Przetargi.pl
OBSŁUGA PRAWNA NA RZECZ INSTYTUTU CHEMICZNEJ PRZERÓBKI WĘGLA W ZABRZU

Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla ogłasza przetarg

  • Adres: 41-803 Zabrze, ul. Zamkowa 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2710041 , fax. 032 2710809
  • Data zamieszczenia: 2013-02-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla
    ul. Zamkowa 1 1
    41-803 Zabrze, woj. śląskie
    tel. 032 2710041, fax. 032 2710809
    REGON: 00002594500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ichpw.zabrze.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    OBSŁUGA PRAWNA NA RZECZ INSTYTUTU CHEMICZNEJ PRZERÓBKI WĘGLA W ZABRZU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna na rzecz Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu obejmująca następujące części: 1.1. Część I: Ogólna obsługa prawna na rzecz Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu. 1.2. Część II: Specjalistyczna obsługa prawna na rzecz Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu w zakresie Projektów realizowanych przez Zamawiającego współfinansowanych z funduszy europejskich oraz doradztwo i nadzór nad sprawami dotyczącymi ochrony własności intelektualnej. 2. Ilekroć w SIWZ zostanie użyte pojęcie Projektów realizowanych przez Zamawiającego współfinansowanych z funduszy europejskich należy przez to rozumieć: 2.1. Projekt kluczowy nr 53 (nr POIG.02.01.00-00-165/08) pt.: Centrum Czystych Technologii Węglowych - część technologiczna w Zabrzu, finansowanego ze środków Funduszy Strukturalnych na lata 2007 - 2013 w ramach Programu Operacyjnego: Innowacyjna Gospodarka, Priorytet/działanie: 2, Oś priorytetowa: Infrastruktura sfery B+R, Działanie 2.1: Rozwój ośrodków o wysokim potencjalne badawczym. 2.2. Projekt nr POIG.01.01.02-24-017/08, tytuł projektu: Inteligentna koksownia spełniająca wymagania najlepszej dostępnej techniki realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007 - 2013, Priorytet 1 - Badania i rozwój nowoczesnych technologii, Działanie 1.1 - Wsparcie badań naukowych dla budowy gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 1.1.2 - Strategiczne programy badań naukowych i prac rozwojowych. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i publicznych środków krajowych. 3. Zakres obsługi prawnej: 3.1. Dla części I: 3.1.1. udzielanie ogólnych porad prawnych oraz sporządzanie pisemnych opinii prawnych w zakresie stosowania prawa; 3.1.2. opiniowanie lub przygotowywanie pod względem formalnym, prawnym i redakcyjnym projektów umów zawieranych przez Zamawiającego; 3.1.3. opiniowanie lub przygotowywanie pod względem formalnym, prawnym i redakcyjnym zarządzeń, wewnętrznych regulaminów, instrukcji itp.; 3.1.4. windykacja zleconych należności; 3.1.5. zastępstwo prawne i procesowe w sprawach cywilnych, administracyjnych, pracy, karnych za wyjątkiem spraw dotyczących ochrony własności intelektualnej; 3.1.6. udział po stronie Zamawiającego w prowadzonych negocjacjach o nawiązanie, zmianę lub rozwiązanie stosunków prawnych, zwłaszcza umów długoterminowych lub wysokiej wartości przedmiotu umowy; 3.1.7. udzielenie pomocy prawnej w zakresie działalności finansowej i wykonania budżetu Zamawiającego; 3.1.8. opiniowanie treści korespondencji Zamawiającego z organami administracji publicznej, sądami i innymi instytucjami oraz osobami prawnymi i fizycznymi; 3.1.9. udzielanie porad w zakresie zamówień publicznych realizowanych przez Zamawiającego, w szczególności poprzez opiniowanie i weryfikację dokumentacji w zakresie zamówień publicznych udzielanych przez Zamawiającego; 3.1.10. wykonywanie innych czynności o charakterze prawnym zleconych przez Zamawiającego dotyczących opiniowania działań proceduralnych tj. ugoda, umorzenie wierzytelności, odmowa uznania roszczeń, zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oraz związanymi z kontrolami zewnętrznymi dokumentacji Zamawiającego; 3.1.11. wykonywanie innych czynności o charakterze prawnym zleconych przez Zamawiającego; 3.1.12. udzielenie pomocy prawnej w zakresie dostosowania dokumentów Zamawiającego do zmieniających się przepisów prawa; 3.1.13. informowanie Zamawiającego o zmianach w przepisach prawnych dotyczących jego działalności; 3.1.14. udziału w spotkaniach i naradach. 3.2. Dla części II: 3.2.1. doradztwo i nadzór nad wszystkimi sprawami dotyczącymi ochrony własności intelektualnej, w tym: 3.2.1.1. bieżąca ocena wszystkich powstających u Zamawiającego rozwiązań mogących nosić cechy projektów wynalazczych pod kątem ich nowości i zdolności ochronnej, 3.2.1.2. nadzorowanie spraw związanych z rozwiązaniami powstającymi u Zamawiającego, 3.2.1.3. dozorowanie regulowania opłat za zgłoszenie wynalazku i opłat za kolejne okresy ochronne, 3.2.1.4. sprawdzanie w bazie danych Urzędu Patentowego zleconych zapytań dot. stanu techniki z zakresu tematyki dotyczącej zakresu produkcji Zamawiającego oraz bieżącego monitorowania zgłoszonych znaków firm konkurencyjnych, 3.2.1.5. występowanie do przedsiębiorstw naruszających prawo do praw ochronnych Zamawiającego i obrona przed zarzutami o naruszanie praw innych uprawnionych, 3.2.1.6. opracowanie dokumentacji zgłoszeniowej do Urzędu Patentowego RP we współpracy z twórcą i Zamawiającym podczas spotkań w siedzibie Zamawiającego oraz dokonywanie zgłoszenia w Urzędzie Patentowym RP; 3.2.1.7. dokonywanie czynności związanych z uzyskaniem i z zachowaniem praw wyłącznych dla rozwiązań podlegających ochronie i przeciwdziałanie ich naruszeniu tj. występowanie jako pełnomocnik w postępowaniu przed Urzędem Patentowym RP i Europejskim, sądami i organami orzekającymi w sprawach własności przemysłowej, 3.2.1.8. doradztwo dotyczące ochrony międzynarodowej oraz reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach prowadzonych przed organami ochrony własności przemysłowej w szczególności Urzędem Patentowym RP i Europejskim Urzędem Patentowym, 3.2.2. obsługa prawna Projektów realizowanych przez Zamawiającego współfinansowanych z funduszy europejskich, w szczególności poprzez opiniowanie i weryfikację dokumentacji w zakresie zamówień publicznych udzielanych przez Zamawiającego; 3.2.3. opiniowanie treści korespondencji Zamawiającego z organami administracji publicznej, sądami i innymi instytucjami oraz osobami prawnymi i fizycznymi dotyczących Projektów realizowanych przez Zamawiającego współfinansowanych z funduszy europejskich oraz spraw dot. ochrony własności intelektualnej; 3.2.4. wykonywanie innych czynności o charakterze prawnym zleconych przez Zamawiającego dotyczących opiniowania działań proceduralnych tj. ugoda, umorzenie wierzytelności, odmowa uznania roszczeń, zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa dotyczących Projektów realizowanych przez Zamawiającego współfinansowanych z funduszy europejskich oraz spraw dot. ochrony własności intelektualnej; 3.2.5. wykonywanie innych czynności o charakterze prawnym związanymi z kontrolami zewnętrznymi dokumentacji Projektów realizowanych przez Zamawiającego współfinansowanych z funduszy europejskich; 3.2.6. informowanie Zamawiającego o zmianach w przepisach prawnych dotyczących Projektów realizowanych przez Zamawiającego współfinansowanych z funduszy europejskich i spraw dot. ochrony własności intelektualnej; 3.2.7. udział w spotkaniach i naradach dotyczących Projektów realizowanych przez Zamawiającego współfinansowanych z funduszy europejskich i spraw dot. ochrony własności intelektualnej, 3.2.8. Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić rozliczenie godzinowe prowadzonych spraw i wydanych opinii dla poszczególnych Projektów w formie wykazu przekazywanego na koniec miesiąca Zamawiającemu. Wykaz będzie zawierał liczbę godzin przeznaczonych na każdą zleconą czynność. 3.3. Dla części I i II: 3.3.1. Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy nie będzie doradzać innemu podmiotowi, którego interesy stałyby w konflikcie z interesami Zamawiającego związanymi z realizacją umowy, jeżeli takie usługi uniemożliwiałyby Wykonawcy rzetelne świadczenie usług na podstawie umowy. 3.3.2. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania obsługi prawnej z najwyższą starannością wynikającą z zawodowego charakteru świadczonych usług, zgodnie z zasadami etyki i przepisami prawa, w szczególności: 3.3.2.1. należytego wykonywania obowiązków określonych w umowie, 3.3.2.2. należytej ochrony wszelkich danych uzyskanych w toku wykonywania umowy i wykorzystywania ich zgodnie z przeznaczeniem, 3.3.2.3. wskazania Zamawiającemu informacji, dokumentów i danych, które są niezbędne Wykonawcy do należytej ochrony interesów Zamawiającego i wykonania przedmiotu zamówienia. 3.3.3. Wykonawca dostępny będzie dla Zamawiającego w godzinach od 7:00 ÷ 17:00 w dniach pracujących (od poniedziałku do piątku), przy czym co najmniej jeden pracownik lub współpracownik Wykonawcy musi być obecny w siedzibie Zamawiającego 2 razy w tygodniu w dniach i godzinach uzgodnionych z Zamawiającym, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego. W pozostałe dni tygodnia Wykonawca będzie świadczył bieżącą obsługę prawną za pomocą środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość (telefon, faks, poczta elektroniczna). 4. Szacunkowa ilość godzin pracy Wykonawcy w całym okresie świadczenia usługi: 4.1. dla części I: 800 godzin w ciągu roku, 4.2. dla części II: 600 godzin w ciągu roku. 5. Obsługa prawna w tej części, w której wymaga się świadczenia usług związanych z realizacją przedmiotu umowy poza siedzibą Zamawiającego tj. stawiennictwa przed sądem, urzędem lub innymi organami i instytucjami będzie wykonywana w ramach godzin określonych powyżej, z zastrzeżeniem przypadków uzgodnionych z Zamawiającym. 6. Wskazane powyżej ilości godzin obsługi prawnej są jedynie ilościami szacunkowymi i służą do celów złożenia przez Wykonawcę oferty i mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. 7. Określone przez Zamawiającego szacunkowe ilości godzin nie mogą stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do wysokości faktycznej odpłatności należnej z tytułu świadczenia obsługi prawnej. 8. Wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia będzie wynagrodzeniem ryczałtowym, płatnym w równych miesięcznych kwotach. 9. Za wykonanie zadań opisanych w pkt. 3.1.5. i 3.2.1.7. powyżej Wykonawca otrzymywać będzie każdorazowo wynagrodzenie w wysokości wynikającej z Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 28.09.2002 r. w sprawie opłat za czynności radców prawnych oraz ponoszenia przez Skarb Państwa kosztów pomocy prawnej udzielonej przez radcę prawnego ustanowionego z urzędu (Dz. U. Nr 163, poz. 1349 z późn. zm.) 10. Terminy wykonania poszczególnych usług prawnych: 10.1. udzielanie ustnych porad prawnych, sporządzanie pisemnych opinii prawnych w zakresie stosowania prawa - bez zbędnej zwłoki ale nie dłużej niż 7 dni roboczych od daty zlecenia, 10.2. opiniowanie lub przygotowywanie pod względem formalnym, prawnym i redakcyjnym projektów umów zawieranych przez Zamawiającego lub pism handlowych - bez zbędnej zwłoki ale nie dłużej niż 7 dni roboczych od daty otrzymania dokumentu, 10.3. opiniowanie lub przygotowywanie pod względem formalnym, prawnym i redakcyjnym zarządzeń, wewnętrznych regulaminów, instrukcji itp.- bez zbędnej zwłoki ale nie dłużej niż 7 dni roboczych od daty otrzymania dokumentu, 10.4. opiniowanie i weryfikacja dokumentacji w zakresie zamówień publicznych, umów dot. ochrony własności intelektualnej udzielanych przez Zamawiającego - bez zbędnej zwłoki ale nie dłużej niż 7 dni roboczych od daty otrzymania dokumentacji, 10.5. opiniowanie i weryfikacja dokumentacji w zakresie Projektów finansowanych z funduszy unijnych realizowanych przez Zamawiającego- bez zbędnej zwłoki ale nie dłużej niż 3 dni roboczych od daty otrzymania dokumentacji. 11. W skomplikowanych przypadkach Wykonawca może wydłużyć, za zgodą i w uzgodnieniu z Zamawiającym, terminy realizacji zadań określone powyżej. 12. W przypadku pilnej potrzeby konsultacji prawnej, Zamawiający ma prawo zwrócenia się do Wykonawcy o udzielenie takiej konsultacji (telefonicznie, faksem, mailem) poza terminami określonymi powyżej. Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu dodatkowe wynagrodzenie. 13. Termin wykonania usług prawnych w zakresie innym niż wskazany powyżej, zostanie każdorazowo uzgodniony pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. 14. Organizacja obsługi prawnej dla części I i II: 14.1. Osoby wykonujące usługi prawne zobowiązane będą do stosowania narzędzi informatycznych obowiązujących u Zamawiającego, w szczególności poczty elektronicznej. 14.2. Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenie, w którym będzie świadczona obsługa prawna. 14.3. Pomieszczenie będzie wyposażone w biurko, krzesła, dostęp do internetu. 14.4. Koszty eksploatacyjne (energia elektryczna i cieplna, utrzymanie czystości oraz dostęp do internetu) związane z użytkowaniem pomieszczenia przez Wykonawcę pokrywa Zamawiający. 14.5. Wykonawca wskaże osobę odpowiedzialną za kontakty z Zamawiającym w zakresie organizacyjno-technicznym oraz poda dane teleadresowe (w tym adres poczty elektronicznej) niezbędne do właściwego przepływu informacji. 14.6. Zamawiający zobowiązany będzie do przekazania wszelkich dokumentów i informacji niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy przez Wykonawcę. 14.7. W razie stwierdzenia przez Zamawiającego, iż wykonane zlecenie tj. opinia/ analiza prawna wymaga dodatkowych uzupełnień i wyjaśnień, Wykonawca zobowiązany będzie na żądanie Zamawiającego do jej uzupełnienia bez naliczania dodatkowych godzin. 14.8. Jeżeli w czasie realizacji przez Wykonawcę zleconej czynności Zamawiający stwierdzi, że jej kontynuacja jest niecelowa, powiadomi o tym Wykonawcę. Z chwilą otrzymania powiadomienia Wykonawca przerwie jej wykonywanie. 14.9. Szczegóły organizacyjne usługi obsługi prawnej zostaną uzgodnione pomiędzy przedstawicielem Wykonawcy a przedstawicielem Zamawiającego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 791000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium: 1.1. dla Części I: w wysokości 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące zł 00/100), 1.2. dla Części II: w wysokości 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące zł 00/100). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 2.1. pieniądzu, 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy będzie poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia, gwarancja /poręczenie ta powinna być gwarancją/poręczeniem nieodwołalną wykonywalną na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 3.1. gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji /poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 3.2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją /poręczeniem, 3.3. kwotę gwarancji/poręczenia, 3.4. termin ważności gwarancji/poręczenia, 3.5. oświadczenie Gwaranta/Poręczyciela, w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 5 ustawy. 3.6. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą i wynosił, co najmniej 30 dni od upływu ostatecznego terminu składania oferty. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: PL36124048491111001018898168, kod SWIFT: PKOPPLPW 5. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale w siedzibie Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla, ul. Zamkowa 1, 41-803 Zabrze, /pokój nr 111/ przed upływem terminu składania ofert. Kserokopię dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do składanej oferty. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wadium może być wniesione przez Pełnomocnika. 7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi uznanie środków na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium: 8.1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, 8.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 8.3. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 12.8.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 10.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 10.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 12. Wadium Wykonawcy wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ichpw.zabrze.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach