Przetargi.pl
Kontrole przewodów kominowych

Miasto Poznań - Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych w im. i na rzecz którego działa Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej S.A. ogłasza przetarg

  • Adres: 61-884 Poznań, ul. Rybaki 18a
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. (061) 657 90 00 , fax. (061) 657 90 09
  • Data zamieszczenia: 2010-06-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Poznań - Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych w im. i na rzecz którego działa Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej S.A.
    ul. Rybaki 18a 18a
    61-884 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. (061) 657 90 00, fax. (061) 657 90 09
    REGON: 63023584700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpgm.poznan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: osoba prawna działająca w imieniu administracji samorządowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kontrole przewodów kominowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi okresowej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), wykonywanej zgodnie z zakresem o którym mowa w art. 62 ust. 1 pkt 1 lit.c oraz w art.62 ust 1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo budowlane, w budynkach administrowanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej Spółkę Akcyjną, z siedzibą przy ul. Rybaki 18a, w Poznaniu. Zamówienie zostało podzielone na osiem części: część I -usługa okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) w lokalach administrowanych przez Biuro Obsługi Mieszkańców Nr 1 (liczba lokali mieszkalnych - 782, liczba lokali użytkowych - 36); część II -usługa okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) w lokalach administrowanych przez Biuro Obsługi Mieszkańców Nr 2 (liczba lokali mieszkalnych - 1789, liczba lokali użytkowych - 71); część III -usługa okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) w lokalach administrowanych przez Biuro Obsługi Mieszkańców Nr 3 (liczba lokali mieszkalnych - 671, liczba lokali użytkowych - 117); część IV -usługa okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) w lokalach administrowanych przez Biuro Obsługi Mieszkańców Nr 4 (liczba lokali mieszkalnych - 1112, liczba lokali użytkowych - 32); część V -usługa okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) w lokalach administrowanych przez Biuro Obsługi Mieszkańców Nr 5 (liczba lokali mieszkalnych - 515, liczba lokali użytkowych - 36); część VI -usługa okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych)w lokalach administrowanych przez Biuro Obsługi Mieszkańców Nr 6 (liczba lokali mieszkalnych - 101, liczba lokali użytkowych - 4); część VII - usługa okresowej, rocznej kontroli gazowej w lokalach administrowanych przez Dział Eksploatacji (liczba lokali użytkowych - 323); część VIII-usługa okresowej, co najmniej dwa razy w roku kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) zgodnie z art.62 ust 1 pkt 3 ustawy Prawo budowlane w budynkach wielkopowierzchniowych administrowanych przez MPGM S.A. w Poznaniu (liczba lokali mieszkalnych - 352, liczba lokali użytkowych - 91). Usługa części VIII dotyczy tylko kontroli tzw. listopadowych. Zakres usług obejmuje roczną i tzw półroczną kontrolę przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), polegającą na sprawdzeniu ich technicznej sprawności. Kontrola przewodów kominowych obejmuje w szczególności: oględziny, pomiary drożności, szczelności przewodów i prawidłowości podłączeń urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. W ramach usługi należy m. in. (w terminie do 30.11.2010r.) a)skontrolować drożność przewodów kominowych przy pomocy kuli kominiarskiej posiadającej średnicę (przy przewodach tradycyjnych 14 x 14) 125 mm, opuszczanej na sznurze z wylotu do podłączenia. W przypadku przewodów kominowych chronionych wkładami ceramicznymi lub wykonanych z modułów z blach kwasoodpornych badanie drożności należy wykonywać przy użyciu kuli w osłonie gumowej. Przewód uznawany jest za drożny jeśli kula przejdzie całą jego długość bez zatrzymań. Przewód nie może posiadać zawężeń i załamań większych niż przewidziane w normie. Przewody wykonane z cegły oraz ich badanie, powinny odpowiadać PN-B-10425: 1989 oraz §140 i §266 ÷ §268 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002r. w sprawie warunków, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 75, poz. 690 z późn.zm.); b)zbadać prawidłowość podłączeń, w tym: -ilość i rodzaj podłączeń (kratek wentylacyjnych, palenisk gazowych lub węglowych) podłączonych do jednego przewodu kominowego, zgodnie z §140, §141, §145, §174 i §175 rozporządzenia MI z dnia 12.04.1002r.; -stan techniczny drzwiczek rewizyjnych, zgodnie z normą PN-B-10425:1989. Wielkość, szczelność oraz umiejscowienie drzwiczek rewizyjnych określa PN-85/B-4817-12 oraz §146 i §266 rozporządzenia MI z 2002r.; -stan techniczny łączników, rur zapieckowych, zgodnie z wytycznymi określonymi w §174 rozporządzenia MI z 2002r. oraz PN-85/B-4817-12; -prawidłowość zainstalowanych kratek wentylacyjnych (wielkość ich pow. chłonnej), zgodnie z PN-B-03430: 1983/Az3:2000 oraz PN-B-10425:1989; -sprawdzenie czy jest zapewniony dostęp powietrza zewnętrznego koniecznego do prawidłowej cyrkulacji powietrza w lokalu, zgodnie z PN-B-03430:1983/Az3:2000 oraz §147,§148,§149,§150 rozp. MI z 2002r.; - sprawdzenie czy w lokalu istnieją urządzenia wymuszające ciąg kominowy w przypadku, gdy istnieją paleniska obsługiwane ciągiem grawitacyjnym lub gdy urządzenia te funkcjonują w przewodach wentylacji zbiorczej. Prawidłowość ciągu kominowego oraz stosowanie mechanicznej wentylacji określone zostało w §141 oraz §147÷§154 rozp. MI z 2002r.; c)zbadać ciąg kominowy, czy jest zgodny z PN-B-03430:1983/Az3:2000; d) zbadać stan techniczny kominów ponad dachem, w tym: głowic kominowych, ścian kominowych nad dachem i na strychu, nasad kominowych i prawidłowości wylotów przewodów, ocenić czy są zgodne z normą PN-B-10425:1989 oraz §142 i §143 rozp. MI z 2002r.; e)zbadać prawidłowości dostępu do przeprowadzenia kontroli przewodów kominowych, w tym stanu technicznego włazów, drabin, ankrów itp., ław kominiarskich, zgodnie z §101 i §308 rozp. MI z 2002r.; f)zbadać szczelności przewodów kominowych, zgodnie z PN-B-10425:1989; g)ocenić inne nieprawidłowości mogące wpływać na zagrożenie bezpieczeństwa mieszkańców, np.: luźne przedmioty znajdujące się na dachu, nieprawidłowo zamontowane anteny TV, zgromadzone na strychu materiały łatwopalne; h)sprawdzić wykonanie zaleceń z poprzedniej kontroli; i)po wykonaniu przeglądu należy sporządzić protokół z okresowej kontroli przewodów kominowych wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ, dla każdego lokalu (określonego w załączniku nr 1 do Umowy) wraz z podaniem zakresu kontroli, w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości z określeniem sposobu ich usunięcia, podpisany przez osobę posiadającą stosowne kwalifikacje i uprawnienia zawodowe oraz podpisany przez lokatora, u którego dokonano badania lokalu. Do protokołu należy załączyć dokumentację graficzną lokalizacji grup kominowo-wentylacyjnych. Protokół należy doręczyć za potwierdzeniem odbioru do siedziby właściwej Jednostki we wskazanym w umowie terminie. j)w przypadku lokali w budynkach wielkopowierzchniowych (część VIII zamówienia) po przeprowadzonej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) w zakresie opisanym powyżej, osoba dokonująca kontroli jest obowiązana bezzwłocznie, pisemnie zawiadomić właściwy organ Nadzoru Budowlanego o przeprowadzonej kontroli (zgodnie z art. 62 ust 1 pkt 3 ustawy Prawo budowlane); Do zadań w zakresie wykonywanych usług należy ponadto: a)złożenie w siedzibie określonej Jednostki harmonogramu prac, nie później niż na 5 dni przed rozpoczęciem prac; b)powiadomienie najemców lokali mieszkalnych i użytkowych o terminie udostępnienia lokali w celu przeprowadzenia okresowej kontroli, poprzez wywieszenie w miejscu publicznie dostępnym np. przy wejściu na klatkę schodową lub tablicy administracyjnej, odpowiedniego zawiadomienia, wraz z nazwiskiem i telefonem kontaktowym osoby uprawnionej do przeprowadzenia kontroli. Zawiadomienie należy wywiesić z wyprzedzeniem co najmniej 7-dniowym; Wykonawca zobowiązany jest wykonać fotografię, umieszczonego w ten sposób zawiadomienia; c)w przypadku nieobecności najemców lokali mieszkalnych i użytkowych w pierwszym terminie przeprowadzanej kontroli, należy wyznaczyć kolejny termin udostępnienia lokalu w celu przeprowadzenia okresowej kontroli, poprzez wywieszenie w miejscu publicznie dostępnym np. przy wejściu na klatkę schodową lub tablicy administracyjnej, odpowiedniego zawiadomienia, wraz z nazwiskiem i telefonem kontaktowym osoby uprawnionej do przeprowadzenia kontroli, a także poprzez pisemne powiadomienie najemców lokali mieszkalnych i użytkowych, w których nie wykonano kontroli w pierwszym terminie. Pisemne zawiadomienie należy doręczyć lokatorom za potwierdzeniem odbioru, a w przypadku ich nieobecności pozostawić w drzwiach lokalu. Zawiadomienie należy wywiesić i doręczyć najemcom z wyprzedzeniem co najmniej 7-dniowym; Wykonawca zobowiązany jest wykonać fotografię, zawiadomienia umieszczonego w miejscu publicznie dostępnym; d) w przypadku nieobecności najemców lokali mieszkalnych i użytkowych w drugim terminie przeprowadzanej kontroli, Wykonawca zobowiązany będzie wyznaczyć trzeci termin w sposób określony w pkt c); e)w przypadku nieobecności najemców lokali mieszkalnych i użytkowych w trzecim terminie przeprowadzanej kontroli, Wykonawca zobowiązany będzie zawiadomić o tym fakcie właściwą Jednostkę Zamawiającego, przesyłając listę niezbadanych lokali, w terminie 7 dni od dnia podjęcia ostatniej próby; Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do sporządzenia stosownego protokołu na okoliczność braku dostępu do lokalu; f)wszystkie dowody takie jak: zdjęcia zawiadomień umieszczonych w miejscach publicznie dostępnych, potwierdzenia odbioru zawiadomienia przez najemców, notatki służbowe, świadczące o skutecznym zawiadomieniu najemców o terminie przeprowadzenia kontroli należy dołączyć do dokumentów dotyczących przeprowadzonej kontroli; g)Zamawiający nie udostępnia aparatów niezbędnych do sporządzenia dokumentacji fotograficznej; h)przeprowadzenie przeglądu według zakresu określonego w załączniku nr 8 do SIWZ i dostarczenie do właściwej Jednostki opinii po przeglądzie; i)dostarczenie do Jednostek protokołów po przeprowadzonym przeglądzie opatrzonych czytelnym podpisem najemcy (wg wzoru - załącznik nr 8 do SIWZ); j)dostarczenie do Zamawiającego zawiadomień złożonych w organie Nadzoru Budowlanego wraz z potwierdzeniem ich doręczenia (dotyczy lokali w budynkach wymienionych w art.62 ust.1 pkt 3 ustawy Prawo budowlane - część VIII zamówienia); k)w przypadku zagrożenia zdrowia i życia użytkowników lokali oraz konieczności natychmiastowej interwencji, należy niezwłocznie powiadomić Zarządcę (właściwą Jednostkę); l)w przypadku stwierdzenia, w trakcie prowadzonej kontroli nieprawidłowości mogących zagrażać zdrowiu i życiu użytkowników, Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia dokumentacji fotograficznej stwierdzonej nieprawidłowości. Dokumentację tą należy dołączyć do protokołu pokontrolnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 716300003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mpgm.poznan.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach