Przetargi.pl
Modernizacja Oczyszczalni Ścieków w m. Pomarzany Fabryczne oraz Stacji Uzdatniania Wody w Kłodawie

GMINA KŁODAWA ogłasza przetarg

  • Adres: 62-650 Kłodawa, DĄBSKA 17
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 632730622 , fax. 632730688
  • Data zamieszczenia: 2024-07-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA KŁODAWA
    DĄBSKA 17
    62-650 Kłodawa, woj. wielkopolskie
    tel. 632730622, fax. 632730688
    REGON: 311019214
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.klodawa.wlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja Oczyszczalni Ścieków w m. Pomarzany Fabryczne oraz Stacji Uzdatniania Wody w Kłodawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z pracami budowlanymi dla Oczyszczalni Ścieków w miejscowości Pomarzany Fabryczne oraz Stacji Uzdatniania Wody w Kłodawie w ramach zadania pn. „Modernizacja Oczyszczalni Ścieków w m. Pomarzany Fabryczne oraz Stacji Uzdatniania Wody w Kłodawie”.2. Inwestycja realizowana będzie w formule „Zaprojektuj i wybuduj”.3. Zakres świadczenia wykonawcy obejmuje:1) opracowanie dokumentacji projektowej zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym – dalej PFU (Załącznik Nr 7 do SWZ) zawierającej projekt budowlany opracowany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1679 ze zm.) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2021 r. poz. 2454) - w formie papierowej (4 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze) oraz na nośniku pendrive (2 egzemplarze);2) uzyskanie wszelkich wymaganych prawem decyzji, opinii, uzgodnień i sprawdzeń dokumentacji projektowej, w zakresie wynikającym z przepisów ustaw, m.in. z dnia: 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1478 ze zm.), 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.), Prawo budowlane, wraz z aktami wykonawczymi oraz wszystkich innych niewymienionych, a koniecznych i niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia dla planowanego przedsięwzięcia;3) uzyskanie pozwolenia na budowę lub dokonanie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych (zgodnie z przesłankami wynikającymi z Prawa budowlanego);4) wykonanie prac budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej zgodnie z PFU;5) wykonanie obsługi geodezyjnej;6) uzyskanie w imieniu zamawiającego pozwolenia na użytkowanie zrealizowanej inwestycji, wszystkich innych decyzji, uzgodnień i zgłoszeń niezbędnych dla pracy i eksploatacji obiektów, urządzeń i instalacji;7) przeprowadzenie rozruchu technologicznego SUW wraz z uzyskaniem pozytywnych analiz fizyko-chemicznych i bakteriologicznych wody uzdatnionej;8) przeszkolenie obsługi SUW.4. Elementy technologiczne wchodzące w zakres prac zostały opisane w PFU.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest obowiązany wnieść na rzecz zamawiającego wadium w wysokości: 100.000,00 zł.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 419).4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego prowadzony w Banku Spółdzielczym w Kłodawie nr 70 8545 0008 0000 0286 0014 9093, z adnotacją – „Wadium – Modernizacja Oczyszczalni Ścieków w m. Pomarzany Fabryczne oraz Stacji Uzdatniania Wody w Kłodawie”.5. Wadium wniesione w pieniądzu musi wpłynąć na wskazane konto zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, co do dnia i godziny. Termin ten upływa dnia 23 lipca 2024 r. o godz. 9:00.6. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, tj. gwarancji lub poręczenia, oryginał tego dokumentu należy złożyć wraz z ofertą w postaci elektronicznej.7. Wadium w ww. formie musi obejmować cały okres związania ofertą, a beneficjentem takich dokumentów musi być zamawiający – Gmina Kłodawa, ul. Dąbska 17, 62-650 Kłodawa. Z treści gwarancji/poręczenia musi wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłaty zamawiającemu, na jego pierwsze żądanie pełnej kwoty wadium we wszystkich okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.8. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z zapisami art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie budowy lub przebudowy lub rozbudowy lub modernizacji oczyszczalni ścieków i co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie budowy lub przebudowy lub rozbudowy lub modernizacji stacji uzdatniania wody o wartości robót budowlanych minimum 5.000.000,00 zł brutto;b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli dysponuje osobami, które skieruje do realizacji zamówienia, tj. minimum:- jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w charakterze kierownika budowy branży konstrukcyjno - budowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych oraz posiadającą doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy/robót na min. dwóch inwestycjach związanych z budową/ przebudową/ rozbudową/ modernizacją oczyszczalni ścieków i stacji uzdatniania wody;- jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w charakterze kierownika robót branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych oraz posiadającą doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy/robót na min. dwóch inwestycjach związanych z budową/ przebudową/ rozbudową/ modernizacją oczyszczalni ścieków i stacji uzdatniania wody;- jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w charakterze kierownika robót branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych;- jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w charakterze projektanta branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objętym przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżej wskazanych oraz posiadającą doświadczenie zawodowe, jako projektant branży sanitarnej na min. dwóch inwestycjach projektowych związanych z budową/ przebudową/ rozbudową/ modernizacją oczyszczalni ścieków i stacji uzdatniania wody;- jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w charakterze projektanta branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objętym przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżej wskazanych;- jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w charakterze projektanta branży konstrukcyjno – budowlanej, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objętym przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżej wskazanych.Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831). Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu. W przypadku obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, w szczególności w przepisach ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-23

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach