Przetargi.pl
Modernizacja wybranych przejść dla pieszych na drogach powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego.

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42-600 Tarnowskie Góry, Karłuszowiec
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3813786 , fax. 32 3813727
  • Data zamieszczenia:
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    Karłuszowiec 5
    42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 32 3813786, fax. 32 3813727
    REGON: 27628546000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnogorski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja wybranych przejść dla pieszych na drogach powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Modernizacja wybranych przejść dla pieszych na drogach powiatowych na terenie powiatu tarnogórskiego” w lokalizacjach wskazanych w załączniku nr 6 do SIWZ – założenia ogólne i karty charakterystyk poszczególnych przejść dla pieszych. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) opracowanie dokumentacji technicznej polegające na wykonaniu: a) projektów stałej organizacji ruchu dla każdej z lokalizacji, b) projektów organizacji ruchu na czas robót, c) projektów wykonawczych elektrycznych podłączenia do sieci zasilania oznakowania aktywnego przejścia dla pieszych. 2) modernizację w terenie przejść dla pieszych, na podstawie dokumentacji, polegającą w szczególności na: a) montażu znaków aktywnych na wysięgniku/słupie z panelem słonecznym „czujką” reagującą na pojawienie się pieszego w strefie oczekiwania oraz podwójnym sygnalizatorem nadającym jednoczesny sygnał żółty błyskowy; b) montażu znaków aktywnych na wysięgniku – oznakowanie D-6 wraz z sygnalizatorem pojedynczym nadającym sygnał żółty błyskowy w trybie ciągłym wraz z lampą LED doświetlającą obszar przejścia z góry; c) montażu oznakowania pionowego D-6 i/lub T-27 na tle fluorescencyjnym; d) montażu barier drogowych; e) wykonaniu oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej chemoutwardzalnej; f) wykonaniu drobnych prac związanych z utwardzeniem nawierzchni ciągów pieszych. Zakres przedmiotowy zamówienia określony został w załączniku nr 6 do SIWZ – założenia ogólne i karty charakterystyk poszczególnych przejść dla pieszych. 3. Warunki realizacji zamówienia: 1) przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o dokumentacje: przetargową, opracowaną w ramach zamówienia dokumentację projektową, w tym: projekt docelowej organizacji ruchu drogowego, projekt wykonawczy elektryczny podłączenia do sieci zasilania, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiar robót. Zaleca się dokonanie wizji w miejscu prowadzenia robót przed opracowaniem i złożeniem oferty w celu ustalenia pełnego zakresu prac związanych z realizacją zamówienia oraz zapoznania się z warunkami ich wykonywania, 2) w razie stwierdzenia przez Wykonawcę, że dokumentacja przetargowa, zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, 3) opracowania projektowe stanowiące przedmiot zamówienia muszą być sporządzone przez osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 roku w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) prawa budowlanego lub odpowiadające wymaganym uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (zgodnie z zapisem art. 104 prawa budowlanego) oraz aktualne zaświadczenia Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzające członkostwo i wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, i posiadać: a) klauzulę zespołu sprawdzającego (jeśli wymagają tego przepisy szczegółowe), b) oświadczenia o kompletności opracowania i sporządzeniu dokumentacji zgodnie z normami i obowiązującymi przepisami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, c) pozytywne opinie i uzgodnienia z instytucjami i urzędami zgodnie z przepisami szczegółowymi (jeśli wymagają tego przepisy szczegółowe), 4) w ramach opracowywanej dokumentacji do obowiązków Wykonawcy będzie należało: a) dokonywanie roboczych konsultacji i uzgodnień z Zamawiającym w trakcie całego procesu opracowywania dokumentacji, b) uzupełnianie i poprawianie dokumentacji wg zaleceń jednostek uzgadniających dokumentację, c) uzyskanie ewentualnych odstępstw od obowiązujących przepisów, d) pełnienie - nieodpłatnie - nadzoru autorskiego w całym okresie realizacji robót budowlanych w zakresie określonym w art.20 prawa budowlanego, e) udział w odbiorze końcowym zrealizowanego zamierzenia projektowego, 5) wymagane jest opracowanie i dostarczenie następującej dokumentacji w technice graficznej: a) projekty organizacji ruchu drogowego - 2 (dwa) egzemplarze, b) projekty wykonawcze elektrycznego podłączenia do sieci - 2 (dwa) egzemplarze c) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - 2 dwa) egzemplarze, d) przedmiary robót - 2 (dwa) egzemplarze, 6) Wykonawca jest zobowiązany do: a) wygrodzenia, części, w której realizowane są prace i wyznaczenia stref niebezpiecznych, b) urządzenia składowisk materiałów do montażu i materiałów z demontażu, c) należytego zabezpieczenia terenu i miejsc, na których prowadzone będą roboty, d) systematycznego porządkowania miejsc wykonania robót, e) wykonania niezbędnych prób, badań i odbiorów, f) jako wytwarzający odpady – do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z: - ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska ( tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 z późn. zm.), - ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 797 z późn. zm.). g) zabezpieczenia terenu wykonywania prac przed dostępem osób trzecich, h) po zakończeniu robót uporządkowania miejsca (terenu) wykonywania robót, i) naprawienia wszelkich szkód, które wystąpiły w trakcie prowadzenia robót, j) przedstawienia i dostarczenia dla wbudowanych materiałów i produktów certyfikatów na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub certyfikatów zgodności z Polską Normą lub aprobat technicznych. Co do jakości, materiały te powinny odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (art.10 prawa budowlanego), 7) Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót oraz zgodność ich wykonania z opracowaną dokumentacją, prawem budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, 8) Wykonawca przed przystąpieniem do robót przedstawi do zaakceptowania Zamawiającemu harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zamówienia, w którym zostanie przedstawiona planowana przez Wykonawcę kolejność modernizacji poszczególnych przejść dla pieszych. 9) Prace przy realizacji zamówienia będą prowadzone pod kierownictwem Kierownika budowy posiadającego wymagane uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej i kierownika robót posiadającego wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 roku w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) prawa budowlanego lub odpowiadające wymaganym uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (zgodnie z zapisem art. 104 prawa budowlanego) oraz aktualne zaświadczenia Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzające członkostwo i wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, 10) Kierownik robót oraz kierownik budowy przed rozpoczęciem robót złożą odpowiednio oświadczenie o przyjęciu obowiązków kierownika robót oraz oświadczenie o przyjęciu obowiązków kierownika budowy. Kierownik budowy jest zobowiązany do prowadzenia dziennika budowy i opracowanie planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia. 11) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot umowy na okres minimum 36 miesięcy (słownie: trzydzieści sześć miesięcy), licząc od dnia podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę oraz przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (w przypadku jego ustanowienia) bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót za wyjątkiem gwarancji na urządzenia, na które obowiązują gwarancje fabryczne producentów, które winny wynosić minimum 2 lata. Gwarancje na urządzenia udzielone przez producenta będą liczone od dnia podpisanego przez Zamawiającego, Wykonawcę oraz przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (w przypadku jego ustanowienia) bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót, 12) Wykonawca jest zobowiązany do posiadania przez cały okres umowy ubezpieczenie OC w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 500 000,00 zł. 13) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań "równoważnych" w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych. 14) Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normę w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie, 15) Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w prawie budowlanym, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 215 z późn. zm.) oraz wymogom specyfikacji technicznych wykonania i odbioru, 16) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks Pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 z późn. zm.) w zakresie realizacji zamówienia osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, robotami, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. 17) Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania dla wszystkich użytkowników (art. 29 ust.5 ustawy) Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykonał dokumentacje projektową zgodnie ze standardami i obowiązującymi przepisami prawa w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników a w szczególności z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316211-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach