Przetargi.pl
Księgowość od podstaw

Sadecki Urząd Pracy ogłasza przetarg

  • Adres: 33-300 Nowy Sącz, ul. Węgierska 146
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 4429110 , fax. 018 4429984
  • Data zamieszczenia: 2010-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sadecki Urząd Pracy
    ul. Węgierska 146 146
    33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. 018 4429110, fax. 018 4429984
    REGON: 49202507100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sup.nowysacz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Księgowość od podstaw
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 20 osób bezrobotnych pn. Księgowość od podstaw w ramach jednej edycji kursowej. 2. Celem szkolenia jest przygotowanie kursantów do pracy w księgowości oraz nabycie umiejętności za zakresu obsługi programów komputerowych. W ramach kursu uczestnikom przekazana zostanie podstawowa wiedza w zakresie m.in.: teorii rachunkowości,ewidencji księgowej,obrotu materiałowego i towarowego,aktywów trwałych,podatków,sprawozdawczości,obsługi programu księgowego Symfonia, CDN oraz programu Płatnik i Excel 3. Poprzez przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia rozumie się w szczególności obowiązki Wykonawcy w zakresie: a) Opracowania programu szkolenia w oparciu o przedstawione poniżej zagadnienia tematyczne i zakres przedmiotowy dostępny na stronie www.kwalifikacje.praca.gov.pl (zawód księgowy kod 343201 zakres: księgowość dla MSP z wykorzystaniem komputera; obszar: rachunkowość, księgowość, finanse): 1) Zagadnienia ogólne z zakresu rachunkowości finansowej Podstawy prawne rachunkowości Zakres podmiotowy i przedmiotowy rachunkowości Zasady i funkcje rachunkowości Charakterystyka i klasyfikacja dowodów księgowych Pojęcie, charakterystyka i zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych Konto księgowe - pojęcie i klasyfikacja Pionowy i poziomy podział oraz łączenie kont Ewidencja na kontach syntetycznych i na kontach pomocniczych Zasady poprawiania błędów na dowodach księgowych oraz w księgach rachunkowych Dokumentacja opisująca zasady (politykę) rachunkowości Bilans - ogólna charakterystyka aktywów i pasywów Rachunek zysków i strat, części składowe, ogólna charakterystyka kosztów i przychodów Inwentaryzacja aktywów i pasywów Kategorie cen w rachunkowości finansowej 2) Aktywa trwałe Istota i klasyfikacja aktywów trwałych Wartości niematerialne i prawne pojęcie i klasyfikacja wartości niematerialnych i prawnych wycena przy początkowym ujęciu i wycena bilansowa amortyzacja wartości niematerialnych i prawnych ewidencja w księgach rachunkowych i prezentacja w sprawozdaniu finansowym Rzeczowe aktywa trwałe pojęcie, klasyfikacja amortyzacja środków trwałych odpisy z tytułu trwałej utraty wartości ewidencja w księgach rachunkowych i ujawnianie w sprawozdaniu finansowym Inwestycje pojęcie i klasyfikacja inwestycji wycena początkowa i bilansowa ewidencja inwestycji w księgach rachunkowych 3) Aktywa obrotowe Rozrachunki pojęcie i klasyfikacja rozrachunków ewidencja rozrachunków z dostawcami i odbiorcami w obrocie krajowym i zagranicznym rozrachunki z tytułu wynagrodzeń (umowy o pracę i podobne, umowy zlecenia i o dzieło, prawa majątkowe) rozrachunki publiczno- prawne z punktu widzenia podatnika i płatnika pozostałe rozrachunki wycena bilansowa rozrachunków wyrażonych w walucie krajowej i walucie obcej Zapasy pojęcie i klasyfikacja zapasów obrót materiałowy i towarowy wycena, rozchód Środki pieniężne i inne krótkoterminowe aktywa finansowe klasyfikacja aktywów pieniężnych środki pieniężne w kasie rachunki i kredyty bankowe obrót czekowy i wekslowy transakcje w walucie obcej 4) Pasywa Kapitały (fundusze) własne pojęcie i klasyfikacja kapitałów własnych ewidencja kapitałów podstawowych w różnych podmiotach gospodarczych kapitał zapasowy kapitał rezerwowy kapitał z aktualizacji wyceny zysk (strata) z lat ubiegłych wynik finansowy roku bieżącego Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe klasyfikacja rezerw rezerwy i aktywa z tytułu podatku odroczonego inne rezerwy rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów 5) Przychody i koszty Przychody i koszty działalności podstawowej Przychody i koszty pozostałej działalności operacyjnej Przychody i koszty działalności finansowej Zyski i straty nadzwyczajne Wynik finansowy brutto i obowiązkowe jego obciążenia Wynik finansowy netto i jego rozliczenie 6) Sprawozdawczość finansowa Sporządzanie bilansu Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie kalkulacyjnym i porównawczym Badanie i ogłaszanie sprawozdań finansowych 7) Rozliczenia podatkowe Podatek dochodowy od osób prawnych, elementy konstrukcyjne podatku i sporządzanie zeznania CIT-8 Podatek od towarów i usług, sporządzanie deklaracji VAT Podatek dochodowy od osób fizycznych obowiązki płatnika Podatki kosztowe - podatek od nieruchomości, podatek od czynności cywilno-prawnych 8) Księgowość komputerowa (program Symfonia) Definiowanie baz danych programu Symfonia (dane przedsiębiorstwa, plan kont, typy dokumentów i dzienników, rejestry VAT, kartoteki klientów, pracowników) Przyporządkowanie zdefiniowanych kont w planie kont do odpowiednich pozycji sprawozdania finansowego - bilansu i rachunku zysków i strat Ewidencja typowych operacji gospodarczych występujących w przedsiębiorstwie na podstawie wzorcowych dokumentów (faktury zakupu towarów, faktury kosztowe, faktury sprzedaży, raport kasowy, wyciąg bankowy) Analiza poprawności zapisów Analiza rozrachunków Sporządzanie najważniejszych wydruków i zestawień Deklaracje podatkowe Sporządzanie obligatoryjnych elementów rocznego sprawozdania finansowego - Bilansu i Rachunku zysków i strat przy użyciu systemu finansowo-księgowego Symfonia 9) Podatkowa księga przychodów i rozchodów w przedsiębiorstwie. Podstawy prawne i zasady ogólne prowadzenia ewidencji w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów Ewidencje prowadzone łącznie z podatkową księgą przychodów i rozchodów Ewidencjonowanie przychodu i kosztów jego uzyskania w podatkowej księdze przychodów i rozchodów Zamknięcie podatkowej księgi przychodów i rozchodów Szczególne sposoby prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów Programy księgowe - moduły wspomagające ewidencję w zakresie podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz ewidencje dodatkowe. 10) Obsługa programów finansowo - księgowych Program Płatnik- rozliczenia z ZUS Podstawy obsługi komputera - zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w pracach księgowych. Obsługa programu Excel. Sporządzanie listy płac oraz obsługa komputerowego programu finansowo - księgowego CDN Program szkolenia musi być sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz.315) według wzoru na Załączniku nr 2 do SIWZ. b) Ustalenie miejsca (lokalizacji) zajęć. c) Zapewnienie sali dydaktycznych przystosowanych do wielkości 20 osobowej grupy oraz rodzaju prowadzonych zajęć (wykłady, zajęcia praktyczne). d) Zapewnienie niezbędnego sprzętu umożliwiającego sprawne prowadzenie szkolenia (rzutnika, notebook komputera, flipcharta itp.), niezbędnych mebli biurowych (stoły, krzesła) oraz zaplecza do realizacji zajęć praktycznych: 20 komputerów wraz z licencjonowanymi programami przewidzianymi programem szkolenia. e) Przeprowadzenie szkolenia oraz wydanie dla każdego uczestnika szkolenia zaświadczenia i certyfikatu (z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym) zgodnego z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki f) Prowadzenia dokumentacji kursu tj. dziennika zajęć edukacyjnych, listy obecności, protokołu z egzaminu, rejestru wydawanych zaświadczeń oraz certyfikatów, ankiet oceny szkolenia dla uczestników i absolwentów szkolenia. g) Zapewnienie dwóch przerw kawowych (zimne i gorące napoje, poczęstunek).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 32 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń z zakresu objętego przedmiotem zamówienia
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://pup.nowysacz.ibip.pl/public/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach