Przetargi.pl
„Instalacja systemów energii odnawialnej dla gospodarstw domowych z terenu Miasta Krosna i Gminy Krościenko Wyżne – kolektory słoneczne”

Gmina Miasto Krosno ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, Lwowska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 47 43 218 , fax. 13 47 43 218
  • Data zamieszczenia: 2019-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Krosno
    Lwowska 28A
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 13 47 43 218, fax. 13 47 43 218
    REGON: 52698900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Instalacja systemów energii odnawialnej dla gospodarstw domowych z terenu Miasta Krosna i Gminy Krościenko Wyżne – kolektory słoneczne”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I.. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nie więcej niż 37 zestawów kolektorów słonecznych stanowiących kompletne funkcjonalne Instalacje w ramach projektu „Instalacja systemów energii odnawialnej dla gospodarstw domowych z terenu Miasta Krosna i Gminy Krościenko Wyżne”, obejmujące między innymi: 1. Opracowanie indywidualnej koncepcji instalacji kolektorów słonecznych z opinią konstruktora dotyczącą możliwości zainstalowania urządzeń na Obiekcie; 2. Dostawę i montaż w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną do 37 zestawów kolektorów płaskich (posiadających certyfikat wydany nie wcześniej niż w 2012 r. przez uprawnioną jednostkę certyfikującą w zakresie zgodności z normą PN-EN 12975-1 wraz ze sprawozdaniem z badań przeprowadzonych zgodnie z normą PN-EN 12975-2 lub PN-EN ISO 9806 albo posiadających europejski znak jakości „Solar Keymark”) do przygotowania c.w.u. wraz z konstrukcją montażową dostosowaną do miejsca montażu; 3. Wykonanie instalacji elastycznych przewodów słonecznych łączących kolektory słoneczne z podgrzewaczem gwarantujące izolacyjność zgodnie z normami, odporność na działanie promieniowania UV, odporność na uszkodzenia przez ptaki; 4. Dostawę, posadowienie i montaż podgrzewacza c.w.u. o pojemności 200L wyposażonego w: anodę tytanową, dwie wężownice, króćce zasilania: wody z.w., zasilania obiegu c.w.u., powrotu obiegu c.w.u., grzałkę 6/4”, 2 kW 230 V regulowaną ze sterownika, wskaźnik ciśnienia i temperatury; 5. Instalację grupy pompowej z separatorem powietrza czujnikiem temperatury i przepływu; 6. Instalację naczynia przeponowego wzbiorczego glikolu i układu zabezpieczenia obiegu solarnego; 7. Instalację naczynia przeponowego wzbiorczego wody i układu zabezpieczenia obiegu wody z.w.; 8. Instalację trójdrogowego termostatycznego zaworu mieszającego (antyoparzeniowego) DN20 z nastawą do 70oC; 9. Instalację sterownika, obsługującego: układ grzania solarnego, c.w.u., pompę cyrkulacyjną c.w.u.; grzałkę; wraz z czujnikami i okablowaniem, zabudowany moduł WIFI z odczytem danych z poziomu Internetu; 10. Instalację licznika energii cieplnej (funkcji licznika energii) z odczytem danych z poziomu Internetu z dowolnego urządzenia z dostępem Internetu oraz zainstalowaną przeglądarką internetową; 11. Wykonanie w obrębie pomieszczenia, gdzie zabudowany jest podgrzewacz solarny orurowania hydraulicznego i przyłączy do istniejących z.w., c.w.u., c.o., w zakresie niezbędnym do połączenia i prawidłowego funkcjonowania Instalacji; 12. Wykonanie podłączeń i uziemienia Instalacji w zakresie niezbędnym do prawidłowego jej funkcjonowania; 13. Wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami; 14. Wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych wykonanej Instalacji; 15. Napełnienie instalacji płynem solarnym dostarczonym przez Wykonawcę; 16. Uzupełnienie ubytków ścian, stropów, uszczelnienie pokrycia dachowego po przejściach przewodów; 17. Uruchomienie i udział w odbiorze technicznym instalacji; 18. Przeszkolenie użytkownika w zakresie prawidłowej i bezpiecznej obsługi instalacji oraz jej bieżącej konserwacji; 19. Przekazanie Zamawiającemu przy odbiorze każdej Instalacji w jej lokalizacji Dokumentacji Instalacji zawierającej: 1) schemat instalacji; 2) prostą instrukcję użytkowania Instalacji w języku polskim; 3) certyfikat instalacji podpisany przez certyfikowanego Instalatora; 4) protokół szczelności instalacji hydraulicznych, 5) deklaracje zgodności lub certyfikaty bezpieczeństwa, atesty zgodności na wbudowane materiały; 6) karty techniczne zamontowanych urządzeń; 7) karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń; 8) kartę gwarancyjną na wykonane roboty; 9) protokół przeszkolenia Użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi instalacji wraz z przekazaniem instrukcji użytkowania; 10) kartę REGULACJI; 11) protokół odbioru Instalacji podpisany przez dwóch przedstawicieli Zamawiającego, oraz wykonawcę, przy udziale Użytkownika; 20. Wykonanie dwóch regulacji instalacji w 2021 i 2023 roku. 21. Inne elementy ujęte w załącznikach do SIWZ i wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 6. Szczegółowy opis i specyfikacja przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 5 do SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia oraz w Załączniku nr 8 do SIWZ – PFU. W celu sporządzenia oferty w pierwszej kolejności należy stosować się do zapisów zawartych w Załączniku 5 do SIWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia, a gdy takich brak - do zapisów w Załączniku nr 8 do SIWZ – Programie Funkcjonalno-Użytkowym. II. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp dopuszcza zmianę lokalizacji dostawy i montażu Instalacji (zmiana nieruchomości - również wymiennie na terenie Miasta Krosna i Gminy Krościenko Wyżne) w trakcie realizacji zamówienia, jeśli taka zmiana będzie niezbędna w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy. III. W przypadku, gdy przedmiot zamówienia nie może być zrealizowany w ilości pierwotnie określonej, pomimo dochowania przez Strony, tj. Zamawiającego i wykonawcę wszelkiej staranności, wówczas zakres przedmiotu zamówienia oraz wynagrodzenie wykonawcy zostaną pomniejszone o odpowiednią wartość. IV. Wymagania: 1) wszystkie urządzenia, armatura i osprzęt w danym rodzaju muszą: być nowe, posiadać ważne certyfikaty i spełniać wymagania zawarte w dokumentacji technicznej. 2) ponadto wszystkie urządzenia, armatura i osprzęt w danym asortymencie muszą pochodzić od jednego producenta dla danego asortymentu muszą pochodzić od jednego producenta. 3) wykonawca winien przygotować i uzgodnić z Zamawiającym komplet dokumentów: projektowych; odbiorowych - protokołu odbioru; protokołu przekazania użytkownikowi instrukcji; karty regulacji; Certyfikatu Instalacji i innych dokumentów mających wpływ na poprawne funkcjonowanie instalacji. 4) wszelka dokumentacja związana z realizacją umowy winna posiadać oznakowanie o współfinansowaniu inwestycji ze środków Unii Europejskiej (dot. umów, protokołów odbioru, instrukcji obsługi itp.) - wzór ww. dokumentów wykonawca przedstawi do zaakceptowania Zamawiającemu. 5) równoważne rozwiązania techniczne. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". Zamawiający dopuszcza przedstawienie oferty na asortyment o co najmniej równoważnych parametrach, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych identycznych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji przetargowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Prawo zamówień publicznych oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu, o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową. W sytuacji, gdy wykonawca zamierza zastosować inne materiały i urządzenia niż podane w dokumentacji projektowej (materiały i urządzenia równoważne) winien dołączyć przed podpisaniem umowy wykaz zawierający materiały i urządzenia zawarte w dokumentacji projektowej oraz podać ich równoważniki (nazwy materiałów i urządzeń zaproponowanych w ofercie) i uzyskać akceptację Zamawiającego. Obowiązek udowodnienia równoważności leży po stronie wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010 6150 0157. UWAGA: posłużenie się przez ustawodawcę sformułowaniem „wpłacać przelewem” jest równoznaczne z koniecznością zaksięgowania środków pieniężnych na wyżej wskazanym rachunku przed upływem terminu składania ofert. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 219 przy ul. Lwowskiej 28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Oferty wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom odrzuca się. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. II. Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach