Przetargi.pl
Kompleksowa obsługa prawna Wielospecjalistycznego Szpitala Powiatowego S.A. z siedzibą w Tarnowskich Górach

Wielospecjalistyczny Szpital Powiatowy Spółka Akcyjna ogłasza przetarg

  • Adres: 42-612 Tarnowskie Góry, ul. Pyskowicka 47-51
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 285 40 58 , fax. 32 384 54 04
  • Data zamieszczenia: 2013-03-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wielospecjalistyczny Szpital Powiatowy Spółka Akcyjna
    ul. Pyskowicka 47-51 47-51
    42-612 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 32 285 40 58, fax. 32 384 54 04
    REGON: 24151294000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wspsa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa obsługa prawna Wielospecjalistycznego Szpitala Powiatowego S.A. z siedzibą w Tarnowskich Górach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Obsługa prawna obejmuje w szczególności stałe doradztwo prawne dla wszystkich komórek organizacyjnych Zamawiającego, opinie, porady, analizy prawne, wyjaśnienia i interpretacje przepisów z zakresu prawa pracy, prawa cywilnego, prawa handlowego, prawa podatkowego, prawa administracyjnego, prawa zamówień publicznych, prawa ubezpieczeniowego, prawa z zakresu ochrony zdrowia i inne - udzielane w formie pisemnej bądź ustnej, pocztą elektroniczną i telefonicznie - w terminie do 7 dni, a w sprawach szczególnie pilnych - na bieżąco, chyba że w niniejszym załączniku wskazano w szczególnym przypadku inny termin, opracowanie i opiniowanie wewnętrznych aktów prawnych takich jak np. statut, regulaminy, zarządzenia, itp. dla potrzeb Zamawiającego - pod względem redakcyjnym, formalnoprawnym i merytorycznym, sporządzanie umów zgodnie z potrzebami Zamawiającego po uzyskaniu niezbędnych informacji merytorycznych z właściwej komórki, opiniowanie i doradztwo prawne w zakresie projektów i zawartych wcześniej umów, kontraktów, ugód przedsądowych, porozumień zawieranych z kontrahentami, NFZ, umów o badania kliniczne, itp., także w zakresie oceny kwestii należytego wywiązywania się z umowy, współpraca w kwestii ustalania wzorów umów lub zatwierdzania umów niestandardowych z Główną Księgową, zapewnienie obsługi prawnej przy zawieraniu wszystkich umów i opiniowanie wszystkich umów pod względem formalno-prawnym, potwierdzone parafą radcy prawnego, na etapie zawierania umów na podstawie wcześniejszego projektu - zapewnienie poprawności formalnej sporządzenia umowy w tym: poprawność komparycji - sposób reprezentacji Wykonawcy i Zamawiającego, zapisy w przypadku, gdy stroną są wykonawcy występujący wspólnie, daty rozpoczęcia i zakończenia umowy, analizowanie pod kątem poprawności formalno-prawnej i przedkładanie Zarządowi WSP S.A. propozycji rozstrzygnięć w zakresie inicjowanych przez kierowników działów Zamawiającego lub podmioty zewnętrzne - zmian do obowiązujących umów lub kwestii ich ewentualnego wcześniejszego zakończenia, przygotowywanie stosownych aneksów, przechowywanie oryginałów wszystkich umów zawieranych przez Zamawiającego wraz z wszystkimi do nich aneksami, z wyjątkiem umów o pracę, kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia, umów o świadczenie usług medycznych, ewentualnie innych wskazanych przez Zamawiającego, prowadzenie Centralnego Rejestru Umów, o których mowa w punkcie 10 w formie pisemnej i elektronicznej, zawierającego informacje o zawartych przez Zamawiającego umowach wraz z wszystkimi do nich aneksami, w zakresie danych ustalonym z Zamawiającym po zawarciu umowy, udostępnianie informacji publicznej zgodnie z zarządzeniem obowiązującym w tym zakresie u Zamawiającego w tym: prowadzenie rejestru wniosków i odpowiedzi, uczestniczenie w prowadzonych przez Zamawiającego negocjacjach, rokowaniach, których celem jest powstanie, zmiana bądź rozwiązanie stosunku prawnego, reprezentacja prawna Zamawiającego wobec podmiotów zewnętrznych, w tym w sprawach związanych z realizacją umów o udzielenie świadczeń zdrowotnych zawartych z NFZ, występowanie w charakterze pełnomocnika Zamawiającego w postępowaniach sądowych, administracyjnych, przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz przed innymi organami orzekającymi, zachowanie terminów koniecznych np. do złożenia apelacji bądź wystąpienia o uzasadnienie wyroku do sądu, opiniowanie na wniosek Zamawiającego treści korespondencji Zamawiającego z organami administracji publicznej, sądami i innymi instytucjami oraz osobami prawnymi i fizycznymi, w przypadku sporu z podmiotem zewnętrznym dotyczącego w szczególności interpretacji zawartej umowy, warunków gwarancji jakości, zasadności nałożenia kar umownych - obowiązek prowadzenia korespondencji z ww. podmiotem w porozumieniu z działem, którego dany problem dotyczy, w momencie uzyskania z działu, którego dany problem dotyczy, informacji o braku pokrycia przez kontrahenta naliczonej kary- przedłożenie całości dokumentacji Zarządowi, w celu podjęcia decyzji o dalszym postępowaniu w danej sprawie; w zależności od decyzji - podjęcie stosownych działań; informowanie działu, którego dany problem dotyczy o przebiegu i wyniku sprawy, udzielanie pomocy prawnej w zakresie obsługi Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia, prowadzenie rejestru spraw bieżących związanych z obsługą Zamawiającego oraz spraw sądowych i administracyjnych np. w formie dzienników korespondencyjnych, monitorowanie procesu legislacyjnego w zakresie dotyczącym Zamawiającego i bieżące informowanie o zmianach przepisów prawnych mających wpływ na funkcjonowanie Zamawiającego oraz bieżąca aktualizacja istniejących wykazów aktów prawnych w ramach obowiązujących u Zamawiającego procedur Systemu Zarządzania Jakością, a także przekazywanie na bieżąco informacji prawnej o wprowadzonych przez ustawodawcę zmianach komórkom merytorycznym, bieżące monitorowanie interpretacji przepisów prawnych i informowanie komórek, których zmiany dotyczą, prowadzenie macierzy powiązań pomiędzy aktami prawnymi, a regulacjami wewnętrznymi Zamawiającego, współudział w opracowywaniu planu strategicznego Zamawiającego w zakresie analizy prawnej, wydawanie na wniosek kierowników działów Zamawiającego opinii w zakresie dokumentów dopuszczających dany asortyment do obrotu, stosowania, używania, itp., doradztwo prawne z zakresu stosowania ustawy - Prawo Zamówień Publicznych oraz aktów wykonawczych do ww. ustawy, uczestnictwo w prowadzonych postępowaniach, realizacja zadań objętych zarządzeniem wewnętrznym Zamawiającego w sprawie zasad udzielania zamówień; a w szczególności: opiniowanie i parafowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia - w terminie do 7 dni od otrzymania, w przypadku postępowań standardowych - w terminie 3 dni od otrzymania, opracowanie i aktualizowanie na bieżąco oraz przekazywanie Zamawiającemu do stosowania wzorów najczęściej stosowanych umów; sporządzanie i parafowanie projektów oraz ostatecznych wersji zawieranych umów na potrzeby procedur zamówień publicznych, opracowywanie odpowiedzi na zapytania wykonawców w procedurze udzielania zamówienia - dotyczące projektów umów i pozostałe - w zakresie formalno- prawnym, ocena poprawności wniesienia wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie innej niż pieniężna, przygotowywanie opinii dotyczących ewentualnego wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego art. 24 PZP, przekazywanie do Działu Zamówień Publicznych informacji o wykluczeniu wraz z dokumentami i informacjami stanowiącymi podstawę do zawiadomienia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, przechowywanie dokumentacji dotyczącej wyrządzenia szkody, wydawanie na wniosek kierownika danego działu Zamawiającego opinii w przypadku podejrzenia w stosunku do wykonawcy o stosowanie rażąco niskiej ceny, oświadczenia nieprawdy stwierdzenie czy mamy do czynienia z takim przypadkiem oraz podjęcie kroków będących konsekwencją takiego czynu, opracowywanie korespondencji związanej z odwołaniami i uczestnictwo w rozprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą, opiniowanie, na wniosek kierownika danego działu Zamawiającego, wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego, wydawanie opinii w zakresie interpretacji zapisów ustawy - Prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych do niej, doradztwo w zakresie problematyki związanej z pozyskiwaniem funduszy unijnych, sporządzanie miesięcznych sprawozdań i zestawień dla Zarządu Zamawiającego o przebiegu, etapie i spodziewanych rezultatach toczących się spraw z powództwa Zamawiającego oraz dla których Zamawiający jest stroną pozwaną; raport ten winien być przedstawiony w formie pisemnej w terminie do 15 danego miesiąca za miesiąc poprzedni i omówiony przez radcę prawnego na żądanie Zarządu, informowanie wraz z uzasadnieniem niezwłocznie po powzięciu takiej informacji - Zarządu Zamawiającego o wyrokach i postanowieniach w sprawach, których stroną jest Zamawiający, które zapadły w postępowaniach przed sądem, organami administracji publicznej, itp.; informacja ta w formie pisemnej, wyrok, jego uzasadnienie, itp. dokumenty winny wpłynąć również do kancelarii Zamawiającego, sporządzanie miesięcznych sprawozdań dla Działu Finansowo-Księgowego o przebiegu i etapie toczących się spraw z powództwa Zamawiającego dotyczących windykacji należności z tytułu niezapłaconych faktur; raport ten winien być przedstawiony w formie pisemnej w terminie do 15 danego miesiąca za miesiąc poprzedni i przekazany Głównemu Księgowemu, przejęcie przez Wykonawcę będących w toku postępowań przed sądami powszechnymi oraz organami administracji publicznej, pomoc przy udzielaniu wyjaśnień wobec podmiotów kontrolujących w trakcie i po zakończeniu kontroli zamawiającego przez podmioty do tego upoważnione, przygotowywanie pełnomocnictw dla pracowników szpitala i osób występujących po stronie Wykonawcy - stosownie do okoliczności, informowanie z wyprzedzeniem Działu Finansowo- Księgowego o konieczności dokonywania stosownych opłat, wykonywanie innych prac z zakresu obsługi prawnej wynikających z bieżącej działalności Zamawiającego. Wykonawca musi zapewnić obecność radcy prawnego lub aplikanta w siedzibie zamawiającego minimum 3 razy w tygodniu w dniach i godzinach ustalonych pomiędzy zamawiającym a wykonawcą przed zawarciem umowy nie dopuszcza się harmonogramu, w którym obecność planowana jest na trzy kolejne dni danego tygodnia, w czasie nie mniejszym niż 12 godzin tygodniowo, w godzinach pracy zamawiającego. Uwaga: W przypadku wykonywania zamówienia przy pomocy aplikanta, co najmniej raz w tygodniu musi być zapewniona obecność radcy prawnego. Wymagania wobec osób pełniących funkcję radcy prawnego: uprawnienia radcy prawnego - wpis na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych lub na listę adwokatów prowadzoną przez Okręgową Radę Adwokacką; co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zawodu radcy prawnego oraz co najmniej roczne doświadczenie w obsłudze szpitala funkcjonującego w formie spółki kapitałowej lub samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, dla którego jedynym wspólnikiem, akcjonariuszem lub podmiotem tworzącym jest jednostka samorządu terytorialnego. Wymagania wobec osoby pełniącej funkcję aplikanta: mgr prawa z co najmniej rocznym stażem jako aplikant radcowski lub adwokacki. Zamawiający zastrzega sobie prawo do konsultacji telefonicznych i elektronicznych w godzinach poza ustalonymi harmonogramem, w przypadkach niecierpiących zwłoki. W harmonogramie należy wskazać nazwiska osób, które będą pełnić wszystkie opisane w niniejszym załączniku funkcje wraz z numerami telefonów kontaktowych do nich. Wykonawca powinien dysponować programem prawniczym typu Lex, Legalis lub równoważnym, zapewniającym ciągły dostęp do aktualnej bazy aktów prawnych. W razie braku możliwości obecności osoby wykonującej obsługę prawną w ustalonym z Zamawiającym czasie, np. z powodu odbywającej się rozprawy sądowej lub z innego uzasadnionego powodu, konieczne będzie wcześniejsze uzgodnienie odstępstwa od harmonogramu z Zamawiającym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 791000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Jakość
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wspsa.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach