Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Sadowne

Urząd Gminy Sadowne ogłasza przetarg

  • Adres: 07-140 Sadowne, ul. Kościuszki 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 025 6753251
  • Data zamieszczenia: 2013-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Sadowne
    ul. Kościuszki 3 3
    07-140 Sadowne, woj. mazowieckie
    tel. 025 6753251
    REGON: 00054673300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sadowne.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Sadowne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: I. CHARAKTERYSTYKA GMINY SADOWNE 1) Powierzchnia Gminy Sadowne wynosi 145 km2 - 14472 ha. Gmina liczy 23 sołectwa: Bojewo, Grabiny, Kocielnik, Kołodziąż, Kołodziąż Rybie, Krupińskie, Morzyczyn Włościański, Morzyczyn Włóki, Ocięte, Orzełek, Płatkownica, Rażny, Sadowne, Sokółka, Sadoleś, Sojkówek, Szynkarzyzna, Wilczogęby, Zalesie, Zieleniec, Zarzetka, Złotki, Kolonia Złotki. 2) Liczba mieszkańców: Gmina Sadowne liczy obecnie 6142 mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy w około 1575 gospodarstwach domowych zamieszkałych głównie w zabudowie jednorodzinnej. W okresie obowiązywania umowy nie przewiduję się znacznego wzrostu mieszkańców. 3) Sieć dróg komunalnych na terenie Gminy Sadowne o różnej nawierzchni: gruntowej, asfaltowej, mineralno- asfaltowej o szerokości od 3 m do 10 m SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. Przedmiotem zamówienia jest: a)Odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Sadowne, na których zamieszkują mieszkańcy. b) odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych dostarczanych do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych c) osiągnięcie poziomów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U. z 2012 r. poz.645 oraz osiągnięcie poziomów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). Zakres prac obejmuje: 1.1) Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w tym 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, 2) papier i tektura, 3) szkło, 4) metale, 5) tworzywa sztuczne, 6)odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, 7) opakowania wielomateriałowe, 8) przeterminowane leki i chemikalia, 9) zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe, 10) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,11) meble i inne odpady wielkogabarytowe, 12) odpady budowlane i rozbiórkowe, 13) zużyte opony, 14) popiół. 1.2. Odbieranie odpadów komunalnych, pochodzących z nieruchomości zamieszkałych, zbieranych w formie mobilnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych 1. Rodzaj odbieranych odpadów komunalnych: przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe 1.3. Na terenie gminy Sadowne obowiązywał będzie workowy system zbiórki odpadów komunalnych dla selektywnie sprzed posesji. 1.4. Wykonawca w ramach ceny za usługę uwzględni koszt zakupu i dostawy worków do wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych. 1.5. Worków do odbioru od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych (worki do pierwszego odbioru dla mieszkańców przystępujących do segregacji, na wymianę i w ramach reklamacji, itp.) zapewnia Wykonawca. 1) Worki należy przekazywać na bieżąco właścicielowi nieruchomości w systemie: za każdy odebrany napełniony worek danej frakcji odpadów wykonawca na posesji pozostawia worek pusty. 2) Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: a) materiał - folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków, tj. co najmniej 60 mikronów, b) kolorystyka i pojemność : niebieski, zielony, żółty, fioletowy, brązowy, czarny i szary - o pojemności nie mniejszej niż 120 l. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody odpadów: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40) Wprowadza się sześć rodzajów worków: niebieski na odpady z papieru i tektury, zielony na gromadzenie odpadów ze szkła, żółty do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, fioletowy do gromadzenia odpadów z metali i opakowań wielomateriałowych, brązowy do gromadzenia odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych, szary na gromadzenie popiołu Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: a) materiał - folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków, tj. co najmniej 60 mikronów, b) kolorystyka i pojemność : niebieski, zielony, żółty, fioletowy, brązowy, czarny i szary - o pojemności nie mniejszej niż 120 l. Obowiązkiem Wykonawcy będzie również pozostawienie dla posesji sprzed której odebrano odpady worków na wymianę. c) oznakowanie worków : worki muszą być opatrzone nadrukiem odpadu na jaki są przeznaczone oraz napisem GMINA SADOWNE. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów. 3) Częstotliwość odbioru i wywozu - worki z odpadami selektywnie zebranymi odbierane będą - jeden raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów wykonanym przez Wykonawcę w formie kalendarza oraz uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 4) Realizacja reklamacji (nieodebrane z nieruchomości worki zgodnie z harmonogramem, brak worków na wymianę, itp.) - w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faxem lub drogą e:mail od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić na fax (25) 675-33-08 lub e-mail ug_sadowne@pro.onet.pl 5) Obowiązkiem Wykonawcy będzie: a) uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie na nieruchomości nowych, pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, b) zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów. 1.6. Niesegregowane (zmieszane ) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01): 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą w workach czarnych o pojemności nie mniejszej niż 120 l od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałych) sprzed posesji. 2) Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - dwa razy w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3) Realizacja reklamacji (nieodebranie zgodnie z harmonogramem) - w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faxem lub e-mailem od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić faxem nr (25) 675-33-08 lub e-mail: ug_sadowne@pro.onet.pl 2) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez ich przekazanie do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 3. 4. Odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone (kod 15 01 03, 20 01 38, 20 02 01): 1) Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym sprzed posesji. 2) Worki do odbioru odpadów ulegających biodegradacji w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu zapewnia Wykonawca. 3) Worki do odbioru odpadów ulegających biodegradacji Wykonawca jest zobowiązany dostarczać w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu. Obowiązkiem Wykonawcy będzie również pozostawienie dla posesji sprzed której odebrano odpady worków na wymianę. 4) Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: a) materiał - folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów, b) kolorystyka i pojemność - zielone o pojemności nie mniejszej niż - 120 l, 5) Odbiór worków z odpadami ulegających biodegradacji odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, co najmniej raz w miesiącu uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 6) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów ulegających biodegradacji poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 5. Popiół (kod: 20 01 99) w okresie grzewczym od października do kwietnia - raz w miesiącu. 1) Odbiór popiołu odbywać się będzie w systemie workowym sprzed posesji. 2) Odbiór worków z popiołem odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3) Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: a) materiał - folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów, b) kolorystyka i pojemność - szare o pojemności do - 120 l, Obowiązkiem Wykonawcy będzie posprzątanie wokół odebranych worków, jeśli zajdzie taka potrzeba. 6. Odpady wielkogabarytowe kod 20 03 07 i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36) 1) Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałe). 2) Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego: dwa razy w roku w formie mobilnego punktu selektywnej zbiórki zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów. 7. Odpady budowlane i rozbiórkowe będą odbierane od właścicieli nieruchomości dwa razy w roku w formie mobilnego punktu selektywnej zbiorki, tj. sprzed nieruchomości. 8. Odbieranie odpadów komunalnych, pochodzących z nieruchomości zamieszkałych, zbieranych w formie mobilnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: 1. Rodzaj odbieranych odpadów komunalnych: 1) przeterminowane leki, 2) chemikalia, 3) zużyte baterie i akumulatory, 4) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 5) odpady wielkogabarytowe, 6) zużyte opony, 7) odpady budowlane i rozbiórkowe. 2.Odbiór odpadów polegać będzie na załadowaniu i wywozie odpadów zbieranych pod zadaszeniem. 3.Odbiór odpadów następować będzie zgodnie z harmonogramem. 4. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych z punktu mobilnej selektywnej zbiórki odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 5. Odbieranie odpadów poprzez mobilny punkt selektywnej zbiórki niebezpiecznych odpadów komunalnych (kod 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 31*, 20 01 33*, 20 01 37*): 1) Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluorescencyjne, oleje, tłuszcze, farby, tusze, (wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie 20) - za pomocą mobilnego punktu selektywnej zbiórki niebezpiecznych odpadów komunalnych. 2) Częstotliwość odbioru niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluorescencyjne, oleje, tłuszcze, farby, tusze, (wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie 20) w 2013 r. - październik, w 2014 r. - kwiecień i październik, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Wykonawcę z Zamawiającym. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niebezpiecznych odpadów komunalnych określonych w pkt 5) poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie zamawiającemu (jeden raz w danym miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 6. Poziom recyklingu 1. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło. 2. Wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych w ust. 1 frakcji odpadów wynoszą: 1) w roku 2013 - co najmniej 12%, 2) w roku 2014 - co najmniej 14 %. 3. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych - co najmniej 36%, 3) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne ulegające biodegradacji w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania - co najmniej 50% w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r. 3. Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r. poz. 645). 7. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych; 1. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do: 1) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości, selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013., poz. 21). 2) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych,odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi, tj. Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK),: 1.4. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór całej masy odpadów komunalnych zarówno zmieszanych jak i gromadzonych w sposób selektywny, bez względu na warunki atmosferyczne, transport i unieszkodliwianie odpadów w instalacjach wskazanych w uchwale Nr 211/2012 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22.10.2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami. III. Dane charakteryzujące zamówienie: 1. Ilość gospodarstw domowych /nieruchomości/ w poszczególnych sołectwach: Bojewo - 53, Grabiny - 38, Kocielnik - 36, Kołodziąż - 55, Kołodziąż Rybie - 38, Krupińskie - 23, Morzyczyn Włościański - 58, Morzyczyn Włóki - 61, Ocięte - 84, Orzełek - 62, Płatkownica - 67, Rażny - 21, Sadowne - 337, Sokółka - 114, Sadoleś - 71, Sojkówek - 52, Szynkarzyzna - 94, Wilczogęby- 37, Zalesie - 43, Zieleniec - 92, Zarzetka - 52, Złotki - 62, Kolonia Złotki - 25. 2. Ilości odpadów odebranych z terenu gminy Sadowne, określone na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w roku 2012 wynosiła: Ilość odpadów w 2012 roku (w tonach): Zmieszane odpady komunalne - 317,4, Papier- 125,7, Opakowania ze szkła- 124,3, Opakowania z tworzyw sztucznych- 131,3, Opakowania z metali - 11,2, Odpady wielkogabarytowe - 3,1, Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 3,9 3. Szacuję się, że ilości odpadów z terenu gminy Sadowne w okresie obowiązywania umowy w związku z objęciem wszystkich posesji zamieszkałych oraz odbioru wszystkich frakcji odpadów komunalnych może wzrosnąć. Dane te mają charakter czysto informacyjny. Wykonawca obowiązany jest przy sporządzaniu oferty do oszacowania ilości odbieranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych zgodnie z własną wiedzą i doświadczeniem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 06.06.2013r. do godz. 9.00 wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 1). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancji bankowych, 4) gwarancji ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z 2007r., Nr 42, poz. 275). Wadium w formie pieniężnej wykonawca wpłaci przelewem na konto - Bank Spółdzielczy w Węgrowie, O. Sadowne numer konta: 55-9236-0008-0261-3589-2000-0050 - Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Sadowne. Wadium musi być wniesione przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert, tj. przed dniem 06.06.2013r., godz. 9.00 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego oraz odpowiada wszystkim wymaganiom zawartym w ustawie Pzp. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w Urzędzie Gminy Sadowne pokój Nr 13 lub zamieszcza w odrębnej kopercie i składa w miejscu wyznaczonym na składanie ofert. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo Zamówień publicznych. 2. Zwrot wadium 1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 5. 2.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sadowne.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach