Przetargi.pl
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Michałowice i jednostek organizacyjnych

Gmina Michałowice ogłasza przetarg

  • Adres: 05-816 Michałowice, Aleja Powstańców Warszawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 350 91 91, , fax. 22 350 91 01
  • Data zamieszczenia: 2020-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Michałowice
    Aleja Powstańców Warszawy 1
    05-816 Michałowice, woj. mazowieckie
    tel. 22 350 91 91, , fax. 22 350 91 01
    REGON: 01326929000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.michalowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Michałowice i jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na obsłudze bankowej budżetu Gminy Michałowice poprzez obsługę 7 jednostek organizacyjnych działających na terenie gminy Michałowice. 2.2 Wykonawca zobowiązany będzie do otwarcia i prowadzenia rachunku bieżącego oraz rachunków pomocniczych Gminy i 8 jednostek organizacyjnych tj.: 1) Urząd Gminy Michałowice, 2) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Michałowice, 3) Centrum Usług Wspólnych Gminy Michałowice, 4) Zespół Szkół Ogólnokształcących w Komorowie, 5) Szkoła Podstawowa w Michałowicach , 6) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Nowej Wsi, 7) Gminne Przedszkole w Michałowicach. 2.3 Na przedmiot zamówienia składa się m.in.: 1) otwarcie rachunków bankowych; 2) prowadzenie rachunków bankowych; 3) zapewnienie Systemu Identyfikacji Masowych Płatności; 4) udostępnienie systemu elektronicznej bankowości wraz z oprogramowaniem, instalacją, serwisem i przeszkoleniem pracowników. Zamawiający musi posiadać możliwość elektronicznego wykonywania operacji na rachunkach z dowolnej ilości stanowisk pracy Zamawiającego odrębnie dla każdej jednostki organizacyjnej; 5) w przypadku korzystania z systemu bankowości elektronicznej, Zamawiający musi posiadać dostęp do następujących usług: a) dostęp do pełnej informacji o wszystkich rachunkach własnych i ich obrotach, b) przeglądu historii operacji w pełnym rozbiciu analitycznym oraz przeglądu operacji bieżąco rejestrowanych na rachunkach, c) rejestracji określonych operacji (przelewów z rachunku Zamawiającego na rachunki w oddziale banku lub w innych bankach), d) bieżącego dysponowania środkami wpływającymi na rachunek, e) zautomatyzowanie szeregu czynności przy rejestracji dyspozycji przelewu zmniejszając do minimum prawdopodobieństwo popełniania błędu (szablony przelewów, kontrola rachunków, kontrola uprawnień), f) obsługa zleceń i wniosków, g) tworzenie raportów na podstawie posiadanych danych oraz ich wydruk, 6) realizowanie przelewów w formie elektronicznej; 7) realizowanie przelewów w formie papierowej; 8) wpłaty gotówkowe na rachunki prowadzone w banku; 9) wypłaty gotówkowe z rachunków prowadzonych w banku; 10) realizacja czeków w obrocie krajowym; 11) przyjmowanie wpłat poprzez terminal obsługujący karty płatnicze klientów umożliwiające przyjmowanie wpłat przez Zamawiającego poprzez terminale obsługujące karty kredytowe klientów, przy zachowaniu postanowień ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz.794); 2.4 Oprocentowanie środków na wszystkich rachunkach bankowych ustalane w oparciu o stawkę WIBID 1M powiększoną lub pomniejszoną o stałą marżę Banku. W celu ustalenia oprocentowania za dany okres odsetkowy przyjmuje się średnią arytmetyczną WIBID 1M z miesiąca poprzedzającego okres odsetkowy. 2.5 Naliczanie i kapitalizacja odsetek od środków na rachunkach bankowych ostatniego dnia miesiąca. O wysokości oprocentowania w każdym miesiącu Bank zawiadomi Zamawiającego, poprzez ujęcie stosownej informacji na wyciągach bankowych. 2.6 Wyzerowanie rachunków bankowych, zgodnie z dyspozycjami jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu w ostatnim dniu roboczym każdego roku kwot pozostałych na tych rachunkach na wskazany rachunek bankowy. 2.7 Nieodpłatne wystawianie zaświadczeń, opinii i innych dokumentów dotyczących współpracy oraz pozyskanie dodatkowych poręczeń i gwarancji bankowych na potrzeby Zamawiającego i jednostek organizacyjnych. 2.8 Przestrzeganie wymogów bezpieczeństwa w tym w szczególności: zabezpieczenie przed manipulacją poprzez hasło transmisyjne, zastosowanie indywidualnych plików transmisyjnych, szyfrowania transmisji danych, automatyczna blokada po trzeciej próbie dostępu z błędnie podanym hasłem. Ponadto w ramach systemu musi być stworzony rejestr wszystkich czynności dokonywanych przez jego użytkowników. Wszelkie operacje na aplikacji np. logowanie, nadawanie uprawnień, akceptacja, raportowanie będzie można wykonać na najnowszych wersjach najpopularniejszych przeglądarek internetowych takich jak Chrome lub Firefox. Praca na aplikacji nie będzie wymagała uprawnień lokalnego konta administratora. 2.9 W przypadku wpłaty wadium przez uczestników postępowania przetargowego, Bank zobowiązany jest umożliwić Zamawiającemu i jednostkom organizacyjnym ustalenie godziny obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego/ jednostkom organizacyjnym. 2.10 W ramach realizowanego zamówienia Bank zobowiązany jest do bezpłatnego przeszkolenia pracowników Zamawiającego (również pracowników jednostek organizacyjnych) w zakresie obsługi oferowanego systemu elektronicznego. 2.11 W przypadku wystąpienia awarii systemu Bank gwarantuje możliwość korzystania z usługi typu „teleserwis” umożliwiającej telefoniczne uzyskanie informacji o stanie rachunków. 2.12 Każda z jednostek organizacyjnych objętych przedmiotowym zamówieniem indywidualnie podpisze umowę prowadzenia rachunków bankowych na zasadach wynikających z niniejszego postępowania oraz na takich samych warunkach finansowych wynikających z dokumentacji postępowania i złożonej przez Bank oferty. 2.13 Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości prowadzonych w poszczególnych jednostkach rachunków bankowych, bez konieczności zmiany zawartej umowy. Rachunki będą otwierane i zamykane przez osoby uprawnione ze strony Zamawiającego i jednostek organizacyjnych objętych zawartą umową. 2.14 W przypadku łączenia, przekształcenia jednostek organizacyjnych Zamawiającego lub powoływania nowych jednostek organizacyjnych Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotowej usługi na warunkach zgodnych z dokumentacją postępowania, zawartą umowa, a także zadeklarowanych w ofercie Wykonawcy. 2.15 Pełne zastosowanie podpisu elektronicznego w ramach systemu bankowości elektronicznej. System podpisów elektronicznych ma być zgodny z ustalonym systemem pełnomocnictw, na różnych poziomach autoryzacji z uwzględnieniem różnej klasy podpisów. System pełnomocnictw i poziomów autoryzacji ma również obejmować indywidualne limity kwotowe ograniczające uprawnienia akceptacji dla poszczególnych użytkowników systemu. 2.16 Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego lokowania wolnych środków w innych bankach. 2.17 Wykonawca w ramach zamówienia zapewni konwój pieniędzy z siedziby Urzędu Gminy Michałowice do swojej filii. Zamawiający wymaga aby konwój pieniędzy odbywał się dwa razy w tygodniu w miesiącach w których przypadają terminy płatności rat podatku od nieruchomości ( standardowo są to miesiące: marzec, maj, wrzesień i listopad) i raz na dwa tygodnie w pozostałych miesiącach roku. 2.18 Koszty obsługi bankowej: 1) będą niezmienne przez cały okres obowiązywania umowy, 2) cena oferty musi zawierać wszelkie składowe, w tym również: a) koszt wykonywania usługi, w tym narzuty i dodatki dla Banku, b) inne koszty niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia. 2.19 Warunki realizacji, które Bank zobowiązany jest uwzględnić w przygotowanych umowach znajdują się w „Istotnych warunkach umowy” stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada decyzję Prezesa Narodowego Banku Polskiego lub zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego w zakresie działalności bankowej zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2020r. poz.1896), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp. w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2. Jeżeli Wykonawca powołuje się na zasoby podmiotów trzecich w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, to zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach o którym w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SIWZ), dla każdego z tych podmiotów odrębnie. 3. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części przedmiotu zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniach, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SIWZ), dla każdego z tych podmiotów odrębnie. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu, BEZ DODATKOWEGO WEZWANIA, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. według wzoru określonego w załączniku nr 9 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 10.3.ust. 1: 1) pkt 1– składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1) lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 stosuje się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach