Zakład Karny ogłasza przetarg
- Adres: 22-100 Chełm, ul. Kolejowa 112
- Województwo: lubelskie
- Telefon/fax: tel. 082 5653485 , fax. 082 5653557
- Data zamieszczenia: 2013-09-02
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Zakład Karny
ul. Kolejowa 112 112
22-100 Chełm, woj. lubelskie
tel. 082 5653485, fax. 082 5653557
REGON: 00032004100000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.zp.sw.gov.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Zakład Karny
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Kurs Brukarza i Szkolenie aktywizacyjno wzmacniające (3 edycje) w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w Zakładzie Karnym w Chełmie w ramach projektu nr. 3 : Cykl szkoleniowo- aktywizacyjnym służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbycia kary pozbawienia wolności. - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Opis przedmiotu zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu w roku 2013 szkolenia zawodowego dla skazanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w Zakładzie Karnym w Chełmie w ramach projektu nr. 3 : Cykl szkoleniowo- aktywizacyjnym służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbycia kary pozbawienia wolności. 2. Usługa szkolenia zawodowego osadzonych zostanie zrealizowana w Zakładzie Karnym w Chełmie, jako kurs przyuczający do zawodu BRUKARZ wraz ze szkoleniem aktywizacyjno - wzmacniającym, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8. 3. Ilość kursów: 3. 4. Ilość osób do przeszkolenia: każda edycja po 8 osób. 5. Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy na stanowisku BRUKARZ oraz zdobycie przez jego uczestników odpowiednich uprawnień zawodowych w tym zakresie. 6. Zajęcia teoretyczne i praktyczne szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego. 7. Każda edycja szkolenia trwa 104 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.), w tym zajęć teoretycznych 24 godzin oraz w tym 64 godzin praktycznych, szkolenie aktywizacyjno - wzmacniającego 16 godzin 8. Zajęcia teoretyczne i praktyczne szkolenia zawodowego odbywać się będą w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie. 9. Zagadnienia dotyczące szkolenia teoretycznego : 1. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach brukarskich; 2. Organizacja stanowiska pracy, czytanie rysunku technicznego; 3. Podstawowe wiadomości o robotach ziemnych; 4. Materiały, urządzenia i narzędzia stosowane w brukarstwie; 5. Cechy techniczne skał stosowanych w drogownictwie; 6. Elementy kamienne i spoiwa mineralne; 7. Obróbka materiałów kamiennych do celów drogowych i brukarskich; 8. Parametry w zakresie podbudowy i grubości zastosowania kostki,w zależności od przeznaczenia nawierzchni brukowej; 9. W ramach zajęć praktycznych należy wykorzystać materiał na zdobycie umiejętności przez wszystkich uczestników kursu w zakresie: - układanie kostki brukowej; - układanie krawężnika. 10. Ponadto umiejętności nabywane przez uczestników kursu podczas zajęć praktycznych powinny uwzględniać następujące czynności: - przygotowanie terenu - niwelacja i korytowanie; - przygotowanie podłoża piaskowo - cementowego; - ułożenie nowej nawierzchni wraz z krawężnikami. 11. Wykonawca przed rozpoczęciem kursu zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie badania lekarskie uprawniające kursantów do uczestnictwa w kursie, spełniające wymagania badań zawodowych na brukarza, przeprowadzenie badań lekarskich odbędzie się w siedzibie Zamawiającego. 12. Zamawiający zapewnia; a) dostęp do miejsca zajęć teoretycznych-salę wykładową dla uczestników kursu; b) dostęp do miejsca, w którym przeprowadzone będą zajęcia praktyczne; c) dostęp do następującego rodzaju sprzętu, którego zakup był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego; - urządzenie brukarskie - przecinarka stołowa PS 350 Jazon, - zestaw niwelacyjny No 10-26, - mechaniczna mieszarka mieszanek suchych, - zestaw sprzętu brukarskiego- 4elementowy, - zagęszczarka płytowa z oporządzeniem, - zestaw młotów kująco wiercących- 2 elementowy. 13. Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca informuje beneficjentów ostatecznych o tym, że szkolenie jest współfinansowane przez Unię Europejską - Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, oraz zapoznaje uczestników z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć. 14. Zamawiający pokrywa koszty eksploatacji sprzętu specjalistycznego. 15.Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem. 16. Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia niniejszego szkolenia, w tym artykuły biurowe oraz odzież ochronną dla każdego uczestnika (wartość materiałów użytych w procesie szkolenia wyniesie do 40% wartości szkolenia). 17. Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o odpowiednich kwalifikacjach do prowadzenia niniejszego szkolenia zawodowego. 18. Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia zawodowego, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004 r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14.09.2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy.(Dz. U. z dnia 28 września 2010r. nr. 177 poz. 1193) zawierający w szczególności: a nazwę i zakres szkolenia; b czas trwania i sposób organizacji szkolenia; c wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; d cele szkolenia; e plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; f treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; g )wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; h) sposób sprawdzania efektów szkolenia; i dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; i) przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); j) prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony); rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji; ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, dodatkową listę obecności podpisywaną przez poszczególnych beneficjentów ostatecznych. Lista obecności powinna być podpisana kolorem niebieskim lub zielonym. 19. Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. Niezależnie od tego Wykonawca przedstawia Zamawiającemu opis, w jaki sposób prowadzi własny nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia oraz kto personalnie odpowiada za jego realizację. 20. W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt i urządzenia, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć oraz w jakich ilościach. 21.Wykonawca odpowiada za przeszkolenie kursantów w zakresie BHP oraz za przestrzeganie warunków BHP w trakcie całego szkolenia. 22. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 23. Zamawiający zgodnie z Zarządzeniem nr 49/2010 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 13 sierpnia 2010 r. w § 16 pkt. 6, który mówi, że zamawiający zmniejszy wysokość wynagrodzenia instytucji szkoleniowej w przypadku nie przystąpienia lub nie ukończenia szkolenia przez beneficjęta ostatecznego. Podstawą do zapłaty całości kwoty zawartej w umowie jest uczestniczenie przez beneficjęta ostatecznego przynajmniej w 80% godzin przewidzianych na szkolenie kursowe, potwierdzonych własnoręcznym podpisem w listach obecności. 24. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia. 25. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 26. Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 27. Należność za usługę szkolenia zawodowego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego za przeprowadzenie kursu. 28. Usługa szkolenie aktywizacyjno-wzmacniające osadzonych zostanie realizowana w Zakładzie Karnym w Chełmie, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8. 1) Ilość kursów: 1 w trzech edycjach. 1. Ilość osób do przeszkolenia: 8. 2. Celem szkolenia jest niwelowanie deficytów beneficjentów ostatecznych w sferze psychologicznej poprzez skorygowanie postaw i zachowania, oraz nauka podstawowych zagadnień związanych ze skutecznym radzeniem sobie na rynku pracy - zagadnienia: a) poczucie własnej wartości; b) zarządzanie stresem; c) skuteczna komunikacja i asertywność; d) efektywne zagospodarowanie czasem; e) ćwiczenie umiejętności personalnych; f) specjalistyczne działania - profilaktyka uzależnień; g) autoprezentacja; h) komunikacja z pracodawcą; i) rozmowa kwalifikacyjna; j) dokumenty aplikacyjne; k) sposoby poszukiwania pracy; l) poznawanie i odkrywanie swoich umiejętności i predyspozycji zawodowych. 3. Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie. 1) Szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.). 2) Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o kwalifikacjach odpowiednich do prowadzenia zajęć psychokorekcyjnych oraz doradztwa zawodowego. 3) Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca informuje beneficjentów ostatecznych o tym, że szkolenie jest współfinansowane z przez Unię Europejską - Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, oraz zapoznaje uczestników z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć. 4) Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały niezbędne do przeprowadzenia szkolenia aktywizacyjno-wzmacniającego. 5) Zamawiający zapewnia pracownię komputerową oraz sprzęt multimedialny do przeprowadzenia szkolenia. 6) Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004 r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14.09.2010r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. z dnia 28 września 2010r. nr. 1poz. 1193) zawierający w szczególności: a) nazwę i zakres szkolenia; b) czas trwania i sposób organizacji szkolenia; c) wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; d) cele szkolenia; e) plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; f) treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; g) wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; h) sposób sprawdzania efektów szkolenia; i) dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; j) przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); k) prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony), rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, dodatkową listę obecności podpisywaną przez poszczególnych beneficjentów ostatecznych i wykładowcy. Lista obecności powinna być podpisana kolorem niebieskim lub zielonym. 7) Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. Niezależnie od tego Wykonawca przedstawia Zamawiającemu opis, w jaki sposób prowadzi własny nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia oraz kto personalnie odpowiada za jego realizację. 8) W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt i urządzenia, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć oraz w jakich ilościach. 9) Wykonawca odpowiada za przestrzeganie warunków BHP w trakcie całego szkolenia. 10) Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem potwierdzającym uzyskanie kwalifikacji oraz wydaniem zaświadczeń zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r., poz. 186). . Oryginały w/w dokumentów i ich kserokopie mają być potwierdzone za zgodność z oryginałem i przekazane do Zakładu Karnego w Chełmie. 11) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 12) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 13) Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 14) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia. 15) Zamawiający zgodnie z Zarządzeniem nr.49/2010 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 13 sierpnia 2010 r. w § 16 pkt. 6, który mówi, że zamawiający zmniejszy wysokość wynagrodzenia instytucji szkoleniowej w przypadku nie przystąpienia lub nie ukończenia szkolenia przez beneficjęta ostatecznego. Podstawą do zapłaty całości kwoty zawartej w umowie jest uczestniczenie przez beneficjęta ostatecznego przynajmniej w 80% godzin przewidzianych na szkolenie kursowe, potwierdzonych własnoręcznym podpisem w listach obecności. 16) Zamawiający będzie posiadał listę rezerwową uczestników szkolenia, umożliwiającą wprowadzenie nowej osoby na miejsce osoby niespełniającej wymogów zdrowotnych, dobrowolnie rezygnującej z kursu, wycofanej z kursu ze względów formalnych na podstawie obowiązujących przepisów. 17) Zamawiający zapewnia salę komputerową. 18) Wykonawca przyjmuje osobę z listy rezerwowej (zgodnie z kolejnością) jedynie na takim etapie kursu, który gwarantuje przygotowanie uczestnika do złożenia egzaminu. 19) Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do dołączania do faktur Vat (rachunków), kopii dokumentacji szkoleniowej, w tym kopii materiałów dydaktycznych, podpisanych za zgodność z oryginałem przez kierownika instytucji szkoleniowej lub upoważnionego pracownika, z uwzględnieniem obowiązujących zasad ochrony danych osobowych określonych przez: przepisy prawa europejskiego oraz prawa krajowego, wytyczne wydane przez Instytucję Zarządzającą lub Instytucję Wdrażającą, postanowienia umowy o dofinansowanie projektu. 29. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 30. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których stanowi art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy. 31. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 32. Do opisu przedmiotu zamówienia zamawiający zastosował nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień CPV - 80500000-9. 33. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w siedzibie zamawiającego przepisów porządkowych oraz bezwzględnego zakazu nawiązywania z osadzonymi jakichkolwiek kontaktów niezwiązanych z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia. 34. Wykonawca wykonujący przedmiot zamówienia w siedzibie zamawiającego ma obowiązek poddania się kontroli podczas wejścia lub wjeżdżania pojazdem na teren Zakładu Karnego w Chełmie, a także podczas wyjścia lub wyjeżdżania pojazdem z terenu Zakładu Karnego w Chełmie. 35. Wykonawcy nie wolno wnosić na teren zakładu karnego: 1) przedmiotów niebezpiecznych, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa i porządku w jednostce, w szczególności: broni palnej, amunicji, narzędzi do cięcia metalu, środków służących do obezwładniania, środków odurzających i psychotropowych oraz alkoholu, 2) przedmiotów niedozwolonych, które mogą utrudniać prawidłowy tok postępowania karnego w szczególności: sprzętu łączności (np. telefon komórkowy), urządzeń technicznych służących do rejestrowania i odtwarzania informacji - pod rygorem odpowiedzialności karnej. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu nie jest zobowiązany wnieść wadium.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zp.sw.gov.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Przygotowanie i przeprowadzenie certyfikowanego szkolenia z zakresu zarządzania projektami PRINCE2 Foundation zamawianego na potrzeby projektu pt. Przyszłość budowana kompetencjami - wzmacnianie pozycji konkurencyjnej na rynku pracy studentów kierunku Ekonomia oraz Finanse i Rachunkowość realizowanego przez Państwową Szkołę Wyższą im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Dodano: 2016-06-30 - Organizacja i przeprowadzenie egzaminów certyfikujących z języka angielskiego i języka rosyjskiego
Dodano: 2016-06-21 - Przygotowanie i przeprowadzenie certyfikowanego szkolenia pt. Zaawansowana obsługa programów w zakresie finansów i rachunkowości zamawianego na potrzeby projektu pt. Przyszłość budowana kompetencjami - wzmacnianie pozycji konkurencyjnej na rynku pracy studentów kierunku Ekonomia oraz Finanse i Rachunkowość realizowanego przez Państwową Szkołę Wyższą im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Dodano: 2016-06-17 - Przygotowanie i przeprowadzenie certyfikowanego szkolenia z zakresu zarządzania projektami PRINCE2 Foundation zamawianego na potrzeby projektu pt. Przyszłość budowana kompetencjami - wzmacnianie pozycji konkurencyjnej na rynku pracy studentów kierunku Ekonomia oraz Finanse i Rachunkowość realizowanego przez Państwową Szkołę Wyższą im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Dodano: 2016-06-09 - Organizacja i przeprowadzenie egzaminów certyfikujących z języka angielskiego i języka rosyjskiego
Dodano: 2016-06-07 - Przygotowanie i przeprowadzenie certyfikowanego szkolenia pt. Nowoczesne systemy wspomagające zarządzanie małą i średnią firmą zamawianego na potrzeby projektu pt. Przyszłość budowana kompetencjami - wzmacnianie pozycji konkurencyjnej na rynku pracy studentów kierunku Ekonomia oraz Finanse i Rachunkowość realizowanego przez Państwową Szkołę Wyższą im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Dodano: 2016-06-06 - Usługa organizacji i przeprowadzenia szkolenia grupowego: Operator koparko-ładowarki kl. III w ramach projektu Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie łukowskim (II) współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Dodano: 2016-06-06 - Przeprowadzenie szkoleń zawodowych Operator wózka jezdniowego z napędem silnikowym wraz z bezpieczną wymianą butli gazowej wraz z zapewnieniem wyżywienia, zapewnieniem, organizacją i opłaceniem badań lekarskich, organizacją i przeprowadzeniem egzaminów wewnętrznych i organizacją egzaminu państwowego dla uczestników dla uczestników w ramach utrzymania rezultatów projektu OHP jako realizator usług rynku pracy- 3 części.
Dodano: 2016-06-03 - Organizacja szkolenia w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli z województwa lubelskiego w 2016 roku
Dodano: 2016-06-01 - Wykonanie usług polegających na: 1. Przygotowaniu oraz obsłudze kompleksowej konferencji informacyjno - szkoleniowej Wytwarzanie produktów regionalnych jako szansa aktywizacji gospodarstw utrzymujących lokalne rasy zwierząt i promocji zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich Lubelszczyzny; 2. Przygotowaniu i realizacji projektu Malowniczy wschód - fascynuje, integruje i ... aktywizuje; w podziale na części.
Dodano: 2016-05-18