Przetargi.pl
Ochrona osób i mienia jednostek MZUK

Miejski Zarząd Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-109 Gliwice, ul. Strzelców Bytomskich 25c
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2310031, 3350444 , fax. 032 2310032
  • Data zamieszczenia: 2016-01-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Usług Komunalnych
    ul. Strzelców Bytomskich 25c 25c
    44-109 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 032 2310031, 3350444, fax. 032 2310032
    REGON: 27104821200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.gliwice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka Budżetowa Samorządu Terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona osób i mienia jednostek MZUK
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usług ochrony osób i mienia, tj.: prowadzenie stałego, bezpośredniego dozoru obiektów Zamawiającego, poprzez umundurowane (oznakowane) patrole wyposażone w środki łączności bezpośredniej oraz wsparcie grup interwencyjnych w razie potrzeby. Podstawowe obowiązki Wykonawcy: 1. Obowiązki wynikają bezpośrednio z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r o ochronie osób i mienia, tekst jednolity Dz.U. z 2014 r. poz. 1099, stosownie do Art.3 ust.1a, Art. 20 i Art.36 ust.1, ponadto do obowiązków wykonawcy należy: - przyjęcie pełnej odpowiedzialności za powierzone mienie. Nieruchomości zostaną powierzone wykonawcy, w celu objęcia ich ochroną, protokołem zdawczo - odbiorczym, - zapewnienie ochrony mienia i osób przebywających w budynkach i granicach ochranianych obszarów, - niedopuszczanie do przebywania na terenie chronionych terenów i obiektów osób i pojazdów nieuprawnionych, - przeciwdziałanie kradzieżom, napadom, dewastacjom i innym zakłóceniom spokoju i porządku, - natychmiastowe podejmowanie działań mających na celu minimalizację szkód powstałych w wyniku kradzieży, włamania, pożaru, awarii instalacji i urządzeń technicznych, klęsk żywiołowych i innych zdarzeń losowych, poprzez informowanie odpowiednich osób i służb, - dokonywanie obchodów wewnątrz i na zewnątrz chronionych obiektów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo ogólne i przeciwpożarowe, - kontrolowanie zamknięcia okien w pomieszczeniach ogólnodostępnych, sanitariatach oraz drzwiach wejściowych i awaryjnych, - kontrolowanie legalności wynoszenia i wnoszenia do budynków i na tereny chronione sprzętów, urządzeń, przedmiotów itp., - wydawanie i przyjmowanie kluczy do pomieszczeń oraz prowadzenie ewidencji wydawanych kluczy, - w sytuacjach szczególnych - ścisła współpraca ze służbami publicznymi: Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejską, Centrum Ratownictwa itp., - wykonywanie innych zadań związanych z bezpieczeństwem obiektu, zleconych przez Zamawiającego, w tym obsługa oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego - zamykanie wszystkich bram wjazdowych, furtek oraz drzwi o ustalonych z Zamawiającym godzinach, - reagowanie na każde naruszenie regulaminów obiektów - niezwłoczne informowanie Zamawiającego o nieprawidłowościach, awariach oraz wszystkich okolicznościach mających wpływ na stan bezpieczeństwa chronionych obiektów, - sporządzanie raportów z przebiegu służby (patroli), poprzez dokonanie wpisu do Książki przebiegu służby i udostępnianie jej na każde żądanie Zamawiającego. - informowanie Zamawiającego o sytuacjach zwiększających ryzyko powstania szkody w mieniu podlegającemu ochronie, - nadzór i obsługa stanowisk monitoringu w obiektach i na terenach na których zainstalowano taki system, - dbałość o estetyczną prezencję osobistą pracowników pełniących służbę poprzez jednolite umundurowanie oraz wyposażone w środki przymusu bezpośredniego tj: pałki, chemiczne środki obezwładniające, paralizatory - tasery, kajdanki - dbałość o kulturę współżycia i uprzejmość w przekazywaniu informacji, utrzymywanie czystości i estetycznego wyglądu udostępnionych przez Zamawiającego Wykonawcy pomieszczeń, - pilnowanie zakazu palenia w obiektach, na których taki zakaz obowiązuje, prowadzenie rejestru wypadków wśród użytkowników obiektów, - wykonywanie prac porządkowych związanych z usuwaniem skutków zjawisk atmosferycznych, - wykonywanie powierzonych czynności z należytą starannością - wykonywanie bieżących poleceń Kierowników obiektów chronionych w kwestiach związanych z ochroną i przedmiotem zamówienia. 2. Zamawiającemu przysługuje prawo wglądu na każde żądanie w prowadzone przez Wykonawcę dokumenty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. 3. Zamawiający przeszkoli pracowników Wykonawcy w obsłudze obsługiwanych systemów i urządzeń będących jego własnością. 4. Zamawiający zastrzega możliwość okresowej zmiany godzin świadczenia usługi powiadamiając pisemnie Wykonawcę, na co najmniej 5 dni przed zmianą. 5. Pracownicy Wykonawcy mają bezwzględny obowiązek nadzorowania i przestrzegania porządku, postanowień regulaminów oraz przepisów obowiązujących na terenie chronionych obiektów i terenów przez osoby w nich przebywające i zapozna z ich treścią osoby świadczące usługę na obiekcie z wewnętrznym regulaminem obowiązującym w miejscu świadczonych usług. 6. Wykonawca zrealizuje usługę przy pomocy pracowników wykazanych w ZAŁĄCZNIKU NR 7, a o każdej zmianie personalnej Wykonawca powiadomi Zamawiającego z minimum 24 godzinnym wyprzedzeniem, równocześnie przedkładając wymagane dokumenty pracownika, jeżeli są wymagane. 7. Wykonawca zapewni imienne identyfikatory dla pracowników, ze zdjęciem i nazwą firmy, noszone przez pracowników w widocznym miejscu. 8. Wykonawca winien dysponować co najmniej dwoma grupami interwencyjnymi, które w miarę potrzeby będą w stanie wesprzeć pracowników ochrony wszystkich obiektów, przy czym maksymalny czas dojazdu grupy do danego obiektu nie może przekraczać 15 minut w godzinach 5:00- 23:00 oraz 10 minut w godzinach 23:00-5:00. Pierwsza grupa interwencyjna dla wsparcia pracowników ochrony dla obiektów: Siedziba MZUK, Gliwice ul. Strzelców Bytomskich 25c; Ośrodek wypoczynkowy, Gliwice - Czechowice ul. Ziemięcicka 62; Cmentarz Centralny - Gliwice ul. Kozielska Druga grupa interwencyjna dla wsparcia pracowników ochrony dla obiektów: Gliwicka Giełda Samochodowa, Gliwice ul. Kujawska 112; Boisko Orlik, Gliwice ul. Jasna;Cmentarz Lipowy - Gliwice ul. Okrzei. 9. Wykonawca zapewni własne środki łączności radiowej i telefonicznej dla pracowników pełniących służbę. 10. Wynagrodzenie wypłacane będzie sukcesywnie po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego, za ilość faktycznie przepracowanych godzin, na podstawie jednej faktury zbiorczej wystawionej do 5-go dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni. Faktura zbiorcza winna uwzględniać kwoty i ilości przepracowanych godzin, dla każdego z obiektów osobno. 11. Wykonawca odpowiadać będzie za wszystkie szkody wyrządzone Zamawiającemu oraz osobom trzecim przez personel Wykonawcy, w przypadku nie dołożenia przez personel Wykonawcy należytej staranności podczas wykonywania umowy (kradzieże, dewastacje). 12. W zakresie wykonywanych obowiązków współpraca z kierownikami obiektów oraz wykonywanie ich bieżących poleceń. 13. Zamawiający dopuszcza patrolowanie/kontrolowanie obiektów z użyciem środków transportu (samochody osobowe o całkowitej masie dopuszczalnej do 3,5 tony lub pojazdy jednośladowe) oznaczonych logo firmy, jak również Zamawiający dopuszcza patrolowanie terenu z użyciem wyszkolonych psów. Szczególne warunki ochrony poszczególnych jednostek Siedziba MZUK, Gliwice przy ul. Strzelców Bytomskich 25c: 1. Ilość godzin pracy: 24h x 1 osoba x 336,5 dni x = 8 076 h w godz. od 00:00 do 24:00. 2. Otwieranie i zamykanie drzwi wejściowych do budynku. 3. Obsługa szlabanu, wpuszczanie i wypuszczanie pojazdów Zamawiającego na/z placu manewrowego za potwierdzeniem w Rejestrze wyjazdów samochodów MZUK. 4. Obsługa szlabanu, wpuszczanie i wypuszczanie pojazdów obcych, na których wjazd Zamawiający zezwala na/z placu manewrowego za potwierdzeniem w Książce służby na obiekcie. 5. Wydawanie i przyjmowanie kluczy do pomieszczeń biurowych, socjalnych, magazynowych, warsztatowych, archiwów za potwierdzeniem w Ewidencji wydanych kluczy i Ewidencji wydanych kluczy rezerwowych 6. Ewidencjonowanie gości wchodzących i wychodzących, poprzez prowadzenie Księgi wejść i wyjść osób postronnych do obiektów MZUK. 7. Obsługa monitoringu wizyjnego. Ośrodek wypoczynkowy Czechowice ul. Ziemięcicka 62 1. Zakres usług określa tabela nr 1 w części Ośrodek Wypoczynkowy Czechowice. 2. Współpraca z pracownikami biura ośrodka, sprzedawcami biletów oraz ratownikami wodnymi. 3. Asystowanie w transporcie wartości pieniężnych na terenie obiektu od punktów poboru opłat do biura obiektu, ścisła współpraca z kasjerami, według potrzeb Zamawiającego, ale nie mniej niż raz w ciągu dnia. 4. Regularne patrolowanie obiektu, z częstotliwością od 60 do 90 minut, a w sezonie letnim z częstotliwością od 30 do 60 minut. 5. Montaż (na koszt Wykonawcy) punktów kontroli obchodów w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym, w szacunkowej ilości 10 sztuk, z możliwością bieżącej kontroli częstotliwości obchodów w siedzibie Wykonawcy. 6. Spisywanie danych klientów wjeżdżających na pole namiotowe po godzinach pracy pracowników biura, wydawanie numerów namiotów i umożliwienie klientom dostępu do prądu. 7. Reagowanie na każde naruszenie regulaminu Ośrodka Wypoczynkowego Czechowice. 8. Otwieranie i zamykanie bram wejściowych w godzinach ustalonych z Zamawiającym. Giełda Samochodowa, Gliwice ul. Kujawska 112: 1. Zakres prac określa tabela nr 1 w części Giełda samochodowa. 2. Montaż (na koszt Wykonawcy) punktów kontroli obchodów w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym, w szacunkowej ilości 25 sztuk, z możliwością bieżącej kontroli częstotliwości obchodów w siedzibie Wykonawcy z podaniem planu obchodów. 3. Ochrona poboru opłat i wartości pieniężnych na terenie obiektu od punktów poboru opłat do kasy obiektu, ścisła współpraca z kasjerami, według potrzeb Zamawiającego. 4. Nadzorowanie i kontrola wjazdu uprawnionych pojazdów na teren Giełdy Samochodowej min. dzierżawców i najemców posiadających aktualne zezwolenie na wjazd, paragony opłaty parkingowej lub dzierżawy jednorazowej, pojazdów MZUK, Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej, itp. W pozostałych przypadkach za zgodą Zamawiającego. 5. Obsługa parkingów zewnętrznych - otwarcie, wystawienie oznakowań, organizacja ruchu, wskazanie sposobu parkowania na całym terenie Giełdy oraz parkingach, utrzymanie drożności dróg p-pożarowych. 6. Ewidencjonowanie - z dokładną lokalizacją - wykonywanych prac, wjeżdżających i wyjeżdżających na teren Giełdy Samochodowej dzierżawców, najemców i ich pracowników lub innych wykonawców prac w tym kontrola wwożonych i wywożonych z terenu Giełdy Samochodowej materiału, sprzętu, pojazdów itp. przez w/w wymienionych oraz kontrolowanie stanu czystości terenu po wykonanych pracach, a w przypadku rażących nieprawidłowości po wykonanych pracach zgłaszanie Zamawiającemu. Zamawiający jest zobowiązany do pisemnego informowania Wykonawcy o wszystkich wykonywanych pracach. 7. Obsługa dzierżawców i klientów Giełdy Samochodowej, tzn. udzielanie informacji na temat organizacji giełdy, rozmieszczenia sektorów i ich zakresu towarowego, rozmieszczenia biur i stanowisk obsługi klienta, rozmieszczenia WC, organizowanych imprez, itp. 8. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich instrukcji MZUK obowiązujących na danym obiekcie w zakresie wykonywanej umowy. 9. Nadzorowanie i kontrola wjeżdżających pojazdów Dzierżawców na teren Giełdy w dni giełdowe przed godzinami otwarcia Giełdy oraz sporządzanie wykazu. 10. Nadzorowanie, kontrola i prowadzenie wykazów pojazdów wjeżdżających na teren Giełdy po odbiór towaru w dni giełdowe. Kompleks boisk wielofunkcyjnych, Gliwice ul. Jasna 31: 1. Ilość godzin pracy: każdego dnia 337 x 1 osoba x 8h = 2 696 h w godzinach od 22:00 do 6:00. Cmentarze komunalne: Cmentarz Centralny Gliwice ul. Kozielska i Cmentarz Lipowy Gliwice ul. Poniatowskiego: 1. Zakres prac określa tabela nr 1 w części dla Cmentarzy komunalnych, przy czym ochrona pracuje: - soboty + święta 1 x 12 h ( 6:00 do 18:00 )+ 2 x 12h od (18:00 do 6:00 ) = 36 godzin - dni robocze 1 x 12h -6:00 do 18:00 + 1 x 8h od -8:00 do 16:00 oraz 2 x 12h od 18:00 do 6:00 = 44h 2. Częstotliwość wykonywania patroli około 60 - 90 minut. 3. Montaż (na koszt Wykonawcy) punktów kontroli obchodów w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym, w szacunkowej ilości 17 sztuk ( z czego 7 na Cmentarzu Centralnym i 10 na Cmentarzu Lipowym), z możliwością bieżącej kontroli częstotliwości obchodów w siedzibie Wykonawcy. 4. Kontrola wykonawców i osób przebywających na terenie cmentarzy i powiadomienie ich o zamknięciu bram. 5. Ewidencjonowanie - z dokładną lokalizacją - wykonywanych prac, wjeżdżających i wyjeżdżających na teren cmentarzy pracowników zakładów kamieniarskich lub innych wykonawców prac budowlanych oraz kontrolowanie stanu czystości terenu, na którym były wykonywane prace kamieniarskie lub budowlane, a w przypadku rażących nieczystości po wykonanych pracach zgłaszanie kierownictwu obiektu. 6. Kontrolowanie wwożonych elementów na cmentarz i wywożonych z cmentarza. 7. Wydawanie wózków transportowych i inwalidzkich. 8. Pilnowanie zakazu wprowadzania psów na teren cmentarzy. 9. Współpraca z pracownikami Zarządu Cmentarzy Komunalnych. Przenośna scena: 1. Ilość godzin pracy: ok. 60h na każdą z imprez. 2. Lokalizacja przenośnej sceny uzależniona jest od lokalizacji imprezy plenerowej na terenie miasta Gliwice. Zamawiający zobowiązany jest do: 1. Dostarczenia Wykonawcy planów sytuacyjnych chronionych miejsc. 2. Umieszczenia w widocznych miejscach i podanie do publicznej wiadomości informacji o godzinach zamykania chronionych obiektów. 3. Dostarczenia Wykonawcy kłódek służących do zamykania bram i furtek oraz kluczy do pomieszczeń socjalnych. 4. Udostępnienia dla Wykonawcy 1 pomieszczenia socjalnego na chronionym obiekcie, w celach związanych z wykonywaniem zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie w przypadku zaistnienia takich potrzeb możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości godzin wykonywanej usługi ochrony, oraz zwiększenia lub zmniejszenia ilości chronionych obiektów podczas realizacji przedmiotu umowy, stosownie do zagwarantowanych w budżecie miasta środków finansowych. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany częstotliwości wykonywanych prac. Zwiększenie lub zmniejszenie ilości wykonywanej usługi oraz ograniczenie rodzaju prac podczas realizacji przedmiotu umowy, następować będzie bez potrzeby spisywania aneksu do niniejszej umowy, na podstawie zlecenia Zamawiającego w formie faksu, pisemnego zlecenia lub protokołu lub doraźnie w formie ustnej, a następnie potwierdzone pisemnie. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Polityką Bezpieczeństwa Pracy oraz Polityką Środowiskową obowiązującymi w MZUK.*Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zasad środowiskowych, bezpieczeństwa i higieny pracy dla dostawców towarów, usług i robót budowlanych obowiązujących w MZUK.** - dokumenty dostępne na stronie internetowej www.mzuk.gliwice.pl pod hasłem Certyfikat ISO
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 20 000,00 ( słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres prowadzenia działności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzuk.gliwice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach