Przetargi.pl
„Nadzór inwestorski nad realizacją zadań: - Nr 1 pn: „Termomodernizacja budynku UMiG w Staszowie”, - Nr 2 pn: „Termomodernizacja budynku OSiRw Staszowie ul. Adama Mickiewicza”, - Nr 3 pn:„Termomodernizacja budynku Staszowskiego Ośrodka Kultury” realizowanych w ramach projektu pn: „Głęboka termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Staszów” w systemie „Zaprojektuj i Wybuduj”

Gmina Staszów ogłasza przetarg

  • Adres: 28-200 Staszów, Opatowska
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 158 642 014 , fax. 158 643 261
  • Data zamieszczenia: 2020-10-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Staszów
    Opatowska 31
    28-200 Staszów, woj. świętokrzyskie
    tel. 158 642 014, fax. 158 643 261
    REGON: 83040974900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.staszow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Nadzór inwestorski nad realizacją zadań: - Nr 1 pn: „Termomodernizacja budynku UMiG w Staszowie”, - Nr 2 pn: „Termomodernizacja budynku OSiRw Staszowie ul. Adama Mickiewicza”, - Nr 3 pn:„Termomodernizacja budynku Staszowskiego Ośrodka Kultury” realizowanych w ramach projektu pn: „Głęboka termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Staszów” w systemie „Zaprojektuj i Wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje nadzór inwestorski nad termomodernizacją budynku UMiG w Staszowie, budynku OSiR w Staszowie ul. Adama Mickiewicza, budynku Staszowskiego Ośrodka Kultury. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje nadzór inwestorski nad opracowaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz robotami budowlanymi obejmującymi m.in.: a) w zakresie zadania Nr 1 pn:„Termomodernizacja budynku UMiG w Staszowie”: - wymianę wewnętrznej instalacji c.o. wraz z montażem nowych grzejników wyposażonych w głowice termostatyczne, - budowę instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej z odzyskiem ciepła pracującej z centralą wyposażoną w nagrzewnicę wodną oraz rekuperator umożliwiający odzysk ciepła z powietrza wywiewanego, - wymianę oświetlenia wbudowanego (oprawy i żarówki) na energooszczędne typu LED z dostosowaniem do aktualnych wymagań normatywnego doświetlenia pomieszczeń, - wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego z dostosowaniem do obecnie obowiązujących przepisów, - montaż kompletnej instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 39,96 kW, pracującej na potrzeby własne budynku, - budowa rozdzielni elektrycznej na potrzeby elektrowni fotowoltaicznej, - dostosowanie istniejącej instalacji elektrycznej do współpracy z instalacją fotowoltaiczną, - wykonanie instalacji elektrycznej dla potrzeb zasilania urządzeń wentylacji mechanicznej, - wymianę wewnętrznej instalacji elektrycznej i zasilającej na pierwszej kondygnacji budynku głównego, - przebudowę schodów zewnętrznych wraz z zadaszeniem przed wejściem na salę konferencyjną, - remont kominów ponad dachem, - przywrócenie po zakończeniu robót budowlanych wszystkich powierzchni ścian, sufitów i dachów oraz terenu przyległego do budynku do stanu pierwotnego, b) w zakresie zadania Nr 2 pn: „Termomodernizacja budynku OSiR w Staszowie ul. Adama Mickiewicza”: - wymianę zewnętrznej stolarki okiennej z drewnianej na PCV ze szkleniem zespolonym, - wymianę istniejących luksferów na okna o odpowiedniej odporności ogniowej wykonane z profili aluminiowych ze szkleniem zespolonym, - wymianę świetlików dachowych nad salą sportową na nowe wykonane z poliwęglanu wielokomorowego, - modernizację istniejącej wentylacji mechanicznej - wymianę istniejących central wentylacyjnych na nowe wyposażone w nagrzewnicę wodną oraz rekuperator umożliwiający odzysk ciepła z powietrza wywiewanego, - montaż kompletnej instalacji pomp ciepła typu solanka/woda zasilanych gruntowymi pionowymi wymiennikami ciepła dla potrzeb zapewnienia energii cieplnej (central wentylacyjnych oraz wodnej instalacji c.o.), - wymianę oświetlenia wbudowanego (oprawy i żarówki) na energooszczędne typu LED z dostosowaniem do aktualnych wymagań normatywnego doświetlenia pomieszczeń, - wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego z dostosowaniem do obecnie obowiązujących przepisów, - montaż kompletnej instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 27, 54 kW pracującej na potrzeby własne budynku, - dostosowanie istniejącej instalacji elektrycznej do współpracy z instalacją fotowoltaiczną, - wykonanie instalacji elektrycznej dla potrzeb zasilenia urządzeń wentylacji mechanicznej i pomp ciepła, - uporządkowanie po zakończeniu robót budowlanych, obiektu wraz z terenem przyległym, c) w zakresie zadania Nr 3 pn: „Termomodernizacja budynku Staszowskiego Ośrodka Kultury” - wykonanie izolacji przeciwwilgociowej pionowej ścian fundamentowych posadowionych poniżej poziomu gruntu, - wykonanie docieplenia ścian fundamentowych posadowionych poniżej poziomu gruntu, - wykonanie docieplenia ścian zewnętrznych ponad gruntem metodą bezspoinową lekką mokrą wraz z wykonaniem elewacji, - wykonanie docieplenia stropodachów i stropów nad ostatnią kondygnacją wraz z wymianą istniejącego pokrycia dachu, - wymianę starej zewnętrznej drewnianej stolarki okiennej na nową wykonaną z profili PVC ze szkleniem zespolonym, - wymianę starej zewnętrznej stolarki drzwiowej drewnianej i stalowej na nową wykonaną z profili aluminiowych, - wymianę bram garażowych na nowe segmentowe, - demontaż istniejących luksferów na klatce schodowej – montaż okien, - modernizację wewnętrznej instalacji c.o. – montaż na grzejnikach zaworów z głowicami termostatycznymi oraz zaworów podpionowych wraz z regulacją całego układu, - wymianę oświetlenia wbudowanego na energooszczędne typu LED, - budowę kompletnej elektrowni słonecznej opartej o panele fotowoltaiczne pracującej na potrzeby własne obiektu, Ponadto należy wykonać następujące roboty budowlane towarzyszące: - wykonanie izolacji poziomej ścian wewnętrznych i zewnętrznych piwnic w formie iniekcji ciśnieniowej, - przemurowanie kominów wentylacyjnych ponad dachem, - rozbiórka istniejących betonowych schodów zewnętrznych i wykonanie nowych schodów po zakończeniu robot izolacyjnych, - wymianę balustrad przy schodach zewnętrznych, - wykonanie nowej opaski wokół budynku, - wymianę zadaszeń nad wejściami do budynku, - wymianę instalacji odgromowej, - wymianę istniejącej zabudowy wejścia do pomieszczeń piwnicy wykonanej z luksferów na nową zabudowę systemową wykonaną z profili aluminiowych ze szkleniem zespolonym, - wymianę obróbek blacharskich, podokienników zewnętrznych oraz systemu odprowadzenia wody deszczowej – rynny i rury spustowe, - wymianę stalowych krat okiennych, - wymianę elementów elewacyjnych na nowe: kratki wentylacyjne, uchwyty flagowe, oprawy oświetleniowe, - wymianę instalacji elektrycznej w części budynku, w której dotychczas nie została poddana wymianie, - roboty towarzyszące remontowo-budowlane niezbędne do prawidłowego wykonania całości wyżej opisanych robot. - uporządkowanie po zakończeniu robót budowlanych, obiektu wraz z terenem przyległym, oraz inne konieczne roboty gwarantujące prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia. - przywrócenie po zakończeniu instalacyjnych robót budowlanych wszystkich powierzchni ścian, sufitów do stanu pierwotnego, oraz wykonanie innych koniecznych prac gwarantujących prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia, zgodnie z dokumentami stanowiącymi załączniki do ogłoszeń o zamówieniach na wykonanie zadań pn: 1) „Termomodernizacja budynku UMiG w Staszowie" realizowana w ramach projektu pn: "Głęboka termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Staszów" w systemie "Zaprojektuj i Wybuduj", 2) „Termomodernizacja budynku OSiR w Staszowie ul. Adama Mickiewicza" realizowana ramach projektu pn: "Głęboka termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Staszów" w systemie "Zaprojektuj i Wybuduj", 3) „Termomodernizacja budynku Staszowskiego Ośrodka Kultury" realizowana w ramach projektu pn: "Głęboka termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Staszów" w systemie "Zaprojektuj i Wybuduj", (dostępnymi na stronie internetowej www.staszow.pl lub u Zamawiającego w UMiG w Staszowie p. Nr 308). Przedmiot zamówienia obejmuje nadzór inwestorski nad inwestycjami realizowanymi w systemie „zaprojektuj i wybuduj” tj. opracowaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z wszelkimi uzgodnieniami, opiniami i decyzjami oraz wykonaniem robót budowlanych zgodnie z opracowanymi i zaakceptowanymi przez Zamawiającego dokumentacjami projektowymi. Zakres prac podlegający nadzorowaniu obejmuje w szczególności m.in.: 1) sprawowanie nadzoru nad pracami projektowymi, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji projektowo - kosztorysowych w zakresie realizacji zamówienia, przedłożonych przez Wykonawcę, opracowanych w systemie "zaprojektuj i wybuduj". Występowanie o dokonanie zmian lub poprawek w dokumentacji projektowej, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności, albo konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów, niż przewidziane w dokumentacji projektowej, także w celu osiągnięcia oszczędności i obniżenia kosztów. 2) nadzorowanie robót z taką częstotliwością oraz w takich godzinach, aby była zapewniona skuteczność nadzoru, (w sytuacjach wyjątkowych niezwłoczna obecność inspektora na terenie budowy). 3) wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych i administracyjnych związanych z realizacją zadań inwestycyjnych (m.in. informowanie na bieżąco Zamawiającego o przebiegu prac, o napotkanych problemach i podjętych działaniach zaradczych, wczesne ostrzeganie, zwłaszcza w sprawach mogących wpłynąć na termin zakończenia robót, analiza i ocena dotycząca proponowanych przez wykonawcę sposobów rozwiązywania powstałych problemów, rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy i w razie potrzeby z projektantem wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót); 4) bieżącą kontrolę ilości, terminowości i poprawności wykonywanych robót, podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji inwestycji; 5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy i prawidłowości zafakturowania wykonanych robót zgodnie z wytycznymi dotyczącymi rozliczania otrzymanych dofinansowań. Zamówienie objęte będzie dofinansowaniem z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 3.3 „Poprawa efektywności energetycznej z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii w sektorze publicznym i mieszkaniowym”, Osi III „Efektywna i zielona energia” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020. Usługi objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w SIWZ. Uwaga: Zaleca się zapoznanie z terenem, objętym przedmiotowym zamówieniem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 700,00 zł (słownie złotych: siedemset 00/100), w formach i w terminie określonych w SIWZ, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz oferty według załącznika Nr 1 SIWZ, 2. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3). 3. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu udowadnia Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument ten winien określać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Ww. dokument należy dołączyć do oferty. 4. Jeżeli Wykonawca, zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3). 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt III.3), składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6. Dokumenty, potwierdzające upoważnienie do reprezentowania wykonawcy przez osobę/osoby podpisujące ofertę. 7. Pełnomocnictwo, określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. 8. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia. 9. Zgodnie z art.26 ust. 3a ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. W terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej, na której zamieszczono SIWZ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert) przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp- wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienie. Uwaga: - Zgodnie z ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów przez grupę kapitałową rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę. - Ww. oświadczenie nie będzie brane pod uwagę, jeżeli złożone zostanie przez Wykonawcę wraz z ofertą. Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne). 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt III.3) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy oddzielnie z Wykonawców występujących wspólnie nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i ust. 5 ustawy Pzp (art. 24 ust. 5 w zakresie określonym przez zamawiającego), spełnianie warunków udziału w postępowaniu oceniane jest łącznie. Składanie oświadczeń lub dokumentów wymaganych w postępowaniu następuje wg zasad określonych w pkt 12 SIWZ oraz w pkt III.3)- III.6). 6. Jeżeli oferta wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art.366 Kodeksu cywilnego. Dotyczy wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. III.4) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 2 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4). 7. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.4), dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 8. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), pkt III.5) i pkt III.7), w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 9. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), pkt III.5) i pkt III.7), które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 11. Zgodnie z art.26 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12. Zgodnie z art.26 ust. 3a ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Dotyczy tajemnicy przedsiębiorstwa. 1. W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca winien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, że nie mogą być udostępniane oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 2. W tym celu informacje zawarte w ofercie, które Wykonawca zastrzegł, że nie mogą być udostępniane, muszą być oznaczone klauzulą: „Tajemnica przedsiębiorstwa” i dołączone do oferty, np. w osobnej wewnętrznej kopercie (odrębnie od pozostałych informacji zawartych w ofercie) - zaleca się, aby były trwale, oddzielnie spięte. Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez tajemnice przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których, przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Wykonawca zastrzegając tajemnice przedsiębiorstwa zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne uzasadnienie w którym winien wykazać, że zastrzeżone w ofercie informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przywołanych powyżej przepisów, tj.: że zastrzeżona informacja: -ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub jest inną informacją posiadającą wartość gospodarczą, -nie została ujawniona do wiadomości publicznej, -podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu zachowania poufności. Zaleca się, aby uzasadnienie, o którym mowa powyżej było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie pozostałym uczestnikom postępowania, w przypadku uznania przez Zamawiającego zasadności tego zastrzeżenia. Zgodnie z art.8 ust.3 ustawy Pzp nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach