Przetargi.pl
Modernizacja portu rybackiego w Mrzeżynie

Zarząd Portu Morskiego Mrzeżyno ogłasza przetarg

  • Adres: 72-330 Mrzeżyno, ul. Portowa 6
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 602797297
  • Data zamieszczenia: 2011-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Portu Morskiego Mrzeżyno
    ul. Portowa 6 6
    72-330 Mrzeżyno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 602797297
    REGON: 32038027100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.port.mrzezyno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja portu rybackiego w Mrzeżynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie ciągłej nieprzerwanej zabudowy terenów portowych wraz z infrastrukturą, objętych zakresem opracowania począwszy od ulicy Marynarskiej po stronie wschodniej w kierunku południowym do mostu drogowego na rzece Redze i po stronie zachodniej od mostu drogowego na rzece Redze do północnej linii zakresu opracowania etapu II b uwzględniając wszystkie elementy infrastruktury znajdujących się w zakresie opracowania. 2. Etapy opisano w Programie Funkcjonalno Użytkowym [dalej: PFU] projektu modernizacji i rozbudowy portu rybackiego w Mrzeżynie opracowanym przez METROPOLIS, Biuro Architektoniczne (wersja zaktualizowana po podpisaniu umowy o dofinansowanie z ARiMR NR 00012-61722-OR1600007/10 NR 00022-61722-OR1600026/10/11) stanowiącego Załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ i Projekcie Budowlanym nr 233/2/08 wraz z przedmiarami robót wykonanych przez autorską pracownię projektową mgr inż. arch Anna Borkowska - Koniewicz stanowiącego załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ opisanego w etapie 7 w/w PFU. Przewiduje się finansowanie wykonania zamówienia ze środków Programu Operacyjnego (PO) Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 oraz finansowanie ze środków własnych lub zewnętrznych. Sposoby finansowania zakresów robót dla poszczególnych etapów opisano w PFU. 3. Zakres prac projektowych niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie projektu budowlanego i projektu wykonawczego dla wszystkich niezbędnych branż, z kosztorysem inwestorskim i przedmiarem robót oraz szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. 4. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wykonania i zamontowania trzech tablic informacyjnych spełniających wymagania zapisane w dokumencie pt. Księga wizualizacji znaku Program Operacyjny Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 - 2013 - załącznik nr 11, do SIWZ i do oferty, 2) dwóch tablic o wymiarach 90cm x 70 cm informujących o utrudnieniach w porcie z powodu prowadzonych prac budowlanych oraz tablice informujące o wyłączeniu obiektów hydrotechnicznych z eksploatacji wymaganych przepisami obowiązującymi na terenie portu. Treść i wizualizacja tablic informujących o utrudnieniach w porcie, będzie uzgodniona z Zamawiającym na etapie projektowym, 3) zakupu i montażu kamery we wskazanym miejscu przez Zamawiającego, podłączenia jej do strony internetowej ZPM Mrzeżyno, celem możliwości przekazania obrazu cyfrowego. Po zakończeniu inwestycji kamera zostanie przekazana Zamawiającemu. 5. Wykonawca jest zobowiązany do: 1) uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i decyzji administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę i pozwolenia na użytkowanie. Oznacza to, że po stronie Wykonawcy leży również wykonanie wszystkich związanych z tym opracowań i czynności warunkujących uzyskanie pozytywnych protokołów odbioru, niezbędnych do wystąpienia o pozwolenie na użytkowanie poszczególnych obiektów, 2) uzyskania decyzji Ministra, odpowiedzialnego za gospodarkę morską, o pozwoleniu na wzniesienie i wykorzystywanie konstrukcji i urządzeń na obszarach morskich (art. 23 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej - tekst jednolity w Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1502; z późniejszymi zmianami), 3) wykonania badań geologiczno - inżynierskich w zakresie niezbędnym dla ustalenia warunków posadowienia projektowanych obiektów; zakres badań należy ustalić z Zamawiającym. 6. Całość dokumentacji projektowej będzie podlegała odbiorowi przez Zamawiającego wg zasad określonych w Warunkach szczególnych kontraktu. 7. Zamawiający będzie wymagał: 1) ustalenia Koordynatora Projektu ze strony Wykonawcy, 2) odbywania okresowych (co najmniej raz na dwa tygodnie) narad technicznych w siedzibie Zamawiającego. - Koordynator projektu jako przedstawiciel Wykonawcy będzie odpowiedzialny za wykonanie prac projektowych zgodnie z postanowieniami zawartymi w Warunkach szczególnych kontraktu. 8. Wyłoniony Wykonawca w przedmiotowym przetargu będzie zobowiązany do sprawowania nadzoru autorskiego bez dodatkowego wynagrodzenia w toku realizacji inwestycji, realizowanej na podstawie dokumentacji będącej przedmiotem tego zamówienia publicznego. 9. Szczegółowe określenie zakresu prac projektowych (wymagane jest wykonanie następujących opracowań i czynności): 1) Operat wodnoprawny opracowany zgodnie z wymogami zawartymi w art. 132 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jednolity w Dz. U. z 2005r. Nr 239, poz. 2019; z późniejszymi zmianami) wraz z pozwoleniem wodnoprawnym - 5 egz. 2) Dokumentacja geologiczno - inżynierska w zakresie niezbędnym do wykonania projektu wykonawczego. 3) Uzyskanie decyzji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej o pozwoleniu na wzniesienie i wykorzystywanie konstrukcji i urządzeń na morzu terytorialnym (art. 23 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej - tekst jednolity w Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1502; z późniejszymi zmianami) 4) Projekt budowlany, z wszelkimi uzgodnieniami branżowymi i innymi, koniecznymi dla kompletności dokumentacji projektowej - 5 egz. 5) Projekty wykonawcze - obejmujące wszystkie wymagane branże i inne konieczne dla kompletności dokumentacji - 5 egz. 6) Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego Dz. U. Nr 202 poz. 2072; późniejszymi zmianami), które winny określać wymagania jakościowe wykonania i odbioru robót objętych inwestycją, sposób ich wykonania (rozszerzony zakres prac ujętych w poszczególnych pozycjach przedmiaru) oraz wykaz użytych w tych robotach materiałów budowlanych. Specyfikacje techniczne powinny stanowić wydzieloną część dokumentacji projektowej -5 egz. 7) Przedmiar robót, zawierający zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonywania wraz z ich szczegółowym opisem oraz wskazaniem właściwych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. Nr 202 poz. 2072) wraz z późniejszymi zmianami -5 egz. 8) Kosztorys inwestorski opracowany dla polskich warunków kontraktu i cenach jednostkowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. nr 130, poz. 1389) -5 egz. 9) Informacja dot. bezpieczeństwa i ochrony zdrowia -5 egz. 10) Harmonogram rzeczowo - finansowy dla całej inwestycji - 5 egz. 11) Inne niezbędne opracowania w celu zapewnienia kompletności dokumentacji projektowej - nie wykraczające poza zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia. Uwaga: Niezależnie od podanej wyżej ilości egzemplarzy wymagana jest wersja elektroniczna dla wymienionych opracowań. Format wersji elektronicznej (wektor i raster) oraz zakres zabezpieczeń przed modyfikacją powinien być uzgodniony z Zamawiającym, na etapie podpisywania umowy. 12) Uzyskanie pozwolenia na budowę. 10. Na terenie objętym opracowaniem przewiduje się, rozbiórki, przebudowy i budowę: 1) Etap 2A Obszar nabrzeża pasażerskiego (finansowany ze środków Programu Operacyjnego (PO) Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w ramach umowy o dofinansowanie z ARiMR NR 00012-61722-OR1600007/10) - szczegółowo opisany w PFU oraz ze środków własnych Inwestora oraz Gminy Trzebiatów lub innych; 2) Etap 2B Basen remontowy z nabrzeżem zachodnim (finansowany ze środków Programu Operacyjnego (PO) Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w ramach umowy o dofinansowanie z ARiMR NR 00012-61722-OR1600007/10) - szczegółowo opisany w PFU oraz ze środków własnych Inwestora oraz Gminy Trzebiatów lub innych; 3) Etap 3A Rejon portu między ulicami Portową i Rybacką (finansowany ze środków Programu Operacyjnego (PO) Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w ramach umowy o dofinansowanie z ARiMR NR 00012-61722-OR1600007/10) - szczegółowo opisany w PFU oraz ze środków własnych Inwestora oraz Gminy Trzebiatów lub innych; 4) Etap 3B Obszar nabrzeża przeładunkowego (finansowany ze środków Programu Operacyjnego (PO) Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w ramach umowy o dofinansowanie z ARiMR NR 00012-61722-OR1600007/10) - szczegółowo opisany w PFU oraz ze środków własnych Inwestora oraz Gminy Trzebiatów lub innych; 5) Etap 3C Ulica Rybacka - poza granicami Portu Morskiego w Mrzeżynie, (finansowane ze środków własnych Inwestora) - szczegółowo opisany w PFU; 6) Etap 4 Od nabrzeża bunkrowego I i II, nabrzeże wschodnie, nabrzeże południowe (finansowany ze środków Programu Operacyjnego (PO) Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w ramach umowy o dofinansowanie z ARiMR NR 00012-61722-OR1600007/10) - szczegółowo opisany w PFU oraz ze środków własnych Inwestora oraz Gminy Trzebiatów lub innych; 7) Etap 5a nabrzeże zabezpieczenie przyczółka mostu (finansowane ze środków własnych Inwestora) - szczegółowo opisany w PFU; 8) Etap 5b modernizacja pirsu (finansowane ze środków własnych Inwestora) - szczegółowo opisany w PFU; 9) Etap 6 budynek nr 2 wraz z zagospodarowaniem terenu (finansowane ze środków własnych Inwestora) - szczegółowo opisany w PFU; 10) Etap 7 Zabudowa zaplecza portu rybackiego i zagospodarowanie terenu wg załączonego projektu nr 233/2/08 (finansowany ze środków Programu Operacyjnego (PO) Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w ramach umowy o dofinansowanie z ARiMR NR 00022-61722-OR1600026/10/11) - szczegółowo opisany w PFU; 11. Wszystkie prace projektowe będą wymagały uzyskania pozytywnej opinii Urzędu Morskiego w Szczecinie. Dodatkowo prace projektowe z etapu II a, z uwagi na trwającą inwestycję realizowaną przez UM Szczecin, dotyczącą przebudowy wejścia portu Mrzeżyno oraz przebudowy nabrzeża odpraw granicznych, koniecznym jest uzgodnienie przedmiotowego projektu przez UM Szczecin w zakresie m.in. linii przebiegu nabrzeża, dopuszczalnych obciążeń nabrzeża, rozwiązań konstrukcyjnych na styku obu inwestycji, jak również terminu prowadzenia robót budowlanych. 12. Wszystkie prace powinny odbywać się taką technologią, aby nie doprowadziły do uszkodzeń istniejących sąsiadujących obiektów. Preferowana technologia palowania to technologia pali wierconych. Za powstałe szkody w obiektach sąsiadujących w wyniku prowadzenia prac budowlanych przy przedmiotowym projekcie, konsekwencję ponosić będzie Wykonawca. Projektant winien uwzględnić konieczność zabezpieczenia istniejących obiektów przed oddziaływaniem i następstw pochodzącym od prowadzonych prac. 13. Zamawiający wymaga, aby w okresie prac budowlanych była zapewniona możliwość korzystania z portu, w tym korzystania z miejsc postojowych i wyładunkowych dla jednostek stacjonujących w porcie. Oznacza to, że Zamawiający nie przewiduje możliwości wyłączenia z eksploatacji równocześnie wszystkich nabrzeży po stronie wschodniej portu. 14. Zamawiający nie dysponuje miejscem do składowania materiałów, jak również nie posiada terenu, na którym można zorganizować zaplecze budowy - posadowienie kontenerów biurowych. 15. Wszelkie uszkodzenia, zniszczenia dokonane na infrastrukturze w wyniku prowadzonych robót budowlanych, Wykonawca będzie zobowiązany do przywrócenia ich stanu pierwotnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 1 700 000,00 PLN (słownie: jeden milion siedemset tysięcy 00/100 PLN) w terminie do dnia 31.08.2011 r. do godziny 9,002. Wadium może być wnoszone:1) w pieniądzu,2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego:Bałtycki Bank Spółdzielczy w Darłowie o/Trzebiatównr. rachunku: 40 8566 1026 0305 3256 2002 0102W tytule wpłaty należy podać:Wadium - Roboty. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem - przez osoby odpowiednio upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.4. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy dołączyć w oryginale do oferty.5. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.6. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna w szczególności zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (instytucji udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,3) kwotę gwarancji,4) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 12 bez potwierdzania tych okoliczności,5) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą,6) miejsce i termin zwrotu gwarancji.7. Postanowienia pkt 6 stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych w pkt 2 ppkt 2).8. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym.9. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania Ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania Ofert.10. W wymienionym przypadku dołączenie do Oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.11. Osobą upoważnioną do udzielania informacji o potwierdzonych przez Bank transakcjach na wymienionym rachunku Zamawiającego jest Pani Teresa Sanderska.12. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium (okres ważności wadium musi obejmować okres związania ofertą) zostanie przez zamawiającego wykluczony a jego oferta odrzucona.13. Zamawiający zatrzymuje wadium w sytuacji, gdy:1) wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,c) spowodował, że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie,2) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w Rozdziale VII pkt 11 niniejszej SIWZ, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw. Zamawiający zwróci wadium jeśli wykonawca udowodni, że nastąpiło to z przyczyn nieleżących po jego stronie.14. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 12 ppkt 2).15. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.16. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.17. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 13, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.18. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.19. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.20. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.port.mrzezyno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach