Przetargi.pl
Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Łomiankach- JRP/ZWIK/ZP/PN-B/11/01/01/2014

Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Łomiankach sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 05-092 Łomianki, ul. Rolnicza 244
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 7513504 , fax. 22 7517035
  • Data zamieszczenia: 2014-01-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Łomiankach sp. z o.o.
    ul. Rolnicza 244 244
    05-092 Łomianki, woj. mazowieckie
    tel. 22 7513504, fax. 22 7517035
    REGON: 14011174500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Łomiankach- JRP/ZWIK/ZP/PN-B/11/01/01/2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie modernizacji i rozbudowy Oczyszczalni Ścieków w Łomiankach.Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie projektu budowlanego, uzyskanie pozwolenia na budowę oraz innych niezbędnych a wymaganych prawem decyzji pozwoleń, zezwoleń, uzgodnień i opinii, sporządzenie projektów wykonawczych, wykonanie robót łącznie z przeprowadzeniem rozruchu wszystkich bloków technologicznych w oparciu o ww projekty i dokumenty stanowiące Kontrakt oraz dokumentację powykonawczą wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Wielkość i ukształtowanie nowoprojektowanych obiektów powinna zapewnić spełnienie wszystkich wymagań technologicznych i użytkowych, uwarunkowań konserwatorskich oraz uzyskanie optymalnej lokalizacji wraz z innymi koniecznymi obiektami towarzyszącymi na terenie przewidzianym pod zabudowę dla tego zadania. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych prac, także tych szczegółowo nie wymienionych w PFU, a wymaganych dla potrzeb prawidłowej realizacji niniejszej inwestycji i osiągnięcia zakładanych w PFU efektów, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami oraz sztuka budowlaną. Projekt powinien obejmować rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków dla docelowo ok. 35 330 Równoważnej Liczby Mieszkańców (RLM) i wydajności zgodnie z PFU, tj. ok. Qdśr = 4100 m sześciennych na dobę w roku 2036. Oczyszczalnia ścieków powinna również mieć możliwość oczyścić ścieki w ilości 3700m sześciennych na dobę¸ które są prognozowane na czas jej ukończenia (rok 2015). Suszarnia osadów ściekowych powinna zagospodarować 2000 Mg osadów ściekowych na rok i być zgodna z wymaganiami podanymi w PFU. Wymagany stopień wysuszenia osadu powinien być zgodny z wymaganiami podanymi w PFU. Zaleca się, aby przed wykonaniem Projektu budowlanego zbadać jakość ścieków surowych. Badania powinny być przeprowadzone na próbach dobowych średnioważonych, pobieranych przez okres co najmniej 15 dni, co pozwoliłoby na bardziej dokładną ocenę stopnia infiltracji jak również współzależności pomiędzy stężeniem zanieczyszczeń wyrażonych różnymi wskaźnikami. Jest także niezbędne przeprowadzenie pomiarów natężenia przepływu w czasie pogody opadowej w kolektorach doprowadzających ścieki do oczyszczalni - w chwili obecnej w czasie intensywnych opadów deszczu dopływ na oczyszczalnię przekracza 6500 m sześciennych na dobę. 42.2.Kierunek rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków wraz z jej obiektami: Na podstawie dotychczasowych doświadczeń eksploatacyjnych oraz obecnego poziomu wiedzy w zakresie technologii oczyszczalni ścieków i wymagań dla ścieków oczyszczonych zakłada się następujący główny kierunek rozbudowy i modernizacji Oczyszczalni oraz jej poszczególnych obiektów:42.2.1.dostosowanie podstawowego procesu technologicznego w zakresie biologicznego oczyszczania ścieków do parametrów umożliwiających oczyszczanie docelowych ładunków zanieczyszczeń w wymaganym stopniu np. poprzez zwiększenie stężenia osadu czynnego w istniejącym reaktorze biologicznym typu Carrousel (zastosowanie technologii podciśnieniowego odgazowania osadu czynnego lub innej równoważnej technologii );42.2.2.modernizację istniejącego osadnika Imhoffa (pełniącego funkcję zbiornika uśredniającego i zagęszczacza osadu) na zbiornik wielofunkcyjny o następujących funkcjach: 42.2.2.1.zbiornika nadmiernego osadu czynnego z funkcją jego dodatkowej stabilizacji;42.2.2.2.zbiornika uśredniającego ścieków dowożonych taborem asenizacyjnym; 42.2.2.3.rezerwowego ciągu oczyszczania ścieków w sytuacjach awaryjnych. 42.2.3.dostosowanie ciągu osadowego O.Ś. do nowych parametrów procesu; 42.2.4.budowę słonecznych suszarni osadu; 42.2.5.budowę zadaszenia tymczasowego placu składu osadu;42.2.6.przebudowę i modernizację instalacji elektrycznych oraz AKPiA.Wykonawca, projektując i realizując rozbudowę i modernizację oczyszczalni, powinien uwzględnić maksymalne wykorzystanie w proponowanej technologii: kubatury istniejących obiektów technologicznych (aktualnie wykorzystywanych lub nie) z zachowaniem wymaganej jakości ścieków oczyszczanych, mając równocześnie na uwadze fakt, że w czasie prowadzenia robót budowlanych - modernizacyjnych istniejąca oczyszczalnia będzie eksploatowana.42.3.Zakres merytoryczny projektu:Projekt swoim zakresem merytorycznym powinien obejmować:42.3.1.wymianę kraty schodkowej w punkcie zlewnym ścieków dowożonych oraz instalację kraty ręcznej (awaryjnej) na dopływie ścieków do reaktora biologicznego;42.3.2. instalację automatycznej stacji poboru próbek na odpływie z oczyszczalni;42.3.3.instalację biofiltrów przy kracie mechanicznej, punkcie zlewnym oraz zgodnie z wymaganiami decyzji administracyjnych; 42.3.4.implementację technologii biologicznego oczyszczania ścieków - zgodnie z wymaganiami zawartymi w PFU,42.3.5. budowę nowego piaskownika i osadnika wtórnego, w ramach dostosowania technologii oczyszczania do podciśnieniowego odgazowania osadu czynnego;42.3.6.modernizację zgarniaczy istniejących osadników wtórnych;42.3.7.budowę słonecznej suszarni osadów wraz z przygotowaniem terenu pod ich budowę (rozbiórka istn. budynków, wycinka zieleni, niwelacja terenu); 42.3.8.wymianę instalacji do odwadniania osadu nadmiernego;42.3.9.wymianę instalacji wody technologicznej;42.3.10.przebudowę istniejącego osadnika Imhoffa na zbiornik wielofunkcyjny, w tym:42.3.10.1.dobudowanie zbiornika osadu czynnego, 42.3.10.2.wyposażenie zbiorników w system napowietrzania i mieszania, 42.3.10.3.budowę stacji dmuchaw;42.3.10.4.budowę pompowni na potrzeby ciągu remontowego O.Ś.42.3.11.modernizację i przebudowę pompowni osadu; 42.3.12.wykonanie zadaszenia placu składowego osadu nadmiernego na podstawie posiadanej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej (patrz część informacyjna PFU);42.3.13.ocieplenie ścian reaktora biologicznego Carrousel;42.3.14. adaptację i przebudowę ogrodzenia oczyszczalni ścieków - uwzględnienie nowych działek i budowanej suszarni słonecznej osadu;42.3.15.dostosowanie i modernizację istniejącego układu automatyki do nowoprojektowanych oraz modernizowanych urządzeń;42.3.16.modernizację instalacji elektrycznych oraz zasilania oczyszczalni w energię elektryczną - w tym włączenie w układ zasilania agregatu prądotwórczego (zasilanie rezerwowe) oraz dostosowanie układu do zwiększonego zapotrzebowania mocy. W związku z przeprowadzanym bieżącym remontem na oczyszczalni i brakiem danych odnośnie funkcjonowania obiektu po zmianach wprowadzonych w jego trakcie (m.in. instalacja dodatkowych urządzeń napowietrzających i mieszania w komorze osadu czynnego) decyzja dotycząca konkretnych rozwiązań projektowych oraz ewentualnego zmiany zakresu prac projektowych należy do projektanta i powinna być poprzedzona ponowną analizą potrzeb Zamawiającego oraz analizą danych eksploatacyjnych z pracy oczyszczalni po remoncie. 42.4.Zakres robót:Zakres robót obejmuje:42.4.1.wykonanie dokumentacji projektowej w dostosowaniu do wymogów niniejszego Zamówienia oraz oferowanych przez Wykonawcę rozwiązań technologicznych, umożliwiających realizację robót na pozwolenie na budowę oraz wszystkich niezbędnych uzgodnień opinii i zezwoleń na wykonywanie prac (dla potrzeb wykonania prac projektowych wykonawca sporządzi inwentaryzacje istniejących obiektów w zakresie niezbędnym dla wykonania robót) z uwzględnieniem zaleceń pokontrolnych PIP i obowiązujących wymagań BHP, ppoż. i Sanepid-u.42.4.2.wykonanie operatu wodno-prawnego i uzyskanie nowego pozwolenia wodno-prawnego;42.4.3.przeprowadzenie prac budowlano-montażowych;42.4.4.dostawę materiałów i urządzeń;42.4.5.opracowanie dokumentacji powykonawczej,42.5.Rozruch technologiczny:Rozruch technologiczny obejmuje:42.5.1.przeprowadzenie Prób Końcowych w rozumieniu FIDIC;42.5.2.przeprowadzenie badań i pomiarów gwarancyjnych; 42.5.3.przeszkolenie obsługi oczyszczalni ścieków; 42.5.4. uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i oddanie do eksploatacji. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC - żółta książka . Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III niniejszej SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 710000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 27 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYSOKOŚĆ WADIUM Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) 19.2.TERMIN WNIESIENIA WADIUM Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.19.3.FORMA WNIESIENIA WADIUM Wadium może być wniesione w następujących formach:19.3.1.pieniądzu,19.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,19.3.3.gwarancjach bankowych,19.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych,19.3.5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 19.4.MIEJSCE I SPOSÓB WNIESIENIA WADIUM 19.4.1.W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego: Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach 23 8009 0007 0012 3086 9001 0030 z dopiskiem: Wadium w postępowaniu nr JRP-ZWIK-ZP-PN-B-11-01-01-2014. Należy pamiętać, że wadium w formie pieniężnej będzie wniesione skutecznie jedynie w przypadku uznania konta Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.19.4.2.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu należy przedłożyć wraz z ofertą oryginał lub kserokopię(poświadczoną za zgodność z oryginałem)polecenia przelewu bankowego lub dowód wpłaty.19.4.3.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać:a) nazwa dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji -poręczenia (Zamawiającego), gwaranta -poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,b) zobowiązanie gwaranta (banku, instytucji ubezpieczeniowej) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji), zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją -poręczeniem,d)kwotę gwarancji- poręczenia,e)termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą; f)miejsce i termin zwrotu gwarancji;19.4.4.W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż forma pieniężna, wadium należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego w pok. nr 1 (sekretariat JRP). Dokument ten zostanie po otwarciu ofert zdeponowany w kasie Zamawiającego. Kopia dokumentu wadialnego (poręczenia lub gwarancji),potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę winna stanowić część oferty (winna być trwale zszyta z zasadniczą treścią oferty). Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 19.4.5.W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum), gdy wadium wnoszone jest w formie gwarancji, Zamawiający wymaga, aby zostało ono wniesione przez wszystkich członków konsorcjum lub zawierało informację, że wnoszący je Wykonawca (np. lider), wnosi je w imieniu wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, a nie w imieniu własnym.19.4.6. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum), gdy wadium wnoszone jest w postaci pieniądza, wraz z potwierdzeniem przelewu lub dowodem wpłaty należy złożyć dokument (np. oświadczenie) potwierdzający, że wnoszący je Wykonawca (np. lider), wnosi je w imieniu wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, a nie w imieniu własnym. Powyższe może również wynikać z pełnomocnictwa, bądź z umowy konsorcjum.19.5.ZWROT WADIUM 19.5.1.Zamawiający, niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania zwróci wadium wszystkim wykonawcom, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 19.6.1.,19.5.2.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 19.5.3.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert .19.5.4.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 19.5.1. SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.19.5.5.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.19.6.UTRATA WADIUM19.6.1. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 19.6.1.1Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;19.6.1.2.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 19.6.1.3.Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,19.6.1.4.Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.19.6.2.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadialną zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp. 20.1.1.Zgodnie z art. 147 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 8% ceny całkowitej oferty z VAT podanej w Formularzu Oferty. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.20.1.2.Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy przed podpisaniem umowy (nie wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy jest jedną z przesłanek zatrzymania wadium).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zwik-lomianki.pl/zakładka przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach