Przetargi.pl
Obsługa bankowa budżetu Gminy Jawor na lata 2021-2025

Gmina Jawor ogłasza przetarg

  • Adres: 59-400 Jawor, ul. Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 702 021
  • Data zamieszczenia: 2020-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jawor
    ul. Rynek 1
    59-400 Jawor, woj. dolnośląskie
    tel. 768 702 021
    REGON: 39064739200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.jawor.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa bankowa budżetu Gminy Jawor na lata 2021-2025
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia Nazwa przedmiotu zamówienia: Obsługa bankowa budżetu Gminy Jawor na lata 2021-2025 Część I zamówienia: Obsługa bankowa budżetu Gminy Jawor i jej jednostek organizacyjnych na lata 2021-2025. Część II zamówienia: Wypłata świadczeń rodzinnych na stanowisku kasowym banku. Część I. Obsługa bankowa budżetu Gminy Jawor i jej jednostek organizacyjnych na lata 2021-2025. 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej bankowej obsługi budżetu Gminy Jawor w okresie od 01.01.2021 r. do 31.12.2025 r. dla niżej wymienionych jednostek wchodzących w skład struktury organizacyjnej Gminy Jawor: 1) Urząd Miejski w Jaworze 2) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaworze, 3) Szkoła Podstawowa Nr 1 w Jaworze, 4) Szkoła Podstawowa Nr 2 w Jaworze, 5) Szkoła Podstawowa Nr 4 w Jaworze, 6) Szkoła Podstawowa Nr 5 w Jaworze, 7) Przedszkole Publiczne Nr 2 w Jaworze, 8) Przedszkole Publiczne Nr 4 w Jaworze, 9) Przedszkole Publiczne Nr 8 w Jaworze, 10) Jaworski Ośrodek Kultury, 11) Muzeum Regionalne, 12) Miejska Biblioteka Publiczna, 13) Zarząd Lokalami Komunalnymi, 14) Ośrodek Sportu i Rekreacji, 15) Zakład Wodociągów i Kanalizacji 16) INWESTYCJE Sp. z o.o. 2. Prowadzenie rachunku Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej przy Urzędzie Miejskim w Jaworze. Umowę rachunku PKZP pospisuje zarząd PKZP. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby jednostek wskutek ewentualnych zmian organizacyjnych, ich obsługa bankowa będzie prowadzona na warunkach zgodnych z zawartą umową. 4. Rachunki będą otwierane i zamykane przez osoby uprawnione ze strony Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych. 5. Bank musi posiadać siedzibę, oddział lub filię na terenie miasta Jawor. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: I. Otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych: 1) Otwarcie, prowadzenie i likwidację rachunków bieżących, pomocniczych i walutowych dla budżetu gminy i wyżej wymienionych jednostek, 2) Możliwość otwarcia dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie obowiązywania umowy w zależności od potrzeb, nie później niż następnego dnia od złożenia wniosku na piśmie, 3) Potwierdzenie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych, 4) Wykonawca zobowiązuje się do „zerowania” rachunków bieżących i pomocniczych jednostek budżetowych gminy zgodnie z dyspozycjami posiadacza rachunku, polegające na przekazaniu z ostatnim dniem roboczym każdego roku kwot pozostałych na ww. rachunkach na wskazany rachunek bankowy. 5) Wystawianie zaświadczeń o otwartych rachunkach. II. Oprocentowanie środków pieniężnych 1) Oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach jednostek ustalane jest w oparciu o WIBID 1M i współczynnika zaoferowanego przez Wykonawcę. 2) Naliczanie i kapitalizacja odsetek od środków na rachunkach powinna następować co miesiąc, ostatniego dnia miesiąca. O wysokości oprocentowania w każdym miesiącu Wykonawca zawiadomi Zamawiającego, poprzez ujęcie stosownej informacji na wyciągach bankowych. 3) Zamawiający może podjąć decyzję, iż środki pieniężne zgromadzone na wskazanym rachunku bankowym nie podlegają oprocentowaniu i od tych rachunków bank nie pobiera żadnych opłat. III. Lokowanie wolnych środków 1) Lokowanie wolnych środków pieniężnych na lokatach krótko i długoterminowych na podstawie odrębnych dyspozycji Zamawiającego. 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania wolnych środków finansowych na rachunkach w innych bankach zgodnie z ustawą o finansach publicznych IV. Udzielanie krótkoterminowego kredytu w rachunku bieżącym budżetu gminy 1) Wykonawca zobowiązuje się udzielić Zamawiającemu krótkoterminowego kredytu w rachunku bieżącym do wysokości określonej w uchwale Rady Miejskiej na dany rok budżetowy, 2) Kredyt będzie miał charakter odnawialny w każdym roku. Każdorazowo uruchamiany będzie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 2 dni po podpisaniu pomiędzy stronami umowy ustalającego wysokość kredytu na dany rok. 3) Kredyt w rachunku bieżącym zostanie udzielony bez prowizji i opłat oraz zabezpieczenia. 4) Oprocentowanie kredytu będzie opierało się o zmienną stopę procentową stawki WIBOR 3M i stawkę marży stałą w okresie obowiązywania umowy zaproponowana przez Wykonawcę. 5) Saldo debetowe nie może wystąpić w ostatnim dniu roku kalendarzowego. 6) Odsetki płatne będą od rzeczywistego zadłużenia. 7) Odsetki od wykorzystanego kredytu będą pobierane przez Wykonawcę ze wskazanego rachunku bankowego na koniec każdego miesiąca. 8) Każdy wpływ na rachunek bieżący budżetu będzie jednocześnie spłatą całości lub części wykorzystanego kredytu odnawialnego. V. System bankowości elektronicznej do obsługi rachunków bankowych 1) W okresie realizacji przedmiotu zamówienia zapewnienie całodobowego dostępu do pełnej funkcjonalności serwisu internetowego udostępnionego przez bank służącego do obsługi rachunków bankowych prowadzonych dla podmiotów objętych zamówieniem. 2) Zapewnienie jednoczesnego dostępu do systemu bankowości elektronicznej wszystkim pomiotom objętym zamówieniem, za pośrednictwem stron WWW zachowując odpowiednie zabezpieczenia i gwarantując bezpieczne przeprowadzenie transakcji handlowych. 3) Termin otwarcia nowych pomocniczych rachunków bankowych nie później niż następnego dnia od złożenia wniosku. 4) Wykonawca w razie potrzeby zorganizuje szkolenie dla wszystkich operatorów w zakresie pełnej obsługi systemu. 5) Jeżeli do obsługi systemu bankowości elektronicznej Wykonawcy niezbędne będzie posługiwanie się akcesoriami typu: karta, czytnik, token lub inne, Wykonawca dostarczy stosowne akcesoria w ilości określonej przez Zamawiającego wszystkim jednostkom objętym zamówieniem nie później niż na 10 dni przed rozpoczęciem okresu realizacji zamówienia bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 6) Wykonawca zapewni także bez dodatkowych opłat nowe akcesoria, w przypadku wygaśnięcia ważności dotychczasowych oraz wyda akcesoria nowym operatorom zgłoszonym przez podmioty objęte zamówieniem w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. 7) W przypadku zgubienia, zniszczenia, kradzieży akcesoriów, o których mowa w pkt 5, Wykonawca wyda bez dodatkowych opłat jego nowy egzemplarz, a dodatkowo w przypadku zgubienia lub kradzieży dokona niezwłocznego zastrzeżenia, najpóźniej w ciągu kolejnego dnia roboczego od zgłoszenia. 8) System bankowości elektronicznej Wykonawcy musi umożliwiać: a) dokonywanie autoryzacji (zatwierdzenia) jednego przelewu przez dwóch operatorów, b) dokonywanie autoryzacji wielu przelewów jednocześnie (tzw. Autoryzacja przelewów zbiorczych), c) składanie poleceń przelewów, w tym poleceń przelewów do ZUS i US, ze wszystkich rachunków w ramach dostępnych środków, d) składanie poleceń przelewów zagranicznych e) składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich usuwania, przeglądania, modyfikowania przed datą realizacji, f) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o statusie wszystkich operacji i saldach na wszystkich rachunkach, g) dostęp upoważnionych operatorów Zamawiającego do sald i operacji, w czasie rzeczywistym, na wszystkich rachunkach bankowych Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych objętych zamówieniem, h) tworzenie zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych, i) przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów, j) informacje o odrzucaniu transakcji z podaniem komunikatu o jej przyczynie, k) generowanie (wydruk) wyciągów niewymagających stempla bankowego, l) generowanie potwierdzenia zrealizowanego przelewu, m) import przelewów przygotowanych w systemach finansowo-księgowych podmiotów objętych zamówieniem, n) wczytywanie wyciągów bankowych dziennych pobieranych z systemu bankowego do systemu finansowo-księgowego, o) udostępnianie plików możliwych do pobrania. VI. Prowadzenie usługi konsolidacji sald 1) Usługa konsolidacji będzie polegała na transferowaniu środków między wskazanymi rachunkami Zamawiającego w celu ich łącznego saldowania. VII. Realizacja poleceń przelewów krajowych i zagranicznych (składanych elektronicznie i papierowo). 1) Wykonawca zapewni realizowanie operacji bankowych we wszystkich trybach i systemach. 2) Realizacja transakcji przelewowych wewnątrz Banku będzie następować w czasie rzeczywistym bez pobierania opłat. 3) Polecenia przelewów w formie papierowej będą składane przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne w wyjątkowych sytuacjach. VIII. Usługę identyfikacji płatności masowych 1) Wykonawca zobowiązany jest otworzyć wirtualne rachunki dla kontrahentów płatności masowych. 2) Identyfikacja płatności przychodzących będzie odbywała się w oparciu o unikalny identyfikator, jaki umieszczony zostanie w indywidualnym numerze rachunku bankowego. 3) Księgowanie wpłat na rachunki wirtualne będzie odbywało się na wskazanych przez Zamawiającego rachunkach. 4) Plik elektroniczny wg formatu uzgodnionego z Zamawiającym, Wykonawca udostępni najpóźniej do godz. 8:00 następnego dnia roboczego po dokonanej transakcji 5) Możliwość przeglądania transakcji w systemie bankowości elektronicznej. IX. Przyjmowanie płatności za pośrednictwem terminali POS 1) Wykonawca, w razie potrzeby będzie świadczyć na rzecz Zamawiającego usługę związaną z realizacją i rozliczaniem transakcji opłacanych kartami płatniczymi za pomocą terminali POS, z wykorzystaniem także technologii zbliżeniowej. 2) Wykonawca wyposaży Zamawiającego w terminale POS w Urzędzie Miejskim i jego jednostkach organizacyjnych. Obecnie zapotrzebowanie na terminale POS wynosi około 9 szt.. przy czym Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia liczby terminali POS w zależności od własnych potrzeb, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 3) Wykonawca zapewni obsługę techniczną i rozliczanie transakcji dokonanych przy użyciu terminali, a także obsługę procesu autoryzacji transakcji, przetwarzania i przesyłania komunikatów autoryzacyjnych oraz generowanie danych w postaci wyciągu transakcji. 4) Wszystkie opłaty i prowizje od płatności dokonywanych kartami płatniczymi będą ponoszone przez Wykonawcę. 5) Przy dokonywaniu płatności za pośrednictwem terminali POS Wykonawca zapewni funkcjonalność wpłat dedykowaną dla różnych rachunków bankowych Zamawiającego. X. Wydawanie i obsługa kart płatniczych 1) Wykonawca zobowiązuje się do wydawania na wniosek Zamawiającego kart płatniczych dla pracowników Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych. 2) Z tytułu czynności związanych z wydawaniem kart oraz obsługą transakcji dokonywanych kartami, jak zastrzeganie w przypadku utraty karty i reklamacji, Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 3) Obecnie zapotrzebowanie na karty wynosi 5 szt., przy czym liczba ta może ulec zmianie. 4) Wykonawca zapewni możliwość podglądu operacji wykonywanych kartami płatniczymi za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej z udostępnieniem codziennych raportów elektronicznych ze szczegółami transakcji dokonanych tymi kartami. XI. Generowanie i przekazywanie wyciągów bankowych 1) Wykonawca zapewni generowanie wyciągów bankowych z systemu bankowego w formie PDF bez dodatkowych opłat. 2) Wyciąg bankowy powinien zawierać pełną treść podaną na przelewie to jest: a) oznaczenie adresata wpłaty, b) numer rachunku bankowego, na który dokonywana jest wpłata, c) kwotę wpłaty, d) numer rachunku bankowego, z którego dokonano wpłaty, e) dane dotyczące wpłacającego, f) tytuł wpłaty, g) datę stempla pocztowego/bankowego ze źródłowego dowodu wpłaty, h) kurs przeliczenia waluty obcej, jaki był zastosowany w przypadku operacji zagranicznych, i) kwoty odsetek bankowych. 3) Kwoty dotyczące operacji na wyciągu bankowym mają być ujęte narastająco. XII. Wpłaty i wypłaty gotówkowe 1) Przyjmowanie w banku znajdującym się w miejscowości będącej siedzibą Zamawiającego, wpłat gotówkowych własnych, 2) Dokonywanie wypłat gotówkowych przez posiadacza rachunku, XIII. Doradca bankowy 1) Wykonawca wyznaczy doradcę i poinformuje pisemnie o tym fakcie Zamawiającego. Doradca zapewni stała współpracę z Zamawiającym w zakresie bankowej obsługi, bieżących kontaktów operacyjnych, problemów technicznych, wyjaśniania wszelkich niezgodności itp. w czasie do 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia problemu. 2) Kontakt z doradcą będzie osobisty, telefoniczny lub pisemny za pośrednictwem poczty elektronicznej. XIV. Informowanie Zamawiającego telefonicznie i następnie potwierdzanie za pośrednictwem e-mail o wpływających do Wykonawcy zajęciach praw majątkowych stanowiących wierzytelność z rachunków bankowych przed realizacją zajęcia. XV. Przygotowanie na pisemną prośbę Zamawiającego opinii, zestawień i raportów w zakresie prowadzonej obsługi bankowej. GMINA JAWOR OBSŁUGA BANKOWA – DANE STATYSTYCZNE ZA 2019 ROK Lp. Wyszczególnienie Dane za rok 2019 1. Liczba rachunków objętych umową obsługi bankowej budżetu 86 2. Liczba jednostek objętych umową 16 3. Wpłaty na rachunki wirtualne - ilość średnio w m-cu 6.620 4. Wpłaty na rachunki wirtualne - wartość średnio w m-cu 977.458,00 5. Wpłaty gotówkowe: ilość średnio w m-cu 306 wartość średnio w m-cu 521.202,00 6. Wpłaty dokonywane w bilonie (% udział ogółu wpłat zamkniętych) 5,50% 7. Wypłaty gotówkowe - ilość średnio w m-cu 47 8. Wypłaty gotówkowe - wartość średnio w m-cu 157.899,00 9. Przelewy krajowe elektroniczne, w tym: Przelewy zewnętrzne - ilość średnio w m-cu 5296 Przelewy zewnętrzne - wartość średnio w m-cu 7.810.030,00 Przelewy w ramach BNP Paribas - ilość średnio w m-cu 1046 Przelewy w ramach BNP Paribas - wartość średnio w m-cu 10.633.050,00 10. Przelewy zagraniczne przychodzące - ilość średnio w m-cu 3 Przelewy zagraniczne przychodzące - wartość średnio w m-cu 500,00 Przelewy zagraniczne wychodzące- ilość średnio w m-cu 0 Przelewy zagraniczne wychodzące - wartość średnio w m-cu 0 11. Ilość stanowisk bankowości elektronicznej (liczba użytkowników) 46 12. Ilość wydanych kart płatniczych 5 13. Ilość terminali 9 14. Średnie saldo kredytu w rachunku bieżącym 0,00 15. Łączne koszty poniesione z tytułu obsługi bankowej 949,00 Część II. Wypłata świadczeń rodzinnych na stanowisku kasowym banku. Wykonawca będzie dokonywał wypłat świadczeń rodzinnych na stanowisku kasowym banku w godzinach urzędowania banku. Wykonawca zapewni dziennie min. 30 wypłat świadczeń rodzinnych na stanowisku banku. Dni wypłat będą wskazywane każdorazowe przez MOPS w Jaworze. Bank musi posiadać siedzibę, oddział lub filię na terenie miasta Jawor. Szacowana ilość wypłat świadczeń rodzinnych na stanowisku kasowym banku to 30 wypłat dziennie przez 7 dni w miesiącu. Szacowania ilości dokonano na podstawie wypłat w roku 2019. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: 66110000-4 Usługi bankowe Zamawiający określa wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320, z późn. zm.). Wykaz czynności do wykonania przez osoby zatrudnione na umowę o pracę przy realizacji usługi: - wykonywanie czynności rachunkowo-księgowych (w tym obsługa kas) oraz kontakt z Zamawiającym. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełnia warunek jeśli wykaże, że posiada zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1896), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ww. inny dokument upoważniający do wykonywania czynności bankowych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu - Załączniki nr 2 i 3 do SIWZ. 2) Informacja o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (Załącznik nr 4 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. 3) Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – (Załącznik nr 5 do SIWZ) - jeżeli dotyczy. 4) Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru (Załącznik nr 1 do SIWZ). 5) Pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy nie jest to osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy z mocy prawa. 6) Oświadczenie dotyczące podwykonawców (Załącznik nr 6 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach