Przetargi.pl
Ochrona osób i mienia w Sądzie Rejonowym w Sulęcinie.

Sąd Rejonowy ogłasza przetarg

  • Adres: 69-200 Sulęcin, ul. Kościuszki 30
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 755 0761 , fax. 95 755 0760
  • Data zamieszczenia: 2011-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Rejonowy
    ul. Kościuszki 30 30
    69-200 Sulęcin, woj. lubuskie
    tel. 95 755 0761, fax. 95 755 0760
    REGON: 21043626100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sulecin.sr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona osób i mienia w Sądzie Rejonowym w Sulęcinie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia. 1.1.Przedmiotem zamówienia są usługi ochrony osób i mienia świadczone na rzecz Sądu Rejonowego w Sulęcinie realizowane w formie: bezpośredniej ochrony fizycznej: polegającej na stałym dozorze sygnałów alarmowych przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych wraz z interwencją grupy, polegającej na konwojowaniu wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów wartościowych wraz z pracownikiem zamawiającego, b)zabezpieczenia technicznego, polegającego na eksploatacji, konserwacji i naprawach elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych. 1.2.Obiektem objętym ochroną jest trójkondygnacyjny budynek Sądu Rejonowego w Sulęcinie, podpiwniczony, położony przy ulicy Kościuszki 30 oraz pomieszczenia użytkowane przez Sąd na parterze budynku Prokuratury Rejonowej w Sulęcinie przy ulicy Plac Kościelny 1(odległość między budynkami ok. 40 m) o łącznej powierzchni ok. 1300 m?. 1.3.Budynki wyposażone są w systemy sygnalizacji włamania i napadu SSWiN, system sygnalizacji pożaru SSP, system telewizji dozorowej CCTV, system kontroli dostępu KD oraz bramkę do wykrywania metalu. 2.Obowiązki Wykonawcy: 2.1.W zakresie ochrony fizycznej osób i mienia: a)stała, całodobowa (7 dni w tygodniu) bezpośrednia fizyczna ochrona osób i mienia, realizowana poprzez prowadzenie obserwacji, za pośrednictwem monitorów, obrazów z kamer umieszczonych wewnątrz i na zewnątrz budynku Sądu Rejonowego w Sulęcinie, monitorowanie sygnałów alarmowych włamania, napadu i pożarowych, reagowanie na zaistniałe zdarzenia i sygnały alarmowe, bezzwłoczne powiadamianie właściwych służb (Pogotowie Ratunkowe, Policja, Straż Pożarna, Centrum Monitorowania), grupy interwencyjnej i Zamawiającego w przypadku zaistnienia okoliczności zagrożenia bezpieczeństwa w ochranianym obiekcie Sądu oraz w pomieszczeniach użytkowanych przez Sąd znajdujących się na parterze budynku Prokuratury Rejonowej w Sulęcinie, mieszczącej się na Placu Kościelnym 1, b)skierowanie do realizacji zamówienia jednego pracownika na zmianie, posiadającego niezbędne przygotowanie zawodowe potwierdzone posiadaniem aktualnej licencji minimum pierwszego stopnia pracownika ochrony fizycznej, nie karanego, przeciwko któremu nie toczy się postępowanie karne, posiadającego aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą zastrzeżone, wyposażonego w środki przymusu bezpośredniego, ubranie służbowe z logo firmy i imienny identyfikator; w sytuacjach wyjątkowych, w razie szczególnej potrzeby, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o doraźne ilościowe zwiększenie obsady pracowników wykonujących ochronę, c)przekazywanie Zamawiającemu list pracowników, którzy będą ochraniać obiekt, z zaznaczeniem, w jakim trybie zmianowym Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia. W przypadku zmian kadrowych dot. osób ochraniających obiekt Zamawiającego w trakcie trwania umowy Wykonawca powiadomi Zamawiającego o tym fakcie pisemnie z tygodniowym wyprzedzeniem, a w przypadkach losowych - telefonicznie (niezwłocznie potwierdzając pisemnie) za pośrednictwem pracownika Zamawiającego, przewidzianego do kontaktów z Wykonawcą, d)przeszkolenie pracowników ochrony w zakresie wykonywanej pracy oraz w zakresie określonym w przepisach o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych, e)zapoznanie pracowników ochrony z planami ewakuacyjnymi, przepisami BHP i PPOŻ, f)zapewnienie znajomości przez pracowników ochrony topografii obiektów, w tym rozkładu pomieszczeń, przebiegu dróg ewakuacyjnych itp., g)zaznajomienie pracowników ochrony z rozmieszczeniem i obsługą w podstawowym zakresie wyłączników głównych energii elektrycznej, zaworów wodnych, wyłączników systemów alarmowych włamania i napadu oraz przeciwpożarowych, h)postępowanie z należytą starannością podczas wykonywania ochrony w ramach uprawnień posiadanych przez pracowników ochrony, które na podstawie przepisów prawa w szczególności pozwalają na odpieranie bezpośredniego, bezprawnego i rzeczywistego zamachu na jakiekolwiek dobro społeczne lub osoby i mienie pozostające pod ochroną, przeciwdziałania kradzieżom, napadom i innym zakłóceniom porządku i spokoju oraz natychmiastowego podjęcia działań mających na celu minimalizację szkód powstałych w wyniku zakłócenia porządku i spokoju, kradzieży i włamania, pożaru, awarii instalacji i urządzeń technicznych, klęsk żywiołowych i innych zdarzeń losowych, i)dokonywanie obchodów wewnętrznych ochranianego obiektu Sądu po godzinach pracy Sądu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo ogólne i przeciwpożarowe, z częstotliwością nie rzadziej niż co 2 godziny, j)doraźny patrol kontrolny - co najmniej raz na dobę, po godzinach urzędowania Sądu. Działania patrolu mają polegać na przybyciu do Sądu celem sprawdzenia poprawności pełnionej służby oraz sprawdzenia na miejscu stanu bezpieczeństwa obiektu Sądu, k)kontrola pracowników ochrony za pomocą połączeń telefonicznych Wykonawcy z pracownikiem ochrony pełniącym służbę w budynku Sądu - co najmniej dwa razy w ciągu doby po godzinach urzędowania Sądu, l)wyposażenie pracownika ochrony w środki łączności radiowej oraz w podręczny, przenośmy, monitorowany całodobowo - dowolną drogą transmisji, bezprzewodowy przycisk alarmowy, który umożliwi wezwanie grupy interwencyjnej, m)składanie bieżących meldunków do Zamawiającego o niedociągnięciach i brakach w zabezpieczaniu mienia przez Zamawiającego, a także o stwierdzonych przypadkach niewłaściwego zabezpieczenia mienia przez pracowników Zamawiającego, n)składanie Zamawiającemu raportów dotyczących zdarzeń i incydentów zaistniałych podczas dyżuru oraz o przypadkach wystąpienia kradzieży czy zniszczenia mienia, o)otwieranie obiektu i wpuszczanie na jego teren pracowników Sądu w godzinach porannych, ustalonych z Kierownikiem Oddziału Administracyjnego, oraz zamykanie obiektu niezwłocznie po zakończeniu godzin urzędowania. W przypadku wykonywania przez pracowników Sądu po godzinach urzędowania czynności związanych z pełnionymi przez nich dyżurami (np. stosowanie tymczasowego aresztowania), osoba ochraniająca obiekt zobowiązana jest do wpuszczenia na teren obiektu osób wskazanych przez w/w pracowników i nadzorowania ich przebywania w budynku, p)niedopuszczanie do przebywania na terenie ochranianego obiektu osób postronnych po godzinach urzędowania Sądu, poza przypadkami opisanymi w pkt. o), q)prowadzenie ewidencji wydawania i zdawania kluczy od pomieszczeń Sądu i pomieszczeń użytkowanych w Prokuraturze Rejonowej w Sulęcinie osobom uprawnionym, zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego, r)sprawdzanie stanu zabezpieczenia pomieszczeń znajdujących się w budynku Sądu po godzinach urzędowania i po zakończeniu czynności wykonywanych w tych pomieszczeniach przez pracowników firmy świadczącej usługi sprzątania, celem m.in. zamknięcia otwartych okien, drzwi, wyłączenia zasilania komputerów oraz innych elektrycznych urządzeń, s)zabezpieczanie śladów i dowodów przestępstw dokonanych na terenie budynku Sądu oraz w pomieszczeniach użytkowanych przez Sąd w budynku Prokuratury, t)prowadzenie książki dyżurów, do której personel Wykonawcy wpisywać będzie na bieżąco wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze sprawowaniem ochrony osób i mienia Zamawiającego, a także godziny rozpoczęcia i zakończenia dyżuru przez każdego pracownika ochrony, u)sprawowanie kontroli nad legalnością wynoszenia z chronionych obiektów sprzętu i materiałów będących własnością Sądu Rejonowego w Sulęcinie; 2.2.w zakresie monitorowania sygnałów alarmowych z interwencją grupy: a)podłączenie systemów alarmowych sygnalizacji włamania i napadu w chronionych obiektach dowolną drogą transmisji do Centrum Monitorowania, b)prowadzenie nasłuchu i rejestracji sygnałów (uzbrajanie, rozbrajanie, alarm) emitowanych z budynku Sądu Rejonowego w Sulęcinie oraz z pomieszczeń użytkowanych przez Sąd na parterze budynku Prokuratury Rejonowej w Sulęcinie przy ulicy Plac Kościelny 1, c)niezwłoczne podjęcie odpowiednich działań przez grupę interwencyjną w przypadku odebrania sygnału alarmowego z obiektów Zamawiającego; grupa interwencyjna powinna być wyposażona w oznakowany pojazd samochodowy, środki przymusu bezpośredniego niewymagające pozwolenia na broń, składać się co najmniej z 2 osób w jednej załodze, wliczając kierowcę, które nie posiadają statusu osób niepełnosprawnych i legitymują się licencją minimum pierwszego stopnia pracownika ochrony fizycznej; maksymalny czas dojazdu grupy interwencyjnej nie może przekraczać 10 minut od otrzymania informacji. d)powiadomienie w razie potrzeby odpowiednich służb (Pogotowie Ratunkowe, Policja, Straż Pożarna) oraz każdorazowo o zaistniałym zdarzeniu osoby przewidzianej do kontaktów ze strony Zamawiającego, e)archiwizacja zdarzeń alarmowych zarejestrowanych przez Centrum Monitorowania przez okres minimum 2 miesięcy, f)udostępnianie Zamawiającemu wyciągu z odpowiednich rejestrów wraz ze wskazaniem czasu reakcji grup interwencyjnych po otrzymaniu sygnału alarmowego, 2.3.w zakresie konwojowania wartości pieniężnych wraz z upoważnionym pracownikiem Zamawiającego: a)konwojowanie przy użyciu pojazdu mechanicznego Wykonawcy upoważnionego pracownika Zamawiającego wraz z wartościami pieniężnymi powyżej 0,3 jednostki obliczeniowej i nie przekraczającymi 1 jednostki obliczeniowej do banku na terenie Sulęcina , wykonywane w zależności od potrzeb, jednak nie więcej niż 4 razy w okresie obowiązywania umowy, na podstawie każdorazowego pisemnego zlecenia, zawierającego datę i godzinę świadczenia usługi konwojowania, przekazanego Wykonawcy z minimum trzygodzinnym wyprzedzeniem; osoba przenosząca wartości pieniężne powinna mieć zapewnioną asystę konwojenta, posiadającego licencję pracownika ochrony fizycznej co najmniej pierwszego stopnia, od momentu opuszczenia budynku banku do momentu przybycia do kasy Sądu bądź odpowiednio od kasy Sądu do drzwi wejściowych budynku banku, b)świadczenie usługi zgodnie z wymaganiami określonymi ustawą z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. , Nr 145, poz. 1221) oraz rozporządzeniem MSWiA z dnia 7 września 2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz.U.Nr 166, poz. 1128), c)wyposażenie konwoju w środki łączności, 2.4.w zakresie zabezpieczenia technicznego, polegającego na eksploatacji, konserwacji i naprawach elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych: a)konserwacja i utrzymanie w stałej sprawności eksploatacyjnej systemów alarmowych sygnalizacji napadu i włamania, sygnalizacji zagrożenia pożarowego, telewizji dozorowej oraz kontroli dostępu, funkcjonujących w budynku Sądu Rejonowego w Sulęcinie oraz w pomieszczeniach użytkowanych przez Sąd Rejonowy w Sulęcinie w budynku Prokuratury Rejonowej w Sulęcinie, które składają się z: system sygnalizacji pożaru SSP: centralka ASP Sagitta 100 - 1 szt., centralka ASP Sagitta 100+ - 1 szt., czujki dymowe - ok. 83 szt., ręczne ostrzegacze pożarowe - 11 szt., sygnalizator optyczno - akustyczny - zewnętrzny i wewnętrzny - 3 szt., system sygnalizacji włamania i napadu SSWiN: centrala alarmowa CA-6 Satel - 2 szt., manipulatory - 4 szt., czujki ruchu (przewodowe i bezprzewodowe) - 13 szt., czujnik kontaktronowy - 3 szt., podblatowe przyciski napadowe - 27, przyciski napadowe (uruchamiane stopą) - 2 szt. system telewizji dozorowej CCTV: kamera zewnętrzna o stałym polu obserwacji Panasonic - 5 szt., kamera wewnętrzna o stałym polu obserwacji Panasonic - 16 szt., rejestrator Panasonic WJ-HD 316A- 2 szt., sterownik systemowy Panasonic WV-CU 360C - 1 szt., monitory - 3 szt., system kontroli dostępu KD: centrala sterownicza KDT 1500/1/A - 2 szt., drzwi objęte kontrolą dostępu - 3 szt., czytniki kart - 4 szt., wideodomofony Commax - 2 szt., b)Wykonawca zobowiązany jest do konserwacji ww systemów celem utrzymania w stałej sprawności eksploatacyjnej urządzeń i instalacji poprzez sprawdzanie: raz na kwartał (osiem razy w czasie trwania umowy) systemów sygnalizacji włamania i napadu oraz systemu sygnalizacji pożaru, raz na pół roku (cztery razy w czasie trwania umowy) systemu telewizji dozorowej i kontroli dostępu), i dokonywanie wszelkich poprawek systemów, w celu ich prawidłowego działania; c)skierowanie do wykonania usługi osób posiadających aktualną licencję pracownika zabezpieczenia technicznego co najmniej pierwszego stopnia oraz aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą zastrzeżone, d)Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego reagowania na zgłoszenia awarii systemów alarmowych oraz usuwania awarii i wykonywania napraw, e)koszty nabycia części zamiennych potrzebnych do wykonania napraw sprzętu (z wyjątkiem elementów eksploatacyjnych) pokrywa Zamawiający, f)nabycie części zamiennych wymaga wcześniejszego uzgodnienia z Zamawiającym; koszty robocizny są wliczone w konserwację, g)Wykonawca zobowiązuje się do udzielania Zamawiającemu pomocy w formie udostępnienia numeru telefonu alarmowego do uprawnionego konserwatora na wypadek problemów z funkcjonowaniem systemów, wymagających natychmiastowej reakcji Zamawiającego. 2.5.Pozostałe obowiązki Wykonawcy zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sulecin.sr.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach