Przetargi.pl
Ochrona osób i mienia w siedzibie Lubuskiego Oddziału Regionalnego, monitorowanie elektronicznych Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz wykrywania pożaru, przeglądy i konserwacje urządzeń instalacji systemów alarmowych w siedzibach 12 Biur Powiatowych i Lubuskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim

Lubuski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ogłasza przetarg

  • Adres: 65-120 Zielona Góra, Al. Zjednoczenia 104
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 3292700 , fax. 068 4519449
  • Data zamieszczenia: 2016-06-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lubuski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
    Al. Zjednoczenia 104 104
    65-120 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. 068 3292700, fax. 068 4519449
    REGON: 01061308300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.arimr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona osób i mienia w siedzibie Lubuskiego Oddziału Regionalnego, monitorowanie elektronicznych Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz wykrywania pożaru, przeglądy i konserwacje urządzeń instalacji systemów alarmowych w siedzibach 12 Biur Powiatowych i Lubuskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Ochrona osób i mienia w siedzibie Lubuskiego Oddziału Regionalnego, monitorowanie elektronicznych Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz wykrywania pożaru, przeglądy i konserwacje urządzeń instalacji systemów alarmowych w siedzibach 12 Biur Powiatowych i Lubuskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim. Przedmiot zamówienia obejmuje: stałą i doraźną ochronę fizyczną obiektów ARiMR wykonywaną przez pracowników ochrony fizycznej w Oddziale Regionalnym w Zielonej Górze i dojazd grup interwencyjnych w przypadku wykrycia zagrożenia (w lokalizacjach zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ i Umowy); monitoring elektroniczny wykonywany poprzez stały dozór sygnałów gromadzonych i przetwarzanych w Centrum Monitoringu Wykonawcy, przesyłanych przez urządzenia Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz systemu wykrywania pożaru; zabezpieczenie techniczne polegające na wykonywaniu okresowych przeglądów i konserwacji Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz wykrywania pożaru Lubuskiego Oddziału Regionalnego i 12 Biur Powiatowych ARiMR na terenie województwa lubuskiego oraz jednorazową wymianę wszystkich akumulatorów na fabrycznie nowe i utylizację starych w okresie objętym zamówieniem (lokalizacje zgodne z załącznikiem nr 2 do SIWZ i Umowy). A. Ochrona osób i mienia w siedzibie Lubuskiego Oddziału Regionalnego ARiMR w Zielonej Górze, Al. Zjednoczenia 104 obejmuje: 1) Wykonanie: (a)fizycznej ochrony obiektu LOR ARiMR przy Al. Zjednoczenia 104, jednym pracownikiem ochrony w dni robocze w godzinach 07.00-18.00 oraz w soboty od godziny 08.00 do 14.00 wraz ze świadczeniem usług informacyjnych, (b) fizycznej i zewnętrznej ochrony obiektu, poza godzinami wymienionymi w lit. (a), przez udokumentowany system patroli, co najmniej jeden raz na trzy godziny wraz z reakcją ochrony fizycznej na sygnał elektronicznego Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz wykrywania pożaru w czasie rzeczywistym, 2) Udzielanie petentom stosownej informacji oraz kierowanie ich do określonych pracowników Agencji zajmujących się daną problematyką. 3) Wydawanie pracownikom Agencji i przyjmowanie od nich kluczy oraz prowadzenie w tym zakresie odpowiedniej ewidencji. Po zamknięciu budynku Oddziału Regionalnego w Zielonej Górze przechowywanie kluczy do obiektu i pomieszczeń w zaplombowanych kopertach (pojemnikach), w miejscu chronionym, w siedzibie (oddziale, delegaturze) Wykonawcy na terenie Zielonej Góry. 4) Sprawowanie nadzoru nad sprzątaniem pomieszczeń Agencji po godzinach urzędowania. 5) Sprawdzanie zamknięć okien, drzwi, rolet oraz pomieszczeń i uzbrajanie elektronicznego Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu przed zamknięciem obiektu. 6) Bieżący nadzór urządzeń zabezpieczających, elektrycznych, sanitarnych i innych. Zgłaszanie ich niesprawności oraz awarii. 7) Ochrona pomieszczeń Agencji, jej pracowników i interesantów przed działaniami zakłócającymi porządek publiczny oraz przestępstwami na ich szkodę. 8) Pracownicy ochrony muszą być umundurowani i stosownie oznakowani. 9) W przypadku zaistnienia konieczności interwencji, ich działania muszą być wsparte przez siły zewnętrzne (tzn. Grupę Interwencyjną). 10) Zatrudnieni pracownicy muszą posiadać znajomość obsługi centrali alarmowej, zainstalowanej w obiekcie Lubuskiego Oddziału Regionalnego w Zielonej Górze. B. Monitorowanie istniejących elektronicznych Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz wykrywania pożaru w siedzibach 12 Biur Powiatowych i Lubuskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim, obejmuje: 1) Montaż na własny koszt Wykonawcy kompatybilnych modułów komunikacyjnych we wszystkich jednostkach Zamawiającego. Połączenie po łączach telefonicznych i GSM istniejących instalacji i centralek alarmowych (o parametrach według poniższego wykazu) do Stacji Monitorowania Alarmów (SMA) Wykonawcy. Wykaz centrali alarmowych Zamawiającego w OR i BP. Centrale posiadają nadajniki marki DysKam. Siedziba Biura Powiatowego i Lubuskiego Oddziału Regionalnego-Typ centrali-Typ czujek PIR-Typ czujek dymu 1. Biuro Powiatowe Gorzów Wlkp. i Biuro Wsparcia Inwestycyjnego ul. F. Walczaka 106, 66-400 Gorzów Wlkp.-Satel Integra 128-Bosch BLP-1-Everday ECO 1003, 2. Biuro Powiatowe Krosno Odrzańskie Pl. Prusa 4, 66-600 Krosno Odrzańskie-PC5020-EC301D-ECO1003, 3. Biuro Powiatowe Międzyrzecz ul. Reymonta 5, 66-300 Międzyrzecz-PC5020-EC301D-ECO1003, 4. Biuro Powiatowe Nowa Sól ul. Szprotawska 10, 67-120 Kożuchów-PC5020-EC301D/ST301D-ECO1003, 5. Biuro Powiatowe Słubice ul. Transportowa 8, 69-100 Słubice-PC5020-EC301D-ECO1003, 6. Biuro Powiatowe Strzelce Krajeńskie Al. Piastów 13, 66-500 Strzelce Krajeńskie-PC5020-EC301D-ECO1003, 7. Biuro Powiatowe Sulęcin ul. Lipowa 18 D, 69-200 Sulęcin-PC5020-EC301D/ST301D-ECO1003/EA318-4, 8. Biuro Powiatowe Świebodzin ul. Rynkowa 2, 66-200 Świebodzin-PC5020-EC301D-ECO1003, 9. Biuro Powiatowe Wschowa ul. K. Wielkiego 6, 67-400 Wschowa-PC5020-EC301D/ST301D-ECO1003/EA318-4, 10. Biuro Powiatowe Zielona Góra i Lubuski Oddział Regionalny Al. Zjednoczenia 104, 65-120 Zielona Góra-Paradox EVO 192-EC301D-ECO1003, 11. Biuro Powiatowe Żagań ul. Niepodległości 15, 67-300 Szprotawa-PC5020-EC301D-ECO1003, 12. Biuro Powiatowe Żary ul. XX Lecia 3, 68-300 Lubsko-PC5020-EC301D-ECO1003 2) Stały, całodobowy odbiór sygnałów przesyłanych, przetwarzanych i gromadzonych w Stacji Monitorowania Alarmów (SMA): prowadzenie rejestru czasu załączenia i wyłączenia stref wejść do obiektów, prowadzenie rejestru czasu załączenia i wyłączenia podstref (serwerownie 12 BP i LOR oraz archiwum zakładowe) elektronicznego Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz dostarczenie ich w formie wydruków lub na płycie CD do siedziby LOR raz na kwartał (najpóźniej do 10 dnia miesiąca rozpoczynającego następny kwartał), rejestr musi zawierać informacje co najmniej o: rodzaju zdarzenia (załączenie strefy/podstrefy, wyłączenie strefy/podstrefy, pożar, włamanie, sabotaż), dacie wystąpienia zdarzenia (dzień, miesiąc, rok, godzina, minuta) oraz użytkowniku, który wygenerował zdarzenie (dotyczy załączenia i wyłączenia strefy lub podstrefy). 3) Kontrolowanie prawidłowości funkcjonowania elektronicznego Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz wykrywania pożaru: (a) sprawdzanie stanu linii telefonicznej co 5 minut i elektroniczne wykrywanie uszkodzeń w 12 BP i LOR, (b) kontrolowanie czasu załączenia i wyłączenia systemu alarmowego w 12 BP i LOR. 4) Testowanie dróg transmisji alarmów. 5) Telefoniczne sprawdzanie sytuacji w obiektach 12 Biur Powiatowych i LOR w Zielonej Górze oraz Gorzowie Wielkopolskim, po wywołanym alarmie w czasie godzin pracy. W przypadku braku możliwości skontaktowania się z BP lub LOR wysłać Grupę Interwencyjną. 6) Telefoniczne sprawdzenie sytuacji w obiektach 12 BP i LOR w przypadku nieotrzymania przez SMA sygnału o zamknięciu obiektu. W przypadku braku możliwości skontaktowania się z BP lub LOR wysłać Grupę Interwencyjną. 7) Podejmowanie interwencji przez Grupy Interwencyjne (w uzasadnionych przypadkach informowanie Policji i Straży Pożarnej) w sytuacji uruchomienia alarmu po godzinach pracy 12 Biur Powiatowych i LOR (w dni powszednie godz. 15.30 - 07.30, w soboty, niedziele i święta całodobowo). 8) Zapewnienie stałego monitoringu lokali z dojazdem Grup Interwencyjnych w sytuacji wykrycia stanu zagrożenia przez zainstalowany elektroniczny System Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz wykrywania pożaru oraz podczas obchodu, jak również przez inne źródła informacji, w tym na skutek uzasadnionego okolicznościami ustnego zgłoszenia stanu zagrożenia przez pracowników Zamawiającego lub osoby fizyczne. Maksymalny czas dojazdu Grupy Interwencyjnej do obiektu po otrzymaniu sygnału ze Stacji Monitorowania Alarmów lub z innych źródeł informacji, określony zostanie przez Wykonawcę w Załączniku nr 3 do SIWZ i Umowy. Wykonawca określa maksymalne czasy dojazdu Grup Interwencyjnych nie większe niż 10 minut. W szczególnych przypadkach, przy braku Grup Interwencyjnych w określonych miejscowościach, maksymalny czas dojazdu nie może być dłuższy niż 20 minut. 9) Podejmowanie działań przez Dyżurnego obsługującego Stację Monitorowania Alarmów w przypadku otrzymania sygnału alarmu pożarowego lub informacji z innego źródła (albo od osób fizycznych), polegających na: natychmiastowym sprawdzeniu informacji w jednostkach BP i OR, wysłaniu Grupy Interwencyjnej w celu zewnętrznej ochrony obiektu przed przypadkowymi kradzieżami, skutecznym powiadomieniu miejscowej Straży Pożarnej. C. Przegląd i konserwacja urządzeń instalacji systemu alarmowego w 12 Biurach Powiatowych i Lubuskim Oddziale Regionalnym w Zielonej Górze i Gorzowie Wlkp. (zwanego dalej SA), obejmuje: 1) Sprawdzenie instalacji, rozmieszczenia i zamocowania całego wyposażenia urządzeń na podstawie dokumentacji technicznej, Czujniki: - oczyszczenie z kurzu czujników ruchu, dymu i otwarcia drzwi, - otwarcie obudowy, sprawdzenie skuteczności obwodu antysabotażowego, - sprawdzenie zasięgu działania i ewentualna korekta ustawień, - sprawdzenie napięcia zasilania, - sprawdzenie pomieszczenia pod kątem występowania czynników generujących fałszywe alarmy, - sprawdzenie skuteczności działania czujników ruchu, otwarcia drzwi i wykrywania pożaru. Centrala: - sprawdzenie zgodności przyporządkowanych linii dozorowych z istniejącym opisem systemu oraz aktualizowanie opisu linii dozorowych, - sprawdzenie napięcia zasilania linii dozorowych, - odłączenie zasilania podstawowego, - pomiar prądu ładowania buforowego, - sprawdzenie zasilania awaryjnego (przewidzianego na czas podtrzymania 48 godzin), - aktualizacja oprogramowania (jeśli zachodzi potrzeba), - zmiana podziału stref (jeśli zachodzi potrzeba), - zmiana kodów użytkowników i wprowadzenie nowych kodów dostępu dla wyznaczonych osób (jeśli zachodzi potrzeba), - korekta czasu załączania systemu z potrzebami jednostki organizacyjnej, - konfiguracja Centrali z Systemem Monitorowania Alarmów (jeśli zachodzi potrzeba), - jednorazowa wymiana wszystkich akumulatorów na fabrycznie nowe w roku 2018 wraz z utylizacją starych akumulatorów. Kontrola dostępu w Biurze Powiatowym i Lubuskim Oddziale Regionalnym w Gorzowie Wielkopolskim: - sprawdzenie instalacji, rozmieszczenia i zamocowania całego wyposażenia (czytników kart, przycisków otwarcia drzwi, przycisków ewakuacji, przycisków ppoż., zwór elektromagnetycznych, centrali) na podstawie dokumentacji SSWiN/SKD, - sprawdzenie śladów prób penetracji (rysy, wgniecenia, próby podważania, itp), - sprawdzenie czy drzwi objęte SKD posiadają sprawne urządzenia samozamykające - w razie potrzeby wymienić lub wyregulować, - sprawdzenie skuteczności działania przycisków wyjścia SKD, - sprawdzenie skuteczności działania przycisku ewakuacji. Czy uruchomienie przycisku wyłącza chronioną strefę, - sprawdzenie skuteczności działania czytników kart kontroli dostępu, - sprawdzenie ciągłości działania zasilania podstawowego i sprawności zasilania awaryjnego (wymiana akumulatorów zgodnie z harmonogramem określonym poniżej w pkt 2), - sprawdzenie pojemności baterii (w razie potrzeby wymienić na baterie o parametrach spełniających założenia techniczne systemu), - sprawdzenie skuteczności działania zwory elektromagnetycznej oraz innych urządzeń zatrzaskowych (trzymaczy elektromagnetycznych, tripodów itp.) przy nacisku na drzwi ~80kg, - sprawdzenie reakcji systemu na nieaktywną lub zablokowaną kartę. Sygnalizator: sprawdzenie działania sygnalizatorów wewnętrznych i zewnętrznych poprzez wzbudzenie. Sprawdzenie komunikacji między wszystkimi urządzeniami. Uzbrojenie wszystkich stref systemu i wywołanie w tych strefach alarmu. Sprawdzenie poprawności dwutorowej (GSM i POTS) transmisji sygnału alarmowego z obiektu monitorowanego do Centrum Monitorowania Alarmów. Aktualizacja dokumentacji Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz wykrywania pożaru. 2) wykonanie powyższych usług przeglądów i konserwacji odbywać się będzie w obiektach wskazanych w Załączniku nr 2 do SIWZ i Umowy, w godzinach 7.30 - 15.30 w dniach roboczych (od poniedziałku do piątku) w terminach: wrzesień 2016, marzec 2017, wrzesień 2017, marzec 2018 (wraz z jednorazową wymianą wszystkich akumulatorów na fabrycznie nowe i utylizacją starych akumulatorów), wrzesień 2018, marzec 2019, wrzesień 2019. Wyżej wymienione terminy mogą ulec zmianie bez zwiększenia ich częstotliwości oraz ilości. D. Warunki szczegółowe wykonania umowy: 1) Podczas realizacji zadań określonych w punkcie B Wykonawca zobowiązany jest: każdorazowo po otrzymaniu sygnału naruszenia systemów zainstalowanych w obiekcie, a w czasie godzin urzędowania 12 Biur Powiatowych oraz Lubuskiego Oddziału Regionalnego ARiMR potwierdzonego dodatkowo sprawdzeniem telefonicznym przez Dyżurnego obsługującego SMA: - uruchomić Grupę Interwencyjną, - w razie stwierdzenia naruszenia strefy chronionej powiadomić przedstawiciela Zamawiającego, a na jego wniosek Policję, - w razie uzasadnionej potrzeby wezwać Straż Pożarną lub inne specjalistyczne służby w zależności od potrzeb, przechowywać zapisy dotyczące działań Grup Interwencyjnych w obiektach Lubuskiego Oddziału Regionalnego ARiMR przez okres 2 lat od zakończenia realizacji umowy i udostępniać je na każde żądanie Zamawiającego. 2) Usługi konserwacji i przeglądów systemu alarmowego będą realizowane przez uprawnionych konserwatorów (wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego) i dokumentowane w formie rejestru konserwacji. Konserwacja będzie wykonywana celem utrzymania w stałej sprawności Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz wykrywania pożaru, poprzez sprawdzenie i dokonanie wszelkich niezbędnych poprawek. 3) Naprawa urządzeń i instalacji, wykraczające poza czynności określone w punkcie C dokonywane będą odpłatnie, w przypadku ich samoistnego uszkodzenia lub dewastacji. 4) Odpłatne naprawy urządzeń i instalacji, wymiana uszkodzonych lub zużytych elementów oraz montaż urządzeń dodatkowych w obiektach wymienionych w Załączniku nr 2 do SIWZ i Umowy wykonane będą na podstawie odrębnych zleceń. Zamawiający może zlecić wykonanie odpłatnej naprawy na uzasadniony wniosek Wykonawcy oraz umożliwić mu wykonanie związanych z tym czynności. Wykonane prace będą potwierdzone przez przedstawicieli Zamawiającego. Sporządzony protokół oraz zaakceptowana cena stanowić będą podstawę do wystawienia faktury. Naprawy urządzeń i instalacji rozliczane będą według zasad określonych w umowie (załącznik nr 6 do SIWZ). 5) Wykonawca na wykonane prace udzieli Zamawiającemu 6 miesięcy gwarancji. Licząc od dnia odbioru końcowego robót, dokonanych po realizacji ostatniego przeglądu i konserwacji. 6) W przypadku, o którym mowa w pkt D ppkt 4) Wykonawca, po uzyskaniu informacji o niesprawności SA i umożliwieniu mu dostępu do niego, niezwłocznie w czasie nie dłuższym niż 24 godziny dokona niezbędnych napraw
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Liczba zaoferowanych etatów na umowę o pracę
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.arimr.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach