Przetargi.pl
Modernizacja systemu oświetlenia ulicznego w gminie Busko-Zdrój

Burmistrz Miasta i Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 28-100 Busko-Zdrój, ul. Adama Mickiewicza 10
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 3705200 , fax. 041 3705290
  • Data zamieszczenia: 2014-09-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta i Gminy
    ul. Adama Mickiewicza 10 10
    28-100 Busko-Zdrój, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 3705200, fax. 041 3705290
    REGON: 00052369500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umig.busko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja systemu oświetlenia ulicznego w gminie Busko-Zdrój
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Postanowienia ogólne: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn: *Modernizacja systemu oświetlenia ulicznego w gminie Busko-Zdrój* dofinansowanego w ramach programu priorytetowego System Zielonych Inwestycji - SOWA z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zadanie obejmuje modernizację systemu oświetlenia ulicznego zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną wg Załącznika nr 12 do SIWZ. 1.2. Zakres prac: 1.2.1 Przed rozpoczęciem robót należy: a) sporządzić i przekazać Zamawiającemu w jego siedzibie, szczegółowy harmonogram rzeczowo - finansowy robót, w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Harmonogram powinien przedstawiać czas realizacji poszczególnych zadań w etapach. W harmonogramie należy uwzględnić ewentualne wyłączenia: linii napowietrznej NN, SN - przy skrzyżowaniach z liniami NN, stacji transformatorowych itp. okoliczności niezbędne do prawidłowej realizacji zadania. Harmonogram należy dostarczyć w formie papierowej i elektronicznej w 3 egzemplarzach oraz aktualizować każdorazowo bez wezwania Zamawiającego, w razie zmian terminów wykonania planowanych robót. Harmonogram każdorazowo wymaga akceptacji Zamawiającego. b) wystąpić do zarządcy terenu z wnioskiem o zajęcie terenu/pasa ruchu drogowego wraz z wykonaniem projektu tymczasowej organizacji ruchu (uwzględniającego zabezpieczenie miejsca prac, oznakowanie, organizacja ruchu). Koszty z tym związane ponosi Wykonawca. W przypadku dróg gminnych oraz dróg wewnętrznych zarządzanych przez gminę Busko-Zdrój, Zamawiający uważa roboty objęte niniejszym zamówieniem za *roboty związane z przebudową, utrzymaniem i ochroną dróg* w rozumieniu Ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tj. Dz.U. z 2013r. poz. 260 ze zm.), a w szczególności w rozumieniu art. 40 ust. 1 w/w ustawy. c) uzgodnić z PGE Dystrybucja S.A Rejon Energetyczny Busko harmonogram terminowy prowadzenia prac na sieci, w tym wykonywanych w technologii prac PPN stosując zasadę samodopuszczeń zgodnie z *Zasadami samodopuszczeń zespołów firm zewnętrznych do pracy przy urządzeniach elektroenergetycznych PGE Dystrybucja S.A. Oddział Skarżysko-Kamienna* - (zgodnie z Załącznikiem nr 15 do SIWZ). d) przeszkolić pracowników z zakresu BHP oraz zapoznać z odpowiednimi instrukcjami jak również wyposażyć w odpowiednie ubrania, sprzęt i narzędzia niezbędne do wykonania prac w zakresie modernizacji oświetlenia ulicznego. 1.2.2. Roboty modernizacyjne obejmują: - wymianę linii napowietrznej AL na izolowaną w izolacji niepalnej AsXSn - ok. 126.550,00 m - wymianę i dowieszenie opraw oświetleniowych - ok. 4931 szt. - modernizacje punktów zapalania - ok. 159 szt. a w tym: a) linie napowietrzne: -demontaż opraw (odłączenie przewodów WLZ od oprawy, odkręcenie uchwytów mocujących oprawę); - demontaż WLZ (odłączenie przewodów zerowych i fazowych od sieci wraz z ich wyciągnięciem z wysięgnika i zwinięciem); - demontaż przewodu oświetleniowego Al (demontaż trzonów hakowych z izolatorami oraz przewodu oświetleniowego wraz z jego zwinięciem); - demontaż wysięgników (demontaż konstrukcji lub haków mocujących wysięgnik); - demontaż bezpieczników i zacisków; - montaż haków wieszakowych na istniejących słupach; - montaż uchwytów przelotowych, narożnych i końcowych; - podwieszenie przewodu AsXSn 2x25 mm2 przy pomocy uchwytów; - zainstalowanie bezpieczników izolowanych, zacisków (BZO, SL); - zainstalowanie ograniczników przepięć; - wciąganie w wysięgniki przewodów YKY 3 x 2,5 mm2; - zainstalowanie wysięgników na słupach za pomocą haków ocynkowanych dla żerdzi ŻN, jarzm ocynkowanych dla słupów wirowych zgodnie z przykładami zamieszczonymi w katalogu linii napowietrznych niskiego napięcia z przewodami samonośnymi na żerdziach wirowych i ŻN-LnNi -ENSTO; Wysięgnik należy zamontować nad linią energetyczną wysokość oraz kąt montażu wysięgnika zgodny z dokumentacją techniczną; - zainstalowanie opraw na wysięgnikach (sprawną, sprawdzoną oprawę o odpowiednio dobranej mocy zgodnie z dokumentacją projektową należy zamontować za pomocą wbudowanych uchwytów do wysięgnika); - podłączenie przewodów opraw do przewodów sieciowych; - pomiary i badania linii oświetleniowej; b) linie kablowe: - demontaż opraw (odłączenie przewodów WLZ od oprawy, odkręcenie uchwytów mocujących oprawę; - demontaż WLZ (odłączenie przewodów zerowych i fazowych od sieci wraz z ich wyciągnięciem z wysięgnika i zwinięciem); - demontaż tabliczek słupowych; - montaż IZK; - wciąganie w słupy i wysięgniki przewodów YKY 3 x 2,5 mm2; - zainstalowanie wysięgników na słupach; - zainstalowanie opraw na wysięgnikach; - podłączenie przewodów opraw do IZK; - pomiary i badania linii oświetleniowej; c) szafki pomiarowo - sterownicze: - wyniesienie szafek pomiarowo-sterujących ze stacji trafo (wnętrzowej - przy ścianie stacji); - wyniesienie szafek pomiarowo-sterujących ze stacji trafo (wnętrzowej - na zewnątrz w pasie drogi); - wyniesienie szafek pomiarowo-sterujących ze stacji trafo (napowietrznej - na słup stacji); - wyniesienie szafek pomiarowo-sterujących ze stacji trafo (napowietrznej - na słup oświetleniowy); - wymiana istniejących szafek pomiarowo-sterujących na nowe; - remont istniejących szafek pomiarowo-sterujących; - oprzewodowanie szafek pomiarowo sterujących wraz z montażem ograniczników przepięć i uziemień; - montaż sterowników w szafkach; - oznakowanie szafek; - wykonanie prób użytkowych i odbiorczych; d) wycinka gałęzi drzew, krzaków lub drzew zasłaniających oprawy oświetleniowe wraz z ich utylizacją; e) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej: - wyniesienia szafek pomiarowo-sterujących ze stacji trafo (wnętrzowej - przy ścianie stacji); - wyniesienia szafek pomiarowo-sterujących ze stacji trafo (wnętrzowej - na zewnątrz w pasie drogi); f) zapoznanie się z terenem prowadzonych robót, oraz jeżeli zaistnieje konieczność naniesienie na istniejące schematy skrzyżowań z liniami SN i WN. g) w razie konieczności odnowienie oznakowania słupów i latarni oświetleniowych. h) prostowanie latarni i słupów oświetleniowych, oraz inne niezbędne prace konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lokalizacji wymienianych opraw, w uzasadnionych przypadkach. Prace wykonać zgodnie z załączonym przedmiarem robót znajdującym się w Załączniku nr 11 do SIWZ. 1.3 Uwagi końcowe a) zdemontowany osprzęt linii oświetleniowej będący własnością PGE Dystrybucja Rejon Energetyczny Busko tj: - oprawy oświetleniowe; - przewody WLZ; - wysięgniki; - punkty sterowniczo-pomiarowe wraz z zegarem astronomicznym; - przewody zasilające Al; należy zinwentaryzować i przekazać do magazynu PGE Dystrybucja, sporządzając odpowiednie protokoły przekazania. b) zdemontowany osprzęt linii oświetleniowej będący własnością Gminy Busko-Zdrój tj: - oprawy oświetleniowe; - przewody WLZ; - wysięgniki; - zegary astronomiczne; należy zinwentaryzować i złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego (oddalonym nie więcej niż 10 km od siedziby Zamawiającego); c) należy wykonać ochronę przeciwporażeniową zgodną z układem sieci - wg. wskazań PGE Dystrybucja SA oraz sporządzić i przekazać do dokumentacji odbiorowej protokół z przeglądu - pomiary ciągłości przewodów oraz ochrony przeciwporażeniowej; d) prace na sieci czynnej w miarę możliwości należy wykonywać w technologii PPN zgodnie z zasadami samodopuszczeń; e) po zakończeniu prac należy wykonać i przekazać Zamawiającemu dokumentację powykonawczą, dołączając wyniki pomiarów izolacji i uziemienia (z kserokopią uprawnień osoby, która wykonywała pomiary), wraz ze zgłoszeniem przedmiotu umowy do odbioru częściowego lub końcowego. Dokumentacja powykonawcza powinna być opracowana w sposób czytelny i obejmować swoim zakresem ciągi oświetleniowe od punktu zasilania aż do ostatniej oprawy, bez względu na fakt czy na danym obwodzie wykonywane były działania; f) Zamawiający może zlecić badanie wartości natężenia oświetlenia niezależnej firmie. Jeżeli wyniki badań będą różnić się od wyników przedstawionych przez Wykonawcę - na niekorzyść dla Zamawiającego - wówczas ich koszty ponosi Wykonawca; g) prace podlegają odbiorowi przez komisję odbiorową Zamawiającego, z udziałem Inspektora Nadzoru, Przedstawiciela PGE Dystrybucja Rejon Energetyczny Busko oraz przedstawiciela Wykonawcy po uprzednim zgłoszeniu przedmiotu umowy do odbioru (częściowego lub końcowego); h) zaleca się, aby Wykonawcy dokonali we własnym zakresie szczegółowej wizji lokalnej w terenie celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji niniejszego zamówienia; i) Wykonawca we własnym zakresie uzyska zgody właścicieli gruntów które nie są w zarządzie Zamawiającego (jeśli zaistnieje taka potrzeba); j) w trakcie realizacji zamówienia należy utrzymać ciągłość oświetlenia w porze nocnej (niezwłocznie po przerwaniu ciągłości oświetlenia). k) jeżeli w dokumentacji projektowej, STWiORB, SIWZ lub w jakimkolwiek innym dokumencie została wskazana nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z zapisami Ustawy *Prawo Zamówień Publicznych* dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych o parametrach nie gorszych niż parametry wymienione w dokumentacji , jednakże równoważność zastosowanych materiałów i urządzeń będzie podlegała badaniu i ocenie. 1.4. Wymagania w stosunku do opraw oświetleniowych: 1) oprawa powinna być wyposażona w zasilacz (sterownik) umożliwiający integrację systemu redukcji mocy i indywidualnego zarządzania pracą każdej oprawy oraz zbieraniem informacji. Zamawiający ustalił następujący program redukcji strumienia z zastrzeżeniem wprowadzenia ewentualnych zmian: 100% świecenia w godzinach do 22:00 70% świecenia w godzinach od 22:00 do 24:00 50% świecenia w godzinach od 24:00 do 5:00 70% świecenia w godzinach od 5:00 do 6:00 100% świecenia w godzinach od 6:00 2) oprawa powinna legitymować się stopniem ochrony przed wnikaniem pyłu i wody nie mniejszym niż IP 66, 3) korpus oprawy wykonany z ciśnieniowego odlewu aluminiowego o bardzo wysokiej odporności na uderzenia min. IK 08, 4) klosz oprawy powinien być wykonany z płaskiego, hartowanego szkła (odporności na uderzenia min. IK 08), 5) w przypadku gdy oprawa wyposażona jest w zewnętrzny radiator rozpraszający ciepło emitowane przez diody LED, wymagane jest aby konstrukcja radiatora umożliwiała swobodne odprowadzanie wody i brudu osadzającego się na oprawie, 6) oprawa powinna być wyposażona w system regulujący ciśnienie wewnątrz oprawy, w celu minimalizacji zjawiska kondensacji pary wodnej, 7) trzpień mocujący oprawę powinien umożliwiać regulację nachylenia oprawy: przy montażu bezpośrednio na słupie: 0, +5, +10, przy montażu na wysięgniku: od -10, -5, 0. W sytuacji gdy oprawa nie posiada takiej możliwości wykonawca powinien zastosować inny sposób regulacji umożliwiający ustawienie oprawy pod odpowiednim kątem. 8) elementy mocujące oprawę na słupie/wysięgniku (śruby, podkładki, nakrętki) powinny być wykonane ze stali nierdzewnej i gwarantować stabilny montaż, 9) oprawa powinna być wyposażona w panel LED w diody o emitowanej barwie światła: 3800K - 4500K i o wskaźniku oddawania barw Ra min. 70, 10) panel LED powinien być wyposażony w kostkę przyłączeniową, która w razie awarii powinna umożliwiać jego szybką wymianę. Panel LED powinien stanowić integralną całość i nie być rozczłonkowany na pojedyncze moduły połączone ze sobą połączeniami lutowanym, 11) oprawa musi mieć zaprogramowany fabrycznie tzw. miękki start do 20 sekund od momentu włączenia zasilania do osiągnięcia 100% mocy, 12) oprawa powinna umożliwiać sterowanie sygnałem 1-10V lub DALI, 13) oprawy winny być wykonane w II klasie ochronności, 14) oprawy powinny mieć możliwość wymiany zasilacza bez konieczności zdejmowania oprawy ze słupa, 15) współczynnik mocy cos fi przy mocy nominalnej większej od 0,9, 16) zakres temperatur pracy: -35 0C większa lub równa To mniejsza lub równa 35 0C, 17) zakłócenia sieci elektrycznej THD mniejsze od 20%, 18) oprawa powinna posiadać deklaracje zgodności CE i certyfikat ENEC, 19) Wykonawca udzieli 10 letniej gwarancja na całą oprawę: obudowę, układ zasilający, źródła półprzewodnikowe LED, 20) czas pracy źródeł światła, trwałość średnia min. 80 000 godzin, 21) stały strumień świetlny w czasie eksploatacji min. 80 000 godzin. 1.5. Dla wykazania, że proponowane oprawy spełniają wymagania Zamawiającego, Wykonawca dołączy do oferty: 1) opis proponowanych opraw wg Załącznika nr 8 do SIWZ, wraz z kartą katalogową producenta, lub innymi dokumentami technicznymi producenta, potwierdzające, że oferowane oprawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, a dla opraw równoważnych dodatkowo: 2) wyliczenia parametrów oświetleniowych dla wszystkich obwodów oświetleniowych określonych w projekcie zamawiającego potwierdzających osiągnięcie: - wartości średniej luminancji, wartości średniej natężenia oświetlenia, wartości minimalnej natężenia oświetlenia, równomierności ogólnej i wzdłużnej luminancji - na poziomach nie gorszych niż w dokumentacji technicznej zamawiającego. 3) bazę danych fotometrycznych opraw dla ogólnie dostępnego programu komputerowego do wspomagania obliczeń (na ich podstawie Zamawiający dokona wyliczeń parametrów oświetleniowych w celu porównania). 4) zestawienie projektowanych opraw wraz z zestawieniem montażowym (w rozbiciu na obszar Miasta i Gminy) opracowane wg Załącznika nr 9 do SIWZ. 5) zestawienie mocy oraz zużycia energii oferowanych opraw wraz z przedstawieniem ogólnego bilansu opraw, bilansu mocy i energii oraz uzyskanych oszczędności wg. Bilansu mocy i energii zawartego w projekcie technicznym - Załącznik nr 12 do SIWZ *Część ogólna* pkt. 4.2 i 4.3 strona 17, 18. UWAGA: Obliczenia oraz prezentacja wyników obliczeń musi być w pełni zgodna z przyjętymi w projekcie Zamawiającego parametrami projektu tj. identyczna geometria dróg i usytuowania słupów, rodzaj nawierzchni, położenie obserwatorów itp. Poziom współczynnika - wskaźnika utrzymania - należy dobrać zgodnie z parametrami użytej oprawy oświetleniowej. Wydruki muszą zawierać wszystkie wyliczone parametry dla punktów zgodnie z siatką obliczeniową projektu Zamawiającego. Moc końcowa sumy wszystkich zastosowanych opraw nie może przekroczyć mocy końcowej z projektu Zamawiającego, oraz ilość przedziałów zastosowanych mocy opraw nie może być większa niż użyta w projekcie. Ponadto w przypadku wyboru oferty równoważnej oferent ma obowiązek dostarczyć Zamawiającemu w terminie 21 dni od daty podpisania umowy komplet poprawionej dokumentacji w wersji papierowej uwzględniającej między innymi: - zestawienia tabelaryczne dla poszczególnych stacji oraz punktów zapalania na terenie miasta i gminy (z naniesionymi danymi równoważnych opraw) - zaktualizowane schematy kreskowe dla poszczególnych obwodów oświetleniowych - wyliczenia zabezpieczeń obwodowych dla skrzynek sterowniczo-pomiarowych wraz z oznaczonymi obwodami na schematach projektowanych skrzynek. 1.6 Wymagania dotyczące zegarów sterujących. a) automatyczna aktualizacja czasu oraz daty przez zewnętrzny modem GPS; b) automatyczna zmiana czasu letni/zimowy; c) możliwość ręcznego/zdalnego sprawdzenia czasu załączania i wyłączania wyjść sterujących(automatyczna definicja poprawek na załączenie i wyłączenie oświetlenia) d) poprawki na załączanie i wyłączanie +60/-60 min; e) trzy niezależnie programowane wyjścia; f) możliwość programowania z klawiatury i przy użyciu pilota; g) komunikacja z pilotem drogą radiową; h) programowalne wyjście niskiej taryfy; i) programowana przerwa nocna; j) rejestracja zdarzeń - możliwość zapisania min. 300 rekordów (typu: otwarcie drzwi, zadziałanie zabezpieczeń, styczników, zanik i powrót zasilania itp.); k) możliwość dowolnego załączania i wyłączania bez trybu astronomicznego (min. 1 wyjście); l) zdalna blokada programowania (przegląd ustawień z klawiatury); m) 6 zapisanych tabel astronomicznych (kompatybilnych czasem załączenia i wyłączenia w odniesieniu do istniejących zegarów); n) sterowanie kompatybilne z posiadanymi pilotami; o) antena GPS wew/zew IP-67 Wymagania dotyczące warunków pracy sterownika astronomicznego: a) zasilanie 230V +10/-20%, 50Hz; b) obciążalność prądowa wyjść 8A 230V; c) stopień ochrony IP-20; d) temperatura otoczenia -30/50 oC; e) gwarancja 5 lat; f) wskaźnik LED na panelu czołowym podający informacje: stan (wejścia, wyjścia); g) certyfikat CE; h) montaż na szynie DIN; 2. Szczegółowy zakres robót określają: a) projekt umowy - Załącznik nr 14 do SIWZ; b) przedmiar robót - Załącznik nr 11 do SIWZ; c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - Załącznik nr 13 do SIWZ; d) projekt budowlano-wykonawczy - Załącznik nr 12 do SIWZ; Na dzień odbioru końcowego robót Wykonawca dostarczy inwentaryzację geodezyjną powykonawczą wyniesienia szafek pomiarowo-sterujących ze stacji trafo wnętrzowych w 2 egz. (oraz 1 egzemplarz na płycie CD w formacie .dxf AutoCad), złożoną do zasobów geodezyjnych Starostwa Powiatowego lub kopię dokumentów przekazanych do w/w organu wraz z potwierdzeniem daty złożenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452314009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 200 000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.umig.busko.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach