Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Chodel oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK

Gmina Chodel ogłasza przetarg

  • Adres: 24-350 Chodel, ul. Partyzantów 24
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 827 73 10 , fax. 81 827 73 11
  • Data zamieszczenia: 2015-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chodel
    ul. Partyzantów 24 24
    24-350 Chodel, woj. lubelskie
    tel. 81 827 73 10, fax. 81 827 73 11
    REGON: 43101985600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chodel.gmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Chodel oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Chodel od stycznia 2016r do grudnia 2017 roku włącznie. 2.W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych: 1)Zmieszane odpady komunalne (szacunkowa ilość - 800 Mg czyli ok. 33 Mg miesiąc). 2)Odpady zebrane selektywnie (szacunkowa ilość - 144 Mg czyli ok. 6 Mg miesiąc) zbierane w 3 workach na poszczególne frakcje w następujących kolorach: a)NIEBIESKI z przeznaczeniem na papier i makulaturę; b)ŻÓŁTY z przeznaczeniem na metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe; c)ZIELONY z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane; 3.Odbioru odpadów wymienionych w ust. 2 należy dokonywać różnymi samochodami dla poszczególnych frakcji odpadów tj. zmieszane odpady komunalne, selektywnie zebrane odpady komunalne, dostosowanymi również do dróg o szerokości 3 m i węższych w tym gruntowych. 4.Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Chodel. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych(szczególnie zimą i w okresie wzmożonych odpadów deszczu i śniegu)poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych trudno dostępnych. 5.Właściciel nieruchomości zgodnie z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Chodel ma obowiązek ustawić pojemniki i worki z odpadami w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją -z tych miejsc Wykonawca odbierze odpady. 6.W ramach zadania Wykonawca zobowiązany jest do odbioru całej ilości odpadów przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Chodel. Szacunkowa liczba mieszkańców, od których będą odbierane odpady komunalne wynosi 6794. 7.W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne (zmieszane oraz selektywnie zebrane)z następującymi częstotliwościami: a)w zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej w miejscowości Chodel - jeden raz w miesiącu w roku 2016 - 12 razy, w roku 2017 -12 razy)Łącznie 24 razy w okresie 2016 -2017. b)w zabudowie zagrodowej, jednorodzinnej i wielorodzinnej w pozostałych miejscowościach zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez zamawiającego (w roku 2016 - 8 razy, w roku 2017 - 8 razy) Łącznie 16 razy, w roku 2016-2017. 8.Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór ww odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 - 19.00, 9.Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać harmonogram przedłożony przez zamawiającego. Dwukrotna zbiórka odpadów w terminach innych niż w harmonogramie ,a nie uzgodniona z zamawiającym upoważnia zamawiającego do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia. 10.Każda zmiana harmonogramu wymaga pisemnej zgody zamawiającego. 11.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 120 l lub 140 l i innych występujących na terenie gminy, oraz workach 60 l, 80 l, 120 l z folii LDPE przeznaczonych na gromadzenie odpadów w sposób selektywny, posiadających logo gminy Chodel, oraz innych workach umożliwiających identyfikację zawartości (odpadów). 12.Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w dniu odbierania odpadów, właścicieli nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej od których, odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny przeźroczyste (niebieskie, żółte, zielone) worki 60 l, 80 l, 120 l z folii LDPE posiadające logo Gminy Chodel w ilości odpowiadającej wystawionym workom w danym miesiącu, przy czym przed pierwszym odbiorem odpadów komunalnych Wykonawca wyposaży każdą nieruchomość po 3 worki każdego koloru. 13.Wykonawca zobowiązany jest zorganizować w każdym roku trwania umowy objazdową zbiórkę sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zbiórkę mebli i innych odpadów wielkogabarytowych z terenu wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Chodel. Terminy zbiórek zostaną ustalone w umowie. 14.Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu, kart przekazania odpadów potwierdzonych przez instalację wskazaną przez Zamawiającego. Przekazywanie odbywać się będzie raz na miesiąc, do 7 dnia następującego po miesiącu przekazania odpadów. 15.Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania sprawozdania kwartalnego, o którym mowa w art. 9n ust. 1 - 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Sprawozdanie zawiera: 1)informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych, 2)informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: a)przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b)nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; 3)liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; 4)wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czystości i porządku na obszarze gminy Chodel. Do takiego wykazu należy dołączyć dokumentację fotograficzną (na elektronicznym nośniku danych) każdego stwierdzonego przypadku zbierania odpadów komunalnych w sposób niezgodny z regulaminem. 16.W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, Wójt Gminy Chodel może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów; 17.Wszystkie odpady komunalne zebrane z terenu gminy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów instalacja RIPOK w Bełżyce, W razie awarii lub braku mocy przerobowych RIPOK-u odpady kierowane będą do instalacji zastępczej wskazanej przez Zamawiającego określonej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego. 18.Zamawiający posiada umowę z wskazaną w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego regionalną instalacją przetwarzania odpadów komunalnych. 19.Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych podlegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie ze wskazanymi przepisami. 20.W przypadku nieosiągnięcia wyznaczonego poziomu (2016 i 2017 rok) i nałożenia na gminę kary wykonawca zamówienia zobowiązuje się do jej pokrycia. 21.W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości permanentnie nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, tzn. gromadzi niezgodnie ze złożoną deklaracją, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. W takim przypadku Wykonawca zawiadamia zamawiającego o powyższej sytuacji na piśmie w trybie Roz.3 SIWZ wyszczególniając nieruchomość. 22.Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego(nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od zdarzenia)powiadomienia gminy o niedopełnieniu przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca na tę okoliczność sporządza protokół z zaistnienia zdarzenia, który powinien zawierać: adres nieruchomości na której odpady nie są zbierane w sposób selektywny; dzień, w którym doszło do ustalenia; krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości; dane pracownika Wykonawcy sporządzającego protokół oraz zdjęcie w postaci cyfrowej dotyczące, że odpady nie są zbierane w sposób selektywny. Zdjęcia muszą być wykonane w taki sposób aby nie budziło wątpliwości przypisanie pojemników do konkretnej nieruchomości; 23.Rozliczenie usługi następować będzie w formie ryczałtu. Wykonawca w ofercie zobowiązany jest podać cenę ryczałtową za wykonanie zadania w okresie od 15 stycznia 2016 roku do 31.12.2017 r 24.W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany będzie do odbioru z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych ,który mieścić się będzie na terenie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chodlu ul. Piłsudskiego 13,24-350 Chodel następujących rodzajów odpadów: odpady komunalne ulegające biodegradacji -20 Mg, Odpady zielone -20 Mg, Przeterminowane leki -1,5Mg,Chemikalia- 2,0 Mg, Zużyte baterie i akumulatory -1,5 Mg, Meble i inne wielkogabarytowe -4 Mg, Odpady budowlane i rozbiórkowe -20 Mg, Zużyte opony -15 Mg, Popiół -20 Mg oraz dostarczenia ww odpadów do RIPOK. Zamawiający podał szacunkową ilość odpadów danej frakcji którą wykonawca odbierze z PSZOK-u i dostarczy do RIPOK. Podane w SIWZ i formularzu ofertowym zestawienie ilości poszczególnych rodzajów odpadów mają charakter szacunkowy i służą do porównywania złożonych ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystywania ilości wskazanych w zestawieniu, na co wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tego tytułu. 25.Częstotliwość odbioru odpadów z PSZOK-u będzie uzależniona od napełnienia pojemników/kontenerów .Zamawiający poinformuje telefonicznie o konieczności odebrania odpadów z konkretnych pojemników. Czas realizacji Wykonawcy na dokonanie odbioru wynosi max.7 dni robocze od zgłoszenia. 26.Wynagrodzenie dotyczące odpadów z PSZOK -u stanowić będzie iloczyn ilości wytwarzanych odpadów mierzony w Mg oraz ceny odbioru i transportu poszczególnej frakcji podanej w formularzu ofertowym. 27.Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczeń zawierających informacje o ilości odpadów komunalnych odebranych z PSZOK: ilość odpadów ulegających biodegradacji-[Mg]ilości odebranych odpadów zielonych- Mg ,ilości odebranych przeterminowanych leków Mg ,ilości odebranych chemikaliów mg,ilości odebranych zużytych baterii i akumulatorów-Mg,ilości odebranych mebli i innych odpadów wielkogabarytowych-Mg,ilości odebranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych-Mg,ilości odebranych zużytych opon-Mg,ilości odebranego popiołu-Mg oraz sposób zagospodarowania ww odpadów. Oświadczenia o których mowa wraz z kartami przekazania odpadów(jeżeli dotyczą)muszą być przekazane do siedziby Zamawiającego, do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą, w formie papierowej lub elektronicznej, uzgodnionej z Zamawiającym i podpisane przez Wykonawcę. Oświadczenia będą podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. Przekazanie powyższych oświadczeń nie zwalnia Wykonawcy ze złożenia sprawozdania, o którym mowa w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905120009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 20 000 zł (słownie dwadzieścia tysięcy złotych), które może być wnoszone w 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)poręczeniach i gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych,- 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.) 2.Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: P.B.S.w Opolu.o/Chodel 95873400080020049120000010 3.Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać wadium - przetarg na odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Chodel oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów komunalnych (PSZOK) 4.Za wyjątkiem wadium wniesionego w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 5.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do 18.12.2015 r. do godz.10.00 (liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego). 6.Wykonawca, który nie wniósł wadium zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. 7.Wykonawcy, którzy wnieśli wadium nie stanowiące całości wymaganej kwoty lub, gdy forma jest niezgodna z rozdziałem 13 pkt. 1 - są wykluczeni. 8.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca na wezwanie Zamawiającego nie uzupełni wymaganych dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba ze udowodni, że wynika to z przyczyn niezależnych od niego. 13.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14.Wykonawca traci wadium na rzecz zamawiającego, jeżeli: 1)odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2)nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy jeżeli jego wniesienia żądano, 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugchodel.bip.lubelskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach