Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Bełżyce oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

Gmina Bełżyce ogłasza przetarg

  • Adres: 24-200 Bełżyce, ul. Lubelska 3
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 5172728 , fax. 081 5172506
  • Data zamieszczenia: 2013-06-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bełżyce
    ul. Lubelska 3 3
    24-200 Bełżyce, woj. lubelskie
    tel. 081 5172728, fax. 081 5172506
    REGON: 43102008400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.belzyce.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Bełżyce oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie nr 1 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Bełżyce w czasie obowiązywania umowy od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy. 2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych: 1) Zmieszane odpady komunalne (szacunkowa ilość - 2234 Mg czyli ok. 186 Mg/miesiąc). 2) Odpady zebrane selektywnie tj. papier i tektura (w tym opakowania, gazety, czasopisma, itd.) metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz szkło i odpady opakowaniowe ze szkła (szacunkowa ilość - 251 Mg czyli ok. 21 Mg/miesiąc) zbierane w 3 workach na poszczególne frakcje w następujących kolorach: a) przezroczysty z niebieskim nadrukiem wskazującym na rodzaj składowanego odpadu (z przeznaczeniem na papier i makulaturę) b) przezroczysty z żółtym nadrukiem wskazującym na rodzaj składowanego odpadu (z przeznaczeniem na metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe) c) przezroczysty z zielonym nadrukiem wskazującym na rodzaj składowanego odpadu (z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane). 3. Odbioru odpadów wymienionych w ust. 2 należy dokonywać różnymi samochodami dla poszczególnych frakcji odpadów tj. zmieszane odpady komunalne, selektywnie zebrane odpady komunalne, dostosowanymi również do dróg o szerokości 3m i mniej. 4. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie miasta Bełżyce. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych trudno dostępnych. 5. Właściciel nieruchomości zgodnie z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Bełżyce ma obowiązek ustawić pojemniki i worki z odpadami w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z tych miejsc Wykonawca odbierze odpady. 6. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne (zmieszane oraz selektywnie zebrane) z następującymi częstotliwościami: a) w zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej - raz w miesiącu; b) w zabudowie wielorodzinnej - raz na dwa tygodnie. 7. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie odbierania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 - 19.00. 8. Wykonawca zobowiązany jest przygotować (przed podpisaniem umowy) harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w ust. 5. Wykonawca zobowiązany jest poinformować pisemnie każdego właściciela nieruchomości o harmonogramie odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianie tego harmonogramu. Każda zmiana harmonogramu wymaga pisemnej zgody Zamawiającego. 9. Na terenie gminy Bełżyce zamieszkuje 13 735 mieszkańców w tym 3 090 osoby w zabudowie wielorodzinnej. 10. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 110/120 l, 240 l, 1100 l, 7000 l i innych występujących na terenie gminy, oraz workach 120 l z folii LDPE, pojemnikach: 110/120 l, od 1100 l do 7000 l przeznaczonych na gromadzenie odpadów w sposób selektywny. 11. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w dniu odbierania odpadów, właścicieli nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej od których, odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w workach opisanych jak w ust. 2 zadnia nr 1, worki 120 l z folii LDPE w ilości odpowiadającej wystawionym workom w danym miesiącu, przy czym przed pierwszym odbiorem odpadów komunalnych Wykonawca wyposaży każdą nieruchomość w 3 worki każdego koloru, oraz dla każdego budynku wielorodzinnego co najmniej 1 pojemnik 1100 l. 12. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować dwukrotnie (w 2013 r.- raz, w 2014 r.- raz) w trakcie trwania umowy zbiórkę sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz mebli i innych odpadów wielkogabarytowych w ten sposób, że Wykonawca odbierze spod każdej nieruchomości zamieszkałej na terenie Gminy Bełżyce ww frakcje. Terminy zbiórek zostaną ustalone przed podpisaniem umowy i ujęte w harmonogramie przegotowanym przez Wykonawcę. 13. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu, kart przekazania odpadów potwierdzonych przez instalację wskazaną przez Zamawiającego. Przekazanie odbywać się będzie raz na miesiąc, do 7 dnia następującego po miesiącu przekazania odpadów. 14. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania sprawozdania kwartalnego, o którym mowa w art. 9n ust. 1 - 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Sprawozdanie zawiera: 1) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych 2) informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: a) przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b) nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania 3) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne 4) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czystości i porządku na obszarze gminy Bełżyce. Do takiego wykazu należy dołączyć dokumentację fotograficzną (na elektronicznym nośniku danych) każdego stwierdzonego przypadku zbierania odpadów komunalnych w sposób niezgodny z regulaminem. 15. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc Zamawiającemu ewidencji nieruchomości z których zostały odebrane zmieszane odpady komunalne w ilości większej niż podana przez Zamawiającego (podać ilość odpadów wytworzonych ponad normatyw w dm?) 16. W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa w pkt. 13 Burmistrz Bełżyc może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów. 17. Wszystkie odpady komunalne zebrane z terenu gminy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Kraśniku, oraz przedstawiać Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów (jeżeli w czasie obowiązywania umowy zostanie uruchomiona instalacja RIPOK w Bełżycach, Zamawiający może zmienić miejsce dostarczania odpadów do instalacji w Bełżycach, co nie będzie stanowić zmiany umowy z Wykonawcą). W razie awarii lub braku mocy przerobowych RIPOK-u w Kraśniku odpady kierowane będą do instalacji zastępczej wskazanej przez Zamawiającego. 18. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012r., poz. 391), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676). 19. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości regularnie (permanentnie) pozostawia odpady obok kontenera lub nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, tzn. gromadzi niezgodnie ze złożoną deklaracją, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. W takim przypadku Wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik informujący właściciela nieruchomości o obciążeniu opłatą za odbiór odpadów zmieszanych. Wykonawca zawiadamia zamawiającego powyższej sytuacji na piśmie w trybie ust. 14 SIWZ wyszczególniając nieruchomość. 20. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego (nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od zdarzenia), powiadomienia gminy o niedopełnieniu przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca na tę okoliczność sporządza protokół z zaistnienia zdarzenia , który powinien zawierać : 1) adres nieruchomości na której odpady nie są zbierane w sposób selektywny 2) dzień, w którym doszło do ustalenia; 3) krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości 4) dane pracownika Wykonawcy sporządzającego protokół oraz 5) zdjęcie w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady nie są zbierane w sposób selektywny. Zdjęcia muszą być wykonane w taki sposób aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników do konkretnej nieruchomości. 21. W celu kontroli wywiązywania się właścicieli nieruchomości z obowiązku segregacji odpadów Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz właścicieli z informacją o sposobie gromadzenia odpadów komunalnych. Rozliczenie usługi z zadania numer 1 następować będzie w formie ryczałtu. Wykonawca w ofercie zobowiązany będzie podać cenę ryczałtową za wykonanie zadania nr 1 - odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w okresie od 01.07.2013r. do 30.06.2014r. Zadanie nr 2 : 1. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany będzie również do odbioru z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych który mieścić się będzie na terenie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Bełżycach ul. Przemysłowa 26, 24-200 Bełżyce, następujących rodzajów odpadów: a) Odpady komunalne ulegające biodegradacji - (50 Mg) b) Odpady zielone - (50 Mg) c) przeterminowane leki - (1,0 Mg) d) chemikalia - (8,0 Mg) e) zużyte baterie i akumulatory - (3,0 Mg) f) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - (60,0 Mg) g) meble i inne odpady wielkogabarytowe - (60,0 Mg) h) odpady budowlane i rozbiórkowe - (100,0 Mg) i) zużyte opony - (60,0 Mg) j) popiół - ( 150 Mg) oraz dostarczenia ww odpadów do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Kraśniku. W nawiasach Zamawiający podał szacunkową ilość odpadów danej frakcji którą Wykonawca odbierze z PSZOK-u i dostarczy do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Kraśniku w czasie trwania umowy. 2. Podane w SIWZ i formularzu ofertowym zestawienie ilości poszczególnych rodzajów odpadów mają charakter szacunkowy i służą do porównania złożonych ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania ilości wskazanych w zestawieniu, na co wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tego tytułu. 2. Częstotliwość odbioru odpadów z PSZOK-u będzie uzależniona od napełnienia pojemników lub kontenerów. Zamawiający poinformuje telefonicznie o konieczności odebrania odpadów z konkretnych pojemników. Czas reakcji Wykonawcy na dokonanie odbioru wynosi max. 3 dni robocze od zgłoszenia. 3. Wynagrodzenie za zadanie nr 2 stanowić będzie iloczyn ilości wytwarzanych odpadów mierzony w Mg oraz ceny odbioru i transportu poszczególnej frakcji podanej w formularzu ofertowym. 4.Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych oświadczeń zawierających informacje o ilości odpadów komunalnych odebranych z PSZOK: a) ilości odpadów komunalnych ulegających biodegradacji [Mg], b) ilości odebranych odpadów zielonych [Mg], c) ilości odebranych przeterminowanych leków [Mg], d) ilości odebranych chemikaliów [Mg], e) ilości odebranego zużytych baterii i akumulatorów [Mg], f) ilości odebranego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego [Mg], g) ilości odebranych mebli i innych odpadów wielkogabarytowych [Mg], h) ilości odebranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych[Mg], i) ilości odebranych zużytych opony [Mg], j) ilości odebranego popiołu [Mg], oraz sposób zagospodarowania w/w odpadów. 5. Oświadczenia, o których mowa wraz z kartami przekazania odpadów (jeśli dotyczą) muszą być przekazane do siedziby Zamawiającego, do 7 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą, w formie papierowej oraz elektronicznej, uzgodnionej z Zamawiającym i podpisane przez Wykonawcę. 6. Oświadczenia będą podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 7. Przekazanie powyższych oświadczeń nie zwalnia Wykonawcy ze złożenia sprawozdania, o którym mowa w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905120009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 12 000,00 zł (słownie dwanaście tysięcy złotych), które może być wnoszone w 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) poręczeniach i gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.) 2. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 12 8733 0009 0015 0499 2000 0050 3. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać wadium - przetarg na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Bełżyce 4. Za wyjątkiem wadium wniesionego w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do 12.06.2013r. do godz. 10:00 (liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego). 6. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. 7. Wykonawcy, którzy wnieśli wadium nie stanowiące całości wymaganej kwoty lub, gdy forma jest niezgodna z rozdziałem 13 pkt. 1 - są wykluczeni. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca na wezwanie Zamawiającego nie uzupełni wymaganych dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba ze udowodni, że wynika to z przyczyn niezależnych od niego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14. Wykonawca traci wadium na rzecz zamawiającego, jeżeli 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy jeżeli jego wniesienia żądano, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lublin.pl/belzyce lub www.belzyce.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach