Przetargi.pl
Obsługa eksploatacyjna i bieżąca konserwacja urządzeń melioracji wodnych na terenie miasta Rumi w 2018 r.

Gmina Miejska Rumia ogłasza przetarg

  • Adres: 84230 Rumia, ul. Sobieskiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 719 410 , fax. 586 796 517
  • Data zamieszczenia: 2018-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Rumia
    ul. Sobieskiego 7
    84230 Rumia, woj. pomorskie
    tel. 586 719 410, fax. 586 796 517
    REGON: 52525700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.rumia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa eksploatacyjna i bieżąca konserwacja urządzeń melioracji wodnych na terenie miasta Rumi w 2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest obsługa eksploatacyjna i bieżąca konserwacja urządzeń melioracji wodnych na terenie miasta Rumi w 2018 roku. 2. Przedmiot zamówienia został opisany w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik Nr 7 do SIWZ, zwanym dalej ”OPZ”. 3. Zamawiający zastrzega, iż dane dotyczące ilości robót wskazane w Tabeli elementów rozliczeniowych, stanowiącej załącznik nr 1 do Formularza ofertowego (Załącznik nr 1 do SIWZ), są wielkościami szacunkowymi, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej. Zamawiający zastrzega, że ilość wskazanych prac określonych w ww. tabeli może ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. 4. Przedmiot zamówienia będzie realizowany na podstawie odrębnych pisemnych zleceń. Zakres i sposób wykonania prac w ramach danego zlecenia będą uzgadnianie z Zamawiającym. 5. Wykonawca lub Podwykonawca jest zobowiązany do zatrudniania na podstawie umowy o pracę [tj. regularne wykonywanie pracy osobiście w ustalonym miejscu i czasie wskazanym prze pracodawcę, pod jego nadzorem (zgodnie z art. 22 § 1 kodeksu pracy)] osób wykonujących czynności, określone w pkt 3, w zakresie realizacji zamówienia: 1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób: oświadczenie Wykonawcy o zatrudnianiu na umowę o pracę osób wykonujących czynności wymienione w pkt 3. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę lub przez pracodawcę przed zakończeniem okresu realizacji zamówienia, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby; 2) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie zanonimizowanej (z wyjątkiem imienia i nazwiska, daty zawarcia umowy, rodzaju umowy o pracę oraz wymiaru etatu) dokumentacji zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 3 lub zaświadczenie z ZUS potwierdzające opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnieni na umowę o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzanych składek), natomiast Wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu; 3) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: brygadziści, operatorzy urządzeń mechanicznych, pracownicy fizyczni wykonujący prace w ramach zamówienia.. 6. Oferowane usługi muszą odpowiadać wymaganiom Zamawiającego oraz zostać wykonane zgodnie z wszelkimi obowiązującymi aktami prawnymi, właściwymi w przedmiocie zamówienia i na warunkach zawartych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 7. Wykonawca udzieli gwarancji i rękojmi na prace wykonane w ramach danego zlecenia dotyczące poz. 14 – 20 określonych w OPZ na okres minimum 12 miesięcy. 12. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę zamówienia. 14. Równoważność: 1) W przypadku, gdy w OPZ wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenie Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopisuje wyrazy „lub równoważny”, w przypadku gdy takie określenie tam nie występuje. Wskazanie w OPZ przykładowych znaków towarowych patentów lub pochodzenia ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. 2) Oferowane usługi powinny posiadać parametry nie gorsze niż opisane w OPZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi, spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 3) Wykonawca winien dołączyć do oferty zbiorcze zestawienie, wraz ze szczegółowym opisem, zaproponowanych materiałów równoważnych w celu wykazania ich równoważności w stosunku do materiałów opisanych w OPZ. 4) Opis zaproponowanych materiałów równoważnych powinien być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. 5) Nie złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów o zastosowaniu materiałów równoważnych będzie oznaczało, że Wykonawca kalkulując cenę oferty ujął materiały opisane w OPZ. 6) Poprzez: - właściwości funkcjonalne należy rozumieć cechy oznaczające, że zaoferowane materiałów będą spełniały prawidłowo swoje funkcje, zgodnie z OPZ. - właściwości jakościowe należy rozumieć zgodnie z postanowieniami SIWZ dla zaproponowanych materiałów właściwości takie jak np.: funkcjonalność, rodzaj, gatunek, cechy fizyczne, cechy mechaniczne, cechy chemiczne itp.. 15. Podwykonawstwo. 1) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza zatrudnić Podwykonawców do realizacji przedmiotu umowy, jest on zobowiązany na piśmie zawiadomić o tym fakcie Zamawiającego. W przypadku ujawnienia się Podwykonawców na etapie realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia stosownego aneksu do niniejszej umowy, wskazującego część zamówienia, która zostanie powierzone Podwykonawcy do realizacji. Postanowienie pkt 4 stosuje się odpowiednio. 2) Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć z Podwykonawcą umowę, której zapisy nie będą naruszały postanowień niniejszej umowy i zawierać będą co najmniej: a) nie dłuższy niż 25-dniowy termin płatności wynagrodzenia należnego Podwykonawcy liczony od dnia doręczenia Wykonawcy faktury, potwierdzającej wykonanie zleconej Podwykonawcy części umowy, b) termin wynagrodzenia płatnego przez Wykonawcę za wykonane prace Podwykonawcy powinien być ustalony w taki sposób, aby przypadał wcześniej niż termin zapłaty wynagrodzenia należnego Wykonawcy przez Zamawiającego (za okres zlecony Podwykonawcy), c) okres odpowiedzialności Podwykonawcy za wady, tak aby nie był on krótszy od okresu odpowiedzialności za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego i odpowiadał zakresowi odpowiedzialności przyjętej przez Wykonawcę wobec Zamawiającego. 3) Wykonawca lub Podwykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, oraz jej zmiany w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości niniejszej mowy. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50.000,00 zł, 4) Niezgłoszenie pisemnego sprzeciwu do poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi i do jej zmian w terminie 14 dni uważa się za akceptację poświadczonej kopii umowy przez Zamawiającego. 5) Za zaakceptowaną umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi Zamawiający uzna umowę spełniającą łącznie następujące warunki: a) umowa zostanie przedłożona Zamawiającemu w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, w maksymalnym terminie 7 dni od daty jej zawarcia i uwzględniać będzie zapisy pkt 2, b) Wykonawca wraz z umowami o podwykonawstwo przedstawi aktualny odpis z właściwego rejestru lub Centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej dla Podwykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77314000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100). 2. Termin wniesienia wadium. 1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: a) wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert. b) wnoszone w pozostałych formach - oryginały dokumentów należy przekazać Zamawiającemu w odrębnym opakowaniu umieszczonym w kopercie zawierającej ofertę, natomiast potwierdzoną kopię tego dokumentu należy wpiąć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu (do banku: Bank Rumia Spółdzielczy, nr konta: 18 8351 0003 0000 2394 2000 0100), 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 ze zm.). 4. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Gwarancja (poręczenie) nie może zawierać zastrzeżenia Gwaranta (poręczyciela), o konieczności potwierdzenia podpisów Zamawiającego na pisemnym wezwaniu do zapłaty przez bank prowadzący rachunek Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 7. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenia, o których mowa w rozdziale VII ust. 1 niniejszej SIWZ według wzorów stanowiących załącznik nr 2 i 3 do SIWZ; 3) pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie (jeżeli dotyczy); 4) pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej ofertę i oświadczenia (pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii – w sytuacji, gdy ofertę podpisuje osoba, której prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z dokumentów rejestrowych); 5) zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ (jeżeli dotyczy); 6) dowód wniesienia wadium. 9. Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie (załącznik nr 5 do SIWZ) o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach