Przetargi.pl
Obsługa bankowa i kasowa budżetu Powiatu Pisz oraz jednostek organizacyjnych Powiatu

Powiat Piski-Starostwo Powiatowe w Piszu ogłasza przetarg

  • Adres: 12-200 Pisz, ul. Warszawska
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 425 47 00 , fax. 87 425 47 01
  • Data zamieszczenia: 2019-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Piski-Starostwo Powiatowe w Piszu
    ul. Warszawska 1
    12-200 Pisz, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 425 47 00, fax. 87 425 47 01
    REGON: 79067300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.pisz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa bankowa i kasowa budżetu Powiatu Pisz oraz jednostek organizacyjnych Powiatu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest obsługa bankowa i kasowa budżetu Powiatu Pisz oraz jednostek organizacyjnych Powiatu, t.j.: 1. Starostwo Powiatowe w Piszu 2. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Piszu 3. Powiatowy Zarząd Dróg w Piszu 4. Powiatowy Urząd Pracy w Piszu 5. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Piszu 6. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Piszu 7. Powiatowy Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Placówek w Piszu 8. I Liceum Ogólnokształcące w Piszu 9. Zespół Szkół nr 1 w Piszu 10. Zespół Szkół Zawodowych z Biblioteką Pedagogiczną w Piszu 11. Zespół Szkół Ogólnokształcących w Orzyszu 12. Zespół Szkół nr 1 w Białej Piskiej 13. Zespół Szkół Leśnych w Rucianem - Nidzie 14. Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Piszu 15. Zespół Placówek Kształcenia Ustawicznego w Piszu 16. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Łupkach 17. Powiatowy Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Piszu w okresie od dnia podpisania umowy do 06.05.2023 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo otwarcia rachunków bankowych dla jednostek organizacyjnych, które mogą powstać w okresie obowiązywania umowy na warunkach zgodnych z podpisaną umową. Wykonawca podpisze odrębne umowy z jednostkami organizacyjnymi Powiatu w terminach ustalonych przez strony. Wykonawca na dzień podpisania umowy będzie posiadał oddział banku bądź placówkę na terenie Pisza. Zakres zamówienia obejmuje: I). Otwarcie i prowadzenia rachunków bankowych 1. Otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych bieżących i pomocniczych. 2. Otwarcie i prowadzenie rachunków walutowych. 3. Realizacja przelewów na rachunki prowadzone w innych bankach krajowe i zagraniczne oraz przelewy wewnętrzne w tym samym banku (zleconych w formie elektronicznej i papierowej). 4. Potwierdzenie sald prowadzonych rachunków bankowych na koniec roku kalendarzowego oraz na żądanie Zamawiającego. 5. Wydawanie blankietów czekowych oraz ich realizacja. 6. Wydawanie na wniosek posiadacza rachunku opinii, zaświadczeń bankowych, historii rachunku. 7. Oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bankowych bieżących i pomocniczych liczone będzie jako stawka WIBID 1M pomnożona przez współczynnik zaoferowany przez Wykonawcę w ofercie. 8. Wykonawca będzie przyjmował wpłaty na rachunki Zamawiającego we wszystkich swoich oddziałach i placówkach bez opłat i prowizji. 9. Lokowanie na zlecenie Zamawiającego wolnych środków na lokatach terminowych. Oprocentowanie lokat będzie każdorazowo negocjowane z Wykonawcą. 10. Zamawiający będzie miał prawo umieszczania wolnych środków pieniężnych na rachunkach i lokatach w innych bankach niż bank Wykonawcy. 11. Wykonawca zapewni zerowanie rachunków bieżących i pomocniczych jednostek budżetowych powiatu zgodnie z dyspozycjami, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na w/w rachunkach na rachunek bieżący Powiatu. 12. Wykonawca zapewni przeksięgowanie zgodnie z dyspozycją skapitalizowanych odsetek bankowych z określonych rachunków bankowych jednostek budżetowych powiatu na wskazany rachunek budżetu powiatu. 13. Zapewnienie przyjmowania wpłat z wykorzystaniem wrzutni nocnej na terenie miasta Pisz przez Powiatowy Zarząd Dróg w Piszu. 14. Wykonawca zapewni bez opłat i prowizji wpłaty i wypłaty gotówkowe świadczeń pieniężnych na rzecz jednostek organizacyjnych powiatu oraz ich klientów na terenie Pisza, Rucianego – Nidy, Białej Piskiej i Orzysza, w każdy dzień roboczy. 15. Warunki dotyczące pkt 13 i 14 muszą być spełnione na dzień podpisania umowy. II). Zapewnienie systemu bankowości elektronicznej do obsługi rachunków bankowych. W ramach systemu bankowości elektronicznej Wykonawca zapewni: 1. Wszystkie niezbędne urządzenia potrzebne do prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej, ich skonfigurowanie i konserwację, oraz przeszkolenie pracowników. 2. Przekazywanie i instalowanie wersji aktualizacyjnych oraz serwis oprogramowania. 3. Uzyskiwanie informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach bankowych. 4. Składanie i realizację poleceń przelewu w ramach dostępnych środków, w tym przyznanego kredytu w rachunku bieżącym w tym poleceń przelewu zagranicznego. 5. Możliwość drukowania wyciągów bankowych dla rachunków dostępnych w systemie oraz drukowania pojedynczych potwierdzeń transakcji uznaniowych i obciążeniowych zarejestrowanych na rachunkach bankowych. 6. W razie awarii systemu czas reakcji serwisu na zgłoszenie awarii ustala się na 2 godziny. 7. Przeniesienie bazy danych z obecnie wykorzystywanego systemu do systemu zaproponowanego przez Wykonawcę. 8. Zamawiający może ustalić dowolną liczbę użytkowników systemu bankowości elektronicznej oraz Zamawiającemu przysługuje prawo do zmiany użytkowników i/lub zakresu ich uprawnień. III). Prowadzenie punktu obsługi kasowej w Starostwie Powiatowym w Piszu, ul Warszawska 1, 12- 200 Pisz. 1. Zakres obsługi kasowej obejmuje przyjmowanie bez opłat i prowizji wpłat oraz dokonywanie wypłat na rzecz Zamawiającego oraz realizowanie zleconych przez Zamawiającego wypłat na rzecz osób trzecich. Opłaty/ prowizje za w/w czynności będą potrącane z rachunku Zamawiającego. 2. Punkt obsługi kasowej będzie czynny od poniedziałku do piątku co najmniej w godz. 8:00 – 14:00 przez cały okres realizacji zamówienia. 3. Zamawiający udostępni Bankowi pomieszczenie znajdujące się w budynku siedziby Starostwa Powiatowego w Piszu przy ul. Warszawskiej 1 na niskim parterze (pok. nr 12). 4. Wykonawca będzie zobowiązany na własny koszt dostosować pomieszczenie przeznaczone na punkt obsługi kasowej, wyposażyć w urządzenia do realizacji tych zadań oraz zapewnić obsługę kadrową. IV). Udzielenie kredytu w rachunku bieżącym do kwoty określonej w uchwale budżetowej na dany rok. 1. Udzielenie na wniosek Zamawiającego kredytu w rachunku bieżącym do wysokości 1.000.000 zł na pokrycie przejściowego deficytu budżetu Powiatu w okresie trwania umowy na obsługę bankową, stawianego do dyspozycji Zamawiającego w ciągu dwóch dni od dnia złożenia wniosku. 2. Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym będzie zmienne w oparciu o stawkę WIBOR 1M skorygowaną o marżę banku – stałą w okresie kredytowania. 3. Odsetki od kredytu naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, tj. wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu. 4. Odsetki od wykorzystanego kredytu na rachunku bieżącym będą naliczane i pobierane przez Wykonawcę w ostatnim dniu kalendarzowym każdego miesiąca. 5. Spłata kredytu nastąpi najpóźniej w okresie do 31 grudnia danego roku budżetowego. 6. Zamawiający nie przewiduje dodatkowego zabezpieczenia kredytu w rachunku bieżącym. V). Wynagrodzenie Wykonawcy za realizację przedmiotu zamówienia 1. Za świadczenie usług określonych w punkcie I) i II) Wykonawca będzie pobierał miesięczną opłatę ryczałtową wyrażoną w wartości brutto. 2. Za świadczenie usług określonych w punkcie III) Wykonawca będzie pobierał miesięczną opłatę ryczałtową wyrażoną w wartości brutto. 3. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat i prowizji, w tym również od kontrahentów, za wyjątkiem miesięcznej opłaty ryczałtowej, o której mowa w punkcie 1 i 2. 4. Wykonawca wkalkuluje w miesięcznej opłacie ryczałtowej koszt świadczenia wszystkich usług wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia, za wyjątkiem kosztu kredytu w rachunku bieżącym budżetu Powiatu Pisz. 5. Miesięczna opłata ryczałtowa będzie wyrażona w wartości brutto i będzie opłatą ostateczną i Wykonawca nie może żądać jej podwyższenia w okresie realizacji zamówienia. 6. Zamawiający nie przewiduje waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy. 7. Miesięczna opłata ryczałtowa będzie pobierana przez Wykonawcę w ciężar wskazanego przez Zamawiającego rachunku ostatniego dnia każdego miesiąca, którego dotyczy. VI). Dokumenty pomocne do sporządzenia oferty.  sprawozdanie o stanie należności za IV kw. 2018 r. Rb-N,  sprawozdanie o stanie zobowiązań za IV kw. 2018 r. Rb-Z,  sprawozdanie o nadwyżce /deficycie za IV kw. 2018 r. Rb-NDS,  sprawozdanie o stanie środków na rachunkach bankowych za 2018 r. Rb-ST  opinia RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Piskiego za 2018 r.  uchwała budżetowa na 2019 r. – dostępna na stronie internetowej www.bip.powiat.pisz.pl Jeżeli dane zawarte w w/w dokumentach będą niewystarczające dla Wykonawcy, Zamawiający udostępni wyłącznie dokumenty źródłowe. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania. Zamawiający poniżej podaje podstawowe dane historyczne dotyczące przedmiotu zamówienia i zastrzega, iż w trakcie realizacji zamówienia poszczególne wielkości mogą ulec zmianie. L.p. Wyszczególnienie Liczba (w odniesieniu do 1 roku) 1 Liczba jednostek organizacyjnych 17 2 Liczba rachunków bieżących 17 3 Liczba rachunków pomocniczych 142 4 Liczba rachunków walutowych 2 5 Liczba przelewów elektronicznych 47329 6 Liczba zaświadczeń, opinii, historii rachunku 15 7 Liczba rachunków bankowych obsługiwanych przez system bankowości elektronicznej 161 8 Liczba stanowisk obsługujących system bankowości elektronicznej 16 9 Liczba pracowników obsługujących system bankowości elektronicznej 23 10 Potwierdzenie sald prowadzonych rachunków bankowych na koniec roku kalendarzowego oraz na żądanie Zamawiającego 18 11 Ilość transakcji przy obsłudze kasowej petentów powiatu 28804 12 Liczba czeków 23 VII). Zatrudnienie osób na umowę o pracę. Zamawiający stosownie do przepisów art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). 1) Zamawiający wymaga wskazania przez Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najwyżej oceniona, imienia i nazwiska wraz z danymi kontaktowymi: - osoby/osób wyznaczonej/ych przez Wykonawcę do współpracy z Zamawiającym w okresie realizacji Zamówienia w zakresie czynności administracyjnych związanych z bieżącą obsługą budżetu Powiatu (np. otwieranie i zamykanie rachunków, wysyłanie powiadomień o zmianie wysokości oprocentowania, zawiadamianie o wysokości raty odsetkowej, wyjaśnianie płatności, przygotowywanie: zaświadczeń, historii rachunków, opinii, dziennych zestawień wpłat, aneksów do umowy). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań i rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w dziale XIV SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - Wykonawca musi być bankiem w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 ze zm.) oraz musi posiadać aktualne (ważne) zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności bankowej przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. - Wykonawca musi wykazać, że wnoszony przez założycieli banku kapitał założycielski, nie jest niższy od równowartości w złotych 5 000 000 euro przeliczonej według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu wydania zezwolenia na utworzenie banku, a w przypadku banków spółdzielczych, których założyciele wyrazili zamiar zawarcia umowy zrzeszenia, na podstawie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających, kapitał założycielski nie jest niższy od równowartości w złotych 1 000 000 euro przeliczonej według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu wydania zezwolenia na utworzenie banku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy (Załącznik nr 1 do SIWZ), 2) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument (np. pełnomocnictwo) ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 3) w przypadku podpisania oferty i innych dokumentów przez osobę/-y, które nie są wymienione w odpisie z właściwego rejestru lub ewidencji do oferty należy załączyć dokument potwierdzający prawo do reprezentowania podmiotu przez osobę/-y podpisujące ofertę, 4) w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów do oferty należy dołączyć zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy). 5) wskazanie części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy oraz które Wykonawca wykona własnymi siłami (jeżeli dotyczy). 6) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacja z otwarcia ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach