Przetargi.pl
Kampania informacyjno-promocyjna dotycząca realizacji inwestycji i remontów drogowych w Łodzi prowadzonych przez Zarząd Inwestycji Miejskich (ZIM) oraz Zarząd Dróg i Transportu (ZDiT)

Urząd Miasta Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Łodzi
    ul. Piotrkowska 104
    90-926 Łódź, woj. łódzkie
    REGON: 472057632
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kampania informacyjno-promocyjna dotycząca realizacji inwestycji i remontów drogowych w Łodzi prowadzonych przez Zarząd Inwestycji Miejskich (ZIM) oraz Zarząd Dróg i Transportu (ZDiT)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej na terenie miasta Łodzi związanej z prowadzonymi inwestycjami liniowymi oraz remontami dróg prowadzonymi przez ZDiT oraz ZIM. Siedzibą jednostek jest miasto Łódź.4.2 Przedmiot zamówienia podzielono na 2 zadania:Zadanie 1 - Przedmiotem zadania 1– na rzecz ZIM: zakup powierzchni na zamieszczanie ogłoszeń w 2022 r. w gazecie (płatnej lub bezpłatnej) ukazującej się wyłącznie na terenie Miasta ŁodziZadanie 2 - Zadanie nr 2 - na rzecz ZDIT: zlecenie usługi przygotowania kampanii w Internecie z wykorzystaniem narzędzi digital marketingu i oprawa graficzna4.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do Zaproszenia do negocjacji (Opis przedmiotu zamówienia) oraz w Załączniku nr 5 do Zaproszenia do negocjacji (Wzór umowy).Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki: 1. Zgodnie z art. 305 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 11 września 2019 roku- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z późn. zm.) zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, innemu zamawiającemu, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, który sprawuje kontrolę nad zamawiającym udzielającym zamówienia, lub innej osobie prawnej kontrolowanej przez tego samego zamawiającego, jeżeli spełnione są następujące warunki:a) zamawiający, któremu udzielane jest zamówienie, sprawuje nad zamawiającym udzielającym zamówienia kontrolę odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami kontrolowanego zamawiającego; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego, któremu udzielane jest zamówienie,b) ponad 90% działalności kontrolowanego zamawiającego dotyczy wykonywania zadań powierzonych mu przez zamawiającego sprawującego kontrolę, o której mowa w lit. a, lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,c) w kontrolowanym zamawiającym i w zamawiającym sprawującym kontrolę nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.W doktrynie i orzecznictwie (w szczególności TSUE) przyjmuje się, że przesłankę o jakiej mowa w art. 214 ust. 12 lit. a należy interpretować analogicznie jak określoną w art. 214 ust. 11 lit. a ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej Pzp. W tym miejscu Zamawiający jak własne przyjmuje stanowisko zaprezentowane w Opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych pn. Udzielanie zamówień w trybie zamówienia z wolnej ręki w ramach instytucji tzw. in-house w ustawie z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.) „Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 12 lit. a Pzp stosunek kontroli odpowiadającej kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami polegającej na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami kontrolowanego zamawiającego istnieje pomiędzy zamawiającym, któremu udzielane jest zamówienie a zamawiającym udzielającym zamówienia; warunek kontroli jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego, któremu udzielane jest zamówienie. W zakresie in-house siostrzanego, konstrukcja przesłanki, o której mowa w art. 214 ust. 1 pkt 12 lit. a Pzp, analogiczna do przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 13 lit. a Pzp daje podstawę do uznania w ramach wykładni celowościowej, iż jest ona spełniona, gdy podmiot będący zamawiającym udzieli zamówienia innej osobie prawnej, jeżeli zarówno udzielający zamówienia jak i podmiot, któremu je udzielono pozostają w relacji zależności od tego samego zamawiającego posiadającego nad każdym z nich pozycję dominującą .”.Zgodnie ze stanowiskiem Urzędu Zamówień Publicznych wyrażonym w Prawo zamówień publicznych – Komentarz , poprzez dominujący wpływ zamawiającego na cele strategiczne można rozumieć np.:a) możliwość określania przez instytucję zamawiającą celów instytucji podległej, np. w akcie konstytuującym osobę prawną oraz możliwość określania celów bieżących, określających, np. charakter działalności osoby prawnej, zakres wykonywanej działalności (tj. wybór celów, które dana jednostka ma przede wszystkim realizować w krótkim terminie),b) możliwość zatwierdzania (i uchylania) celów projektowanych przez samą jednostkę,c) możliwość wydawania jednostce podległej wiążących poleceń (zarówno w ujęciu strategicznym, jak i działalności bieżącej),d) możliwość wpływania zamawiającego na określenie marginesu autonomii takiego podmiotu wraz z możliwością każdorazowego uchylenia tego marginesu swobody; Jednocześnie orzecznictwo TSUE, wskazuje w szczególności na możliwość kontroli organów decyzyjnych wykonawcy przez instytucję zamawiającą z uwzględnieniem zakresu uprawnień zarządu wykonawcy, który nie powinien zagrażać kontroli wykonywanej przez instytucję zamawiającą oraz na posiadanie przez instytucję zamawiającą udziałów w kapitale jednostki kontrolowanej.Mając powyższe na względzie, stwierdzić należy, że Miasto Łódź ma pozycję dominującą zarówno nad Zarządem Dróg i Transportu, Zarządem Inwestycji Miejskich jak i nad Biblioteką Miejską w Łodzi. Miasto Łódź – Zarząd Dróg i Transportu oraz Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich, są zamawiającymi publicznymi w rozumieniu art. 7 pkt 31 Pzp w związku z art. 4 pkt 1 Pzp, działającymi jako jednostki budżetowe w ramach osobowości prawnej jednostki samorządu terytorialnego - Miasta Łódź, o której mowa w art. 9 pkt 3, a także m.in. w art. 10 ust. 1 oraz art. 11- 13 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.). Zarząd Dróg i Transportu został powołany na mocy uchwał Rady Miejskiej w Łodzi Nr VIII/104/03 z dnia 5 marca 2003 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej o nazwie „Zarząd Dróg i Transportu” (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2019 r. poz. 683 z późn. zm.) oraz Nr LVIII/1218/13 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 6 marca 2013 r. w sprawie nadania statutu jednostce budżetowej o nazwie Zarząd Dróg i Transportu (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2019 r. poz. 684 z późn. zm.) i jest jednostką organizacyjną Miasta Łodzi, a nadzór nad jej działalnością sprawuje Prezydent Miasta Łodzi. Zarząd Inwestycji Miejskich został powołany uchwałą Nr XXVI/650/16 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie utworzenia i nadania statutu dla jednostki budżetowej o nazwie Zarząd Inwestycji Miejskich (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego poz. 1431 z późn zm.) i jest jednostką organizacyjną Miasta Łodzi, a nadzór nad nią sprawuje Prezydent Miasta Łodzi. Zarówno Zarząd Dróg i Transportu jak i Zarząd Inwestycji Miejskich wykonują też zadania w imieniu Prezydenta Miasta Łodzi. To wszystko powala przyjąć, że Miasto Łódź ma nad Zarządem Dróg i Transportu i Zarządem Inwestycji Miejskich pozycję dominującą, bowiem określa ich cele działalności, decyduje o ich budżecie.. Biblioteka Miejska w Łodzi utworzona na podstawie uchwały Rady Miejskiej w Łodzi Nr LII/1286/17 z dnia 14 czerwca 2017 roku z (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego poz. 3518) jest samorządową instytucją kultury. Z punktu widzenia przepisów ustawy Pzp, samorządowa instytucja kultury będzie podmiotem, o którym mowa w art. 4 pkt 1 Pzp, tj. zamawiającym publicznym, który jest jednostką sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Ze Statutu wynika, iż jest nadzorowana wyłącznie przez Miasto Łódź, jako jej organizatora zatem podlega kontroli Miasta jako organu publicznego odpowiadającej kontroli nad własnymi jednostkami, osiąga ponad 90% przychodów ze sprzedaży z zadań realizowanych w wyniku powierzenia obowiązku ich świadczenia przez Miasto a także jest podmiotem, w którym nie ma udziału kapitału prywatnego. Podsumowując, spełnianie przez Bibliotekę Miejską w Łodzi powyższych kryteriów oznacza, że Biblioteka spełnia definicję podmiotu wewnętrznego w rozumieniu ustawy Pzp. Biblioteka może być zatem wykonawcą zamówienia na podstawie art. 214 ust.1 pkt 12 ustawy Pzp.2. Zadaniem Biblioteki Miejskiej w Łodzi, wskazanym w § 4 ust 1 ww. uchwały, jest w szczególności prowadzenie działalności kulturalnej, zaspokajanie potrzeb oświatowych, kulturalnych i informacyjnych ogółu społeczeństwa. Terenem działania Biblioteki Miejskiej w Łodzi jest miasto Łódź. Zgodnie z § 13 ust. 2 Statutu Biblioteki Miejskiej w Łodzi przyjętego ww. uchwałą może prowadzić działalność wydawniczą i reklamową, jak również uprawniona jest do prowadzenia działalności w zakresie usług marketingowych i promocyjnych.Ciąg dalszy uzasadnienia znajduje się w INFORMACJACH DODATKOWYCH niniejszego ogłoszenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79342200-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 12 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach