Przetargi.pl
Letnie zarządzanie drogami powiatowymi zlokalizowanymi na terenie miasta Kraśnik

Miasto Kraśnik ogłasza przetarg

  • Adres: 23-200 Kraśnik, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 251 540 , fax. 818 252 709
  • Data zamieszczenia: 2020-06-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Kraśnik
    ul. Lubelska 84
    23-200 Kraśnik, woj. lubelskie
    tel. 818 251 540, fax. 818 252 709
    REGON: 52410500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://umkrasnik.e-biuletyn.pl/index.php?id=51

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Letnie zarządzanie drogami powiatowymi zlokalizowanymi na terenie miasta Kraśnik
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest letnie zarządzanie drogami powiatowymi zlokalizowanymi na terenie miasta Kraśnik. 2. Zamówienie obejmuje: 1. Usługi objęte wynagrodzeniem powykonawczym: a) oczyszczanie nawierzchni drogi i zatok autobusowych wraz z oczyszczaniem krawężników 4 x – 12,524 km, b) koszenie trawników i grabienie skoszonej trawy 6 x – 28 225 m2, c) palikowanie drzew – ok. 20 szt., d) cięcie pielęgnacyjne drzew bez użycia zwyżki – ok. 30 szt., 2. Usługi objęte wynagrodzeniem ryczałtowym: a) oczyszczanie chodników (z parkingami) i obrzeży z darni z zamiataniem (powierzchnia 55 024 m2) - częstotliwość 1 raz na dwa miesiące tj. ok. 3 razy, b) oczyszczanie trawników, chodników (z parkingami), żywopłotów i krzewów z nieczystości, połamanych gałęzi, konarów, liści - częstotliwość codziennie, c) odchwaszczanie i pielęgnacja: trawników, żywopłotów, krzewów, drzew i nowo posadzonych drzew - częstotliwość w miarę potrzeb, d) sprzątanie przystanków komunikacji publicznej (wiat oraz terenu przyległego) – częstotliwość 3 razy w tygodniu, dezynfekcja przystanków na terenie miasta Kraśnik (liczba przystanków 56, liczba wiat przystankowych - 2 szt.) – częstotliwość dezynfekcji 2 razy w miesiącu tj. ok 12 razy zgodnie z załącznikiem nr 2 do umowy, 3. Określa się następujące standardy wykonania prac, o których mowa w ust. 2: 1. Usługi objęte wynagrodzeniem powykonawczym: a) oczyszczanie nawierzchni drogi i zatok autobusowych wraz z oczyszczaniem krawężników: • mechaniczne usunięcie z powierzchni jezdni na szerokości minimum 1 mb. od każdej z dwóch krawędzi jezdni z zanieczyszczeń takich jak kurz, piasek, błoto, odrosty roślinne, odpady (tj. odpady pozostawione przez użytkowników drogi oraz naniesione przez koła pojazdów i wiatr), gwarantując uzyskanie efektu dokładnie oczyszczonej jezdni wraz z ciekami przy krawężnikach, wpustami kanalizacji deszczowej, zatokami przystankowymi, pasami rowerowymi, parkingami, pasami zwalniającymi oraz przy powierzchniach wyniesionych przy przejściach dla pieszych, • usunięcie zanieczyszczeń z jezdni ręcznie jeżeli nie jest możliwe mechaniczne wykończenie prac, • dokładne oczyszczenie krawężników, opaski jezdni, urządzeń bezpieczeństwa ruchu (powierzchni wyniesionych przy przejściach dla pieszych, powierzchni wyłączonych z ruchu – azyli itp.) z zarastającej darni, chwastów, odrostów roślinnych (samosiejek), gałęzi, odpadów i wszelkich zanieczyszczeń, • wykonanie zlecenia Zamawiającego zgodnie z terminem określonym przez Wykonawcę w ofercie, • zagospodarowanie zebranych odpadów następuje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, • zaparkowane samochody przy krawężnikach nie zwalniają Wykonawcy z obowiązku oczyszczania całej długości jezdni, • wykonywanie zleconych prac następuje w godzinach nie stwarzających utrudnień i uciążliwości dla użytkowników drogi. b) koszenie trawników i grabienie skoszonej trawy: • przed przystąpieniem do koszenia należy usunąć zanieczyszczenia (gałęzie, puszki, kamienie i inne) i rozgrabić kretowiska w razie ich występowania. Wykonawca każdorazowo zagrabi (i zagospodaruje we własnym zakresie) skoszoną trawę, chwasty, samosiewy i zapewni jej wywóz w dniu skoszenia. Koszenie trawy należy wykonywać za pomocą sprzętu specjalistycznego, mechanicznie (kosiarką i kosą mechaniczną), • drzewa, krzewy, elementy małej architektury, znaki drogowe, powinny być okoszone ze szczególną ostrożnością aby nie dopuścić do uszkodzeń drzew, krzewów i urządzeń. Równocześnie z koszeniem trawników należy wykosić trawę i chwasty rosnące przy słupach elektrycznych, oświetleniowych, sygnalizacjach, znakach drogowych oraz innych elementach infrastruktury technicznej zlokalizowanych poza trawnikami ale w obrębie danego obiektu, • w trakcie koszenia należy unikać zaśmiecania ściętą trawą alejek, chodników, jezdni oraz zaparkowanych w pobliżu pojazdów czy obiektów narażonych na zabrudzenie. W razie zanieczyszczenia usuwać na bieżąco (najpóźniej w dniu koszenia), • prace w zakresie koszenia i grabienia należy wykonać zgodnie z terminem określonym w ofercie Wykonawcy, • wysokość trawy po skoszeniu nie powinna być wyższa niż 5 cm. c) palikowanie drzew: Zabezpieczenie drzew palikowaniem z poprzeczkami i wiązaniami w ramach pielęgnacji na zlecenie Zamawiającego. Należy zastosować paliki różnych wysokości w zależności od wysokości palikowanego drzewa, zgodnie ze sztuką ogrodniczą. Należy zastosować 3 szt. palików na jedno drzewo. d) cięcia pielęgnacyjne drzew bez użycia zwyżki: Polega na usunięciu gałęzi suchych, chorych, nadłamanych, ocierających się między sobą, przerzedzając koronę wraz z usunięciem odrostów z pnia (wraz z wywozem gałęzi). Zabiegi prześwietlające mają na celu dopuszczenie światła do wnętrza korony i umożliwienie swobodnego przepływu mas powietrza. Cięciami formującymi należy nadać koronom właściwy kształt. Wykonywane cięcia techniczne pozwolą na usunięcie gałęzi lub konarów kolidujących z infrastrukturą techniczną, zabudową, zasłaniające kamery monitoringu, kolidujące ze znakami drogowymi, sygnalizatorami świetlnymi lub wychodzącymi w skrajnię drogi. Wszystkie cięcia należy wykonać zgodnie ze sztuką ogrodniczą z zachowaniem odpowiednich terminów cięć. Prace te należy wykonać w terminie każdorazowo wskazanym w zleceniu. 2. Usługi objęte wynagrodzeniem ryczałtowym: a) oczyszczanie chodników (z parkingami) i obrzeży z darni z zamiataniem polegające na usunięciu wszystkich roślin przerastających nawierzchnię oraz obrzeża. Prace powinny być prowadzone sprawnie bez utrudnień dla użytkowników chodników i alejek. Prace należy wykonać przy użyciu sprzętu ogrodniczego np. motyk, szpadli. Nawierzchnie należy oczyścić przez wyrwanie wyrastających w szczelinach roślin lub w przypadku braku takiej możliwości wycięcie przy użyciu ww. sprzętu wraz z zebraniem namułu, piachu i innych nagromadzonych zanieczyszczeń. Po zebraniu darni i zieleni chodnik należy pozamiatać, a zmiotki zebrać i wywieźć w tym samym dniu. Zabrania się zmiatania nieczystości z chodników na tereny zieleni. Oczyszczanie chodników i obrzeży z darni należy wykonywać tak często, aby nie dopuścić do zarastania. b) oczyszczanie trawników, chodników (z parkingami), żywopłotów i krzewów z nieczystości, połamanych gałęzi, konarów, liści należy wykonać do godziny 900 każdego dnia, również w dni wolne od pracy. W dni świąteczne oraz po godz. 900 w uzgodnieniu z Zamawiającym. Drobne zanieczyszczenia np. niedopałki papierosów, kapsle należy usunąć poprzez wygrabienie i zebranie. Z chodników należy na bieżąco zmiatać piach, ziemię, aby nie dopuścić do ich zalegania. Trawniki należy odchwaszczać oraz usuwać rozrzucone śmieci. Oczyszczać należy elementy kanalizacji deszczowej umieszczonej przy chodnikach i zieleńcach z nieczystości oraz przerastającej darni i innych roślin. Do codziennego utrzymania należy również rozrzucenie kretowisk. Prace porządkowe powinny być również wykonane po każdej burzy czy wichurze przez usuwanie gałęzi, konarów, liści, leżących owoców, które opadły z drzew. Jesienne grabienie liści polega na systematycznym, w razie potrzeby codziennym grabieniu liści, które skutkować będzie brakiem zalegającej warstwy liści na trawnikach. Wszystkie nieczystości, liście, gałęzie należy na bieżąco zbierać i wywozić tego samego dnia po wykonanej pracy. c) odchwaszczanie i pielęgnacja trawników, żywopłotów, krzewów, drzew i nowo posadzonych drzew należy wykonywać systematycznie, aby nie dopuścić do zarastania. Ziemię wokół krzewów należy zruszyć przez przekopanie i wypielić, przekopaną powierzchnię zagrabić, zebrać chwasty i tego samego dnia wywieźć. Należy usunąć samosiewy nie będące tym samym gatunkiem. Należy prześwietlać i podcinać krzewy i żywopłoty, utrzymując ich właściwy kształt. Należy usuwać odrosty z pni drzew, nie dopuszczając do ich wyrastania. Należy odchwaszczać drzewka i krzewy osłonięte siatką z każdej strony siatki. Niepotrzebne lub uszkodzone siatki poprawić lub usunąć. Paliki i wiązania przy drzewkach i krzewach należy poprawić bez ich wymiany. Potrzebę wymiany palika należy zgłosić Zamawiającemu. Wykonawca ma obowiązek szczególnej dbałości o powierzoną w utrzymanie roślinność. d) sprzątanie przystanków komunikacji publicznej (wiat oraz terenu przyległego), przystanki powinny być sprzątnięte do czasu rozpoczęcia pracy komunikacji tj. do godz. 500. Przystanki należy sprzątać z częstotliwością 3 razy w tygodniu tj. 1 – z niedzieli na poniedziałek, 2 – ze środy na czwartek, 3 – z piątku na sobotę. W przypadku wiat należy posprzątać teren wokół wiaty na 2,0 m z trzech stron wokół wiaty, natomiast w przypadku słupka przystankowego na długości 6,0 m z dwóch stron słupka. Należy usuwać kurz i zabrudzenia ławek jak też naklejki i ogłoszenia naklejone na przystankach i urządzeniach przystankowy, za wyjątkiem ogłoszeń opatrzonych pieczęcią Urzędu Miasta Kraśnik. W sytuacji uszkodzenia (wybicia) szyby w wiacie przystankowej należy zebrać szkło z powierzchni przystanka. Chwasty, zadarnienie należy usuwać na całej powierzchni peronów przystanków autobusowych; dezynfekcję przystanków na terenie miasta Kraśnik (liczba wiat - 2 szt.) należy przeprowadzać preparatem biobójczym dopuszczonym do stosowania w przestrzeni publicznej w godzinach nocnych, częstotliwość 2 razy w miesiącu tj. ok 12 razy. Dodatkowo należy wykonać mycie wiat 2 razy w trakcie trwania umowy tj. w miesiącach czerwiec i październik. 4. Wywóz oraz zagospodarowanie wytworzonych w trakcie wykonywanej usługi odpadów wykonywać należy zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.). Wszelkie koszty oraz odpowiedzialności związane z wywozem i zagospodarowaniem wytworzonych odpadów ponosi Wykonawca. 5. Prace należy wykonywać w godzinach o najmniejszym natężeniu ruchu, z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, ewentualnego oznakowania miejsca prowadzonych prac, zgodnie z Załącznikiem nr 1 - 4 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2311), należy wyposażyć pracujący sprzęt w lampy ostrzegawcze (pulsujące) kolor pomarańczowy oraz zaopatrzyć pracowników w odpowiednie ubranie robocze, w tym kamizelki odblaskowe. Prace określone w umowie w § 1 ust. 3 pkt 1 i 2 należy wykonać na Zlecenie Zamawiającego. 6. Zamawiający na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp informuję, że określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie jest określone w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.): 1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które wymagają zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: koszenie trawników i sprzątanie pasa drogowego. 2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a – Wykonawca przez podpisaniem umowy, przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące w/w czynności są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę, jaki i podwykonawców. Wszelkie zmiany w zatrudnieniu będą zgłaszane w terminie 3 dni od dnia zaistnienia zmiany. 3) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez wykonawcę (podwykonawców) wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy w celu przeprowadzenia kontroli. b) niespełnianie wymagań określonych w pkt 1 skutkuje sankcjami określonymi w § 9 i § 11 umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90610000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100), - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. z 2016, poz. 359) 2. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Polska Kasa Opieki S.A. nr 46 1240 5497 1111 0010 4019 7424. 3. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać: wadium - przetarg pn. Letnie zarządzanie drogami powiatowymi zlokalizowanymi na terenie miasta Kraśnik 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia dokument zabezpieczenia (oryginał) należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, w oddzielnej kopercie oznaczonej: "Wadium – Letnie zarządzanie drogami powiatowymi zlokalizowanymi na terenie miasta Kraśnik ", a do oferty dołączyć kopię, której zgodność z oryginałem poświadczono. 5. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie. 6. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do 09.06.2020 r. do godz. 11.00 (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego). 7. Oferta wykonawcy, który nie wniósł wadium podlega odrzuceniu. 8. Oferty Wykonawców, którzy wnieśli wadium nie stanowiące całości wymaganej kwoty lub, gdy forma jest niezgodna z działem XIV ust. 1 SIWZ zostaną odrzucone. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 15. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Wraz z wypełnionym formularzem oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli Wykonawca składa: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SIWZ), dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do SIWZ), dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, 3) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postepowaniu, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) 4) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 1 i 2, 5) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 1 i 2, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, 6) jeżeli prawo do podpisywania oferty nie wynika z dostępnych Zamawiającemu dokumentów, należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisania ofert – oryginał lub poświadczoną notarialnie kopię, 7) dowód wniesienia wadium, B. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 369 ze zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach