Przetargi.pl
Modernizacja nawierzchni dróg kategorii gminnej w Gminie Lubomino w miejscowościach: Wójtowo - Biała Wola – Świękity

Gmina Lubomino ogłasza przetarg

  • Adres: 11-135 Lubomino, Kopernika 7
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 895324450 , fax. 895324451
  • Data zamieszczenia: 2022-09-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubomino
    Kopernika 7
    11-135 Lubomino, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 895324450, fax. 895324451
    REGON: 000540920
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubomino.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja nawierzchni dróg kategorii gminnej w Gminie Lubomino w miejscowościach: Wójtowo - Biała Wola – Świękity
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem przedsięwzięcia jest zaprojektowanie i wykonanie modernizacji nawierzchni dróg kategorii gminnej w Gminie Lubomino w miejscowościach: Wójtowo, Biała Wola i Świękity. Modernizacja infrastruktury drogowej w Gminie Lubomino ma na celu: poprawę bezpieczeństwa transportu publicznego, poprawę dostępności mieszkańców do ośrodków życia społecznego, wpływa na podniesienie bezpieczeństwa dowozu uczniów do placówek oświatowych. Realizacja inwestycji wpływa na zwiększenie aktywizacji społecznej i zawodowej mieszkańców, zwiększa szanse na podjęcie zatrudnienia oraz przeciwdziała wykluczeniu komunikacyjnemu. Zakres prac obejmuje m.in. przebudowę nawierzchni drogowych celem przywrócenia równości profilu poprzecznego i podłużnego oraz wzmocnienie nośności, konserwację/modernizację rowów przydrożnych, konserwację/modernizację istniejących przepustów, wykonanie zjazdów na posesje przyległe do drogi, wykonanie oznakowania. 2) Inwestycja polega na zmianie nawierzchni smołowej, betonowej i gruntowej nieulepszonej na bitumiczną lub gruntowej ulepszonej, wykonaniu obustronnych poboczy oraz przebudowie zjazdów na posesje i pola. Zadanie polega na zaprojektowaniu i modernizacji odcinka drogi w istniejącym pasie drogowym. Przed przystąpieniem do projektowania, jeśli to konieczne, należy przeprowadzić badania geotechniczne w celu ustalenia warunków gruntowych i wodnych na danym terenie. Uzyskanie niezbędnych ostatecznych decyzji lub zezwoleń należy do Wykonawcy.3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres prac oraz wymagania dotyczące wykonania i odbioru przedmiotu zamówienia określa dokumentacja, w skład której wchodzą niżej wymienione dokumenty:a) Program funkcjonalno-użytkowy wraz z koncepcjami dla przedsięwzięcia pn.: „Modernizacja nawierzchni dróg kategorii gminnej w Gminie Lubomino w miejscowościach: Wójtowo – Biała Wola - Świękity” stanowiący załącznik nr 13;b) Przedmiar robót stanowiący załącznik nr 14 do SWZ;c) Wzór umowy - stanowiący załącznik nr 5 do SWZ.4) Na realizację przedmiotowego zamówienia Zamawiający otrzymał Dofinansowanie Inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.5) Przewidywany zakres robót:a) opracowanie dokumentacji technicznej na modernizację nawierzchni, b) wykonanie niezbędnych robót rozbiórkowych istniejącej konstrukcji jezdni i zjazdów na posesje,c) wycinka drzew kolidujących z inwestycją,d) zabezpieczenie kabli telefonicznych i energetycznych rurami osłonowymi, e) wymiana przepustów pod zjazdami, f) remont lub przebudowa istniejących przepustów pod koroną drogi, g) wykonanie konstrukcji jezdni, h) wykonanie jezdni o nawierzchni bitumicznej,i) wykonanie jezdni o nawierzchni z mieszanki kruszyw 0-31,5 mm,j) wykonanie zjazdów o nawierzchni bitumicznej, k) wykonanie zjazdów o nawierzchni z mieszanki kruszyw 0-31,5 mm,l) wykonanie poboczy z mieszanki kruszyw 0-31,5 mm,m) wyprofilowanie terenu przyległego, na który odbywać się będzie powierzchniowe odprowadzenie wód z drogi, w granicy pasa drogowego,n) regulacja wysokościowa nowych oraz istniejących urządzeń – studni, zasuw wodociągowych itp.,o) sporządzenie tymczasowej organizacji ruchu,p) sporządzenie stałej organizacji ruchu,q) oznakowanie drogi zgodnie z projektem stałej organizacji,r) sporządzenie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej.6) Dokumentacja, którą należy przewidzieć do wykonania, to: a) mapa do celów projektowych, b) badania geologiczne podłoża pod drogą (jeśli wymagane), c) operat wodnoprawny na wszystkie projektowane urządzenia wodne – przepusty, rowy itp. (jeśli wymagany), d) projekt zagospodarowania terenu z zaznaczeniem istniejących i projektowanych obiektów, e) projekt techniczny na modernizację nawierzchni drogi, poszerzony o wszystkie elementy niezbędne do wykonania zadania – z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych przebudów infrastruktury technicznej, f) projekt stałej organizacji ruchu, g) szczegółowe specyfikacje wykonania i odbioru na cały zakres robót przewidziany w projekcie – na wszystkie branże, h) przedmiar robót i kosztorys – z uwzględnieniem podziału na branże, i) projekt organizacji ruchu na czas budowy. 7) Projekty, specyfikacje techniczne i roboty budowlane wykonać zgodnie z rekomendowanymi przez Ministra Infrastruktury Wytycznymi Technicznymi WT 1, WT 2, WT 3, WT 4 i WT 5 oraz innymi aktualnymi w dacie obowiązywania Umowy przepisami i normami. 8) Do obowiązków Wykonawcy będzie należało uzyskanie wszelkich uzgodnień, opinii i zatwierdzeń w/w dokumentacji wymaganych obowiązującymi przepisami branżowymi.9) Wszelkie prace projektowe Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić w porozumieniu z Inwestorem i na bieżąco uwzględniać przejęte wspólnie rozwiązania. Ostateczną dokumentację zawierającą wszystkie wymagane przepisami uzgodnienia oraz decyzje administracyjne, należy przekazać zamawiającemu w następujących ilościach: a) projekt zagospodarowania terenu z zaznaczeniem istniejących i projektowanych obiektów, w skali 1:1000 – 4 egz.,b) projekt – 4 egz. c) szczegółowe specyfikacje techniczne – 2 egz., d) kosztorys – 2 egz., e) projekt docelowej organizacji ruchu – 4 egz., f) dokumentacja w wersji elektronicznej na płycie cd – 1 egz., zawierająca: - dokumenty w formacie edytowalnym oraz pdf - rysunki w formacie edytowalnym dwg lub dxf oraz pdf
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 50.00,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a. pieniądzu;b. gwarancjach bankowych;c. gwarancjach ubezpieczeniowych;d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Warmińskim Banku Spółdzielczym w Jonkowie Oddział Lubomino nr rachunku 57 8857 1054 3001 0007 0292 0005 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania RGKiT.271.12.2022”UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:a. musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności;b. z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;c. powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;d. termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);e. w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;f. beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Lubomino;g. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);h. musi zostać złożone w oryginale w postaci elektronicznej.6. W przypadku wniesienia wadium w formie:a. pieniężnej – zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;b. poręczeń lub gwarancji – wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda, by wykonawca wykazał, iż: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 4.000.000,00 zł.Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego w ofercie oświadczenia, o którym mowa w rozdziale IX część 2 ust. 2 pkt 1 SWZ (wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ), które stanowi wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, a następnie, na podstawie dokumentu, o którym mowa w rozdziale IX część 3 ust. 1 pkt 3 SWZ, złożonego na wezwanie Zamawiającego, przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej ocenionazdolności technicznej lub zawodowej, tj.:Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zdolności technicznej i zawodowej zamawiający żąda, by wykonawca wykazał: nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał: co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie, przebudowie lub budowie drogi (placów, parkingów, ścieżek rowerowych, lotnisk) wraz z wykonaniem nawierzchni z masy mineralno-asfaltowej o powierzchni co najmniej 10.000 m2 z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania; dysponuje przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, przynależącą do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającą minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami stanowiącymi przedmiot zamówienia.Uwaga: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w Rozdziale IX część 3 ust 1 pkt 4 SWZ, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.3. Zamawiający informuje, iż Wykonawcy występujący wspólnie, w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp, ww. warunki udziału w postępowaniu mogą spełniać wspólnie / łącznie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-12

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach