Przetargi.pl
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Wisznia Mała oraz jej jednostek

Gmina Wisznia Mała ogłasza przetarg

  • Adres: 55114 Wisznia Mała, ul. Wrocławska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 127 025 , fax. 713 127 068
  • Data zamieszczenia: 2017-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wisznia Mała
    ul. Wrocławska 9
    55114 Wisznia Mała, woj. dolnośląskie
    tel. 713 127 025, fax. 713 127 068
    REGON: 93193489700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www. wiszniamala.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Wisznia Mała oraz jej jednostek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej obsługi bankowej budżetu Gminy Wisznia Mała oraz jej jednostek. 2. Zamówienie obejmuje: 1) otwarcie i prowadzenie rachunku bieżącego i rachunków pomocniczych budżetu Gminy Wisznia Mała i jednostek organizacyjnych Gminy oraz ewentualne ich zamykanie. Lp. Nazwa jednostki Liczba prowadzonych rachunków bankowych szt. Średnia ilość przelewów realizowanych przez jednostki w miesiącu szt. Gmina Wisznia Mała` 17 450 Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Wiszni Małej 2 90 Samorządowa Administracja Placówek Oświatowych w Wiszni Małej 5 130 Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wiszni Małej 4 120 Zespołu Szkolno–Przedszkolnego w Szewcach 5 130 Szkoły Podstawowa w Psarach 4 120 Szkoły Podstawowej w Krynicznie 4 130 Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wiszni Małej 5 1350 2) otwieranie dodatkowych rachunków pomocniczych w trakcie obowiązywania zamówienia, 3) prowadzenie rozliczeń bezgotówkowych w systemie tradycyjnym i elektronicznym, na następujących zasadach: a) przelewy dokonywane przy pomocy systemu bankowości elektronicznej muszą być realizowane w czasie rzeczywistym, w dni powszednie, w godzinach pracy Zamawiającego (od 8.00-16.00), b) przelewy złożone w formie papierowej do godziny 14:00 powinny być realizowane w tym samym dniu, c) możliwość dokonywania poleceń przelewów zagranicznych. 4) udostępnienie usługi bankowości elektronicznej typu Home banking przynajmniej na 5 stanowiskach komputerowych w Urzędzie Gminy i przynajmniej na jednym stanowisku komputerowym w każdej jednostce organizacyjnej Gminy; a) system bankowości elektronicznej powinien umożliwić w szczególności: i. uzyskanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach Zamawiającego oraz na rachunkach jednostek Gminy wskazanych w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ, ii. wykonywanie raportów z operacji i transakcji za wskazane okresy z możliwością ich drukowania, iii. tworzenie zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych, iv. składanie poleceń przelewów, w tym poleceń przelewów zagranicznych ze wszystkich rachunków w ramach dostępnych środków, v. weryfikację danych kontrahenta na rzecz którego dokonywane są płatności w systemie bankowości elektronicznej przez zamawiającego z numerem jego rachunku bankowego vi. składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich usuwania, przeglądania, modyfikacji przed wysłaniem do wykonawcy, vii. dostęp upoważnionym pracownikom Gminy do sald rachunków bankowych podległych jednostek organizacyjnych poprzez system, viii. jednoczesne funkcjonowanie wszystkich stanowisk w tym samym czasie (wymóg systemu wielostanowiskowego) ix. sporządzanie i udostępnianie dziennych wyciągów bankowych z potwierdzeniem stanu salda na każdy dzień roboczy w ramach systemu bankowości elektronicznej, x. udostępnienie historii rachunku bankowego; b) Wykonawca na własny koszt wykona instalację systemu do wszystkich stanowisk oraz przeszkoli pracowników obsługujących system – Urząd Gminy oraz jednostki organizacyjne posiadają dostęp do Internetu poprzez łącze stałe, dysponują sprzętem komputerowym oraz oprogramowaniem umożliwiającym zainstalowanie systemu bankowości elektronicznej. c) usługa typu Home banking winna być zainstalowana w Urzędzie Gminy w ciągu 7 dni, a w jednostkach organizacyjnych najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy. d) system musi posiadać standard zapewniający pełne bezpieczeństwo, zgodnie z przepisami prawa w zakresie bankowej obsługi finansowej Gminy, automatyczna blokady konta po 5 próbach dostępu z błędnie podanym hasłem z możliwością odblokowania konta poprzez autoryzowany kontakt telefoniczny zablokowanego użytkownika ze specjalistą wsparcia systemu bankowości internetowej (zamawiający nie wyraża zgody na odblokowanie konta użytkownika poprzez wysłanie nowego hasła dostępu wiadomością sms), tworzenie rejestru czynności użytkowników, e) w przypadku awarii systemu lub braku łączności z Bankiem, przyjmowanie i wydawanie zleceń płatniczych następować będzie w formie papierowej; f) w ramach systemu Bank wprowadzi usługę rozliczania masowych płatności – współpracującą z programem księgowym SIGID, stosowanym przez Urząd Gminy – umożliwiającą ich automatyczną identyfikację poprzez identyfikację płatności w numerze rachunku bankowego zgodnym ze standardem NRB oraz sprawne ich zaksięgowanie i uzgodnienie. Przekazywanie danych powinno odbywać się w niezmienionym formacie, niezależnie od kanału jakim Bank otrzymał wpłatę oraz formy jej dokonania przez płatnika. Płatności masowe dotyczyć będą podatków lokalnych, naliczanych w okresach kwartalnych (liczba podatników stan na 21.11.2017r: 5719), jak również opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, naliczanych w okresach miesięcznych, liczba gospodarstw domowych zobowiązanych do ponoszenia opłat z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi – stan na 21.11.2017r: 3045). 5) zakładanie lokat terminowych; 6) dokonywanie wypłat gotówkowych z rachunków Zamawiającego; 7) wydawanie opinii bankowych oraz zaświadczeń o posiadaniu konta bankowego na wniosek Zamawiającego i obsługiwanych jednostek; 8) przyjmowanie wpłat gotówkowych krajowych od wpłacającego, który będzie dokonywał płatności na rachunek(i) bankowy(e) Gminy objętych zamówieniem w punkcie kasowym – wykonawcy umowy bez pobierania prowizji i opłat 9) świadczenie usług w zakresie przechowywania depozytów; 10) wykonywanie przelewów dotyczących wynagrodzeń na rachunki osobiste pracowników Urzędu Gminy wewnątrz banku i poza bank w dniu złożenia zlecenia, łącznie z przekazaniem środków na rachunek osobisty lub z przekazaniem środków do banku beneficjenta 11) Zapewnienie możliwości lokowania wolnych środków z rachunków (łącznie z wpływami z ostatniej sesji rozliczanej przez bank) na lokaty jednodniowe typu overnight, tworzone na koniec każdego dnia z salda rachunku budżetu Gminy oraz jednostek do godz. 10.00 dnia następnego, z zastrzeżeniem, że w przypadku dni wolnych od pracy lokatą objęty zostanie cały okres świąteczny i weekendowy. (automatyzm) Oprocentowanie na lokacie typu overnight obliczane będzie według zmiennej stawki WIBID O/N ustalonej każdego dnia według przedostatnich notowań stawki WIBID O/N z danego dnia, skorygowane o marżę określoną w ofercie Banku; dla sporządzenia oferty należy przyjąć WIBID O/N z datą sprzed dwóch dni przed terminem otwarcia ofert . 12) oprocentowanie środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach, obliczone w oparciu o stawkę procentową WIBID 1M pomniejszoną o stałą marżę określoną w ofercie Banku; dla sporządzenia oferty należy przyjąć WIBID 1 M. Stawka WIBID 1M na każdy okres odsetkowy ustalona będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBID 1M obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy. Zmiana wysokości oprocentowania środków następować będzie raz w miesiącu na początku każdego miesiąca. Okres odsetkowy obejmuje okres jednego miesiąca. Kapitalizacja odsetek w okresie miesięcznym na koniec każdego miesiąca, tj. w ostatnim dniu kalendarzowym; 13) udzielenie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy Wisznia Mała do wysokości określonej corocznie w uchwale budżetowej. Zamawiający informuje, że przejściowy deficyt budżetu Gminy Wisznia Mała w roku 2017 został określony w uchwale budżetowej na 2017 w wysokości do 3 000 000,00 zł. Dla celów oceny oferty zamawiający przyjął, że limit roczny tego kredytu w poszczególnych latach nie powinien przekroczyć 1 000 000 zł. W każdym kolejnym roku kalendarzowym obowiązywania umowy, Zamawiający ma prawo do korzystania z kredytu pod warunkiem podjęcia przez Radę Gminy Wisznia Mała uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na dany rok, upoważniającej do zaciągnięcia tego zobowiązania. W przypadku podjęcia ww. uchwały po rozpoczęciu roku budżetowego podstawą do korzystania z kredytu będzie projekt tej uchwały. Kosztem kredytu w rachunku bieżącym będzie jedynie jego oprocentowanie. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z usługą udzielonego kredytu w rachunku bieżącym, w szczególności nie dopuszcza się: pobierania prowizji za uruchomienie kredytu, gotowość finansową i wcześniejszą spłatę kredytu oraz prowizji i opłat od odstąpienia lub zmiany zawartej umowy kredytowej. Uruchomiony kredyt zamawiający może wykorzystać w dowolnej wysokości bez wcześniejszego informowania wykonawcy Oprocentowanie oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR O/N dla pożyczek międzybankowych o wartości z notowania z dnia, w którym zaciągany jest kredyt w rachunku bieżącym, skorygowana o marżę banku od kwoty uruchomionego kredytu w wysokości podanej w % w ofercie przetargowej. O wysokości oprocentowania Bank zawiadomi Zamawiającego pisemnie. Naliczanie i pobieranie odsetek od wykorzystanego kredytu w rachunku bieżącym powinno następować co miesiąc z dołu w pierwszym dniu roboczym po zakończeniu każdego okresu obrachunkowego, a w ostatnim roku obowiązywania umowy ostatniego dnia obowiązywania umowy, Kredyt w rachunku bieżącym powinien zostać postawiony do wykorzystania przez Zamawiającego w następnym dniu po dniu podpisania umowy kredytowej. Zamawiający przed pierwszym uruchomieniem kredytu zawiadomi Bank o zamiarze skorzystania z niego co najmniej 7 dni wcześniej i dostarczy wymagane przez Bank dokumenty. Jedynym dopuszczalnym przez Zamawiającego zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3. Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania oddziału (placówki, filii lub punktu obsługi klienta) w Wiszni Małej, z co najmniej jednym stanowiskiem do gotówkowej obsługi klientów lub otwarcia na własny koszt i prowadzenia w okresie realizacji umowy oddziału (placówki, filii lub punktu obsługi klienta), z co najmniej jednym stanowiskiem do gotówkowej i bezgotówkowej obsługi klientów w terminie 1 miesiąca od dnia rozpoczęcia prowadzenia obsługi bankowej Zamawiającego. Do momentu otworzenia oddziału (placówki, filii lub punktu obsługi klienta) Wykonawca zobowiązuje się, bez dodatkowej opłaty, codziennie odbierać gotówkę i przelewy w siedzibie Urzędu Gminy Wisznia Mała oraz jednostek organizacyjnych Gminy. W przypadku niespełnienia tego warunku Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawartej umowy. 3.1. Koszty obsługi 1) Wykonawca z tytułu prowadzonej obsługi bankowej Zamawiającego będzie pobierał miesięczną opłatę ryczałtową, zgodnie z przedłożoną ofertą?. 2) Miesięczna opłata ryczałtowa ponoszona przez Zamawiającego pokrywa koszty wszelkiego typu świadczeń i wymagań Zamawiającego wymienionych w SIWZ. Opłata nie obejmuje transakcji wpłat na rachunki masowe (ponoszone przez podatnika) oraz kosztów odsetek od kredytu w rachunku bieżącym (naliczana odrębnie w przypadku uruchomienia kredytu). 3) Stała opłata miesięczna powinna zostać tak skalkulowana, aby zawierała wszystkie usługi bankowe wymienione poniżej: a) otwarcie i prowadzenie rachunku bieżącego i rachunków pomocniczych budżetu Gminy Wisznia Mała i jednostek organizacyjnych oraz ewentualne ich zamykanie, b) ewentualne otwarcie dodatkowych rachunków pomocniczych w trakcie obowiązywania zamówienia, c) prowadzenie rozliczeń gotówkowych oraz bezgotówkowych (w systemie tradycyjnym i elektronicznym) w tym również w walucie obcej, d) usługę bankowości elektronicznej typu Home banking, e) uruchomienie usługi rozliczania masowych płatności, f) zakładanie lokat terminowych, g) oprocentowanie środków na rachunkach, h) wydawanie opinii bankowych oraz zaświadczeń o posiadaniu konta bankowego, i) wydawanie blankietów czekowych; j) świadczenie usług w zakresie przechowywania depozytów; k) uruchomienie oraz prowadzenie przez okres umowy oddziału (placówki, filii lub punktu obsługi klienta) w Wiszni Małej, z co najmniej jednym stanowiskiem do gotówkowej i bezgotówkowej obsługi klientów. 4) Wysokość miesięcznej opłaty ryczałtowej płaconej Wykonawcy przez Zamawiającego musi być zgodna ze złożoną ofertą i nie może ulec zmianie w czasie trwania umowy. 5) Zamawiający nie przewiduje waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy. 6) Zwiększenie lub zmniejszenie ilości operacji (w tym liczby przelewów na prowadzonych rachunkach bankowych), liczby rachunków oraz liczby osób korzystających z instrumentów bankowości elektronicznej czy liczby jednostek organizacyjnych Zamawiającego nie wpływa na wysokość miesięcznej opłaty ryczałtowej przez cały okres realizacji umowy. 7) Z tytułu wykonywania, na doraźne zlecenie Zamawiającego innych czynności poza wymienionymi w przedmiocie zamówienia Bank może pobierać opłaty i prowizje zgodnie z obowiązującą w Banku tabelą opłat i prowizji, która stanowić będzie integralny załącznik do umowy. 3.2. Bank zawrze indywidualne umowy na prowadzenie obsługi bankowej na warunkach zaoferowanych w niniejszym przetargu ze wszystkimi jednostkami (za wyjątkiem Urzędu Gminy Wisznia Mała, który będzie objęty umową zawartą z Gminą Wisznia Mała), zachowując postanowienia zawarte w ofercie przetargowej, z uwzględnieniem zmian wynikających ze specyfiki jednostki, tj. brak kredytu odnawialnego krótkoterminowego w rachunku bieżącym. 3.3. Bank zapewni dokonywanie operacji bankowych na rachunkach posiadacza do ostatniego dnia roku kalendarzowego. 3.4. Zamawiający zastrzega sobie swobodę lokowania wolnych środków w innych bankach w zależności od oferowanego oprocentowania, zgodnie z art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2077). 4. Zamawiający zastrzega sobie w okresie trwania umowy prawo do dokonywania zmian dotyczących funkcjonujących u niego systemów informatycznych. Wykonawca zapewni współpracę w zakresie dostosowywania nowych wymagań systemów w zakresie połączeń z systemem bankowym, umożliwiającym bezpośrednią wymianę informacji (m.in. eksport danych czy automatyczne wczytywanie przelewów z systemów informatycznych). Powyższe zmiany Wykonawca zobowiązany będzie uwzględniać w ramach prowadzonej obsługi bankowej, bez nakładania na Zamawiającego dodatkowych opłat. 5. Bank zobowiązany będzie do otwarcia oddziału (placówki, filię lub punktu obsługi klienta) w Wiszni Małej w terminie do 30 dni od dnia podpisania umowy, z co najmniej jednym stanowiskiem do gotówkowej/ bezgotówkowej obsługi klientów, czynną min. 7h dziennie w czasie otwarcia Urzędu Gminy. I utrzymania go na własny koszt w okresie trwania umowy. 6. Bank udostępnieni w terminie do 30 dni od dnia podpisania umowy w oddziale, o którym mowa powyżej usługi realizowania płatności na rzecz Zamawiającego za pomocą terminala kart płatniczych, w tym: a) zainstalowanie min. 1 przenośnego terminalu, b) zapewnienie identyfikacji wpłat na wyciągu bankowym z określeniem danych kontrahenta, tytułu wpłaty i kwoty, oraz innych danych niezbędnych do przeprowadzenia księgowań zrealizowanych operacji, zgodnie z zasadami ewidencji księgowej obowiązującej jednostkę samorządu terytorialnego, d) zapewnienie serwisu i opieki technicznej, e) realizacja operacji wykonywanych przy użyciu terminala nie może być związana z opłatami i prowizjami obciążającymi zarówno budżet Gminy, jak i wpłacających.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału, jeśli posiada: 1) uprawnienia do wykonywania czynności bankowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe, 2) zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na utworzenie banku zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe lub zgodę Prezesa NBP na utworzenie banku lub inny dokument uprawniający do podjęcia działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia (tylko w przypadku banków utworzonych przed 1998r).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA WYMAGANE OD WSZYSTKICH WYKONAWCÓW, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ: 1). Wypełniony formularz oferty – załącznik nr 1 2). Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy). 3). Dokumenty i oświadczenia wymagane przy poleganiu na zasobach podmiotów trzecich 1. Pisemne zobowiązanie (oryginał) podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmioty, na zdolnościach, których wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. OŚWIADCZENIA, KTÓRE MA ZŁOŻYĆ KAŻDY WYKONAWCA W TERMINIE DO 3 DNI OD DNIA UPUBLICZNIENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ ZAMAWIAJACEGO WYKAZU ZŁOŻONYCH OFERT: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (zestawienie złożonych ofert), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach