Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Domanice

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 08-113 Domanice, Domanice 52
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 025 6312982 , fax. 025 6312982
  • Data zamieszczenia: 2014-10-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    Domanice 52 52
    08-113 Domanice, woj. mazowieckie
    tel. 025 6312982, fax. 025 6312982
    REGON: 71000394800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Domanice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Domanice w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2013r. Poz.1399 z późn.zm., a także zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z późn.zm. Szczegółowy wykaz miejscowości stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 2. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Domanice. Charakterystyka Gminy Domanice: Powierzchnia gminy - 4697 ha. Liczba mieszkańców gminywg ewidencji ludności- 2661 osób Liczba mieszkańców gminywg złożonych deklaracji i wydanych decyzji- 2401 osób Szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych,z których będą odbierane i zagospodarowane odpady komunalne gospodarstw domowych wg złożonych deklaracji - 688. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Domanice w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2013r. Poz.1399 z późn.zm., a także zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z późn. zm. Szczegółowy wykaz miejscowości stanowi załącznik Nr 8 do SIWZ. 3.2.Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór z posesji indywidualnie od każdego gospodarstwa domowego całej masy odpadów komunalnych zarówno zmieszanych jak i gromadzonych w sposób selektywny, bez względu na warunki atmosferyczne, transport i unieszkodliwianie odpadów w instalacjach, zgodnie z art. 9e ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i Uchwałą Nr 211/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22.10.2012r. w sprawie Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z późniejszymi zmianami. Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania, należy przekazać do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z wyżej wymienioną Uchwałą oraz zmianami Uchwały. 4. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Wykonawca zobowiązany jest bez względu na warunki atmosferyczne do odbioru i zagospodarowania każdej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości Gminy Domanice oraz wyposażenie nieodpłatnie mieszkańców w odpowiednie worki z folii LDPF przez cały czas trwania umowy. Szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne w Gminie Domanice wynosi 688 nieruchomości. 2. Usługa odbierania odpadów komunalnych, które zbierane będą w sposób selektywny z podziałem na 5 frakcji (zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na obszarze Gminy Domanice): a. papier - worek niebieski o pojemności minimalnej 60 l na cztery osoby b. tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal - worek żółty o pojemności minimalnej 60 l na cztery osoby c. szkło - worek zielony o pojemności minimalnej60 l na cztery osoby d. odpady ulegające biodegradacji - worek brązowy o pojemności minimalnej 60 na cztery osoby e. odpady komunalne (zmieszane)- worek czarny o pojemności minimalnej 60 l na cztery osoby Popiół kod 20 01 99 należy zbierać w worki czarne lub w osobne worki dostarczone nieodpłatnie przez Wykonawcę. 3)Odbieranie niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych worek o pojemności 60 l na 4 osoby. 4)Odbiór odpadów selektywnych i nieselektywnych powinien odbywać się w następujących miesiącach: a.luty b.kwiecień c.czerwiec d.-.lipiec e.sierpień f.październik g.grudzień 5.Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia mobilnego punktu selektywnego zbierania odpadów : a. mebli i odpadów wielkogabarytowych np. drzwi, stolarki okiennej, odpadów budowlanych i rozbiórkowych b. chemikalii np. farb, lakierów, przeterminowanych środków ochrony roślin, zużytych opon c, sprzętu elektrycznego i elektronicznego d. przenośnych, samochodowych lub przemysłowych zużytych akumulatorów, ogniw i wszelkiego rodzaju baterii e. przeterminowanych leków poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów od właścicieli nieruchomości w terminie ustalonym przez Zamawiającego z Wykonawcą raz na sześć miesięcy. W przypadku utworzenia lub wyznaczenia działki na terenie Gminy Domanice pod Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych tzw. PSZOK Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć ten punkt w odpowiednie pojemniki na wyżej wymienione rodzaje odpadów i obsługę PSZOK oraz wywóz odpadów z tego Punktu stosownie do potrzeb. 6, Wykonawca na koszt własny w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy wyposaży właścicieli nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego w worki z folii LDPE -o pojemności min. 60 l w szacowanej ilości ok.4.330 szt. (tj.866 kompletów X 5 frakcji) przeznaczonych na gromadzenie odpadów segregowane oraz 50 szt. worków na odpady niesegregowane (zmieszane) na pierwszy miesiąc. Wraz z workami Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości materiały informacyjne dotyczące zasad selektywnej zbiórki odpadów oraz szczegółowy harmonogram odbioru odpadów zaakceptowany przez Zamawiającego. 7. Worki powinny być w kolorach wskazanych w podpunkcie 2. i oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadach, nazwą, adresem, numerem telefonu odbiorcy odpadów. 8.Worki należy przekazywać na bieżąco właścicielowi nieruchomości w systemie za każdy odebrany napełniony worek danej frakcji odpadów Wykonawca na posesji pozostawia worek pusty (worki dostarczane na koszt Wykonawcy). 9.Wykonawca w dniu odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ma obowiązek sprawdzić przyjmowane odpady pod kątem selektywnej zbiórki, w przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji Wykonawca niezwłocznie zawiadomi Zamawiającego. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych, wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańców obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tę okoliczność dokumentację identyfikującą właściciela nieruchomości ,notatkę, oświadczenie, zdjęcia, umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. 10. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane frakcje odpadów. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia i sporządzanie sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art.9 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdanie powinno być sporządzane zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Środowiska z dnia 15 maja 2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 11. Za szkody majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane odbiorem odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 12. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zebranych w sposób selektywny do instalacji, zgodnie z art. 9e ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i Uchwałą Nr 212/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22.10.2012r. w sprawie Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 ze zmianami. 5. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: Szacunkowa liczba nieruchomości .gospodarstw domowych -688 W trakcie zamówienia przewiduje się wzrost liczby gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o 1%. Liczba worków do gromadzenia odpadów pozostałych,zmieszanych,- 50 szt. i worków do selektywnej zbiórki odpadów wynosi : 4330 szt.,w pierwszym miesiącu. Ponadto Zamawiający wymaga zabezpieczenia worków w poszczególnych kolorach w ilości 5% podstawowego zamówienia. Ilość wytworzonych odpadów na terenie gminy Domanice nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu wynosi: -odpady zmieszane - 282,52 Mg/24 -opakowania z tworzyw sztucznych 42,78 Mg/24 -opakowania ze szkła 69,90 Mg/24 -zużyte opony 9,80 Mg/24 -zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 17,60 Mg/24 -odpady wielkogabarytowe 14,40 Mg/24 -lampy Fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 0,34 Mg/24 -odpady budowlane i rozbiórkowe 19,67 Mg/24
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium do 30.10.2014r. do godz. 11.40 wnieść wadium w wysokości: 3.000 zł słownie: trzy tysiące złotych. 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty określone w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm.. 3.1. Wadium w formie pieniężnej wykonawca wpłaci przelewem na konto Urzędu Gminy Domanice MBS Zbuczyn O/Wiśniew Nr 96 9198 0003 0100 1270 2001 0008, z dopiskiem: Wadium: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Domanice. 3.2. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli, w podanym w pkt. 1 terminie, znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 3.3. Zaleca się załączenie do oferty kserokopii bankowego dowodu wpłaty przelewu wadium w formie pieniężnej, z zastrzeżeniem, że skuteczne wniesienie wadium oceniane jest zgodnie z pkt. 3.2. Zaleca się wniesienie wadium z odpowiednim wyprzedzeniem. 4.1. Wadium wnoszone w innej formie jak pieniądze Wykonawca zamieszcza w odrębnej kopercie i składa w oryginale w Urzędzie Gminy, w miejscu wyznaczonym na składanie ofert, w godzinach od 8:00 do 15:00, do upływu terminu składania ofert. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 4.2.Zaleca się załączenie do oferty kserokopii dokumentu wadialnego, z zastrzeżeniem, że skuteczne wniesienie wadium oceniane jest zgodnie z pkt 4.1. 5. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania oraz umożliwiać zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych i na jego pierwsze wezwanie. 6. Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jeśli dotyczy wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, tj. : a) gdy w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, b.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; c. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; d. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: domanice.i-gmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach