Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Bolków

Gmina Bolków ogłasza przetarg

  • Adres: 59-420 Bolków, ul. Rynek 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 7413213, 7413215 w. 15 , fax. 0-75 7413394
  • Data zamieszczenia: 2013-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bolków
    ul. Rynek 1 1
    59-420 Bolków, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 7413213, 7413215 w. 15, fax. 0-75 7413394
    REGON: 39076788300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bolkow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Bolków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usługi w zakresie odbierania zmieszanych oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych i z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, położonych na terenie gminy Bolków, w każdej ilości jaka zostanie wyprodukowana w czasie realizacji zamówienia (tj. od dnia 1 lipca do dnia 31 grudnia 2013 r.), zgodnie z zasadami wynikającymi z aktów prawa miejscowego, w tym Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bolków oraz transport tych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Lubawce, zwana dalej usługą. Rodzaj i ilość odebranych odpadów komunalnych z terenu gminy Bolków w 2012 roku: 15 01 01 - opakowania z papieru i tektury - 33,00 Mg 15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych - 37,40 Mg 15 01 07 - opakowania ze szkła - 157,00 Mg 20 03 01 - zmieszane odpady komunalne - 2430,60 Mg Łącznie: 2.658,00 Mg Wielkości te służą jedynie do wyceny wartości zamówienia, jednak ze względu na inny system selektywnej zbiórki odpadów obowiązujący w okresie realizacji zamówienia ilości te mogą ulec zmianie. Liczba osób wytwarzających odpady z nieruchomości zamieszkałych, zadeklarowanych na dzień 30 kwietnia 2013 r. - 8346 osób. Liczba pojemników 110/120 l zadeklarowanych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na dzień 30 kwietnia 2013 r. - 1283 szt. Ostateczna ilość osób zadeklarowanych z nieruchomości zamieszkałych oraz ilość pojemników zadeklarowanych z nieruchomości niezamieszkałych objętych gminnym system gospodarowania odpadami zostanie przekazana wykonawcy w dniu podpisania umowy. Zamawiający zastrzega, że ilości te w okresie realizacji zadania mogą się zmieniać w górę i w dół, co należy uwzględnić w wycenie przedmiotu zamówienia. Podstawy prawne świadczenia usługi: Odbieranie odpadów komunalnych winno odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności: Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz U z 2013 r., poz. 21) Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz U z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz U z 2008 r., Nr 25 poz. 150 z późn. zm.) Uchwałą Nr XXIV/616/12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012. Uchwałą Nr XXIV/617/12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012. Uchwałą Nr XXV/170/12 Rady Miejskiej w Bolkowie z dnia 30 listopada 2012 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bolków wraz ze zmianami. Uchwałą Nr XXIV/159/12 Rady Miejskiej w Bolkowie z dnia 26 października 2012 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Uchwałą Nr XXVI/177/12 Rady Miejskiej w Bolkowie z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz U z 2013 r., poz. 122). Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz U z 2012 r., poz. 630) Innymi aktami prawnymi obowiązującymi i utworzonymi w okresie realizacji powierzonego zadania. Wykaz kodów odbieranych odpadów 15 01 01 - Opakowania z papieru i tektury 15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 03 - Opakowania z drewna 15 01 04 - Opakowania z metali 15 01 05 - Opakowania wielomateriałowe 15 01 06 - Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 07 - Opakowania ze szkła 15 01 09 - Opakowania z tekstyliów 17 01 01 - Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 01 02 - Gruz ceglany 17 01 07 - Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 20 01 01 - Papier i tektura 20 01 02 - Szkło 20 01 10 - Odzież 20 01 11 - Tekstylia 20 01 39 - Tworzywa sztuczne 20 01 40 - Metale 20 01 99 - Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 02 01 - Odpady ulegające biodegradacji 20 02 02 - Gleba i ziemia, w tym kamienie 20 03 01 - Nie segregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 02 - Odpady z targowisk 20 03 03 - Odpady z czyszczenia ulic i placów 20 03 07 - Odpady wielkogabarytowe 20 03 99 - Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach Szczegółowe wymagania Zamawiającego związane ze sposobem wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia wszystkich odpadów komunalnych z terenu gminy Bolków do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, prowadzonej przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sanikom, ul. Nadbrzeżna 5a, 58-420 Lubawka, wskazanej uchwałą nr XXVIII/803/12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 08 listopada 2012 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/617/12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 kwietnia 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012. W ramach niniejszego zamówienia wykonawca, w uzgodnieniu z Zamawiającym, zobowiązany będzie do przygotowania oraz dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości w terminie do dnia 15 czerwca 2013 roku szczegółowego harmonogramu odbioru odpadów komunalnych dla poszczególnych frakcji (zmieszane, selektywnie zebrane oraz szkło opakowaniowe). Zmiany tego harmonogramu można dokonać nie częściej jak raz na kwartał po uzyskaniu pisemnej akceptacji Zamawiającego. Zamawiający przedkłada wzory harmonogramów odbioru odpadów komunalnych z terenu miasta oraz z terenów wiejskich gminy Bolków, stanowiące załączniki nr 9 i 10 do SIWZ. Odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości może odbywać się od poniedziałku do soboty w godz. od 6:00 do 20:00, za wyjątkiem dni świątecznych. W przypadku nie wykonania usługi w terminach podanych w harmonogramie z przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. awaria pojazdu lub dzień świąteczny), usługa winna być wykonana najpóźniej w kolejnym dniu roboczym. Pojemniki oraz worki do gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej winny być ustawione na granicy posesji i z tego miejsca odbierane. W szczególnych przypadkach (np. przy braku dojazdu do posesji) odbiór odpadów może odbywać się z innego miejsca uzgodnionego pisemnie z właścicielem posesji na której będzie ustawiony pojemnik oraz z zamawiającym. W zabudowie wielorodzinnej pojemniki do gromadzenia odpadów (zarówno frakcji zmieszanej, jak i selektywnie zbieranej frakcji opakowaniowej) będą ustawione na terenie danej posesji lub w punktach zbiorczych. Pojemniki powinny być oznaczone jakich nieruchomości dotyczą. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości według podziału na następujące frakcje: Selektywnie zbierane odpady komunalne (tzw. opakowaniowe - suche): puste, niezakręcone butelki plastikowe po różnych napojach (np. typu PET, PE), puste, niezakręcone butelki plastikowe po kosmetykach i środkach czystości - tzw. chemii gospodarczej (np. opakowania po szamponach, płynach itp.), czystą folię i torebki z tworzyw sztucznych, czyste kanistry plastikowe, plastikowe skrzynki, doniczki, wiadra, papier (np. gazety, książki, zeszyty, pudła z tektury, torebki papierowe) - zbierane u źródła w pojemnikach koloru żółtego lub oznaczonych na żółto. W zabudowie jednorodzinnej dopuszczalne jest zbieranie tej frakcji w żółtych workach. Zmieszane odpady komunalne (tzw. mokre): frakcja pozostała - zbierana u źródła w pojemnikach stalowych lub z tworzywa sztucznego koloru czarnego, brązowego lub ciemno-zielonego. Szkło opakowaniowe będzie zbierane do rozstawionych na terenie gminy 150 pojemników koloru zielonego o poj. 1100 l. Wykonawca zobowiązany jest do zbierania także odpadów lub ich pozostałości leżących obok pojemników lub altanek śmietnikowych. W przypadku stwierdzenia przez pracowników wykonawcy, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku selektywnej zbiórki odpadów lub w jego pojemniku na selektywnie zebrane odpady znajdują się inne rodzaje odpadów, niezgodne z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bolków, wykonawca zobowiązany będzie do potraktowania tych odpadów jako zmieszane i odebrania ich w terminie odbioru frakcji zmieszanej oraz do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie pisemnie, faksem lub e-mailem Zamawiającego. Wykonawca winien posiadać taką ilość pojemników i kontenerów spełniających wymagania Polskich Norm oraz posiadających certyfikat CE o wielkościach wskazanych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bolków, by zapewnić ciągłą możliwość ich dzierżawy właścicielom nieruchomości. Dzierżawa ta będzie przedmiotem odrębnych umów pomiędzy wykonawcą usługi a właścicielami nieruchomości i nie jest przedmiotem tego zamówienia. Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji zamówienia wykonawca posiadał w ciągłej sprzedaży od dnia 1 lipca 2013 roku worki polietylenowe PE-HD koloru żółtego, posiadające atest PZH, o pojemności 60l, 120l i 240l, które właściciele nieruchomości będą mogli nabyć w razie potrzeby. Przedmiotem zamówienia, w ramach ceny ryczałtowej jest ustawienie na terenie gminy Bolków 150 szt. pojemników 1100 l koloru zielonego przeznaczonych do selektywnej zbiórki szkła opakowaniowego. Zamawiający przedkłada wykaz rozmieszczenia pojemników na terenie miasta oraz na terenach wiejskich gminy Bolków, stanowiący załącznik nr 11 do SIWZ. Szczegółowa lokalizacja pojemników zostanie ustalona z Zamawiającym w terminie do dnia 1 lipca 2013 roku. Wszystkie pojemniki winny być dostarczone i ustawione w miejscach docelowych nie później niż dnia 1 lipca 2013 roku. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia wyposaży Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w 2 kontenery o poj. minimum 5m3 każdy oraz 6 pojemników o poj. 1100 l oraz będzie je opróżniał po zapełnieniu na zgłoszenie zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru z PSZOK w Wierzchosławicach odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości według podziału na frakcje o kodach: 20 01 01 - papier i tektura, 20 01 10 - odzież, 20 01 11 - tekstylia, 20 01 21 - lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć, 20 01 23 - urządzenia zawierające freony, 20 01 27 i 20 01 28 - farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcza i żywice zawierające substancje niebezpieczne, 20 01 33 i 20 01 34 - baterie i akumulatory, 20 01 35 i 20 01 36 - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, 20 01 38 - drewno, 20 01 39 - tworzywa sztuczne, 20 01 40 - metale, 20 02 01 - odpady ulegające biodegradacji z ogrodów i parków, 20 02 02 - gleba i ziemia, w tym kamienie, 20 03 07 - odpady wielkogabarytowe - meble i wielkogabarytowe odpady z metalu, 16 01 03 - opony, 16 80 01 - magnetyczne i optyczne nośniki informacji 17 01 07 - zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia, 08 03 18 - odpadowy toner drukarski. Usługa może być świadczona przez Wykonawcę pojazdami wymienionymi w załączniku do oferty stanowiącym wykaz sprzętu jakim dysponuje wykonawca na czas realizacji zamówienia lub innymi o takich samych parametrach minimalnych oraz w tej samej ilości co wskazane w ofercie. Pojazdy wyznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia powinny być sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu oraz oznakowane nazwą przedsiębiorcy i numerem jego telefonu. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia i przekazywania zamawiającemu następującej dokumentacji związanej z realizacją usługi: harmonogramów odbioru odpadów, kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. Nr 249, poz. 1673), raportów miesięcznych o ilości odebranych odpadów przekazanych do dalszej przeróbki oraz miejscach przekazania odpadów, kwartalnych sprawozdań sporządzonych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630). Pozostałe wymagania: Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, gdzie ma być wykonywana usługa odbioru odpadów oraz uzyskał wszelkie niezbędne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania usługi. Ogólna cena ofertowa powinna obejmować wszelkie koszty wykonania usługi. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w wyniku wykonywania usługi będącej przedmiotem zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego usunięcia w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii przez niego spowodowanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca wniesie wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Bolków: Bank Spółdzielczy Jawor Oddział Bolków Nr: 84 8647 1059 0400 0518 2004 0005 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu należy dołączyć do oferty. Wadium w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy wnieść poprzez złożenie oryginału dokumentu razem z ofertą, w oddzielnej kopercie, a do oferty należy dołączyć jedynie kserokopię dokumentu. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie wskazanej w ppkt od b) do e), wadium powinno być sporządzone adekwatnie do formy, w której jest wnoszone i winno zawierać następujące elementy: Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib, Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, Kwotę gwarancji lub poręczenia, Termin ważności wadium, Zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do: zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy lub pełnomocnictw, b) Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. nie później jak do dnia 21 maja 2013 roku do godziny 09:00. Zwrot wadium oraz sytuacja jego ewentualnego zatrzymania uregulowana jest w art. 46 Ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://umbolkow.bip.net.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach