Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Słupia

Urząd Gminy Słupia ogłasza przetarg

  • Adres: 26-234 Słupia, Słupia 30A
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 3911147 lub 48 , fax. 041 3911147
  • Data zamieszczenia: 2013-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Słupia
    Słupia 30A 30A
    26-234 Słupia, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 3911147 lub 48, fax. 041 3911147
    REGON: 29052258700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slupiakonecka.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Słupia
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Słupia Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest świadczenie usługi w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z ok. 1000 nieruchomości zamieszkanych i niezamieszkanych, zamieszkałych czasowo, nieruchomości wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej, obiektów użyteczności publicznej, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Słupia oraz odpady zgromadzone w Gminnym Punkcie Selektywnej Zbiórki usytuowanym w m. Słupia w okresie od 1.07.2013r do 31.12.2014r. Szczegółowy wykaz nieruchomości objętych zamówieniem Wykonawca otrzyma w dniu zawarcia umowy. Dane dotyczące Gminy Słupia istotne z punktu widzenia zamówienia: Obszar Gminy Słupia wynosi 105km2, długość dróg powiatowych na terenie gminy wynosi 71,5 km natomiast długość dróg gminych wynosi ok.60 km. W skład Gminy Słupia wchodzi 19 miejscowości: Tabela 1. Tabela dotyczy ilości osób zameldowanych i zadeklarowarowanych w deklaracji- treść w SIWZ Uwaga : Dane przedstawione w powyższej tabeli zostały przygotowane przez Zamawiającego w oparciu o dane przekazane z Ewidencji Ludności gm. SŁUPIA Uzupełniające informacje o gminie można uzyskać na stronach www.slupiakonecka.pl natomiast informację o przebiegu dróg powiatowych i gminnych można uzyskać na stronie http://map.wrota-swietokrzyskie.pl/wrotasw/ Wykonawca zobowiązany jest dokonać objazdu gminy i zapoznać się z warunkami odbioru odpadów z poszczególnych nieruchomości oraz istniejącymi ograniczeniami.Szacunkowa masa odpadów, które mogą zostać odebrane i zagospodarowane w czasie trwania zamówienia to około 750 Mg odpadów komunalnych (rocznie ok.500Mg). Do określenia szacunkowej masy przyjęto ilość odebranych odpadów w Gminie Słupia w roku 2012, którą zwiększono o mieszkańców nie objetych zbiórką odpadów w poprzednich latach. Według złożonych deklaracji 95% osób deklaruje prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. Pojemniki i worki w ustalonym dniu odbioru odpadów w poszczególnych miejscowościach właściciele nieruchomości będą ustawiać zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Słupia tj. w miejscach niestanowiących utrudnienia dla sąsiadów, mieszkańców, użytkowników dróg, itp. oraz dostępnych dla korzystających z tych urządzeń i przedsiębiorcy uprawnionego do odbierania odpadów komunalnych. Powyższe dane o ilości nieruchomości i wytwarzanych odpadów mogą ulec zmianie w wyniku zasiedlenia nowych budynków lub wyludnienia oraz w wyniku ograniczania wytwarzania odpadów przez mieszkańców. Z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia ilości odebranych odpadów Wykonawcy nie będą przysługiwały jakiekolwiek roszczenia. Odpady będą gromadzone zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Słupia I.rodzaje i minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości: 1) pojemniki muszą spełniać wymagania Rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych, jakie powinien spełniać podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości; 2)przewiduje się następujące urządzenia do zbierania odpadów komunalnych na terenie gminy a) kosze uliczne o pojemności od 35 do 70 l; b) kosze na odpady o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l c) worki o pojemności od 60 do 120 l; d) kontenery o pojemności od 5m3 do 10m3. II.rodzaje i pojemność worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości i dysponujących lokalami: 1) worki i pojemniki muszą spełniać wymagania Rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych jakie powinien spełniać podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości; 2) pojemność worków winna wynosić od 60 l do 120 l; 3) do selektywnego gromadzenia odpadów należy stosować pojemniki lub worki o następujących ujednoliconych kolorach: a)niebieski z przeznaczeniem do zbierania makulatury,tworzyw sztucznych,opakowań wielomateriałowych , b)żółty -metali,szkła lub odpadów suchych, c)czarny - z przeznaczeniem do zbierania odpadów mokrych(bioodpadów) III. rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego: 1) na chodnikach, przystankach komunikacji publicznej-kosze uliczne o pojemności od 35 do 75l 2) przed sklepami i szkołami - zestawy pojemników przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła białego i kolorowego, tworzyw sztucznych, metali, papieru i tektury; wielomateriałowych o pojemności od 110 l do 1100 l, oznakowane kolorami takimi jak worki przeznaczone do selektywnej zbiórki, opisowo i znakiem graficznym 1.2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkanych i niezamieszkanych, zamieszkałych czasowo ,nieruchomości wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej, obiektów użyteczności publicznej na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Słupia oraz odpady zgromadzone w Punkcie Selektywnej Zbiórki w tym: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, b) papier, c) metale, d) tworzywa sztuczne, e) opakowania wielomateriałowe, f) szkło, g) odpady komunalne ulegające biodegradacji, h) przeterminowane leki i chemikalia, i) zużyte baterie i akumulatory, j) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, k) meble i inne odpady wielkogabarytowe, l) odpady budowlane i rozbiórkowe, m) zużyte opony. 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu ok.1000 nieruchomości zamieszkanych i niezamieszkanych, zamieszkałych czasowo, nieruchomości wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej, obiektów użyteczności publicznej, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Słupia, oraz odpady zgromadzone w Punkcie Selektywnej Zbiórki z częstotliwością ustaloną Uchwałą Nr XXII/155/2012 Rady GMINY Słupi z dnia 28 grudnia 2012 r.w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów: tj. 1 raz w miesiacu, natomiast odpady komunalne, takie jak: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, co najmniej 2 razy w roku w terminie wyznaczonym w harmonogramie, 3)Wykonawca w ramach realizacji zamówienia udostępnia pojemniki/kontenery/worki do gromadzenia odpadów komunalnych NA OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY. Koszty wyposażenia nieruchomości w pojemniki/kontenery/worki leżą po stronie Wykonawcy. Na pojemnikach muszą widnieć adres i dane kontaktowe Zamawiającego i Wykonawcy.Pojemniki/konternery po zakończeniu świadczenia przedmiotu umowy pozostaną własnością Wykonawcy. Worki do selektywnej zbiórki odpadów będą oznakowane napisami określającymi rodzaj odpadów, na jaki są przeznaczone. Szacunkowa liczba pojemników -ok.70 szt o poj. 120l, ok.5 szt o poj. 240l, 5szt. kontenery KP -7 ,kosze uliczne - 15szt. Wykonawca w ramach umowy z Zamawiającym zobowiązany będzie dostarczyć do apteki w Słupi 1 pojemnik do selektywnej zbiórki przeterminowanych leków. 4) Wykonawca przy każdorazowym odbiorze odpadów pozostawi worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. Na uzasadniony wniosek właściciela nieruchomości wykonawca może zmniejszyć lub zwiększyć ilość przekazywanych worków. 5)Selektywnie zebrane odpady przekazywane będą Wykonawcy w workach, zamkniętych i oznakowanych nadrukiem zawierającym kod paskowy w jednoznaczny sposób identyfikujący właściciela nieruchomości oraz rodzaj przekazywanego odpadu. Do obowiązków Wykonawcy będzie zapewnienie naklejki zawierające kody kreskowe. 6) Obowiązkiem Wykonawcy będzie bieżące prowadzenie w formie elektronicznej gminnej ewidencji odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości. Dane dotyczące odbioru winny być wprowadzane niezwłocznie, nie później jednak niż na trzeci dzień po dokonaniu odbioru. Dane te obejmować winny, co najmniej datę, nr rejestracyjny samochodu, rodzaj i objętość oddanych odpadów. Gminna ewidencja nie obejmuje odpadów, o których mowa w pkt. 1.2.1. lit. h - m. 7) Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu lub w szczególnych przypadkach pozostawionymi przy pojemnikach. 8) Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane, wyjaśnienie nieprawidłowości związanych z zarejestrowaną ilością odebranych odpadów z danej nieruchomości itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e - mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e - mailem lub na adres Zamawiającego. 9) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji z ważenia Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu w terminie do 7 dnia następnego miesiąca. 10) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) wskazanej w Planie gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego 2012-2018 oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z dnia 8 stycznia 2013 r). 11) Wykonawca zobowiązany jest spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U z 2013 r. poz. 122) między innymi: posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w Gminie Słupia lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Słupia, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki: a) teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, b) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, c) miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, d) teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513 oraz z 2013 r. poz. 21), e) baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, f) na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej. Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu powyższych warunków. g) posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych, przed ich transportem do miejsc przetwarzania - urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, 13) Wykonawca zobowiązany jest posiadać, co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także, co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej oraz samochód dostawczy lub terenowy przystosowany do odbioru odpadów komunalnych z możliwością wjazdu na drogi gminne o szerokości od 2, 4m do 3, 0 m i masie rzeczywistej do 5 ton, 14) Pojazdy muszą spełniać następujące warunki: a) posiadać trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, b) być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, c) być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, d) konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. 15) Wykonawca musi utrzymywać odpowiedni stan sanitarny pojazdów i urządzeń poprzez wykonywanie następujących czynności: a) mycie i dezynfekcję z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, b) opróżnianie pojazdów z odpadów i parkowanie na koniec każdego dnia roboczego wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, c) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Wszystkie pojazdy świadczące usługi dla Zamawiającego muszą być wyposazone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego,umożliwiającego trwałe zapisywanie,przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów- umożliwiających weryfikację tych Danych oraz udostępnienie Zamawiającemu dostępu do portalu internetowego umożliwiającego kontrolę trasy przejazdu pojazdów świadczących usługi dla ZAMAWIAJACEGO. d) Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia tj. - karty przekazania odpadów,sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami( karty przekazania odpadu muszą być dołączone do każdej faktury dostarczonej przez Wykonawcę b)kwartalną informację zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach c)informacją z przeprowadzonego monitoringu z selektywnej zbiórki odpadów (wykaz nieruchomości,których właściciele nieprawidłowo segregują odpady wraz z dokumentacją tych nieprawidłowości. 16) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Słupia 17) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 18) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów należących do właściciela nieruchomości powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. 19) Na żądanie Zamawiającego, na czas trwania umowy, Wykonawca będzie zobowiązany zainstalować na wskazanym mu stanowisku komputerowym będącym jego własnością oprogramowanie umożliwiające ewidencjonowanie ilości odebranych z terenu nieruchomości od ich właścicieli odpadów komunalnych oraz monitorowanie osiąganego poziomu segregacji przez właścicieli nieruchomości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 18 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 5 000,00 PLN (pięć tysięcy złotych 00/100) Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slupiakonecka.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach