Przetargi.pl
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bedlno”.

Gmina Bedlno ogłasza przetarg

  • Adres: 99-311 Bedlno, Bedlno
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 24 2821420, 2821770, 2821771 , fax. 24 282 17 50
  • Data zamieszczenia: 2019-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bedlno
    Bedlno 24
    99-311 Bedlno, woj. łódzkie
    tel. 24 2821420, 2821770, 2821771, fax. 24 282 17 50
    REGON: 61101554300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ugbedlno.bip.org.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bedlno”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Bedlno, w terminie od dnia 1 lipca 2019 roku do dnia 31 grudnia 2019 roku. 2) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w całym okresie realizacji zamówienia odbiór i zagospodarowanie następujących odpadów:  odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła;  odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury;  odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali;  odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych;  odpady opakowaniowe wielomateriałowe;  odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (odpady kuchenne, odpady zielone);  przeterminowane leki;  chemikalia;  zużyte baterie i akumulatory;  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;  meble i inne odpady wielkogabarytowe;  odpady budowlane i rozbiórkowe;  zużyte opony;  zmieszane odpady komunalne. 3) Realizując zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych, o których mowa w pkt. 2), podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazania: a) odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu, w przypadku gdy ta instalacja uległa awarii lub nie mogła przyjmować odpadów z innych przyczyn, zgodnie z Planem gospodarki odpadami województwa łódzkiego; b) selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 4) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych. 5) Wykonawca w ramach realizacji zamówienia wyposaża nieruchomości zamieszkałe w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych oraz worki lub pojemniki do zbiórki selektywnej, które muszą odpowiadać wymogom określonym w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bedlno. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia naprawy i konserwacji pojemników. Pojemniki powinny być przystosowane do obsługi przez specjalistyczne środki transportu odpadów komunalnych. Worki na odpady powinny być wykonane z materiału o wytrzymałości odpowiedniej do ich pojemności z oznaczeniem właściwych odpadów do nich trafiających. Określa się następujące pojemniki i worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych: 1 ) w kolorze żółtym, oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne” – z przeznaczeniem na frakcje odpadów: odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe (razem); 2) w kolorze zielonym, oznaczone napisem „Szkło” – z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła; 3) w kolorze niebieskim, oznaczone napisem „Papier” – z przeznaczeniem na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury; 4) w kolorze brązowym, oznaczone napisem „Bio” - z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (odpady kuchenne, odpady zielone); 5) w kolorze czarnym, oznaczone napisem „Zmieszane” – z przeznaczeniem na zmieszane odpady komunalne. Ilość i pojemność pojemników/worków powinna być dostosowana do ilości osób z nich korzystających, przy czym na jednego mieszkańca zabudowy jednorodzinnej lub wielorodzinnej powinno przypadać co najmniej: 20 l pojemności pojemników na zmieszane odpady komunalne, 20 l pojemności pojemników lub worków na frakcje odpadów: odpady z metali w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe (razem), 15 l pojemności pojemników lub worków na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, 15 l pojemności pojemników lub worków odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła oraz 5 l worków na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (odpady kuchenne, odpady zielone) - (jeśli właściciel nie kompostuje odpadów ulegających biodegradacji). Ilość pojemników będzie odpowiadała zapotrzebowaniu przedstawionemu Wykonawcy przez Zamawiającego. Zapotrzebowanie na worki Wykonawca uzgodni z właścicielami nieruchomości przy uwzględnieniu wymaganych minimalnych pojemności. 6) Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zapewni: specjalne pojemniki do zbierania przeterminowanych leków w wyznaczonych aptekach oraz specjalne pojemniki do zbierania zużytych baterii w siedzibie Urzędu Gminy Bedlno oraz szkołach zlokalizowanych na terenie gminy Bedlno. 7) Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zapewni wyposażenie „gniazda odbioru odpadów ulegających biodegradacji” w Bedlnie, w odpowiednie pojemniki/kontenery. 8) Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania, uruchomienia, prowadzenia i obsługi na własny koszt co najmniej jednego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (zwanego dalej: PSZOK), na potrzeby mieszkańców Gminy Bedlno, zlokalizowanego w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym. Zamawiający wymaga aby punkt PSZOK był czynny co najmniej jeden dzień w tygodniu w godzinach 7.00-15.00. W PSZOK Wykonawca będzie odbierał następujące odpady komunalne zebrane selektywnie:  odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła;  odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury;  odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali;  odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych;  odpady opakowaniowe wielomateriałowe;  odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (odpady kuchenne, odpady zielone);  przeterminowane leki;  chemikalia;  zużyte baterie i akumulatory;  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;  meble i inne odpady wielkogabarytowe;  odpady budowlane i rozbiórkowe;  zużyte opony. Wykonawca zobowiązany jest do: a) oddzielnego gromadzenia zebranych odpadów komunalnych w PSZOK; b) wyposażenia PSZOK w wagę służącą do ważenia masy przyjmowanych odpadów; c) prowadzenia szczegółowego rejestru obejmującego rodzaj odpadu, kod, masę odpadów, datę przyjęcia oraz odbioru z PSZOK wraz z miejscem przeznaczenia, dokąd odpady ostatecznie zostały przewiezione; d) odbioru i transportu odpadów z PSZOK z częstotliwością co najmniej raz na kwartał zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie postępowania z odpadami komunalnymi, aby zapewnić możliwość ciągłego przyjmowania odpadów od mieszkańców. 9) Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a: a) Zamawiający stosownie do art.29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wskazanych w lit. d) w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018r. poz. 917 z późn. zm.). b) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w lit. d) Wykonawca zobowiązany jest:  na dzień podpisania umowy złożyć: oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy, że zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp przy realizacji zadania będzie korzystał z pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę, zgodnie z wymogiem zawartym w SIWZ,  każdorazowo na żądanie Zamawiającego we wskazanym przez niego zakresie złożyć wskazane w piśmie dokumenty: oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy lub poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy wezwanie wykonawcy lub podwykonawcy. Kopia umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (pozbawione danych osobowych pracowników – adres zamieszkania, data urodzenia, PESEL oraz wynagrodzenia), Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych przedkładać wskazane przez Zamawiającego dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób o umowę o pracę. c) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:  Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności, w szczególności poprzez: wezwanie do okazania dokumentów o których mowa w pkt. 9 lit. b) tiret drugie w przypadku wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy,  sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia zawarto we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. d) Rodzaje czynności niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: - osoby wykonujące czynności transportu odpadów komunalnych oraz załadunku/rozładunku odpadów komunalnych, w ilości zapewniającej zgodną z warunkami SIWZ realizację przedmiotowego zamówienia, - osoby wykonujące czynności dotyczące koordynacji realizacji zamówienia oraz uprawnione do kontaktu z Zamawiającym. 10) W związku z realizacją zamówienia Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odpadami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek spełni wykonawca, który: a) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Bedlno, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; b) posiada zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub wpis do rejestru prowadzonego przez właściwego marszałka województwa, o którym mowa w art. 49 ust. 1 w/w ustawy; c) posiada zezwolenie na zbieranie odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub wpis do rejestru prowadzonego przez właściwego marszałka województwa, o którym mowa w art. 49 ust. 1 w/w ustawy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta (załącznik nr 1 do SIWZ). 2. Oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od .... do .... stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. W przypadku zastrzeżenia informacji przez wykonawcę zobowiązany jest on wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak powyższego oświadczenia oznaczał będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa (Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp). 3. Pełnomocnictwo ( jeżeli dotyczy). 4. Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust.2 ustawy Pzp) – jeżeli dotyczy dołączamy do oferty. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Powyższe należy złożyć wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach