Przetargi.pl
ochrona siedlisk gatunku nietoperzy i wspomaganie rozmnażania się gatunku nietoperzy na obszarze parku przy ulicy Oleśnickiej 4 w Namysłowie - realizacja projektu „Ochrona in situ nietoperzy na terenie zabytkowego parku przy ulicy Oleśnickiej 4 w Namysłowie” w ramach osi Priorytetowej V Ochrona dziedzictwa kulturowego i kultury, Działanie 5.1 Ochrona różnorodności biologicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014 – 2020 (Konkurs nr RPOP.05.01.00-IZ.00-16-001/16).

Powiat Namysłowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu ogłasza przetarg

  • Adres: 46100 Namysłów, Pl. Wolności
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. (077) 410 36 95 , fax. 774 103 922
  • Data zamieszczenia: 0000-00-00
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Namysłowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu
    Pl. Wolności
    46100 Namysłów, woj. opolskie
    tel. (077) 410 36 95, fax. 774 103 922
    REGON: 53142196300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.namyslow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ochrona siedlisk gatunku nietoperzy i wspomaganie rozmnażania się gatunku nietoperzy na obszarze parku przy ulicy Oleśnickiej 4 w Namysłowie - realizacja projektu „Ochrona in situ nietoperzy na terenie zabytkowego parku przy ulicy Oleśnickiej 4 w Namysłowie” w ramach osi Priorytetowej V Ochrona dziedzictwa kulturowego i kultury, Działanie 5.1 Ochrona różnorodności biologicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014 – 2020 (Konkurs nr RPOP.05.01.00-IZ.00-16-001/16).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: ochrona siedlisk gatunku nietoperzy i wspomaganie rozmnażania się gatunku nietoperzy na obszarze parku przy ulicy Oleśnickiej 4 w Namysłowie - realiza-cja projektu „Ochrona in situ nietoperzy na terenie zabytkowego parku przy ulicy Oleśnic-kiej 4 w Namysłowie” w ramach osi Priorytetowej V Ochrona dziedzictwa kulturowego i kultury, Działanie 5.1 Ochrona różnorodności biologicznej Regionalnego Programu Opera-cyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014 – 2020 (Konkurs nr RPOP.05.01.00-IZ.00-16-001/16). 2. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, będącym załącznikiem do Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. 3. Park przy ul. Oleśnickiej 4 w Namysłowie jest zabytkowy położony jest na działkach nr 833/1, 833/3 i 833/4 k.m. 2 o łącznej powierzchni 1,8115 ha. Działki są własnością Powiatu Namysłowskiego. Park jest wpisany do rejestru zabytków pod nr 2279/91 (zarówno teren jak i obiekty). 4. Zamówienie obejmuje: 1) Wykonanie projektu budowlanego, uzyskanie potrzebnych warunków, wszystkich nie-zbędnych zgód, wytycznych, opinii (w tym opinii chiropterologa), pozwoleń (w tym pozwolenia od konserwatora zabytków) i uzgodnień niezbędnych do uzyskania po-zwolenia budowlanego na wykonanie robót. 2) Wykonie adaptacji strychu, budynku na działce 833/4, na cele kolonii rozrodczej nie-toperzy wraz z nadzorem chiropterologicznym:  remont okienek, wykonanie wylotów dla nietoperzy zabezpieczających jednocze-śnie przed dostawaniem się ptaków do wnętrza strychu,  wykonanie i instalacja ekranu zasłaniającego trzy okna o długości około 8 m, z po-zostawieniem dostępu dla obsługi do urządzeń elektrycznych, zainstalowanych na ścianie między oknami,  wykonanie i montaż przy oknach wyłazowych ruchomych ekranów zaciemniają-cych, umożliwiających w razie potrzeby wejście na dach budynku,  instalacja przegród termicznych w ilości 2 komplety w miejscach zaobserwowane-go najczęstszego przebywania nietoperzy,  pokrycie podłogi folią paro przepuszczalną na długości stwierdzenia przebywania nietoperzy, z wcześniejszym odkurzeniem miejsca montażu folii,  montaż drzwi do wydzielonego pomieszczenia na strychu,  montaż drzwi do pomieszczeń technicznych windy,  instalacja skrzynek drewnianych dla nietoperzy w ilości 10 szt.,  instalacja dodatkowych ukryć szczelinowych w ilości 10 szt. w obrębie całego strychu,  instalacja tabliczek informacyjnych przy oknach z wlotem – np. „Wlot dla nietope-rzy nie zastawiać”,  montaż tablicy informacyjnej o zasiedleniu strychu przez nietoperze, o ochronie prawnej, wskazówki dla osób przebywających – gaszenie światła (obsługa tech-niczna urządzenia dźwigowego, obsługa instalacji elektronicznych, przeglądy bu-dowlane, przeglądy kominiarskie). 3) Dostawę i posadowienie niezbędnych elementów siedliska przyrodniczego (piwniczki do hibernacji nietoperzy – 1 sztuka, 4 rodzaje budek dla nietoperzy – łącznie 21 sztuk)  wykonanie prac ziemnych – wykonanie wykopu pod szkielet zimowiska (piwnicz-ki), zasypanie piwniczki humusem, wykonanie prac porządkowych,  dostawa betonowej konstrukcji piwniczki, instalacja w miejscu docelowym,  izolacja termiczna i wilgotnościowa piwniczki,  wykonanie przedniej ściany piwniczki zgodnie z zaleceniami konserwatora,  wykonanie drzwi termicznych piwniczki z wylotem dla nietoperzy,  adaptacja wnętrza piwniczki dla potrzeb zimowiska (montaż ukryć do hibernacji, instalacja zbiorników wilgotnościowych zapewniających odpowiednie warunki mikroklimatyczne w czasie hibernacji),  dostawa i montaż budek dla nietoperzy: szczelinowych (materiał olcha) – 5 szt., trocinobetonowych – 5 szt., drewnianych (materiał olcha) - 8 szt., natynkowych (materiał polistyren ekstrudowany XPS) - 3 szt. W miejscu wieszania budek nale-ży uregulować ilość gałęzi aby zapewnić swobodną trasę lotu dla zwierząt. 4) Pełnienie nadzoru chiropterologicznego (nadzór nad wykonywaniem robót budowla-nych zgodnie ze zwyczajami nietoperzy i w zakresie wiedzy specjalistycznej, po za-kończeniu prac - wykonanie raportu z nadzoru chiropterologicznego). 5) Sprawowanie nadzoru autorskiego przez projektanta nad realizacją projektu architek-toniczno-budowlanego. 6) Wykonanie dokumentów porealizacyjnych:  dokumentacji powykonawczej z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmia-nami wprowadzonymi w trakcie budowy,  geodezyjnego operatu powykonawczego,  oświadczenia/raportu chiropterologa o właściwym wykonaniu zadania. 5. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Główny kod: 45112711-2 Roboty w zakresie kształtowania parków. Dodatkowe kody CPV: 31523200-0 Trwałe znaki informacyjne. 44191000-5 Różne drewniane materiały budowlane 44400000-4 Różne produkty gotowe i elementy z nimi związane 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne. 45262500-6 Roboty murarskie i murowe. 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45320000-6 Roboty izolacyjne. 45421131-1 Instalowanie drzwi. 45421141-4 Instalowanie przegród. 45421143-8 Instalowanie zasłon. 45422000-1 Roboty ciesielskie. 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne. 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego. 71240000-2 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania. 71245000-7 Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje. 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi. 71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacją. 71250000-5 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe. 71313450-4 Monitoring ekologiczny projektu budowlanego. 90713000-8 Usługi konsultacyjne w zakresie zagadnień dotyczących środowiska. 90721700-4 Usługi ochrony gatunków zagrożonych 6. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć od-powiedni sprzęt i materiały do wykonywania przedmiotu zamówienia. 7. Składający oferty wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami pra-wa, aktami i regulacjami obowiązującymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z przetargiem i w następ-stwie podpisania umowy. 8. Wykonawcy są odpowiedzialni za staranne zaznajomienie się ze SIWZ wraz z jej dodat-kami, wszelkimi zmianami do SIWZ sporządzonymi w okresie przetargowym oraz za uzy-skanie wiarygodnych informacji dotyczących poszczególnych warunków i obowiązków, które mogą w jakikolwiek sposób oddziaływać na sumę czy istotę oferty lub na wykonanie robót. 9. Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji – 3 lata. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 3 lata, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SIWZ. 10. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisa-nych w SIWZ i ofercie. 11. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. Oferty, które nie będą obejmowały wszystkich elementów składowych przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 12. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 13. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6/7 ustawy. 14. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wykonanie części zamówienia, co nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należy-te wykonanie tego zamówienia. 15. Zamawiający zgodnie z art. 36b ustawy żąda podania przez Wykonawcę w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i po-dania ich nazw (firm). Powierzenie wykonania części przedmiotu zamówienia Podwyko-nawcy lub Podwykonawcom wymaga zawarcia umowy o podwykonawstwo, przez którą należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są dostawy lub usługi stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą pomiędzy wy-branym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (Podwykonawcą). 16. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga, aby do realizacji przedmiotu zamówienia, były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osoby wykonujące czynności w zakresie wykonywania robót budowlanych, na podstawie umów o pracę, je-żeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zmianami). Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedłożenia przez Wykonawcę, umów o pracę z zatrudnionymi przez niego pracownikami. 17. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonaw-cę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w za-kresie realizacji zamówienia. W przypadku prac wykonywanych zgodnie z art. 12 ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332), tj. tych, które może wykonywać osoba pełniąca samodzielne funkcje techniczne w budownictwie Zamawiający nie wymaga za-trudnienia osób na wyżej wymienionych warunkach. 18. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale pod-wykonawców, należy wpisać w formularzu „nie dotyczy” lub inne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt formularza nie wypełniony Zamawiający uzna, iż zamó-wienie zostanie wykonane siłami własnymi, bez udziału podwykonawcy. 19. Informacja o możliwości udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia na podsta-wie art. 151a ustawy: Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczki na po-czet wykonania zamówienia. 20. Miejsce realizacji zamówienia: zabytkowy park przy ul. Oleśnickiej 4 w Namysłowie na działkach nr 833/1, 833/3, 833/4.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112711-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium wynosi: 1.500,00 zł. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno zostać przelane lub wpłacone na konto Starostwa Powiatowego w Namysłowie w Banku Spółdzielczym w Namysłowie Numer konta: 36 8890 0001 0026 5917 2000 0004 z adnotacją: Wadium – nr sprawy: IZM.I.272.43.2017.AK-G
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli jest wpisany do jednego z rejestrów handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy składającego ofertę 1. Wypełniony i podpisany formularz oferty wg załącznika Nr 1 do SIWZ. 2. Wypełnione i podpisane oświadczenie wykonawcy wg załącznika Nr 1.1 do SIWZ. 3. Wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy. 4. Wypełnione i podpisane zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji wyko-nawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia zgodnie z art. 22a ustawy, wg załącznika Nr 1.3 do SIWZ i/lub podpisane odpowiednie umowy, i/lub podpisane odpowiednie oświadczenia, i/lub podpisane zobowiązania pod-wykonawców. 5. Dowód wniesienia wadium. 6. Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, posiadające zakres i podpisane przez osoby reprezentujące wykonawcę. UWAGA: 1. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.1. SIWZ – składają wraz z ofertą wszy-scy Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu - dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień złożenia oferty. 2. Oświadczenie wykonawcy wskazane w formularzu oferty musi być aktualne na dzień składania ofert. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdze-nie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowa-niu. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o którym mowa wyżej w pkt. 2, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowa-niu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępo-waniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa wyżej w pkt. 2. 5. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa wyżej w pkt. 2, oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlegała odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej 1. Oświadczenie wymagane od Wykonawcy, który złożył ofertę – przekazane Zamawiają-cemu bez wezwania w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.namyslow.pl informacji z sesji otwarcia ofert. 2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r., poz. 229 z późn. zm.) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu wg załącznika nr 4 do SIWZ oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wy-konawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu. UWAGA: Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.2. SIWZ – składają, w terminie 3 dni od za-mieszczenia na stronie www.namyslow.pl informacji z sesji otwarcia ofert, wszyscy Wyko-nawcy, którzy złożyli oferty, z wyjątkiem przypadku, gdy w postępowaniu złożono tylko jed-ną ofertę lub złożono tylko jedną ofertę częściową na daną część zamówienia. 7.3. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwy-żej oceniona: 1. Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cy-wilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej: 50 000,00 zł. 2. Wypełniony i podpisany wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopusz-czenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmio-tów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzy-skać tych dokumentów – inne dokumenty, wg załącznika Nr 7 do SIWZ. 3. Wypełniony i podpisany wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji za-mówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifi-kacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz infor-macją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg załącznika Nr 8 do SIWZ. 4. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wyko-nawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wy-konawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał prze-widziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 5. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Spo-łecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu po-twierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społecz-ne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozu-mienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odset-kami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odrocze-nie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 6. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospo-darczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu po-twierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 7. Oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegaw-czego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, wg załącznika Nr 5 do SIWZ. 8. Oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 716 z późn. zm.), wg załącznika Nr 6 do SIWZ. UWAGA: 1. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.3. SIWZ – składa Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, w terminie wyznaczonym w wezwaniu – dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień ich złożenia. 2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktual-nych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów wymienionych w pkt 7.3. SIWZ. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, składa dokumenty, o których mowa w pkt. 7.3 ppkt 7-8 SIWZ. 4. Z treści dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż postawione przez Za-mawiającego wymagania zostały spełnione. 5. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub innych dokumentów niezbędnych do prze-prowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błę-dy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wy-jaśnień oferta Wykonawcy podlegała odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie po-stępowania. 7.4. Dokumenty i oświadczenia składane przez podmioty lub osoby spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do wymaganych dokumentów, stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada następujące dokumenty: 1) Zamiast dokumentu określonego w pkt. 7.3 ppkt. 5 i 6 SIWZ składa dokument lub do-kumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, po-twierdzające, odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym or-ganem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywna-mi, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłoże-nie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właści-wego organu. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2) Zamiast dokumentu określonego w pkt. 7.3 ppkt. 7 SIWZ składa dokument lub doku-menty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwier-dzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty po-winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w pkt 2.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświad-czenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospo-darczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty i oświadczenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.5. Forma dokumentów i oświadczeń 1. Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w po-stępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) dokumenty należy zło-żyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2. Formularz oferty, oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elek-tronicznej. 5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 6. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Pełnomocnictwa zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r., poz. 459) muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach