Przetargi.pl
LUIZA - luz i zaduma - rewaloryzacja zabytkowego parku krajobrazowego Lasek Luizy w Człuchowie, położonego na obszarze MOF Chojnice - Człuchów - etap II

Urząd Miejski w Człuchowie ogłasza przetarg

  • Adres: 77-300 Człuchów, ul. Wojska Polskiego 1
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8342291 , fax. 059 8343272
  • Data zamieszczenia: 2015-07-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Człuchowie
    ul. Wojska Polskiego 1 1
    77-300 Człuchów, woj. pomorskie
    tel. 059 8342291, fax. 059 8343272
    REGON: 00052540629300
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czluchow.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    LUIZA - luz i zaduma - rewaloryzacja zabytkowego parku krajobrazowego Lasek Luizy w Człuchowie, położonego na obszarze MOF Chojnice - Człuchów - etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie brakującej dokumentacji projektowej dla II etapu rewaloryzacji zabytkowego parku krajobrazowego Lasek Luizy w Człuchowie oraz Studium Wykonalności obejmującego swoim zakresem roboty wynikające z opracowywanej dokumentacji oraz z dokumentacji, którą Zamawiający już dysponuje tj. projekt zieleni i gospodarki drzewostanem zawarty w dokumentacji Projekt rewitalizacji zieleni zabytkowej założenia parkowego Lasek Luizy w Człuchowie - część I z 2006r. oraz Projekt rewaloryzacji zieleni zabytkowej założenia parkowego Lasek Luizy w Człuchowie - część II z 2007r. W drugim etapie planowane są do wykonania i wymagają zaprojektowania: Obiekty historyczne przewidziane do odtworzenia; - Muszla koncertowa z wymaganymi instalacjami i oświetleniem Zniszczony obiekt historyczny planuje się zrekonstruować w pierwotnym miejscu. Ruiny obiektu, które pozostały do dnia dzisiejszego ze względu na bardzo zły stan techniczny przewiduje się rozebrać. Rekonstruowana muszla, a właściwie zadaszona scena wykonana zostanie na żelbetowym podeście z zadaszeniem w konstrukcji drewnianej. Należy zaprojektować instalację oświetleniową, nagłaśniającą oraz monitoringową. - Posąg Polihymnii: Planuje się wnętrze parkowe z posągiem Polihymnii - jedyna muza grecka przedstawiana bez atrybutu. Polihymnia - muza pieśni chóralnej, była to dekoracja architektoniczna parku nawiązująca do tradycji antycznej. Planuje się odtworzenie tego wnętrza w nieco zmienionej formie - urządzone na planie okręgu. Należy rozwiązać sposób posadowienia oraz wykonania posągu, a także zagospodarowanie terenu wg Projekt rewaloryzacji zieleni zabytkowej założenia parkowego Lasek Luizy w Człuchowie - część II z 2007r. - Układ alejek oraz dojazdy do miejsc węzłowych: muszli, strzelnicy i budynku mieszkalnego wg załącznika graficznego. Obiekty historyczne, którym nadane zostaną nowe funkcje: - Strzelnica wraz z urządzeniami i wymaganymi instalacjami; Historycznemu wnętrzu parkowemu nadana zostanie nowa - współczesna funkcja, nawiązująca do tradycji sportowych parku. Z zachowaniem narysu formy przestrzennej zlokalizowane zostaną urządzenia do fitnessu w plenerze, urządzenia do street workout, urządzenia umożliwiające wspinanie się na linach (przeplotnie), podzielone ze względu na wiek użytkowników tzn. należy wydzielić strefę dla seniorów i strefę dla młodzieży oraz dorosłych. Obiekty nowe, nawiązujące do stylu parku: - Zaplecze muszli koncertowej wraz z niezbędnymi instalacjami. W bezpośrednim sąsiedztwie muszli planuje się budynek zaplecza, przeznaczony do obsługi koncertów z wydzielonym pomieszczeniem garderoby oraz dwoma pomieszczeniami gospodarczymi i pom. sanitarnym. - Zagospodarowanie terenu przy budynku (obecnie) mieszkalnym ul. Kusocińskiego 4 (w tym: zagospodarowanie podwórza z wyznaczeniem miejsc obiektów gospodarczych, miejsc do suszenia bielizny, składowania opału, gromadzenia odpadów w sposób nierzucający się w oczy oraz plac zabaw, miejsce odpoczynku dla mieszkańców oraz rowerzystów i spacerowiczów). - mostek na przesmyku łączącym jezioro Miejskie Małe z jeziorem Łazienkowskim, historyczne połączenie, - oświetlenie wyznaczonych alejek i punktów węzłowych, - sieć monitoringowa wraz z urządzeniami wizyjnymi połączona z istniejącym monitoringiem, - elementy ścieżek edukacyjnych (historycznej i przyrodniczej) - tablice, drogowskazy, - ławki, kosze parkowe, punkty parkowania rowerów. 3. Do obowiązków Projektanta należy: a) Przygotowanie w imieniu Zamawiającego niezbędnych wniosków np.: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego, wniosku o pozwolenie wodno - prawne, wniosków o wydanie warunków technicznych lub przedłużenie, zmianę dotychczasowych warunków podłączenia do sieci elektroenergetycznej, wod - kan, oraz innych wniosków, niezbędnych do wykonania projektu, wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na budowę, zgłoszeń robót, nie wymagających uzyskania przez Zamawiającego decyzji pozwolenia na budowę - 2 egz. wraz z wymaganymi załącznikami; b) Wykonanie mapy do celów projektowych w ilości niezbędnej dla opracowania przedmiotu zamówienia + 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie PDF. Mapa winna być wykonana zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015r., poz. 520) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno - kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. z 1995 r. Nr 25 poz. 133); c) zakupu wypisów z ewidencji gruntów, map ewidencyjnych - Gmina Miejska Człuchów udostępni mapę do celów projektowych datowaną na dzień 08.05.2015r.; d) Wykonanie dokumentacji geologicznej, geotechnicznej oraz oceny stanu istniejącego gruntów podłoża - 2 egz. + 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie PDF, ocena winna być poprzedzona wykonaniem przez Projektanta wszelkich badań (geotechnicznych, nośności, laboratoryjnych) w zakresie niezbędnym do prawidłowego opracowania dokumentacji; e) Wykonanie inwentaryzacji obiektów, urządzeń w zakresie niezbędnym do wykonania projektu budowlanego i wykonawczego; f) Wykonanie projektu budowlanego i projektów wykonawczych wszystkich branż, potrzebnych do wypełnienia funkcji obiektu ( 6 egz. + 2 szt. w formie elektronicznej z możliwością edycji przez Zamawiającego) Forma elektroniczna dokumentacji winna odpowiadać nstp. formatom: - w plikach typu *.dwg umożliwiających otwarcie w programie do projektowania, - w plikach typu *.doc umożliwiających otwarcie w programie do edycji tekstu, - w plikach typu *.ath umożliwiających otwarcie w programie do kosztorysowania, - w plikach typu *.pdf umożliwiających otwarcie w programie do odczytu. Każda branża powinna zostać zapisana w oddzielnych folderach. Projekty należy opracować z uwzględnieniem wymagań zawartych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.), ustawie z 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 27 kwietnia 2012 r. poz. 462 ze zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2013r., poz. 1129) z podziałem na branże: architektura, konstrukcja, instalacja elektryczna wraz z urządzeniami, oświetlenia terenu i instalacja monitoringowa, sanitarna, zagospodarowanie terenu, komunikacja (drogowa); g) Studium Wykonalności, h) Opracowana dokumentacja winna odpowiadać celowi rewaloryzacji zabytkowego parku w stylu krajobrazowym i nawiązywać do dokumentacji będącej w posiadaniu Zamawiającego tj: - Projekt rewitalizacji zieleni zabytkowej założenia parkowego Lasek Luizy w Człuchowie - część I z 2006r., - Projekt rewaloryzacji zieleni zabytkowej założenia parkowego Lasek Luizy w Człuchowie - część II z 2007r., * Zakłada się niewielkie zmiany co do sposobu zagospodarowania elementów wymienionych w w/w dokumentacjach, co będzie uzgadniane z Zamawiającym na etapie projektowym. * Obiekty historyczne przewidziane do odtworzenia; - Muszla koncertowa z wymaganymi instalacjami i oświetleniem, - Posąg Polihymnii, - Układ alejek oraz dojazdy do miejsc węzłowych: muszli, strzelnicy i budynku mieszkalnego, - Mostek na połączeniu dwóch jezior. * Obiekty historyczne, którym nadane zostaną nowe funkcje: - Strzelnica wraz z urządzeniami i wymaganymi instalacjami, * Obiekty nowe, nawiązujące do stylu parku: - Zaplecze muszli koncertowej wraz z niezbędnymi instalacjami, - Punkty węzłowe, - Zagospodarowanie terenu przy budynku (obecnie) mieszkalnym ul. Kusocińskiego 4 (w tym: zagospodarowanie podwórza z wyznaczeniem miejsc obiektów gospodarczych, miejsc do suszenia bielizny, składowania opału, gromadzenia odpadów w sposób nierzucający się w oczy oraz plac zabaw, miejsce odpoczynku dla mieszkańców oraz rowerzystów i spacerowiczów). - mostek na przesmyku łączącym jezioro Miejskie Małe z jeziorem Łazienkowskim, - oświetlenie wyznaczonych alejek i punktów węzłowych, - sieć monitoringowa wraz z urządzeniami wizyjnymi połączona z istniejącym monitoringiem, - elementy ścieżek edukacyjnych (historycznej i przyrodniczej) - tablice, drogowskazy, - ławki, kosze parkowe, punkty parkowania rowerów. i) Wykonanie szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót - 4 egz. + 2 egz. w formie elektronicznej z możliwością edycji przez Zamawiającego, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129); j) Sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, którą należy uwzględnić w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - 6 egz. + 2 egz. w formie elektronicznej z możliwością edycji przez Zamawiającego, opracowana zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.), ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120 Poz. 1126); k) Wykonanie projektu zagospodarowania terenu - 6 egz.; l) Wykonanie projektu usunięcia ewentualnych kolizji z uzbrojeniem inżynieryjnym i zagospodarowaniem terenu - 6 egz. (jeżeli okaże się konieczne do wykonania); m) Wykonanie przedmiarów robót (wszystkie branże oraz w zakresie zieleni) - 4 egz. na bazie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129) - 3 kpl. wraz z wersją elektroniczną na płycie CD; n) Wykonanie kosztorysów inwestorskich (wszystkie branże oraz w zakresie zieleni) - 4 egz. opracowanych wg rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowania kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389) wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów inwestycji - 3 kpl. wraz z wersją elektroniczną na płycie CD; o) Inne nie wymienione wyżej projekty, których realizacja będzie konieczna z tytułu oddziaływania pośredniego, bądź bezpośredniego na teren przyległy; p) Dokumentacja w formie numerycznej w podanym niżej układzie: - w plikach typu *.dwg umożliwiających otwarcie w programie do projektowania, - w plikach typu *.doc umożliwiających otwarcie w programie do edycji tekstu, - w plikach typu *.ath umożliwiających otwarcie w programie do kosztorysowania, - w plikach typu *.pdf umożliwiających otwarcie w programie do odczytu. Każda branża powinna zostać zapisana w oddzielnych folderach. 4. Wymagania dodatkowe: Do obowiązków Projektanta należy również: a) uzgodnienie projektu budowlanego i wykonawczego w każdej branży z Gminą Miejską Człuchów (Referat IPiOŚ) w trybie roboczym w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia. b) przed wyborem technologii Wykonawca przedstawi aspekty ekonomiczne wybranej technologii i uzgodni z w/w. c) wykonanie prac będących przedmiotem umowy, zgodnie z postanowieniami zawartymi w umowie; ustaleniami ze spotkań roboczych; zasadami współczesnej wiedzy technicznej; należytą starannością przy zastosowaniu obowiązujących przepisów w tym techniczno - budowlanych i ochrony środowiska, norm i warunków technicznych z uwzględnieniem potrzeb i specyfiki przedmiotowego zamówienia; d) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej z punktu widzenia celu, któremu ma służyć; e) uczestniczenie w spotkaniach roboczych w trakcie opracowywania dokumentacji; f) wykonanie wszelkich dodatkowych opracowań niezbędnych do wykonania dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz uzyskania wymaganych pozwoleń, decyzji, opinii i uzgodnień itp.; g) uzyskanie wymaganych prawem pozwoleń, decyzji, opinii, uzgodnień, w tym również uzgodnień międzybranżowych, i innych dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na budowę; h) sprawdzenie dokumentacji w zakresie wynikającym z przepisów; i) przedłożenie opracowanej dokumentacji projektowej do zatwierdzenia przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę w terminie umożliwiającym wprowadzenie ewentualnych zmian do projektu; j) Projektant wraz z dokumentacją składa protokół zdawczo - odbiorczy z wykazem opracowań oraz pisemnie oświadczenie, że dostarczona dokumentacja jest wykonana zgodnie z umową, ofertą, obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi, zasadami wiedzy technicznej oraz normami, że zostaje przekazana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć; k) z chwilą podpisania protokołu zdawczo - odbiorczego na Zamawiającego przechodzą autorskie prawa majątkowe oraz prawo zezwalania na wykonywanie autorskich praw zależnych do dokumentacji projektowo - kosztorysowej objętej niniejszym zamówieniem w odniesieniu do wszystkich pól eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006r., Nr 90, poz. 631 ze zm.) bez obowiązku zapłaty dodatkowego wynagrodzenia; l) w przypadku gdy projektowane rozwiązania wymagać będą jakichkolwiek zmian, Projektant opracuje dokumentację projektowo - kosztową tych zmian bez obowiązku opłaty dodatkowego wynagrodzenia; m) w przypadku, gdy Zamawiający zdecyduje o potrzebie pełnienia nadzoru autorskiego, Projektant zobowiązuje się dopełnienia nadzoru nad realizacją robót wykonywanych na podstawie dokumentacji projektowej będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, od dnia zawarcia odrębnej umowy do czasu zakończenia i odbioru końcowego robót; n) zgłaszane przez Zamawiającego uzupełnienia, korekty i wyjaśnienia dotyczące dokumentacji projektowo-kosztorysowej, będącej przedmiotem zamówienia, Projektant wykona nieodpłatnie w ramach niniejszego zamówienia; o) jeżeli wystąpi konieczność wykonania opracowań dodatkowych, które będą następstwem wad dokumentacji, błędów lub zaniedbań Projektanta, opracowania takie zostaną wykonane przez Projektanta bez dodatkowego wynagrodzenia; p) określone warunki ogólne zamówienia, jak również nazewnictwo i zakres projektów i uzgodnień stanowią wytyczne Zamawiającego i nie zwalniają Projektanta z wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie niezbędnej szczegółowości i uzyskania koniecznych uzgodnień, zatwierdzeń, zezwoleń i decyzji; q) naniesienie zmian w dokumentacji, wymaganych przez organy administracji w toku postępowania o udzielenie pozwolenia na budowę; r) uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenia na budowę; 5. Wymagania odnośnie dokumentacji projektowo - kosztorysowej: 1) dokumentacja projektowo - kosztorysowa będzie służyć do opisu przedmiotu zamówienia w przetargu w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych na roboty budowlane oraz realizację pełnego zakresu robót budowlanych na jej podstawie; 2) dokumentacja projektowo - kosztorysowa nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia lub nie można tego opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważne lub inne równoważne wyrazy, wówczas należy w dokumentacji i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót określić, które parametry należy brać pod uwagę w przypadku materiałów lub urządzeń równoważnych; 3) dokumentacja projektowa powinna opisywać przedmiot zamówienia w tym zastosowane materiały i urządzenia za pomocą cech technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się: europejskie aprobaty techniczne, wspólne specyfikacje techniczne; 4) wersje elektroniczną dokumentacji projektowo - kosztorysowej należy przekazać na opisanych płytach CD; 5) kosztorysy wszystkich branż należy wykonać w formacie ATH i PDF; Dokumentacja elektroniczna projektów winna być odzwierciedleniem (skan) dokumentacji projektowej egzemplarza archiwalnego w formie papierowej - z oryginałami opinii, uzgodnień i oświadczeń, itp.; 6) dokumentacja projektowo - kosztorysowa musi być trwale i czytelnie oznaczona (egzemplarze, tomy), ponadto trwale oprawiona; 7) dokumentację projektowo - kosztorysową należy opracować zgodnie z: a) ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz.1409 ze zm.); b) ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.907 ze zm.); c) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129); d) rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 dnia kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 ze zm.), e) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowania kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r. nr 130, poz. 1389), f) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. nr 75, poz. 690 ze zm.), g) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2015 r, poz. 199 ze zm.), 8) dokumentacja musi posiadać wszelkie wymagane prawem opinie, pozwolenia, decyzje, uzgodnienia w tym również uzgodnienia międzybranżowe, niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę/ zgłoszenia; 9) w opracowanej dokumentacji będą wskazane wyroby budowlane (materiały i urządzenia) dopuszczone do obrotu i powszechnie dostępne na rynku, uzgodnione z Gminą Miejską Człuchów;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji jakości na dokumentacje
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.czluchow.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach