Przetargi.pl
Obsługa inwestorska zadania : Przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel z obejściem Osiedla nad Sajną

Gmina Reszel ogłasza przetarg

  • Adres: 11-440 Reszel, Rynek 24
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 755 00 31 , fax. 89 7550031
  • Data zamieszczenia: 2013-07-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Reszel
    Rynek 24 24
    11-440 Reszel, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 755 00 31, fax. 89 7550031
    REGON: 51074361100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugreszel.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa inwestorska zadania : Przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel z obejściem Osiedla nad Sajną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest : usługa nadzoru budowlanego 1.2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na zarządzaniu, kontroli i nadzorze nad realizacją umowy o roboty budowlane, zwanej w dalszej części umową której przedmiotem jest Przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel z obejściem Osiedla nad Sajną. Zadanie to jest częścią inwestycji: Zewnętrzna sieć kanalizacji sanitarnej-grawitacyjnej i tłocznej z infrastrukturą techniczną dla miejscowości Robawy oraz przebudowy odcinka kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel z obejściem osiedla nad Sajna w Reszlu i obejmuje przebudowę i budowę nowego odcinka kanalizacji tłocznej między przebudowaną studnią Kz-2 a przepompownią miejską Pm-1 w Reszlu (rys. 3 i 4 projektu budowlanego). 1.3. Roboty budowlane jak i nadzór inwestorski nad nimi dofinansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 1.4. Przedstawiciele Zamawiającego będą działali zgodnie z rolą jaką im przypisano w zakresie uprawnień i obowiązków określonych w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia oraz wynikających z aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane. 1.5. Zamawiający powierzy Inspektorowi nadzoru zarządzanie, kontrolę i nadzór nad realizacją umowy, o której mowa w pkt 1.2. , w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy robót budowlanych wymagań dotyczących jakości stosowanych materiałów i robót, kosztów realizacji robót oraz wykonania obiektu zgodnie z dokumentacją projektową, w ustalonym w umowie z Wykonawcą robót terminie. 1.6. Dokumentacja Zamawiającego: a) Zamawiający przekaże Inspektorowi nadzoru, na czas pełnienia nadzoru, następujące dokumenty : - kopię umowy o roboty budowlane, - kopię kosztorysu ofertowego, - dokumentację projektową wraz ze specyfikacjami technicznymi, - kopie decyzji administracyjnych pozwalających na realizację umowy na roboty budowlane, - kopie innych będących w jego posiadaniu dokumentów składających się na umowę, - Zamawiający poinformuje Inspektora nadzoru o umowach cywilno-prawnych i znanych mu wymaganiach prawnych i administracyjnych mających wpływ na realizację tejże umowy. 1.7. Zakres działań 1) Obowiązki ogólne Inspektor nadzoru będzie odpowiedzialny za: a) pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie budowy, b) wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją umowy, c) prowadzenie sprawozdawczości oraz rozliczeń, d) Inspektor nadzoru, będzie działał we współpracy z Zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie określonym w opisie przedmiotu zamówienia, e) Zamawiający wyznaczy ze swojego personelu osoby odpowiedzialne za realizację umowy i współpracę z Inspektorem nadzoru, f) Inspektor nadzoru zapewni stałą wymianę informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego, g) w przypadku, gdyby postęp robót budowlanych nie był zadowalający z przyczyn niezależnych od Wykonawcy robót, do jego obowiązków będzie należało poinformowanie Zamawiającego za pośrednictwem wyznaczonych osób o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzenia zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy o roboty budowlane. 2) Etap budowy, tj. okres od dnia podpisania umowy z Wykonawcą robót do dnia odbioru ostatecznego i przekazania do eksploatacji Inspektor nadzoru jest upoważniony i zobowiązany do: -reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z umową, -swobodnego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania, -przekazania terenu i wprowadzenia Wykonawcy robót na teren budowy, - prowadzenia regularnych, minimum 2 razy w tygodniu, inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską, - kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, - udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących umowy, - kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu, - wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna, - organizacji oraz przewodniczenia naradom dotyczącym postępu robót (w razie potrzeby) w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację umowy stron (Zamawiający, Inspektor nadzoru, Wykonawca robót oraz inni przedstawiciele firm biorących udział w realizacji budowy), - organizowania narad technicznych (zgodnie z potrzebami) oraz sporządzania protokółów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 7 dni od dnia narady, - monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym przy realizacji umowy harmonogramem robót, - kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów, - nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót, - zlecania Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości, - dokonywania obmiaru wykonanych robót, - odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, - sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, - poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót, - przygotowania do odbioru robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów, wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót i przekazaniu do eksploatacji, - sprawdzenia i potwierdzania zestawień ilości i wartości wykonanych robót, - poświadczenia terminu zakończenia robót, - dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót po zakończeniu robót, - zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót, - powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy - odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenia kosztów, -sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót, -rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, - przygotowywania niezbędnych dokumentów do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie (o ile jest wymagane), - udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy, - dokonywania inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad, - odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad, - wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, - przygotowania końcowego rozliczenia umowy i sporządzania sprawozdania końcowego z realizacji zadania. 3) Inspektor nadzoru będzie brał udział w przeglądach, kontrolach i odbiorach w okresie gwarancji i rękojmi. 4) Inspektor nadzoru w porozumieniu z Zamawiającym, będzie decydować o : a) dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót, b) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy, 5) Inspektor nadzoru będzie wnioskować do Zamawiającego o: a) wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej, b) zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy Wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie, c) zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, jeżeli zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy robót, d) zlecenie wykonania robót dodatkowych w uzgodnieniu z Zamawiającym. 6) Inspektor nadzoru będzie akceptować: a) przedstawiony przez Wykonawcę robót harmonogram robót, b) propozycję Wykonawcy robót odnośnie zmiany kierownika budowy lub robót na inną osobę niż wskazana w ofercie Wykonawcy robót; 7) Obowiązki w zakresie funkcji Inspektora nadzoru dotyczących rozliczania budowy. a) bieżące rozliczanie wykonawcy za wykonane roboty, a w szczególności : - przejmowanie od wykonawcy, wycenionego zestawienia robocizny, materiałów i sprzętu wykonawcy, - ustalenie poprzez pomiary i potwierdzenie wartości robót wykonanych, za które wykonawca powinien otrzymać zapłatę, - sprawdzenie i zatwierdzenie faktur częściowych jak i końcowych stwierdzających wysokość kwoty, która jako ostateczna należna jest wykonawcy zgodnie z umową, 8) Współpraca z Zamawiającym a)Na każdym etapie realizacji umowy, Inspektor nadzoru zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc w zakresie zarządzania umową 9) Inspektor nadzoru uzyska zgodę Zamawiającego przed podjęciem następujących działań: a) wyrażeniem zgody na podzlecenie przez Wykonawcę części robót Podwykonawcom innym, niż wskazani w ofercie, b) przedłużeniem przewidzianego w umowie czasu na wykonanie robót, c) zawieszeniem prowadzenia części lub całości robót z przyczyn, które nie leżą po stronie Wykonawcy robót, d) wyceną robót dodatkowych, e) wprowadzeniem jakichkolwiek zmian w umowie np.: zmian ilości, jakości, parametrów elementów, pominięcia części robót, kolejności i terminu wykonania robót, f) zmianą ceny kosztorysowej wynikającą z potrzeby wykonania robót nieprzewidzianych lub dodatkowych, g) zmianą ceny kosztorysowej i terminu wykonania umowy wynikającą z takich zmian przepisów prawa, które spowodują opóźnienie Wykonawcy robót lub poniesieniem przez Wykonawcę robót dodatkowych kosztów, h) zmianą ceny kosztorysowej i/lub terminu wykonania umowy na skutek wystąpienia zagrożeń stanowiących ryzyko Zamawiającego, i) zatwierdzeniem i/lub odrzuceniem roszczeń Wykonawcy robót. 10) Wymagania Nadzór nad realizacją umowy będzie powierzony osobie wskazanej w ofercie Inspektora nadzoru, zwanym w dalszej treści Inspektorem nadzoru. Wskazana osoba - Inspektor nadzoru musi posiadać uprawnienia budowlane w zakresie przedmiotu zamówienia. 11) Raporty Po zakończeniu robót, Inspektor nadzoru przedłoży Zamawiającemu -Raport końcowy zawierający m.in. informacje o : - zmianach projektowych w trakcie realizacji, - uwagach do wykonania poszczególnych głównych elementów robót, - osiągniętej jakość robót w zgodności ze specyfikacjami technicznymi, - przyczynach wystąpienia wad, - sprawach umowy o roboty budowlane i zmiany : - czasie trwania umowy o roboty budowlane, -roszczeniach - sprawach finansowych : - przyczynach zmiany ceny umownej - końcowym rozliczeniu ilościowym wykonanych robót 12) Płatności Wynagrodzenie za pełnienie funkcji Inspektora nadzoru może następować : a) jednorazowo b) lub okresowo w trakcie realizacji umowy w wysokości proporcjonalnej do procentowego zaawansowania robót budowlanych, W przypadku rozliczania okresowego wysokość wynagrodzenia Inspektora nadzoru będzie zależna od rozliczeń wykonawcy robót budowlanych. Podstawą rozliczenia i wystawienia faktury, rachunku za wykonaną usługę będzie zatwierdzona faktura do zapłaty dla wykonawcy robót budowlanych. - Faktury okresowe wypłacane będą w wysokości łącznej do 80 % ceny ofertowej, - Faktura końcowego rozliczenia o wartości nie mniejszej niż 20 % ceny ofertowej - zostanie zapłacona za wykonanie usługi Inspektora nadzoru po zakończeniu robót budowlanych, odbiorze końcowym. 14) Usługa obejmuje nadzór nad następującym zadaniem : Przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel z obejściem Osiedla nad Sajną Wartość zadania wg kosztorysu inwestorskiego wynosi : 208 817,82 zł netto 15) Szczegółowy zakres robót objętych niniejszym zamówieniem określa dokumentacja projektowa (dostępna w wersji papierowej do wglądu w siedzibie Zamawiającego), specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót oraz w wersji elektronicznej na stronie Zamawiającego: http://bip.warmia.mazury.pl/reszel_gmina_miejsko_-_wiejska 16) Dokumentacja w wersji papierowej dostępna jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego, od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do godz. 14.00 17) Uczestnik przetargu jest zobowiązany do wizyty miejsca realizacji robót i jego otoczenia, w celu oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka oraz uzyskania wszelkich danych, jakie mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty i podpisaniu umowy na wykonanie usługi. 18) Przedmiot zamówienia dla robót budowlanych określa dokumentacja : a) Zewnętrzna sieć kanalizacji sanitarnej-grawitacyjnej i tłocznej z infrastrukturą techniczną dla miejscowości Robawy oraz przebudowy odcinka kanalizacji sanitarnej Święta Lipka - Reszel z obejściem osiedla nad Sajna w Reszlu b) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. 19) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia, projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, warunkami pozwolenia na budowę, obowiązującymi przepisami i Polskimi Normami, wzorze umowy i przedmiarach robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/reszel_gmina_miejsko_-_wiejska/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach