Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Radków z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy

Gmina Radków ogłasza przetarg

  • Adres: 29-135 Radków, Radków 99
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3541120 w. 32 , fax. 034 3541120 w. 21
  • Data zamieszczenia: 2013-05-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Radków
    Radków 99 99
    29-135 Radków, woj. świętokrzyskie
    tel. 034 3541120 w. 32, fax. 034 3541120 w. 21
    REGON: 15139898800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radkow.ugm.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Radków z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania i zagospodarowania wszystkich odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Radków z następujących sołectw: Bałków, Bieganów, Brzeście, Chycza, Dzierzgów, Kossów, Krasów, Kwilina, Ojsławice, Radków, Skociszewy, Sulików, Świerków i Nowiny-Dębnik w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, wprowadzonego uchwałą nr XXI/360/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego 2012 - 2018 oraz zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminu utrzymania czystości i porządku na ternie Gminy Radków. Wyposażenie nieruchomości w odpowiednią ilość pojemników i worków do gromadzenia odpadów należy do właściciela nieruchomości, ale Zamawiający wymaga od Wykonawcy usługi, zaopatrzenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki lub worki. 2. Zabudowa jednorodzinna. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywał będzie system mieszany workowo - pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. a) Zmieszane odpady komunalne (200301) gromadzone będą w pojemnikach (workach) o pojemności 120L, 240L. Pojemniki (worki), w dniu odbioru odpadów, właściciel nieruchomości wystawi przed posesje. Częstotliwość odbioru z nieruchomości odpadów zmieszanych - 1 raz w miesiącu w godzinach pracy Wykonawcy, b) selektywnie zbierane odpady komunalne gromadzone będą w workach o pojemności 60L , 120L. Wprowadza się następujące rodzaje worków: ŻÓŁTY - tworzywa sztuczne (200139), metal (200140) oraz opakowania wielomateriałowe (150105) - worek 120L, ZIELONY - odpady biodegradowalne (200108, 200201) - worek 60L, BIAŁY - szkło (200102) - worek 60L, NIEBIESKI - papier, tektura (200101) - worek 60L. Worki, w dniu odbioru odpadów, właściciel nieruchomości wystawi przed posesję. Częstotliwość odbioru z nieruchomości w/w odpadów selektywnie zebranych - 1 raz w miesiącu w godzinach pracy Wykonawcy c) chemikalia i akumulatory, meble i odpady wielkogabarytowe - bezpośrednio z nieruchomości jeden raz w roku. d) małe ilości odpadów budowlanych i rozbiórkowych powstałe w wyniku drobnych prac remontowych - bezpośrednio z nieruchomości w terminie zbiórki, e) odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz baterii nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia. 3. Zabudowa wielorodzinna. Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. a) Zmieszane odpady komunalne ( 200301) gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 1100L. Pojemniki, będą odbierane z terenu nieruchomości. Częstotliwość odbioru z nieruchomości odpadów zmieszanych - 1 raz w miesiącu w godzinach pracy Wykonawcy, b) selektywnie zbierane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 1100L każdy. Kolorystyka pojemników winna odpowiadać kolorystyce worków opisanych w pkt. 2, ppk. b. lub winny być opatrzone napisem określającym frakcje odpadów gromadzonych w poszczególnych pojemnikach. Pojemniki, będą odbierane z terenu nieruchomości. Częstotliwość odbioru z nieruchomości w/w odpadów selektywnie zebranych - 1 raz w miesiącu w godzinach pracy Wykonawcy c) chemikalia i akumulatory, meble i odpady wielkogabarytowe - bezpośrednio z nieruchomości jeden raz w roku, d) małe ilości odpadów budowlanych i rozbiórkowych powstałe w wyniku drobnych prac remontowych - bezpośrednio z nieruchomości w terminie zbiórki, e) odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz baterii nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia. 4. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. a)Wykonawca jest obowiązany do spełnienia wymagań określonych w art. 9d ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, b) Wykonawca jest obowiązany do przekazania zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych przyporządkowanych do regionu 3 określonych w uchwale Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego nr XXI/361/12 z dnia 28 czerwca 2012r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego 2012 - 2018; c) Wykonawca jest obowiązany do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., art. 17, z zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania, to powstałe pozostałości z sortowania - odpady o kodzie 19 12 12, przeznaczone do składowania, muszą zostać przekazane do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych, o których mowa w pkt. 1). d) Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 5. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie określono w pkt 2 i 3. 6. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska. Pojazdy specjalistyczne i uniwersalne do odbioru odpadów komunalnych muszą spełniać wymogi opisane w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 7. Obowiązki prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem a) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek prowadzenia pełnej dokumentacji wymaganej obowiązującymi w danym czasie przepisami prawa, odzwierciedleniem której będą kwartalne sprawozdania b) sprawozdanie należy przekazać na obowiązującym druku w formie papierowej na adres Urzędu Gminy w Radkowie tj. 29-135 Radków 99, w ustawowym terminie. c) sprawozdanie winno być opatrzone datą oraz imieniem i nazwiskiem osoby go sporządzającej w imieniu Wykonawcy oraz uzyskać akceptację osoby reprezentującej Wykonawcę, d) w celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa wyżej, Wójt Gminy Radków może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, e) w przypadku gdy sprawozdanie jest sporządzone nierzetelnie Wójt Gminy Radków wezwie Wykonawcę, który przekazał sprawozdanie, do jego uzgodnienia lub poprawienia w terminie 14 dni. 8. Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcy odbierającemu odpady komunalne od właścicieli nieruchomości a) Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia obowiązany jest spełnić wszystkie wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, b) stworzenie i przedstawienie do akceptacji szczegółowego harmonogramu odbierania odpadów zgodnie z pkt.2 i 3 niniejszej specyfikacji najpóźniej do dnia podpisania umowy. Harmonogram będzie stanowił załącznik do umowy c) odbiór i zagospodarowanie odpadów w dni powszednie w godzinach pracy Wykonawcy, d) powiadamianie wszystkich właścicieli nieruchomości o harmonogramie odbioru odpadów z nieruchomości w odpowiednio wcześniejszym terminie, e) wywiązywanie się z terminów odbioru odpadów zawartych w harmonogramie f) dotarcie do każdej nieruchomości zlokalizowanej na terenie gminy, do której możliwy jest dojazd posiadanym sprzętem technicznym, g) niezwłoczne informowanie Zamawiającego i właścicieli nieruchomości o jakichkolwiek zmianach harmonogramu, h) odbiór i zagospodarowanie odpadów wystawionych przed posesje mieszkańców odbywać się winien w dniach i godzinach określonych w harmonogramie, i) odpady segregowane i zmieszane mogą być zbierane z nieruchomości jednego dnia ale nie wolno do jednego samochodu zbierać odpadów zmieszanych i wysegregowanych. Jeden samochód powinien być opatrzony napisem odpady segregowane, a drugi napisem odpady zmieszane, j) po opróżnieniu pojemników należy odstawić je na miejsce i w razie potrzeby posprzątać rozsypane odpady, k) terminowe oraz rzetelne wykonywanie sprawozdań kwartalnych wymaganych przepisami prawa i przekazywanie ich Zamawiającemu, l) posiadanie umów z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych wskazaną w Planie gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego i innymi kontrahentami w zakresie zagospodarowania odpadów wysegregowanych oraz okazanie ich zamawiającemu, m) ponosić koszty naprawy szkód powstałych z winy Wykonawcy podczas wykonywania usługi odbioru odpadów komunalnych n) Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu gminy w celu zlokalizowania zakresu usług, o) Wykonawca, który wygra przetarg a nie posiada wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Radków, ma obowiązek uzyskać taki wpis przed podpisaniem umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów. Nie uzyskanie wpisu do rejestru jest jednoznaczne z rezygnacją, p) Zamawiający wymaga od Wykonawcy przekazywania w formie elektronicznej informacji o ilości obsłużonych w danym miesiącu nieruchomości zamieszkałych, do końca następnego miesiąca, q) Zamawiający wymaga od Wykonawcy przekazywania mu w formie elektronicznej informacji o adresach nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady, nieujętych w gminnym systemie gospodarowania odpadami 9. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie a) powierzchnia gminy wynosi 8640 ha b) liczba gospodarstw domowych wynosi 850 z czego w zabudowie jednorodzinnej jest 842 gospodarstw domowych (842 budynków mieszkalnych), a zabudowie wielorodzinnej 8 gospodarstw domowych (2 budynki mieszkalne). Podana ilość gospodarstw jest wartością szacunkową i może ulec zmianie w trakcie trwania zamówienia. c) Rodzaje pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych: 120L - 842 gospodarstw domowych, 1100L - 2 budynki wielorodzinne d) Rodzaje pojemników i worków do gromadzenia odpadów segregowanych: 60L, 120 L, 1100L. Ocenia się, że gospodarstw domowych segregujących odpady będzie ok. 24 % wszystkich gospodarstw zlokalizowanych na terenie gminy Radków e) orientacyjna długość dróg na terenie gminy przy których znajdują się nieruchomości zamieszkałe z których będą odbierane odpady komunalne to 167 km f) orientacyjna ilość odpadów odebrana z terenu gminy Radków w 2012 roku wynosi 141 Mg, g) ilość nieruchomości z których odebrano odpady komunalnych w 2012 roku wynosi 663 gospodarstwa domowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5000,00 zł przed terminem składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bipgminaradkow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach