Przetargi.pl
Modernizacja - przebudowa drogi powiatowej nr 3504 F ulicy Kościuszki w Nowym Miasteczku od skrzyżowania z ulicą Moniuszki do km 0+582,03 wraz z kanalizacją deszczową.

Powiat Nowosolski ogłasza przetarg

  • Adres: 67-100 Nowa Sól, ul. Moniuszki 3B
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 4586800 , fax. 068 4586831
  • Data zamieszczenia: 2009-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowosolski
    ul. Moniuszki 3B 3B
    67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie
    tel. 068 4586800, fax. 068 4586831
    REGON: 97077758800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-nowosolski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja - przebudowa drogi powiatowej nr 3504 F ulicy Kościuszki w Nowym Miasteczku od skrzyżowania z ulicą Moniuszki do km 0+582,03 wraz z kanalizacją deszczową.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 3504 F ulicy Kościuszki w Nowym Miasteczku od skrzyżowania z ulicą Moniuszki do km 0+582,03 wraz z kanalizacją deszczową. Zadanie jest finansowane ze środków L.R.P.O. Województwa Lubuskiego i budżetu Powiatu Nowosolskiego. 2.Zadanie obejmować będzie swym zakresem przebudowę odcinka istniejącej ulicy Kościuszki o nawierzchni w części z kostki granitowej i nawierzchni bitumicznej oraz kanalizacji deszczowej, i polegać będzie w szczególności na następujących działaniach: 1)wykonanie robót rozbiórkowych: -usunięcie warstwy ziemi, -mechaniczna nawierzchni mineralno-bitumicznej, podbudowy, -ręczne nawierzchni z kostki kamiennej, chodników, krawężników, obrzeży i ław betonowych, 2)wykonanie robót ziemnych: -wykonanie wykopów w drodze pod kanalizację deszczową, -wykonanie koryta pod jezdnie, chodniki, zjazdy i zatoki postojowe - o średniej głębokości 36 c, 3)wykonanie warstw podbudowy: -pod nawierzchnię jezdni bitumicznej z gruntu stabilizowanego cementem grubości 15 cm, podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grubości 20 cm i podsypki piaskowo-cementowej grubości 3 cm, -pod nawierzchnię jezdni z kostki granitowej z gruntu stabilizowanego cementem grubości 15 cm, podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grubości 20 cm i podbudowy górnej z betonu asfaltowego grubości 6 cm, -pod nawierzchnię zjazdów i zatok postojowych z kostki betonowej grubości 8 cm z gruntu stabilizowanego cementem grubości 10 cm i podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 mm grubości 15 cm i podsypki piaskowo-cementowej grubości 5 cm, -pod nawierzchnię chodników i ścieżek rowerowych z kostki betonowej grubości 8 cm i podsypki piaskowej grubości 5 cm, 4)wykonanie nawierzchni i ich elementów: -nawierzchni jezdni bitumiczna warstwa ścieralna z mieszanki SMA o uziarnieniu 0/12,8mm - gr. 4 cm, -nawierzchni jezdni z kostki granitowej grubości 9-11 cm, (pochodząca z rozbiórki ) na podsypce piaskowo cementowej grubości 3 cm, -nawierzchni chodników i ścieżek rowerowych z kostki betonowej szarej i kolorowej grubości 8 cm, o wymiarach16 x 16, krawędzie fazowane, klasa 50, gat. I, wibroprasowana na podsypce piaskowej grubości 5 cm, -nawierzchnia zjazdów i zatok postojowych z kostki betonowej czerwonej grubości 8 cm, o wymiarach 16x16, krawędzie fazowane, klasa 50, gat. I, wibroprasowana na podsypce piaskowo cementowej grubości 5 cm, -wbudowanie krawężników betonowych 15x30 na ławie betonowej z oporem z betonu B 15, -wbudowanie obrzeży chodnikowych 6x20, 5)wykonanie regulacji elementów urządzeń podziemnych: a)wykonanie sieci kanalizacji deszczowej w ulicy miedzy innymi: -montaż rur PPE o średnicy od 160 mm do 315 mm, -montaż studni rewizyjnych, -montaż wpustów ulicznych, -montaż osadników z separatorem b)zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej rurami Arota, c)wykonaniu oznakowania pionowego zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami. 3.Charakterystyka podstawowych elementów przedmiotu zamówienia. 3.1.Konstrukcja jezdni: a)warstwa ścieralna z kostki granitowej (pochodzącej z rozbiórki) grubości 9-11 cm, na podsypce piaskowo - cementowej grubości 3 cm, b)podbudowa zasadnicza grubości 20 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 mm, wg normy PN-S-06102:1996, c)dolna warstwa podbudowy grunt stabilizowany cementem Rm = 1,5 MPa grubości 15 cm d)ściek przykrawężnikowy dwurzędowy z kostki granitowej grubości 4/6 cm i 9/11 cm, na podsypce piaskowo - cementowej grubości 3 cm 3.2.Konstrukcja jezdni bitumiczna: a)warstwa ścieralna grubości 4 cm z mieszanki SMA o uziarnieniu 0/12,8 mm, b)podbudowa: - z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16 mm - asfalt D 35/50, grubości 8 cm - z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 m, wg normy PN-S-06102:1996, grubości 20 cm, c)dolna warstwa podbudowy grunt stabilizowany cementem Rm = 1,5 MPa grubości 15 cm, d)ściek przykrawężnikowy dwurzędowy z kostki granitowej grubości 4/6 cm i 9/11 cm, na podsypce piaskowo - cementowej grubości 3 cm, 3.3.Konstrukcja zjazdów i zatok postojowych: a)warstwa ścieralna z kostki betonowej, czerwonej grubości 8cm o wymiarze 16 x 16, krawędzie fazowane, klasa 50, gat. I, wibroprasowana na podsypce piaskowo - cementowej grubości 5 cm z wypełnieniem spoin piaskiem; b)podbudowy zasadnicza grubości 15 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 mm, wg normy PN-S-06102:1996, c)dolna warstwa podbudowy grunt stabilizowany cementem Rm = 1,5 MPa grubości 10 cm 3.4.Konstrukcja chodników i ścieżek rowerowych: a)nawierzchnia chodników z kostki betonowej szarej (ścieżki rowerowe - kolorowej) grubości 8 cm, o wymiarze 16 x 16, krawędzie fazowane, klasa 50, gat. I, wibroprasowana na podsypce piaskowej grubości 5 cm wypełnienie spoin piaskiem; 3.5.Nawierzchnia obróbek: studni, skrzynek urządzeń podziemnych , obróbek słupów energetycznych i oświetleniowych, słupków znaków drogowych, pasów wyrównawczych nawierzchni chodnika (wzdłuż ścian budynków, cokołów, obrzeży): a)kostka granitowa gr. 4/6 cm i 9/11 cm, b)podsypka cementowo - piaskowa 3.6.Regulacja urządzeń sieci wodociągowo - kanalizacyjnej i gazowej: należy dokonać regulacji wysokościowej skrzynek zaworów oraz włazów kanałowych pokryw studni. 3.7.Odwodnienie ulicy - kanalizacja deszczowa: w ramach budowy dróg projektuje się odprowadzenie wód opadowych z powierzchni w sposób zorganizowany wpustami deszczowymi do dwóch niezależnych od siebie sieci do projektowanych wylotów do rzeki Biała Woda. Kolektor deszczowy w ulicy Kościuszki. Trasa projektowanej kanalizacji przebiega w pasie drogi powiatowej. Dojście do rzeki odbywa się poprzez ul. Moniuszki oraz Piłsudskiego. Studnie kanalizacyjne projektowane są w pasie drogowym w drodze powiatowej poza jezdnią, oraz na działkach gminnych. Sieć kanalizacyjną stanowi: a)kolektor deszczowy wykonany z rur o średnicy od fi160 do fi315 b)przykanaliki i wpusty deszczowe c)studzienki rewizyjne d)studzienki wpustów deszczowych e)separator wód deszczowych 3.8.Oznakowanie pionowe zaprojektowano: na słupkach stalowych z rur ocynkowanych prostych oraz na słupkach z odgiętymi dwoma odcinkami o długości 1,0 m; tarcze znaków z blachy ocynkowanej z podwójnym zagięciem krawędzi na całym obwodzie z folii I lub II generacji w zależności od rodzaju znaku. 3.9.Drzewa zaprojektowano wzdłuż ulicy Kościuszki w miejscu wskazanym przez zamawiającego nasadzenie ilości 60 szt. - Klon kulisty szczepiony na pniu wysokości 2 metrów o obwodzie pnia minimum 12 cm. 4.Charakterystyka podstawowych materiałów. 4.1.Podbudowa pomocnicza kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 mm wg normy PN-S-06102:1996, 4.2.Krawężnik betonowy: a)typ uliczny szerokość 15 cm b)materiał: beton wibroprasowany klasy B - 35 c)rodzaje: - prostokątne ścięte 15 x 30 cm, - prostokątne wjazdowe 15 x 22 cm, - skośne lewe i prawe d) gatunek 1, e) dokumenty odniesienia: normy PN - EN 1340: 2004 4.3.Obrzeża chodnikowe: a)typ uliczny 100 x 20 x 6 cm b)materiał: beton wibroprasowany klasy B -35 a)gatunek 1 b)dokumenty odniesienia: normy BN-80/6775-03/01 i BN- 80/6775-03/04 4.4.Kostka kamienna: a)kostka granitowa, szara, nieregularna (z rozbiórki ) -grubość - 9/11 cm, - klasa - I, - gatunek - 2, b)kostka granitowa, szara, nieregularna (uzupełnienia, obróbki, ) - grubość - 4/6 cm, -klasa - I, -gatunek - 2, 4.5.Kostka brukowa betonowa: a)zjazd i zatoki postojowe - kwadrat 16x16 cm, ostrokrawędziowa, z infułami, kolor czerwony b)chodnik i ścieżki rowerowe kwadrat 16 x 16 krawędzie fazowane: -kolorowa - ścieżki rowerowe, -kolor szary - chodnik, c) grubość - 8 cm, d) klasa wytrzymałościowa - 50 e) gatunek - I, f) metoda wytwarzania - wibroprasowanie, g) wymagania jakościowe: -wygląd zewnętrzny: powierzchnie kostki powinny być pozbawione rys, pęknięć i ubytków betonu, krawędzie elementów powinny być równe i proste, tekstura i kolor powierzchni licowej powinny być jednorodne, - wytrzymałość na ściskanie nie mniejsza niż 50 MPa: - mrozoodporność: po 30 cyklach zamrażania i rozmrażania próbek w 3 % roztworze NaCl lub po 150 cyklach zamrażania i rozmrażania w wodzie powinny być spełnione następujące warunki: a. próbki nie powinny wykazywać pęknięć i zarysowań powierzchni licowych, b. łączna, końcowa masa ubytków betonu próbek zamrażanych nie powinna przekraczać 5 %masy próbek nie zamrożonych, c. końcowe obniżenie wytrzymałości na ściskanie próbek zamrażanych nie powinno być większe niż 20 % , -nasiąkliwość - nie powinna przekraczać 5 %, -ścieralność - nie powinna przekraczać 3,50 mm, - szorstkość - wskaźnik szorstkości SRT powierzchni licowej, sprawdzony wahadłem angielskim powinien wynosić nie mniej niż 50 h) aprobata techniczna: producent betonowej kostki brukowej powinien posiadać aktualną aprobatę techniczną, i) deklaracja zgodności: dla każdej dostarczonej i wbudowanej partii kostki Wykonawca przekaże zamawiającemu deklarację zgodności producenta kostki. 4.6. Oznakowanie pionowe: a) tarcze znaków i tablic należy wykonać z blachy ocynkowanej ogniowo grubości min. 1,5 mm, b) tyły znaków powinny być zabezpieczone farbą w kolorze szarym nie powodującą refleksów świetlnych, c) przed naniesieniem powłoki lakierniczej podkłady tarcz znaków powinny być dodatkowo zabezpieczone warstwą antykorozyjną, d) wymagane jest malowanie proszkowe tarcz i tablic, e) krawędzie tarcz znaków winny być usztywnione na pełnym obwodzie poprzez ich podwójne zagięcie w sposób ciągły, f) nie dopuszcza się takich mocowań tarcz, w których następowałoby jakiekolwiek przewiercanie powierzchni tarcz na wylot, g) uchwyty do mocowania tarcz znaków i tablic należy wykonać z blach stalowych o grubości min. 4 mm zabezpieczonych antykorozyjnie metodą cynkowania ogniowego wg normy PN-93/ E-04500, h) elementy złączne powinny być zabezpieczone antykorozyjnie poprzez cynkowanie, i) tarcze znaków powinny mieć oznaczenia pozwalające na identyfikację producenta i daty produkcji, j) do wykonania znaków należy użyć folii odblaskowej posiadającej trwałe cechy identyfikujące producenta folii oraz rok produkcji, k) do wykonania znaków należy użyć folii odblaskowej: - dla znaków typu A-7; D-6; D-6a; D-6b; B-20 i B-2 - folii II generacji, - dla pozostałych znaków - folii I generacji, i) rozmiary znaków - grupa znaków średnich: - typ A - 900 mm, - typ B i C - 800 mm, - typ D - 600 mm, j) słupki do mocowania znaków: - materiał: rura ocynkowana o średnicy 2cale, - przewidziane są rury proste oraz z odgiętym dwoma odcinkami o długości 1,0 m (ramionami), odgięcie należy wykonać na zginarce do rur, - głębokość posadowienia rury - 80 cm poniżej poziomu terenu z zabezpieczeniem przeciwko obracaniu się, - każdy słupek należy zakończyć korkiem z tworzywa sztucznego, - zamocowanie słupków - w cokole betonowym z betonu B - 10 o wymiarach 30 x 30 x 100 cm, wykonanym bezpośrednio w gruncie. 4.7. Kolektory deszczowe: zaprojektowano z rur o sztywności obwodowej SN 8 kN/m2 i średnicach od 160 mm do 315 mm o połączeniach kielichowych uszczelnionych uszczelką gumową albo z rur strukturalnych dwuściennych z polipropylenu z wewnętrzną ścianką gładką i zewnętrzną profilowaną albo z rur PVC - U o rdzeniu litym w zależności od wyboru wykonawcy. Nie wolno stosować rurociągów z rdzeniem spienionym. 4.8. Studnie rewizyjne: zaprojektowano z kręgów żelbetowych z betonu B 40 o średnicy 1000 mm prefabrykowanym z elementem dennym z betonu B45 łączonych na uszczelki z przykryciem komory płytą nad studzienną z otworem śr. 625 w wersji do zabudowy w jezdni, wyposażone we włazy typu ciężkiego z zawiasem i wkładką tłumiąca klasy D 400, oraz plastikowe o średnicy Dn 600 i 450 mm. 4.9. Przykanaliki zaprojektowano z rur o sztywności obwodowej SN 8 kN/m2 i średnicy 160 mm: a) z rur PVC - U o rdzeniu litym, b) z rur strukturalnych dwuściennych z polipropylenu z wewnętrzną ścianką gładką i zewnętrzną profilowaną albo z rur PVC - U o rdzeniu litym (wybór wykonawcy), 4.10. Studzienki wpustów ulicznych zaprojektowano jako: a) betonowe z betonu B - 45 o średnicy wewnętrznej 450 mm, z osadnikiem zwieńczone rusztem żeliwnym typ D 400 o wymiarach 550 x 300 mm na zawiasie, z wiadrem - osadnik zanieczyszczeń, b) studzienki przelotowe PRO 800 średnicy 800 bez osadnika .z wpustem ulicznym lub chodnikowym bocznym. Zwieńczenie stanowi żelbetowy pierścień odciążający z płytą żelbetową - adapterem pod wpust uliczny. 4.11.Separator wód deszczowych z osadnikiem, automatycznym zamknięciem i przelewem burzowym typu by - pas firmy ACO typ COALISATOR L-BAYPASS-W/10/100 lub równoważny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452330009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Kwotę wadium ustala się w wysokości 40 000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych). 1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b, ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm), 3. Dowód wniesienia wadium - należy załączyć do oferty w formie oryginału. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr: 89 203000451110000000284750 - Starostwo Powiatowe w Nowej Soli, ul. Moniuszki 3 b, 67-100 Nowa Sól. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców każdy z nich może złożyć wadium o takiej wartości by ich suma wynosiła 40 000,00 PLN. uwaga: w tytule przelewu proszę wpisać, czego dotyczy wadium (przetarg PN 20/2009/PZD)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1 W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy: a.nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24, ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych b.spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych c.spełniają dodatkowe warunki szczególne określone w punkcie 8.5. instrukcji SIWZ, 2O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: a. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 3 Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: a. wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania; b. wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; c. wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; d. osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; e. spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; f. spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; g. spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; h. osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; i. podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; j. wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Prawa zamówień publicznych. 4 Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy: a. wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2; b. złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; c. nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3; d. nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. 5. Dodatkowe warunki szczególne udziału wykonawców w postępowaniu: 8.5.1. dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - potencjał kadrowy (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców ich potencjał kadrowy będzie oceniany łącznie): - o zamówienie mogą się ubiegać wykonawcy dysponujący osobami o niżej wymienionych kwalifikacjach: L.p./Stanowisko / Wymagana liczba osób / Wymagane uprawnienia i przynależność: 1./ Kierownik budowy lub robót (branża drogowa)/1 osoba/ 1.odpowiednie uprawnienia budowlane ; 2. przynależność do Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa. 3./ Kierownik budowy lub robót(branża sanitarna - dotyczy kanalizacji deszczowej drogi)/ 1 osoba/1. odpowiednie uprawnienia budowlane, 2. przynależność do Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa. 6. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu: Ocena zostanie dokonana w oparciu o przedstawiony przez Wykonawcę Formularz oferty oraz załączniki stanowiące jego integralną część a w szczególności: a)oświadczenia, o których mowa w punkcie 9.1 instrukcji SIWZ, b)dokumenty, o których mowa w punkcie 9.2 instrukcji SIWZ, c) zaakceptowaną umowę, d) zaakceptowaną gwarancję jakości, e) wypełniony Formularz kosztorysu ofertowego,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wymagane Oświadczenia a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (w formie oryginału) wzór formularza oświadczenia zamieszczony jest w Rozdziale III SIWZ, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców każdy z nich musi złożyć oświadczenie); b) oświadczenie wskazujące części zamówienia, które wykonawca powierzy podwykonawcom (w formie oryginału); 2. Wymagane dokumenty: 2.1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. zamawiający żąda, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, następujących dokumentów (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców każdy z nich musi złożyć n/w dokumenty): a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, b) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, c) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 2.2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: a) wykazu osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności; b) dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia (chodzi o uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w odpowiedniej specjalności oraz wpis na listę członków Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę); 2.3. Inne wymagane dokumenty: a) Dowód wniesienia wadium (w formie oryginału) - wnosi się przed upływem terminu składania ofert, b) Pełnomocnictwo - jeśli dotyczy (należy załączyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza) - Ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania wykonawców (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców) w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, które w szczególności powinno: -jednoznacznie określać postępowanie do którego się odnosi, -precyzować zakres umocowania, -wskazywać pełnomocnika, -wyliczać wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, -być podpisane przez każdego wykonawcę, c) Stosowne pełnomocnictwo (należy załączyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza) do podpisania oferty w sytuacji, w której uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z zapisu w rejestrze lub ewidencji. 2.4. Dokumenty zamienne wymagane od Wykonawców zagranicznych: 1. jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w punkcie 2.1. a, b, c, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne li zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie ogłoszono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 2. dokumenty o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit a i c powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składnia ofert. Dokument, o którym mowa w punkcie 1 lit. b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składnia ofert, 3. jeżeli w kraju pochodnia osoby lub kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w ust. 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-nowosolski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach