Przetargi.pl
Ochrona fizyczna obiektów Muzeum w Raciborzu

Muzeum w Raciborzu ogłasza przetarg

  • Adres: 47-400 Racibórz, ul. Rzeźnicza 15
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4154901 , fax. 032 4154901
  • Data zamieszczenia: 2010-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum w Raciborzu
    ul. Rzeźnicza 15 15
    47-400 Racibórz, woj. śląskie
    tel. 032 4154901, fax. 032 4154901
    REGON: 00100361500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.raciborz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona fizyczna obiektów Muzeum w Raciborzu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest ochrona mienia przed kradzieżą, zniszczeniem, dewastacją, nieuprawnionym dostępem, nielegalnym zasiedleniem, podłożeniem ognia itp., tj. ochrona fizyczna i dozór posesji wraz z budynkami oraz mienia znajdującego się na chronionym terenie i w budynkach. Ochrona będzie realizowana poprzez pełnienie dyżurów przez uprawnionych pracowników ochrony, zatrudnionych przez Wykonawcę, na terenie chronionej posesji czy budynku, oraz przeprowadzanie patroli kontrolno-prewencyjnych uzbrojonych na terenie wskazanych obiektów. Punkt stały znajduje się w pomieszczeniach szatni przy ul. Chopina 12. W zakres ochrony podlegają następujące obiekty: 1.1.Budynek Ekspozycyjny, magazynowy muzeum przy ulicy Chopina 12 o pow. użytkowej 1016,0 m2 i kubaturze - 5015,0 m3. 1.2.Budynek Ekspozycyjny muzeum przy ulicy Gimnazjalnej 1, pow. użytkowa - 985,50 m2 i kubatura - 7876,70 m3. 1.3.Budynek administracyjny i pracownie muzeum przy ulicy Rzeźniczej 15, o pow. użytkowej - 629,0 m2 i kubaturze - 2117,0 m3. 1.4.Podwórko ogrodzone muzeum przy ul. Rzeźniczej 15 2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Wykonawca zagwarantuje łączność radiową lub telefoniczną z pracownikami ochrony wykonującymi usługę oraz wsparcie grupy interwencyjnej uzbrojonej, tzn. patrolu zmotoryzowanego, przygotowanego i wyposażonego do podjęcia bezpośredniej interwencji, na wezwanie pracownika ochrony wykonującego usługę na posesji lub w chronionym obiekcie, mającej na celu oddalenie zagrożenia bądź usunięcie już istniejącego naruszenia chronionego mienia lub dostępu do tegoż, zatrzymanie sprawców szkody, zabezpieczenie śladów w przypadku popełnienia czynu zabronionego na chronionym terenie. Grupa interwencyjna będzie się składała z wystarczającej liczby osób do wykonania zadania, jednakże zawsze będzie to nie mniej niż dwie osoby. Maksymalny czas dojazdu grupy interwencyjnej, liczony do czasu podjęcia działania na miejsce gdzie zostanie wezwana , nie dłużej niż 10 minut. 3. Wykonawca będzie prowadził także działania prewencyjne poprzez zorganizowanie patroli prewencyjnych pieszych i zmotoryzowanych uzbrojonych. 4. Dla każdego obiektu Wykonawca będzie prowadził dziennik służby, w którym będzie odnotowywał m.in. dane osób wykonujących usługę wraz czasem jej wykonywania łącznie z czasem wyjścia i powrotu patrolu kontrolno-prewencyjnego, zdarzenia mające wpływ na bezpieczeństwo ochranianego mienia, bądź powodujące powstanie szkody, wezwania i interwencje grupy interwencyjnej, wraz z dokładnym czasem wezwania i przyjazdu grupy, wezwania i interwencje służb publicznych: pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej wraz z dokładnym czasem wezwania i dojazdu, sposób, nazwisko i dokładny czas powiadomienia Zamawiającego o zdarzeniach mogących poczynić szkodę w chronionym mieniu, wejścia osób trzecich na chroniony teren, czy do obiektu, uwagi zgłaszane przez Zamawiającego i inne osoby, inne informacje do odnotowywania których Wykonawca zostanie wezwany przez Zamawiającego w trakcie trwania umowy, informacje o ewentualnych kontrolach realizacji usługi prowadzonych przez odpowiednie służby Wykonawcy i przez Zamawiającego. Wykonawca udostępni dziennik służby Zamawiającemu na każde jego żądanie. Wykonawca będzie przechowywał dziennik służby, przez co najmniej pięć lat. 5. Pracownicy ochrony będą jednolicie umundurowani, w sposób przyjęty u Wykonawcy, jednakże strój ten musi ich jednoznacznie identyfikować jako służbę ochrony. 6. Wykonawca przejmie odpowiedzialność materialną za szkody powstałe w całym chronionym obiekcie jego wyposażeniu i innych rzeczach ruchomych w nim pozostawionych. Na tych samych zasadach odpowiadać będzie za mienie ruchome znajdujące na się na chronionej posesji. Od odpowiedzialności w powyższym zakresie Wykonawca może się uwolnić w zakresie, co, do którego wykaże, że powstała szkoda nie wynika z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, a wszelkie czynności wykonał z należytą starannością. 7. Szczegółowy zakres działań w poszczególnych obiektach podano poniżej w opisie poszczególnych zakresów zamówienia. 8. Każdy z Wykonawców ma prawo zapoznać się ze specyfiką każdego z obiektów, których ochrona jest przedmiotem niniejszego postępowania, w okresie od dnia rozpoczęcia postępowania do dnia poprzedzającego dzień wskazany jako termin złożenia oferty, w godzinach od 8.30 do 15.00, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu. SPOSÓB WYKONYWANIA USŁUGI. Przedmiotem zamówienia jest ochrona budynku w sposób ciągły poprzez: - całodobowe monitorowanie sygnałów wizualnych i dźwiękowych pochodzących z lokalnych systemów alarmowych oraz ich archiwizacja przez okres 30 dni. Budynki przy ulicy Chopina 12 i ulicy Gimnazjalnej 1 są wyposażone w: - system ochrony przeciwpożarowej, - system telewizji przemysłowej monitorującej budynek od wewnątrz i zewnątrz, monitory znajdują się w pomieszczeniu szatni - utrzymanie w gotowości grupy interwencyjnej, która podejmuje działania w przypadku otrzymania sygnału w czasie nie dłuższym niż 3 minuty. - System ochrony przeciwwłamaniowy monitorowany 24 godziny. - powiadamianie osób wskazanych przez Zamawiającego o alarmie. Budynki należy dozorować i ochraniać w systemie całodobowym przez co najmniej jednego pracownika, a dodatkowo kontrolować, co najmniej 2 razy w ciągu doby o zmieniających się porach przez patrol prewencyjno - kontrolny. Patrol prewencyjno-kontrolny powinien sprawdzić każdorazowo stan obiektów, istnienie zabezpieczeń, ustalić ewentualne próby naruszenia zabezpieczenia. Każdy obchód budynków wewnątrz i na zewnątrz winien być odnotowany w dzienniku służby z podaniem imienia i nazwiska osoby wykonującej obchód oraz godziny rozpoczęcia i zakończenia obchodu. W celu zapewnienia bezpieczeństwa, Wykonawca zagwarantuje łączność radiową lub telefoniczną z pracownikami ochrony wykonującymi usługę. Czas dojazdu grupy interwencyjnej, nie dłuższy niż 10 minut. Wykonawca powinien: - zapewnić obsługę pomieszczenia portierni w ilości, co najmniej jedną osobę (w tym, co najmniej jeden pracownik z licencją pracownika ochrony mienia co najmniej II stopnia) wyposażonych w dwa niezależne urządzenia łączności w tym, co najmniej jeden telefon komórkowy w ciągu każdej zmiany roboczej, - wyselekcjonować pracowników posiadających umiejętność pracy w środowisku komputerowym Windows - pracownik z licencją ochrony - oddelegować pracowników charakteryzujących się wysoką kulturą osobistą, - przedstawiać Zamawiającemu w cyklach miesięcznych imienny i godzinowy wykaz osób wykonujących usługę ochrony budynku. Teren wokół obiektu należy kontrolować, co najmniej trzykrotnie w ciągu doby o zmieniających się porach. Patrol prewencyjno-kontrolny powinien sprawdzić każdorazowo stan obiektu, istnienie zabezpieczeń, ustalić ewentualne próby naruszenia zabezpieczenia. Każdy obchód budynku wewnątrz i na zewnątrz winien być odnotowany w dzienniku służby z podaniem imienia i nazwiska osoby wykonującej obchód oraz godziny rozpoczęcia i zakończenia obchodu. Patrol musi posiadać pozwolenia na broń. Zakres usługi obejmuje: 1). Ochrona fizyczna budynków ekspozycyjnych w dniach otwarcia tj: Wtorek - piątek w godzinach 7.30-16.00, Sobota - 8.30 - 14.30, Niedziela 9.30 - 14.00, Posterunek w budynku przy ulicy Chopina 12, 2). Poza otwarciem budynków ekspozycyjnych: - w godzinach popołudniowych i nocnych - minimum dwa patrole prewencyjne - w dniach wolnych od pracy prewencyjne patrole - wystawienie posterunku doraźnego (w razie awarii systemu alarmowania). 3). Monitoring przeciwwłamaniowy, przesył obrazu wizyjnego do stacji monitorowania. Przedmiot zamówienia obejmuje także: a). Zadaniem służby obiektów jest: - Ochrona obiektów i mienia muzeum, - Dozorowanie terenów zewnętrznych, - Wykonywanie innych doraźnych zadań wynikających z potrzeb nie wykraczających poza uprawnienia służb ochroniarskich. b). Do obowiązków służby ochrony należy: - ścisłe przestrzeganie regulaminu, dyscypliny pracy i tajemnicy służbowej, - dozór i monitorowanie osób wchodzących i wychodzących, - prawidłowe zabezpieczenie kluczy i wydawanie ich osobom upoważnionym, - przestrzeganie przepisów bhp i ppoż, - należyta i szczególna troska o mienie i dobro muzeum, - kontrola paczek, toreb, teczek, itp. Zwiedzających i pracowników, jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie kradzieży mienia, - taktowne i grzeczne udzielanie informacji petentom, - współdziałanie z organami i funkcjonariuszami Policji i Straży Pożarnej. c). do obowiązków służby ochrony dokonujących codziennych obchodów należy: - ścisłe przestrzeganie regulaminu, dyscypliny pracy i tajemnicy służbowej, - sprawdzenie okien i drzwi oraz bram zewnętrznych wszystkich obiektów, - dokonywania obchodów z nakazywaną częstotliwością i według wyznaczonych tras, - należyta i szczególna troska o mienie i dobro muzeum, - przestrzeganie przepisów bhp i ppoż, - natychmiastowe alarmowanie w przypadku stwierdzenia włamania, kradzieży, rozboju itp, - ustalenie tożsamości osób usiłujących dokonać włamania lub naruszenia mienia muzeum i powiadomienie o zaistniałych okoliczności komisariat Policji, - współdziałanie z organami i funkcjonariuszami Policji i Straży Pożarnej. - posiadanie pozwolenia na broń. d). Miejscem pracy służby ochrony jest: - pomieszczenie szatni w budynku przy ul. Chopina 12
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 0 PLN

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeum.raciborz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach