemikalia, mieszkańcy Gminy samodzielnie dostarczają odpady do GPSZO e) odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne) gromadzone w pojemnikach: - niesegregowane, zmieszane odpady komunalne z częstotliwością raz w miesiącu f) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny mieszkańcy Gminy samodzielnie dostarczają odpady do GPSZO g) zużyte akumulatory, ogniwa baterie mieszkańcy Gminy samodzielnie dostarczają odpady do GPSZO h) zużyte opony mieszkańcy Gminy samodzielnie dostarczają odpady do GPSZO 8. W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wyposaży posesji w pojemnik na odpady zmieszane wykonawca ma również obowiązek zapewnienia właścicielom nieruchomości możliwości zaopatrzenia nieruchomości w pojemniki na odpady nieposegregowane (zmieszane odpady komunalne), - o pojemnościach minimum - 110 litrów. 9. PUNKT SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH Zamawiający utworzy centralny punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych w miejscowości Cedzyna . Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów będzie prowadzony przez Wykonawcę. Punkt czynny będzie dwa razy w tygodniu, w tym w sobotę w godzinach od 10.00 do 16.00. w innym dniu tygodnia w godz. od 12.00 do 18.00. Punkt powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniami czynników atmosferycznych. Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym opracuje regulamin korzystania z Punktu i wywiesi w widocznym miejscu przy bramie wjazdowej do Punktu. W punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbierane będą: a) przeterminowane leki i chemikalia b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, c) zużyte baterie, ogniwa i akumulatory, d) zużyte opony, e) meble i inne odpady wielkogabarytowe, f) odpady zielone np. gałęzie drzew (sezonowo od maja do października) h) popiół - sezonowo (od listopada do kwietnia) Wykonawca prowadzący Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów na zlecenie i koszt właściciela nieruchomości podstawi specjalny kontener do gromadzenia odpadów budowlanych i rozbiórkowych W punkcie nie będzie można przyjmować następujących odpadów: a) materiały zawierające azbest, b) papa, c) szkło zbrojone i hartowane, d) części samochodowe (tj. zderzaki, reflektory, itp.) e) styropian budowlany, odpady nieoznaczone, bez możliwości wiarygodnej identyfikacji (brak etykiet), f) odpady w opakowaniach cieknących (przeciekających). Punkt selektywnej zbiórki odpadów pochodzących z gospodarstw domowych będzie zorganizowany w miejscowości Cedzyna. Wykonawca obsługując punkt selektywnej zbiórki odpadów zobowiązany będzie do prowadzenia ewidencji osób przekazujących odpady .Do punktu selektywnej zbiórki odpadów nie mogą dostarczać podmioty prowadzące działalność gospodarczą. 10. WYKAZ URZĄDZEŃ DO GROMADZENIA ODPADÓW Do gromadzenia odpadów na terenie Gminy służą: a) pojemniki o pojemności: minimum - 110 l na odpady zmieszane Do selektywnej zbiórki odpadów Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć: b) worki z folii polietylenowych o grubości dostosowanej do ilości odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka, w kolorach: żółtym, niebieskim, zielonym, brązowym , czerwonym i szarym - o poj. min.110l. Na workach umieszcza się w widocznym miejscu na tle, odpowiadającym kolorom dla danego rodzaju odpadów widoczny napis: 1) SZKŁO - w przypadku worka na opady ze szkła, 2) PAPIER - w przypadku worka na odpady z papieru i tektury, 3) TWORZYWA SZTUCZNE -w przypadku worka na tworzywa sztuczne i odpady wielomateriałowe 4) METAL - w przypadku worka na opakowania z metalu, 5) ODPADY BIODEGRADOWALNE - w przypadku worka na odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone, 6) POPIÓŁ - w przypadku worka na popiół. Ilość pojemników powinna być dostosowana do potrzeb użytkownika. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie pojemnika na odpady w czasie odbierania odpadów. 11. WYKAZ SPRZĘTU TECHNICZNEGO Wykonawca musi posiadać sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia, lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału w tym minimalne wymagania: a) W posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne powinny znajdować się, co najmniej: - dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (śmieciarki), - dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. b) Szczegółowe wymagania dla pojazdów: - pojazdy powinny być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu, - konstrukcja pojazdów powinna zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz powinna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, - pojazdy powinny być wyposażone w system: monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów; oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych; - pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, - pojazdy powinny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, - na koniec każdego dnia roboczego pojazdy powinny być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej, - pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację przedsiębiorcy (nazwa firmy, dane adresowe, numer telefonu). c) Wymagania dla bazy magazynowo-transportowej - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122). Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie oraz wykaz liczby mieszkańców wg ewidencji meldunkowej - stan na dzień 30 listopada 2014 roku z podziałem na poszczególne grupy gospodarstw domowych są zamieszczone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Ilość sołectw:13 13. Wykaz gospodarstw domowych ze względu na liczbę osób w gospodarstwie - sporządzono na podstawie ewidencji meldunkowej - stan na dzień 30listopada 2014r. (w SIWZ) 14. Ilość odpadów zebranych z terenu gminy Górno w 2012 roku z podziałem na poszczególne frakcje przedstawia się następująco: - szkło- 29,9 Mg - papier i tektura - 1,8 Mg - opakowania z tworzyw sztucznych - 12,9 Mg - opakowania ze szkła - 21,7 Mg - zmieszane odpady opakowaniowe- 21,3 Mg - opakowania z papieru i tektury -0,9 Mg - zmieszane odpady komunalne- 731, 8 Mg - odpady ulegające biodegradacji 0,9 Mg - gleba ziemia w tym kamienie- 7,3 Mg - inne nie wymienione odpady- 66,8 Mg - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 13,0 Mg - urządzenia zawierające freony- 1,4 Mg UWAGA: Dane przedstawione powyżej zostały przygotowane przez Zamawiającego w oparciu o dane przekazane przez przedsiębiorców odbierających odpady komunalne na terenie gminy Górno. 15. Rozliczenie wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi w miesięcznych ratach niezależnie od ilości zebranych odpadów. Wykonawca będzie zobowiązany odbierać odpady również z nowych nieruchomości, które powstaną w okresie trwania umowy bez zmiany wynagrodzenia. W trakcie trwania zamówienia przewiduje się wzrost liczby nieruchomości zamieszkałych o ok 20%. 16. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Górno. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji - wynikających ze złych parametrów technicznych dróg. UWAGA: Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający sugeruje dokonanie wizji w terenie w celu zapoznania się z warunkami lokalnymi i specyfiką terenu Gminy Górno uwzględniającą m.in. możliwości sprzętowe Wykonawcy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 20 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 20 000, 00 zł. 2. Wykonawca wnosi wadium najpóźniej w dniu składania ofert w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: - w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: 59 8485 0009 2000 0013 2000 0007 z adnotacją Wadium na: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 3. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu. 5. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności faktury
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gorno.biuletyn.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach