Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Jedlnia-Letnisko

Wójt Gminy Jedlnia Letnisko ogłasza przetarg

  • Adres: 26-630 Jedlnia-Letnisko, ul. Radomska 43
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 048 3848470 , fax. 048 3848470 w. 222
  • Data zamieszczenia: 2013-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Jedlnia Letnisko
    ul. Radomska 43 43
    26-630 Jedlnia-Letnisko, woj. mazowieckie
    tel. 048 3848470, fax. 048 3848470 w. 222
    REGON: 05374808596759
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jedlnia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Jedlnia-Letnisko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych na terenie Gminy Jedlnia-Letnisko. Obsługą odbioru odpadów objęte są nieruchomości zamieszkałe oraz punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych /PSZOK/. Powierzchnia Gminy Jedlnia-Letnisko wynosi 65,57 km2 i obejmuje 21 sołectw. W okresie realizacji przedmiotu zamówienia, Zamawiający przewiduje, że: Liczba gospodarstw na terenie gminy wynosić będzie 3234 szt. ? 5 %, w tym: jednoosobowe - 200 szt. ? 5 % 2-3 osobowe - 1383 szt. ? 5 % 4 osobowe i więcej - 1651 szt. ? 5 % oraz zabudowę wielorodzinną - występuje 1 obiekt, który należy wyposażyć w 3 pojemniki 1,1 m3 /dwa do segregacji, jeden na odpady zmieszane/ Ilość mieszkańców zameldowanych na pobyt stały: 12 326 osób wg stanu na dzień 31.03.2013 Podział ilości gospodarstw na poszczególne sołectwa: Sołectwo Liczba gospodarstw domowych Aleksandrów 74 Antoniówka 145 Cudnów 86 Dawidów 38 Groszowice 266 Gzowice-Kolonia 23 Gzowice-Folwark 20 Gzowice 78 Jedlnia-Letnisko 1090 Lasowice 95 Maryno 67 Myśliszewice 100 Natolin 58 Piotrowice 43 Rajec Poduchowny 225 Rajec Szlachecki 245 Siczki 85 Słupica 127 Sadków Górki 117 Sadków 102 Wrzosów 150 Przewidywana ilość odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych na posesjach z terenu gminy Jedlnia-Letnisko w stosunku rocznym wynosić będzie: ok 1800 Mg ? 5 % w tym: zmieszane 1400 Mg, suche 400 Mg, niebezpieczne 300 kg/rok ? 5 % Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów ze: szkół, przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy Jedlnia-Letnisko, a także nieruchomości niezamieszkałych. 2. Rodzaje odebranych i zagospodarowanych odpadów, wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki, częstotliwość odbioru Rodzaje odpadów komunalnych odebranych z gospodarstw domowych (od 01.07.2013 r. do 30.06.2014 r.) w ramach świadczonej usługi oraz wyposażenie właścicieli nieruchomości w worki i pojemniki spełniające wymagania higieniczno-sanitarne z podziałem na: odpady suche (opakowaniowe).: - opakowania szklane, tj. szkło białe i kolorowe gromadzone w workach, z częstotliwością opróżniania co cztery tygodnie. - opakowania z plastiku, PET-y, folie, opakowania metalowe, opakowania papierowe, tekturę, opakowania tetra pak, gazety, książki, tekstylia, drewno) - gromadzone w workach, z częstotliwością opróżniania co cztery tygodnie. Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady zebrane selektywnie wystawione w terminie wskazanym w harmonogramie. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć do każdego gospodarstwa dwa worki na odpady suche oraz jeden worek na odpady szklane a w kolejnych miesiącach na wymianę. Worki powinny mieć odpowiednią wytrzymałość zarówno na przebicie jak i na rozciąganie oraz mocny i trwały zgrzew. Powinny posiadać nadruk określający jakie odpady w nim umieszczać. Ponadto Wykonawca ma obowiązek dostarczyć do Urzędu Gminy zapas worków na odpady suche w ilości 200 szt. i na odpady szklane w ilości 100 szt. oraz uzupełniać ten zapas na wezwanie zamawiającego. odpady mokre- zmieszane inne odpady komunalne, tj. odpady kuchenne, resztki i obierki z owoców i warzyw, zużyte ręczniki papierowe i chusteczki, pampersy, mokry papier itp. - gromadzone w pojemnikach, z częstotliwością opróżniania co cztery tygodnie. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć do każdej nieruchomości pojemnik o pojemności: 120 l do gospodarstwa, w którym zamieszkuje do 3 osób włącznie oraz 240 l do gospodarstwa zamieszkiwanego przez 4 osoby i więcej oraz pojemnik 1,1 do zabudowy wielorodzinnej Pojemniki z tworzywa sztucznego o pojemności 120 l lub 240 l oraz 1,1 m3 powinny być: kompletne i zdatne do użytkowania, być odporne na promienie słoneczne i niskie temperatury, wyposażone w kółka, posiadać szczelnie zamykaną klapę, posiadać nadruk określający jaki odpad można w nich umieszczać. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć gospodarstwa domowe w pojemniki do 15 czerwca 2013 r. Mieszkańcy są zobowiązani do wystawienia pojemnika do drogi umożliwiającej dojazd środkiem transportu przez Wykonawcę. Odpady wskazane poniżej odbierane będą w następującej formie: odpady wielkogabarytowe -w tym m.in.: stare meble, wózki dziecięce, sprzęt gospodarstwa domowego, deski, materace, opony itp. -z częstotliwością odbioru jeden raz na rok, zbiórka mobilna w wyznaczonych miejscach /7 wyznaczonych miejsc na terenie Gminy/ Podstawiony kontener do zbiórki odpadów o min. pojemności 23 m3 /zbiórka pod nadzorem pracownika Wykonawcy/. odpady niebezpieczne - w tym m.in.: akumulatory, świetlówki, resztki farb, lakierów, rozpuszczalników, środków do impregnacji drewna, olejów mineralnych i syntetycznych, benzyn, leków, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, opakowania po aerozolach - z częstotliwością odbioru jeden raz na rok, zbiórka mobilna w wyznaczonych miejscach /7 wyznaczonych miejsc na terenie Gminy/ Podstawiony kontener do zbiórki odpadów o min. pojemności 7 m3 /zbiórka pod nadzorem pracownika Wykonawcy/. odpady pochodzące ze zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego -z częstotliwością odbioru jeden raz na rok, zbiórka mobilna w wyznaczonych miejscach /7 wyznaczonych miejsc na terenie Gminy/. Podstawiony kontener do zbiórki odpadów o min. pojemności 23 m3 /zbiórka pod nadzorem pracownika Wykonawcy/. W okresie między mobilnymi zbiórkami ww. odpady mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Wykonawca opracuje harmonogram wywozu odpadów komunalnych (mokrych, suchych, wielkogabarytowych, niebezpiecznych, i pochodzących ze zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego). Po akceptacji w/w harmonogramów przez Zamawiającego, Wykonawca powiadomi o nich właścicieli (współwłaścicieli, zarządców, użytkowników) nieruchomości poprzez dostarczenie ich do każdego gospodarstwa domowego na terenie Gminy Jedlnia-Letnisko w terminie do 15 czerwca 2013 r. Harmonogram powinien zawierać w swojej treści kontakt telefoniczny do firmy w przypadku reklamacji nienależytego wykonania usługi, /np. nieodebranych odpadów/. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga. We wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po wcześniejszym uzgodnieniu między stronami. Dopuszcza się formę pisemną /email/. 3. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych /PSZOK/ Zamawiający urządzi punkt selektywnego zbierania odpadów. Wykonawca zobowiązany jest w ramach podpisanej umowy odbierać odpady gromadzone w kontenerach i pojemnikach PSZOK, tj: - Odpady zbierane selektywnie (papier, tworzywa sztuczne, szkło, metal, opakowania wielomateriałowe, itp.) - 1 kontener 5,5 m3 - kontener podstawiony przez Wykonawcę - Odpady zielone z pielęgnacji ogrodów i terenów zielonych - 1 kontener o pojemności 7 m3 - kontener podstawiony przez Wykonawcę - Zużyte opony - 1 kontener o pojemności 7 m3 - własność Zamawiającego. - Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe - 1 pojemnik o pojemności min. 23 m3 - pojemnik podstawiony przez Wykonawcę - Baterie - 1 pojemnik o pojemności 120 l - własność Zamawiającego - Przeterminowane leki - pojemniki o pojemności 50 l - własność Zamawiającego - Odpady remontowe - 1 kontener o pojemności 7 m3- własność Wykonawcy - Popiół - 1 kontener o pojemności 7 m3 - kontener podstawiony przez Wykonawcę Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia kontenerów/ pojemników w zakresie wskazanym powyżej do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych na zgłoszenie telefoniczne z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Raz w miesiącu Wykonawca musi przedstawić dowody potwierdzające tą czynność, tj. karty przekazania odpadów. Planowane szacunkowe ilości odpadów pochodzących z PSZOK w skali roku: odpady suche (opakowaniowe), tj. papier, szkło, plastik.: 5 ton ? 5 % odpady zielone z pielęgnacji ogrodów i terenów zielonych: 10 ton ? 5 % zużyte opony - 20 ton ? 5 % odpady pochodzące ze zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego: 5 ton ? 5 % baterie: 100 kg ? 5 % przeterminowane leki: 50 kg ? 5 % odpady remontowe: 30 ton ? 5 % popiół: 10 ton ? 5 % 4. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: - Wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą prawo ochrony środowiska, ustawą o odpadach oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). - Prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzanie kwartalnych sprawozdań zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem: a) zawierających informację o masie poszczególnych rodzajów odpadów oraz o sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania. b) zawierających informację o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: przekazanych na składowisko odpadów oraz nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania. - Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na gospodarstwie domowym w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiająca identyfikację nieruchomości i zdjęcie fotograficzne na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty . - Wykonawca przedstawi Zamawiającemu jako załącznik do faktury miesięczne raporty z wykazem wszystkich gospodarstw od których zostały odebrane odpady. Raport zawierać powinien wykaz gospodarstw, które nie były umieszczone w wykazie, a odebrano od nich odpady komunalne oraz wykaz posesji z których zaprzestano odbierać odpady. - Wyposażenie gospodarstw w worki i pojemniki jest obowiązkiem Wykonawcy. - Wymiana dotycząca wielkości pojemnika, wymiana uszkodzonych i zużytych pojemników na sprawne i spełniające wymogi higieniczno-sanitarne oraz bieżące ich uzupełnianie należy zrealizować w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania od Zamawiającego wezwania wystawionego za pośrednictwem faksu, emailu. Potwierdzenie realizacji zgłoszenia z dowodem przyjęcia, wymiany lub podstawienia pojemnika należy przesłać faxem lub emailem do Zamawiającego w terminie 14 dni od daty zgłoszenia. W przypadku nie zachowania tego terminu, Zamawiający zastrzega sobie prawo do naliczenia kary umownej określonej w umowie i potrącenia jej z najbliższej faktury. - Wykonawca ma obowiązek przekazać do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych /RIPOK/ odebrane od gospodarstw domowych z terenu Gminy Jedlnia-Letnisko zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania. - Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013., poz. 21). - Wykonania usługi w sposób rozsądny i fachowy, nie powodujący żadnych niepotrzebnych przeszkód i niedogodności dla społeczeństwa. 5. Inne obowiązki Wykonawcy - Opracowanie szczegółowej informacji zawierającej wykaz odpadów zaliczanych do segregacji i zaliczanych do odpadów mokrych /zmieszanych/. Informacja opracowana w celu rozpropagowania wśród gospodarstw domowych, która ma być dołączona do harmonogramów przekazywanych mieszkańcom do 15 czerwca 2013 r. - W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie, - Pojazdy specjalistyczne winny być bezpylne, w dobrym stanie technicznym, prawidłowo oznakowane oraz wyposażone w system monitoringu umożliwiający trwałe zapisywanie, odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów. - Transport odpadów wielkogabarytowych, odpadów umieszczonych w szczelnych workach plastikowych, może odbywać się pojazdami ciężarowymi. - Ilość pojazdów niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, to minimum 6 pojazdów, w tym 1 pojazd przystosowany do wjazdu w wąskie uliczki, które mają szerokość do 3 m. - Zabezpieczyć przewożone odpady przed wysypaniem na drogę oraz przed wydzielaniem nieprzyjemnego zapachu. - Zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów (mycie, dezynfekcja) winno odbywać się w warunkach spełniających wygania z zakresu ochrony środowiska. - Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem w odzież z widocznym logo firmy. - Okazywanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. - Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. - Wykonawca zobowiązany jest także do zabrania odpadów leżących obok pojemników. - Przyjmowanie i rozpatrywania reklamacji związanych z prowadzoną przez siebie działalnością w zakresie wywozu nieczystości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10 000 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jedlnia.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach