Przetargi.pl
Modernizacja zamku w Łodygowicach w ramach projektu pn.: Współpraca przez kulturę - budowa i modernizacja polsko-słowackich centrów kultury.

Urząd Gminy Łodygowice ogłasza przetarg

  • Adres: 34-325 Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 863 05 18 , fax. 33 863 05 01
  • Data zamieszczenia: 2014-03-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Łodygowice
    ul. Piłsudskiego 75 75
    34-325 Łodygowice, woj. śląskie
    tel. 33 863 05 18, fax. 33 863 05 01
    REGON: 00054760300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja zamku w Łodygowicach w ramach projektu pn.: Współpraca przez kulturę - budowa i modernizacja polsko-słowackich centrów kultury.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia opisano poniżej: Przedmiotem zamówienia jest modernizacja budynku zamku w Łodygowicach. Obiekt z XVII w., wpisany do rejestru zabytków pod nr A-599.89 z 01.06.1990 r. Pow. użytkowa budynku 968,41 m2. W ramach robót budowlanych przewidziano: prace rozbiórkowe, izolacje fundamentów i drenaż, wykonanie renowacji elewacji zgodnie z programem konserwatorskim (usunięcie warstw wtórnych z detalu sztukatorskiego ciągnionego, odkucie tynków osłabionych, oczyszczenie powierzchni murów ceglanych po usunięciu tynków, wzmocnienie pozostałych tynków, uzupełnienie usuniętych tynków, na całej powierzchni elewacji założenie siatki zbrojonej z włókna szklanego, konserwacja i rekonstrukcja detalu sztukatorskiego- gzymsy, opaski okienne, konserwacja elementów kamiennych), wymiana okien drewnianych na nowe, renowacja drzwi wejściowych, remont dachu (wymiana pokrycia dachowego - 981,75 m2), wymiana rynien i rur spustowych, przemurowanie kominów, remont stropu poprzez wykonanie izolacji cieplnej z kruszywa keramzytowego - 598,15 m2, wykonanie instalacji odgromowej. W ramach remontu wnętrza planuje się: wykonanie prac konserwatorskich, remont drzwi wew., renowacja kominków, okiennic wew., witraży, renowację wew. tynków, malowanie ścian i sufitów, renowację posadzek (wykonanie parkietu stylizowanego - 380,85 m2 , posadzki ceramicznej - 152,67 m2, renowacja zabytkowej terakoty-33,95 m2, remont łazienek, modernizacja instalacji elektrycznej, wyposażenie (m.in.: szafy, krzesła, wieszaki, wyposażenie kuchni, zakup komputerów) i prace wykończeniowe. Ponadto w ramach zamówienia przewiduje się wykonanie: monitoringu wizyjnego, oranżerii oraz zagospodarowanie terenu (wykonanie kostki granitowej, budowa małej architektury: ławki, kosze, tablice, stojak na rowery, donice). Przedmiot umowy przewiduje także koszty inspektora nadzoru. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi: - modernizacja kotłowni gazowej i instalacja pompy ciepła: demontaż istniejących kotłów i rurociągów, roboty budowlane (ścianki działowe, posadzki, drzwi), montaż kotła gazowego kondensacyjnego o mocy 110 kW, pomp obiegowych, montaż pompy ciepła ciepłej wody z płaszczem foliowym, z przyłączem kanału powietrza i wymiennikiem ciepła, zawory, rurociągi, aktywny system bezpieczeństwa. Instalacja gazowa, izolacja termiczna, instalacja elektryczna, prace wykończeniowe. - instalacja centralnego ogrzewania obejmuje: prace przygotowawcze i demontaż istniejącej instalacji (rurociągów, grzejników), montaż rur miedziowych, grzejników stalowych płytowych wraz z głowicami termostatycznymi, izolacje termiczne, inne prace uzupełniające. - instalacja ciepłej wody użytkowej: demontaż elektrycznych podgrzewaczy wody i podgrzewaczy pojemnościowych,, demontaż rurociągów, montaż rur PP, zaworów przelotowych i zwrotnych, izolacji termicznej, prace wykończeniowe. Uwaga! Wszystkie prace będące przedmiotem niniejszej specyfikacji realizowane będą w czasie ciągłego funkcjonowania obiektu: - w okresie od 16 do 21 lipca na terenie kompleksu zamkowo-parkowego odbywać się będą Dni Łodygowic (impreza masowa) i parter zamku musi być w pełni przygotowany do użytkowania ze szczególnym uwzględnieniem toalet i korytarza, - prace remontowo-budowlane należy prowadzić w taki sposób, aby możliwie było użytkowanie obiektu przez jednostki je zajmujące przy czym dopuszcza się, że poszczególne pomieszczenia będą zwalnianie przez najemców na 30 dni w celu przeprowadzenia prac w poszczególnych pomieszczeniach; - kompleks zamkowo-parkowy jest użytkowany przez cały rok i korzystać z niego będą jednostki i mieszkańcy także w okresie trwania niniejszej umowy. Uwaga! W kalkulacji ceny należy uwzględnić: - demontaż zabytkowej dachówki z dachu w sposób niepowodujący jej zniszczenia, ręcznie, z dużą ostrożnością, po zdemontowaniu dachówkę należy ułożyć na paletach w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie gminy; - demontaż drzwi wejściowych w sposób umożliwiający ich powtórne wykorzystanie przez Zamawiającego, po zdemontowaniu drzwi należy złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie zamku;- demontaż kostek brukowych w sposób umożliwiający ich powtórne wykorzystanie przez Zamawiającego, po zdemontowaniu kostki należy złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie parku; - całość zdemontowanych grzejników i rur Wykonawca przekaże Zamawiającemu na miejsce przez niego wskazane na terenie parku. 2. Przedmiot zamówienia został opisany szczegółowy w dokumentacji technicznej, stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ, przedmiarach robót stanowiących załącznik nr 8 do SIWZ oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ. Uwaga! Zamawiający informuje, że ewentualne przykłady nazw własnych produktów lub producentów użyte w dokumentacji mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy). Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania minimalnych parametrów i wymogów techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne tzn. takie które swoimi parametrami technicznymi, funkcjonalnymi i estetycznymi są równorzędne lub przewyższają produkt wzorcowy. 3. Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z: - przedmiarem robót, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ - dokumentacją techniczną, stanowiącą załącznik nr 9 do SIWZ - specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, stanowiącą załącznik nr 10 do SIWZ - zaleceniami Zamawiającego. 4. Roboty budowlane wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia mogą być powierzone do wykonania podwykonawcom. 4.1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 4.2. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo: - termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy faktury lub rachunku potwierdzającego wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej, - umowa z Podwykonawcą, której przedmiotem są roboty budowalne, powinna zawierać postanowienie, iż w przypadku nie zapłacenia przez Wykonawcę wynagrodzenia za wykonane przez Podwykonawcę prace, Zamawiający zapłaci Podwykonawcy kwotę wynagrodzenia wynikającą z zawartej umowy pomiędzy Wykonawcą a Podwykonawcą, ale nie wyższą, niż kwota za dany zakres wynikająca z oferty Wykonawcy. 5. Dodatkowe informacje: 1. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów. 2. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 3. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. 4. Nie przewiduje się zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy. 5. Nie przewiduje się rozliczenia w walutach obcych. 6. Nie przewiduje się zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 7. Nie przewiduje się udzielania zaliczek. 8. Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452123542
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W prowadzonym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 50 000,00 złotych (pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.) 4. Poręczenia lub gwarancje, wnoszone jako wadium muszą być ważne minimum przez okres związania ofertą i dotyczyć przedmiotowego zamówienia. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem /operacja bezgotówkowa/ na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Żywcu nr 40 8137 0009 0000 2541 2000 0040. 6. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądz należy je złożyć w Kasie Urzędu Gminy Łodygowice przed ostatecznym terminem składania ofert. 7. Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta uznana za odrzuconą. 8. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodygowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach