Przetargi.pl
Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Konarzyny i transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Nowym Dworze

Urząd Gminy Konarzyny ogłasza przetarg

  • Adres: 89-607 Konarzyny, ul. Szkolna 7
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8331011, 8331008 , fax. 059 8331011
  • Data zamieszczenia: 2014-09-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Konarzyny
    ul. Szkolna 7 7
    89-607 Konarzyny, woj. pomorskie
    tel. 059 8331011, 8331008, fax. 059 8331011
    REGON: 00054243900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.konarzyny.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Konarzyny i transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Nowym Dworze
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, z terenu gminy Konarzyny oraz ich transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Nowym Dworze (RIPOK Nowy Dwór) od 01.01.2015r. do 30.06.2017r. 2.Przedmiot zamówienia obejmuje: a)odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Konarzyny m.in. z miejscowości: Konarzyny, Konarzynki, Korne, Kiełpin, Duża Kępina, Dzięgiel, Binduga, Nowa Karczma, Rowista, Jonki, Jaranty, Boryń, Niepszczołąg, Złota Góra, Nierostowo, Parszczenica, Zielona Chocina, Popielewo, Żychce, Żychckie Osady, Ciecholewy, Zielona Huta, b) wyposażenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. 3. Dodatkowe informacje na temat gminy Konarzyny: Powierzchnia gminy:10440 h Liczba ludności (zameldowanych): 2.332 (stan na dzień 31.12.2013 r.) Liczba sołectw: 6 4. Ilość odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Konarzyny wg sprawozdań za okres od 01.07.2013r. do 31.07.2014r.: - Zmieszane odpady komunalne (20 03 01) - 177,92 t ; - Zmieszane odpady opakowaniowe (15 01 06) - 43,45 t ; - Odpady ze szkła (15 01 07) - 49,67 t; -Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (1) (20 01 35) 0,84 t ; - Inne frakcje zbierane w sposób selektywny - zmieszane odpady z remontów (20 01 99) 2,68 t; - Odpady wielkogabarytowe (20 03 07) 3,56 t. Zamawiający zastrzega, że są to dane uzyskane na podstawie dotychczasowego systemu odbioru odpadów i w stosunku do niniejszego zamówienia mają charakter poglądowy. 5. Orientacyjna ilość nieruchomości zamieszkałych, od których należy odbierać odpady komunalne to- około 510 gospodarstw domowych. 6. Zamówienie nie obejmie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. 7. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru i transportu całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości: a. zmieszane odpady komunalne (kod 20 03 01) - gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Wykonawca i ustawi je w miejscach wskazanych przez właścicieli nieruchomości. Częstość załadunku i wywozu przez Wykonawcę - 1 raz na miesiąc w godz. od 6.00 do 22.00. b. selektywnie zbierane odpady komunalne ( kody 15 01 01, 20 01 01, 15 01 02, 20 01 39, 15 01 04, 20 01 40, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 02) - selektywna zbiórka odpadów odbywać się będzie w systemie pojemnikowym. Wprowadza się dwa rodzaje pojemników: żółty (papier, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe) Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę- jeden raz w miesiącu; zielony (szkło) Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę- jeden raz na trzy miesiące; szary lub brązowy na popiół. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę - jeden raz w miesiącu w okresie zimowym od października do kwietnia. Z tym, że pierwszy wywóz zostanie zrealizowany w ciągu pierwszych dwóch tygodni października, a wywóz frakcji resztkowej popiołu musi odbyć się w ostatnim tygodniu kwietnia lub w pierwszym tygodniu maja. Dodatkowy wywóz na przełomie lipca i sierpnia. Pojemniki zapewnia Wykonawca i ustawia je w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości. Liczba pojemników powinna odpowiadać liczbie gospodarstw domowych, za wyjątkiem pojemnika na popiół. Szacowana liczba wymaganych pojemników na popiół wynosi 200. Wywóz w godz. od 6.00 do 22.00. c. odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23, 20 01 35 i 20 01 36), zużyte opony (kod 16 01 03) i inne frakcje zbierane w sposób selektywny (20 01 99) Odbiór wyżej wymienionych odpadów każdorazowo odbywać się będzie z miejsc ustalonych przez Wykonawcę z Zamawiającym. Częstość wywozu 4 razy w roku (wiosna i jesień). 8. W przypadku bloku nauczyciela w miejscowości Konarzyny należy nieruchomość wyposażyć w 5 pojemników tzw. kontenery (pojemniki 1100 litrowe): 2 pojemniki na odpady zmieszane, 2 pojemniki dla odpadów o kodzie (15 01 06) żółte, oraz 1 pojemnik na odpady ze szkła - kolor pojemnika zielony. 2 pojemniki (120 l) na popiół - częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę analogicznie jak w pkt 7b SIWZ. 9. Szczegółowe wymagania odnośnie pojemników do gromadzenia odpadów: ) pojemniki na odpady zmieszane wielkość (w litrach) 120, 240, 360 (lub inna wielkość zgodnie z rozdziałem 3 § 6 ust. 1 oraz ust. 8 uchwały nr XVIII/134/2012 Rady Gminy w Konarzynach z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w terenie gminy Konarzyny) b) pojemniki na odpady zbierane selektywnie wielkość ( w litrach): 120, 240, 360 (lub inna wielkość zgodnie z rozdziałem 3 § 6 ust. 1 oraz ust. 8 uchwały nr XVIII/134/2012 Rady Gminy w Konarzynach z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w terenie gminy Konarzyny) 10. Pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów powinny być utrzymane w określonym kolorze, zgodnie z zgodnie z rozdziałem 3 § 6 ust. 2 uchwały nr XVIII/134/2012 Rady Gminy w Konarzynach z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w terenie gminy Konarzyny. Dopuszcza się zastosowanie pojemników w kolorach innych niż wskazane z rozdziałem 3 § 6 ust. 2 powyższej uchwały. Na pojemnikach o których mowa w pkt. 7 umieścić w widocznym miejscu niezmywalną naklejkę lub trwały napis o formacie minimalnym A4, w kolorze odpowiednim do danego rodzaju odpadów : pojemniki na odpady zmieszane- napis ODPADY ZMIESZANE, pojemniki żółte- napis: PAPIER I TWORZYWA SZTUCZNE pojemniki zielone- napis: SZKŁO pojemniki szare lub brązowe - napis: POPIÓŁ 11.Rzeczywistą wielkość pojemników odbioru należy dostosować do ilości odpadów wytwarzanych przez gospodarstwa domowe. (Wielkość pojemnika powinna co najmniej odpowiadać wielkości wskazanej w rozdziale 3 § 6 ust. 8 uchwały nr XVIII/134/2012 Rady Gminy w Konarzynach z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w terenie gminy Konarzyny. 12.Wykonawca zobowiązany jest: a)odbierać wszystkie zmieszane odpady komunalne oraz selektywnie zebrane, b)przekazać odbierane odpady do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Nowym Dworze, c)odbierać odpady z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do godz. 22:00, d)opracować trasówki w taki sposób, aby odpady były zbierane na terenie Gminy Konarzyny i tylko z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy. Nie dopuszcza się zbierania odpadów z terenu innej gminny (dopełnianie). e)odbierać odpady w terminach określonych w harmonogramie, f)przestrzegać podczas trwania umowy przepisów prawnych w szczególności:ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach ( Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.), ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) rozporządzenia z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), Planu Gospodarki Odpadami dla województwa Pomorskiego 2018- załącznik do uchwały nr 415/XX/12 Sejmiku Województwa Pomorskiego z dnia 25 czerwca 2012 r., Uchwały Rady Gminy Konarzyny Nr XVIII/134/2012 z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Konarzyny, Uchwały Rady Gminy Konarzyny Nr XXI/157/2013 z dnia 6 marca 2013 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę. g)przedkładać Zamawiającemu kwartalne sprawozdania, zgodnie z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późń. zm.), h)przedstawiać wraz z fakturą dowód potwierdzający przekazanie odpadów komunalnych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, i)posiadać przez cały okres trwania niniejszej umowy wpisy do rejestrów oraz zezwolenia upoważniające Wykonawcę do wykonania zamówienia. 13.Wykonawca jest zobowiązany zapewnić, aby pojazdy realizujące odbiór i transport odpadów komunalnych na terenie gminy Konarzyny spełniały następujące wymagania:13.1 konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady 13.2 pojazdy były wyposażone w: a) system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów b) system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, umożliwiający weryfikację tych danych c) narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników13.3 Wymagane pojazdy muszą być przypisane wraz z nr rejestracyjnym do obsługi terenu gminy Konarzyny. W razie awarii pojazdu podstawowego Zamawiający musi podać numer rejestracyjny pojazdu przewidzianego do obsługi zastępczej.14.W przypadku zamieszkania mieszkańców w nowych nieruchomościach, Wykonawca odbierze odpady komunalne z tych nieruchomości w ciągu następnego terminu wywozu odpadów od dnia przekazania przez Zamawiającego informacji w tej sprawie.15.Zabrania się mieszania odpadów zmieszanych z selektywnie zebranymi odebranymi od właścicielami nieruchomości zgodnie z art. 9 e ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości porządku w gminach ( Dz. U. z 2012r. , poz. 391 z późn. zm.) oraz zmieszania selektywnie zebranych. 16.Zabrania się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych.17.W przypadku, gdy odpady komunalne są gromadzone niezgodnie z regulaminem ( np. posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w regulaminie przy jednoczesnym zadeklarowaniu selektywnego zbierania) Wykonawca odbierze odpady i pisemnie powiadomi gminę o działaniu właściciela nieruchomości niezgodnie z regulaminem. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć gminie dokumentację fotograficzną ilustrującą zakres i sposób naruszania regulaminu. Z dokumentacji fotograficznej jednoznacznie powinno wynikać przypisanie pojemników do konkretnej nieruchomości. 18.Wykonawca świadcząc usługi odbierania odpadów komunalnych winien przestrzegać zasad wynikających z gminnych aktów wykonawczych. 19.Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną na terenie Gminy Konarzyny lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Konarzyny, na terenie, do którego posiada tytuł prawny.Baza magazynowo - transportowa musi spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122).20.Wykonawca jest zobowiązany dysponować sprzętem umożliwiającym wykonanie zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 5.000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych). 2.Wykonawca wnosi wadium w formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj. w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach ubezpieczeniowych; gwarancjach bankowych; w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm). 3.Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 36 9321 0001 0022 4363 2000 0040. 4.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji z jej treści musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.Kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, natomiast oryginał należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - w pokoju nr 4.8. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9.Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 10.Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy:a)odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.konarzyny.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach