Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, znajdujących się w granicach administracyjnych Gminy Czerwin

Gmina Czerwin ogłasza przetarg

  • Adres: 07-407 Czerwin, Plac Tysiąclecia 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 29 7614593 , fax. 29 7619217
  • Data zamieszczenia: 2013-05-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czerwin
    Plac Tysiąclecia 1 1
    07-407 Czerwin, woj. mazowieckie
    tel. 29 7614593, fax. 29 7619217
    REGON: 00053631500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czerwin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, znajdujących się w granicach administracyjnych Gminy Czerwin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Czerwin. 2. Zakres zamówienia obejmuje: 1) systematyczne opróżnianie i wywóz zawartości pojemników na odpady zmieszane, pojemników oraz worków na odpady selektywnie zmieszane, pojemników na odpady niebezpieczne - zgodnie z harmonogramem wywozu, 2) zagospodarowanie odpadów w instalacjach w celu uzyskania poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami i ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, przekazywanych do składowania zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, przepisami wykonawczymi do ustawy oraz regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czerwin, 3) selektywne odbieranie następujących frakcji odpadów: tworzywa sztuczne, metale, szkło, opakowania wielomateriałowe, papier, tektura, meble, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, zużyte opony, odpady budowlane, chemikalia, przeterminowane leki, odpady biodegradowalne, 4) urządzenie, utrzymanie i obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, 5) wyposażenie właścicieli nieruchomości zamieszkałych w pojemniki na odpady zmieszane i worki na odpady zbierane selektywnie - tworzywa sztuczne, metale, szkło, opakowania wielomateriałowe, papier, tektura, 6) dostarczenie materiałów informacyjnych. 3. Obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia: 1) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm. ), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr 211/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 - 2017, uchwałą Nr 212/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 października 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 - 2017. W przypadku nieosiągnięcia poziomów odzysku, recyklingu, przygotowania do ponownego użycia oraz ograniczenia składowania odpadów ulegających biodegradacji, kary nałożone na Gminę będą ponoszone przez Wykonawcę, 2) jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników przez Wykonawcę - będzie on zobowiązany do ich niezwłocznej wymiany na własny koszt, 3) za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich, spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca, 4) Wykonawca zobowiązany będzie do sprzątnięcia odpadów rozsypanych w trakcie odbioru, 5) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do wydrukowania i dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości harmonogramu odbioru odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami, o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru, 6) Wykonawca zobowiązany będzie ustawić w wyznaczonej przez Zamawiającego aptece pojemnik do selektywnego zbierania przeterminowanych leków, 7) w ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca nie będzie mógł mieszać odpadów zbieranych selektywnie z odpadami zmieszanymi, 8) Wykonawca nie może mieszać odpadów odebranych z terenu gminy Czerwin z odpadami odebranymi z innych gmin, 9) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. W terminie dwóch dni roboczych od zaistnienia opisanej sytuacji Wykonawca będzie zobowiązany do poinformowania Zamawiającego pisemnie lub drogą elektroniczną o niewywiązaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć dokumentację fotograficzną i protokół z zaistnienia tego zdarzenia. Dokumentacja musi jednoznacznie określać miejsce i czas zdarzenia, 10) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze, 11) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do obsługi zastępczej w przypadku awarii RIPOK, 12) Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia jednego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych we wskazanym przez Zamawiającego miejscu na terenie Gminy Czerwin - wyposaży go w odpowiednie pojemniki i będzie monitorować stan ich zapełnienia oraz odbierać odpady z taką częstotliwością, aby nie dopuścić do przepełnienia pojemników. PSZOK będzie czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 15:00, 13) Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia, a w szczególności do: - przedkładania Zamawiającemu raportów kwartalnych, zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na nieruchomościach, które Wykonawca obsługuje. Wykonawca będzie sporządzać i przekazywać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników, które nastąpiły w danym kwartale, - dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych, o jakich mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, w przypadku zmiany rozporządzenia - zgodnie z obowiązującymi wzorami druków, - dostarczenia niezbędnych informacji, umożliwiających sporządzenie przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający, - przedkładania Zamawiającemu informacji o zdarzeniach , o jakich mowa w rozdziale III, ust. 3, pkt 11 opisu przedmiotu zamówienia, - przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych, zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów ( zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów ), powinna się na nich znajdować adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Czerwin, - przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów i rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach. 4. Wymagania dotyczące instalacji, do jakiej mogą trafić odpady. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Czerwin Wykonawca będzie zobowiązany zagospodarować ( odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu ) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Czerwin odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK - ów. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku, unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 5. Sposób odbioru przez Wykonawcę stałych odpadów komunalnych: 1) niesegregowane ( zmieszane ) odpady komunalne ( kod 20 03 01 ) zbierane będą do pojemników dostarczonych przez Wykonawcę i ustawionych w miejscach wybranych przez właścicieli nieruchomości tak, by były dostępne dla pracowników Wykonawcy w dniu odbioru odpadów. Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych odpadów komunalnych z częstotliwością raz na dwa tygodnie. Zaleca się minimalną pojemność pojemników na zmieszane odpady komunalne, w zależności od liczby mieszkańców nieruchomości: - nie więcej niż 4 osoby - 120 l, - więcej niż 4 osoby - 240 l. Na nieruchomościach zabudowanych budynkami wielorodzinnymi do zbierania odpadów zmieszanych zaleca się stosowanie kontenerów o pojemności 1100 l. 2) odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane z nieruchomości lub dostarczane do PSZOK przez właścicieli nieruchomości, będą umieszczane w workach o pojemności 120 l, wykonanych z folii o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej. Następujące rodzaje odpadów: tworzywa sztuczne, metale, szkło, papier, tektura, opakowania wielomateriałowe będą przez mieszkańców zbierane łącznie i łącznie odbierane przez Wykonawcę, z częstotliwością jeden raz w miesiącu i bez ograniczeń ilościowych. Zbierane selektywnie: meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, zużyte opony, odpady budowlane, chemikalia i przeterminowane leki odbierane będą od właścicieli nieruchomości ( na zgłoszenie ) lub dostarczane przez właścicieli nieruchomości do PSZOK. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę - jeden raz na kwartał. Przeterminowane leki mogą być dostarczane także do wskazanej przez Zamawiającego apteki na terenie Gminy Czerwin, wyposażonej przez Wykonawcę w odpowiedni pojemnik. 6. Wykonawca, na własny koszt, wyposaży właścicieli nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów, opracuje i rozpowszechni wśród mieszkańców harmonogram odbioru odpadów i inne materiały informacyjne. 7. Zamawiający wymaga, aby pojazdy Wykonawcy służące do odbierania odpadów, były wyposażone w urządzenia umożliwiające monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości. Pojazdy te muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich przeładunku i transportu i oznakowane przy pomocy logo Wykonawcy. 8. Zamawiający zaleca potencjalnym wykonawcom dokonanie wizji w terenie w celu szczegółowego zapoznania się z przedmiotem zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 18 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000 zł ( słownie: dziesięć tysięcy zł ). 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach, przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm. ). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: 29 8922 0009 0000 0101 2000 0020 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego wniesienia. Przez wniesienie rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew ( wniesienie ) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, pod rygorem wykluczenia Wykonawcy ( art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp ). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie, opisanej (Wadium - ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH, ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W GRANICACH ADMINISTRACYJNYCH GMINY CZERWIN) oraz włożyć do koperty zewnętrznej. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: - odpowiadać co do wartości wysokości wadium, określonej w niniejszej siwz, - odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą, określonemu w niniejszej siwz, - zawierać w swej treści okoliczności ( zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp ), w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium Zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie Zamawiającego, bez protestu gwaranta ( poręczyciela ), 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 9. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności (np. przesłania wezwania za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek ), jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez Wykonawcę lub inny podmiot, pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.czerwin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach