Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Borzechów oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

Gmina Borzechów ogłasza przetarg

  • Adres: 24-224 Borzechów,
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 5111702 , fax. 81 5111024
  • Data zamieszczenia: 2014-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borzechów
    24-224 Borzechów, woj. lubelskie
    tel. 81 5111702, fax. 81 5111024
    REGON: 00053513200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.borzechow.eurzad.eu/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Borzechów oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy Borzechów oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). 2. Szczegóły realizacji przedmiotu zamówienia określono w Istotnych postanowieniach umownych stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Zadanie nr 1: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór komunalnych z terenu gminy Borzechów w czasie obowiązywania umowy od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych. 2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych: 1) Zmieszane odpady komunalne (szacunkowa ilość: 300 Mg/rok, czyli ok. 25 Mg/miesiąc). 2) Odpady zebrane selektywnie tj. papier i tektura (w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.), metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz szkło i odpady opakowaniowe ze szkła (szacunkowa ilość 84 Mg/rok, czyli ok. 7 Mg/miesiąc) zbierane w 1 worek przezroczysty z nadrukiem wskazującym na rodzaj składowanego odpadu, tzw. frakcja sucha. 3. Odbioru odpadów wymienionych w ust. 2 należy dokonywać różnymi samochodami dla poszczególnych frakcji odpadu tj. zmieszane odpady komunalne, selektywnie zebrane odpady komunalne. 4. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, położonych na terenie gminy Borzechów. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych trudno dostępnych. 5. Właściciel nieruchomości zgodnie z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Borzechów ma obowiązek ustawić pojemniki i worki z odpadami w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu z posesją w sposób umożliwiający dojazd pojazdu do transportu odpadów oraz nie zastawiając ciągów pieszych i jezdnych. 6. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne (zmieszane oraz selektywnie zbierane) z częstotliwością raz w miesiącu. 7. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie odbierania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 19.00. 8. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinien odbywać się z zachowaniem dotychczasowych częstotliwości odbiorów z poszczególnych miejscowości: a) Łączki-Pawłówek, Grabówka, Majdan Borzechowski, Borzechów Kolonia, Borzechów, Majdan Skrzyniecki, Kępa Borzechowska w każdy pierwszy roboczy dzień miesiąca b) Kłodnica Górna, Osina, Dobrowola, Ryczydół, Białawoda, Dąbrowa, Kłodnica Dolna w każdy drugi roboczy dzień miesiąca c) Łopiennik, Łopiennik Kolonia, Majdan Radliński, Zakącie, Ludwinów, Kaźmierów, Kępa, Kępa Kolonia w każdy trzeci roboczy dzień miesiąca 9. Wykonawca jest zobowiązany przygotować (przed podpisaniem umowy) roczny harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodnie z częstotliwością ich odbioru wymienioną w ust. 6. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do każdego właściciela nieruchomości harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz informację o zasadach segregacji odpadów komunalnych stanowiącą załącznik nr 9 do SIWZ. Harmonogram może ulec zmianie, jednak każda zmiana harmonogramu wymaga pisemnej zgody Zamawiającego. 10. Wykonawca zobowiązany jest do opróżniania koszy ulicznych znajdujących się w obrębie przystanków autobusowych na terenie gminy (29 przystanków) i przy wiatach znajdujących się przy szlakach rowerowych w Majdanie Skrzynieckim i Kępie Borzechowskiej w terminach ustalonych dla odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości poszczególnych miejscowości. 11. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 120l, 140l, 240l, 1100l, 7000l i innych występujących na terenie gminy, oraz workach 120l z folii LDPE przeznaczonych do gromadzenia tzw. frakcji suchej. 12. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów zbieranych w sposób selektywny gromadzonych w pojemnikach typu Dzwon ustawionych przy Szkole Podstawowej w Kłodnicy Dolnej i Gimnazjum w Borzechowie Kolonii po uprzedniej informacji telefonicznej lub drogą elektroniczną o napełnieniu się pojemników. 13. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w dniu odbioru odpadów właścicieli nieruchomości w worki 120l z folii LDPE przeznaczone do gromadzenia frakcji suchej w ilości: 1) dla jednoosobowego gospodarstwa domowego - 2 worki; 2) dla wieloosobowego gospodarstwa domowego (2 do 6 osób) - 3 worki; 3) dla wieloosobowego gospodarstwa domowego (7 i więcej osób) - 4 worki. Wykonawca przed pierwszym odbiorem odpadów komunalnych wyposaży właścicieli nieruchomości w worki w wyżej wymienionych ilościach. 14. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu, kart przekazania odpadów potwierdzonych przez instalację wskazaną przez Zamawiającego. Przekazanie odbywać się będzie raz na miesiąc, do 7 dnia następującego po miesiącu odebrania odpadów. 15. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania sprawozdania kwartalnego, o którym mowa w art. 9n ust. 1-3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Sprawozdanie zawiera: 1) informacje o masie poszczególnych odebranych odpadów komunalnych; 2) informacje o masie odpadów komunalnych ulęgających biodegradacji: a) przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b) nieprzekazanych do składowania na składowisku i sposobie ich zagospodarowania; 3) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; 4) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady niezgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Borzechów. Do takiego wykazu należy dołączyć dokumentację fotograficzną na przenośnym nośniku danych) lub dokumentację filmową każdego stwierdzonego przypadku zbierania odpadów komunalnych w sposób niezgodny z regulaminem. 16. W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa w ustępie 15 Wójt Gminy Borzechów może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów. 17. Wszystkie odpady komunalne zebrane z terenu gminy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do instalacji wskazanej przez Zamawiającego oraz przedstawiać Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. Karty Przekazania Odpadów. 18. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórego rodzaju frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 roku w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676 z późn. zm.). 19. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 20. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości regularnie (permanentnie) pozostawia odpady obok kontenera lub nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, tzn. gromadzi odpadu niezgodnie ze złożoną deklaracją, Wykonawca odbiera odpady komunalne jako zmieszane. W takim przypadku Wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik informujący właściciela nieruchomości o obciążeniu za odbiór odpadów zmieszanych. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o powyższej sytuacji na piśmie w trybie ust. 15 wyszczególniając nieruchomość. 21. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego (nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od zaistnienia zdarzenia) powiadomienia gminy o niedopełnieniu przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca na tę okoliczność sporządza protokół z zaistnienia zdarzenia, który powinien zawierać: 1) adres nieruchomości, na której odpady nie są zbierane w sposób selektywny; 2) dzień, w którym doszło do ustalenia; 3) krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości; 4) dane pracownika Wykonawcy sporządzającego protokół; 5) dokumentację filmową lub zdjęcie w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady nie są zbierane w sposób selektywny. Dokumentacja filmowa lub zdjęcia muszą być wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników do konkretnej nieruchomości. 22. W celu kontroli wywiązywania się właścicieli nieruchomości z obowiązku segregacji odpadów Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz właścicieli z informacją o sposobie gromadzenia odpadów komunalnych. Wynagrodzenie za wykonanie zadania nr 1 będzie stanowić iloczyn odebranych i przetransportowanych odpadów mierzonych w Mg i ceny za odbiór i transport odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany będzie w ofercie podać cenę za 1 Mg odebranych i przetransportowanych odpadów komunalnych w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2017. Zadanie nr 2: 1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do odbioru z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, który mieści się w Borzechowie, następujących rodzajów odpadów: 1) odpady komunalne ulegające biodegradacji - 5 Mg 2) odpady zielone - 5 Mg 3) przeterminowane leki - 0,1 Mg 4) chemikalia - 0,8 Mg 5) zużyte baterie i akumulatory - 0,8 Mg 6) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 10 Mg 7) meble i inne odpady wielkogabarytowe - 15 Mg 8) odpady budowlane i rozbiórkowe - 25 Mg 9) zużyte opony - 10 Mg 10) popiół - 5 Mg 11) szkło - 20 Mg 12) makulatura - 15 Mg oraz dostarczenia ww odpadów do instalacji wskazanej przez Zamawiającego. Wyżej Zamawiający podał szacunkową ilość odpadów danej frakcji, którą Wykonawca odbierze z PSZOK-u i dostarczy do wskazanej instalacji w czasie trwania umowy. 2. Podane w SIWZ i formularzu ofertowym zestawienie ilości poszczególnych rodzajów odpadów mają charakter szacunkowy i służą do porównania złożonych ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania ilości wskazanych w zestawieniu, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tego tytułu. 3. Częstotliwość odbioru odpadów z PSZOK będzie uzależniona od napełnienia pojemników lub kontenerów. Zamawiający poinformuje telefonicznie lub drogą elektroniczną o konieczności odebrania odpadów z konkretnych pojemników. Czas dokonania odbioru odpadów przez Wykonawcę wynosi maksymalnie 2 dni robocze od dokonania zgłoszenia. 4. Wynagrodzenie za zadanie nr 2 będzie stanowić iloczyn ilości wytwarzanych odpadów mierzony w Mg oraz ceny odbioru i transportu poszczególnej frakcji podanej w formularzu ofertowym. 5. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych oświadczeń zawierających informacje o ilości odpadów komunalnych odebranych z PSZOK: a) ilości odpadów ulegających biodegradacji [Mg] b) ilości odebranych odpadów zielonych [Mg] c) ilości odebranych przeterminowanych leków [Mg] d) ilości odebranych chemikaliów [Mg] e) ilości zużytych baterii i akumulatorów [Mg] f) ilości odebranego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego [Mg] g) ilości odebranych mebli i innych odpadów wielkogabarytowych [Mg] h) ilości odebranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych [Mg] i) ilości odebranych zużytych opon [Mg] j) ilości odebranego popiołu [Mg] k) ilości odebranego szkła [Mg] l) ilości odebranej makulatury [Mg]. 6. Oświadczenia, o których mowa wraz z kartami przekazania odpadów (jeśli dotyczą) muszą być przekazane do siedziby Zamawiającego, do 7 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą, w formie papierowej oraz elektronicznej, uzgodnionej z Zamawiającym i podpisane przez Wykonawcę. 7. Oświadczenia będą podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 8. Przekazanie powyższych oświadczeń nie zwalnia Wykonawcy ze złożenia sprawozdania, o którym mowa w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905120009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść do dnia 03.12.2014 r. do godz. 9:00 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr: 47 8687 0009 2002 2500 0127 0025. 5. Wadium wnoszone w innych formach należy załączyć do oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. 7. Wadium wniesione przelewem musi wpłynąć na rachunek przed upływem terminu do składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas realizacji reklamacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://borzechow.bip.lublin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach