Przetargi.pl
Inspektor Nadzoru dla Projektu: pn. „Instalacje systemów odnawialnych źródeł energii na terenie gmin Brzostek, Czarna, oraz Pilzno”

Gmina Pilzno ogłasza przetarg

  • Adres: 39-220 Pilzno, Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 146 721 036 , fax. 146 722 491
  • Data zamieszczenia: 2018-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pilzno
    Rynek 6
    39-220 Pilzno, woj. podkarpackie
    tel. 146 721 036, fax. 146 722 491
    REGON: 85166119700000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Inspektor Nadzoru dla Projektu: pn. „Instalacje systemów odnawialnych źródeł energii na terenie gmin Brzostek, Czarna, oraz Pilzno”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. „Inspektor Nadzoru dla Projektu pn. „Instalacje systemów odnawialnych źródeł energii na terenie gmin Brzostek, Czarna oraz Pilzno” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa III. Czysta energia, Działanie 3.1 Rozwój OZE. 2. Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru, zwanego dalej „Inspektorem”, obejmuje nadzorowanie wykonania inwestycji, polegającej na montażu na domach prywatnych:  746 instalacji kolektorów słonecznych o mocach jednostkowych ok. 6 kW ;  392 instalacji fotowoltaicznych o mocach jednostkowych ok. 5 kW. 3. Inspektor będzie nadzorował wykonanie inwestycji zlokalizowanych w województwie podkarpackim, w powiecie dębickim w gminach Brzostek, Czarna oraz Pilzno 4. Do zadań Wykonawcy w szczególności należy: a) świadczenie usługi kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad projektowaniem, wykonaniem inwestycji, kontroli i doradztwa technicznego zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332), b) reprezentowanie Zamawiającego przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z projektami i pozwoleniami na budowę (jeśli wymagane), przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, c) monitorowanie i sprawdzanie oraz pisemne zatwierdzanie harmonogramów prowadzonych prac opracowywanych przez Wykonawców, d) monitoring postępów w realizacji inwestycji zgodnie z zatwierdzoną i zweryfikowaną dokumentacją oraz zatwierdzonymi przez Inspektora i zaakceptowanymi przez Związek harmonogramami, e) uzgadnianie ze Związkiem wzorów wszystkich dokumentów dotyczących wykonania inwestycji, mających być w użyciu w ramach realizacji Projektu, f) sprawdzanie, weryfikacja i pisemna akceptacja dokumentacji projektowych poszczególnych instalacji zaprojektowanych przez Wykonawców, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentacji projektowych z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej, z zasadami wiedzy technicznej oraz dokumentami wymienionymi w pkt 3.8 SIWZ, g) pisemne zatwierdzanie poprawek do szczegółowej dokumentacji technicznej, h) sprawdzanie kwalifikacji osób zatrudnionych przez Wykonawców, i) pisemne opiniowanie do akceptacji Związku proponowanych przez Wykonawców Podwykonawców, j) przygotowywanie raportów z realizacji Umów na wykonanie inwestycji oraz raportów z wykonania Umowy na usługę Inspektora Nadzoru, zgodnie z pkt 3.6 SIWZ, k) pisemna akceptacja materiałów i urządzeń pod kątem spełniania wymogów Umów na wykonanie inwestycji, l) sprawdzenie czy używane przez Wykonawców urządzenia i materiały posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane umowami, sprawdzanie jakości wykonywanych i dostaw, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, m) monitorowanie, sprawdzanie zgodności i autentyczności, egzekwowanie prawidłowości wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawcy inwestycji są odpowiedzialni zgodnie z warunkami Umów na wykonanie inwestycji, n) potwierdzanie faktycznie wykonanych prac oraz usunięcia wad (protokolarnie), w tym, w razie potrzeby, wymiany materiałów i urządzeń, o) żądanie od Wykonawców, lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych prac, a także wstrzymania dalszych prac w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne oraz pisemne ich potwierdzanie w ciągu 2 dni od wydania polecenia, p) przedkładanie Związkowi wszystkich oświadczeń i zapytań (wraz z opinią i propozycją odpowiedzi) dostarczonych przez Wykonawców, q) weryfikacja w zakresie technicznej konieczności oraz pisemne opiniowanie do akceptacji Związku konieczności wykonania prac/dostaw dodatkowych, zamiennych, lub polegających na powtórzeniu prac/dostaw o podobnym charakterze, r) uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości prac/dostaw dodatkowych i/lub zamiennych, s) ocena i rozstrzyganie wszelkich roszczeń lub dyskusji i problemów narastających podczas wykonywania inwestycji, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne, t) organizowanie i prowadzenie cyklicznych narad koordynacyjnych (co najmniej raz w tygodniu, a jeśli zajdzie potrzeba lub na życzenie Zamawiającego lub Związku częściej), narad problemowych i innych spotkań oraz przygotowywanie notatek z tych spotkań w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp realizacji inwestycji, u) udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego lub Związek, v) udzielanie konsultacji i doradztwa technicznego Związkowi, w) wydawanie Wykonawcom inwestycji lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych niezwłocznie wpisem do dziennika budowy (jeśli wymagany Prawem Budowlanym), dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia prac i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, x) egzekwowanie opracowania przez Wykonawców instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń oraz pisemna ich akceptacja, w tym: przekazanie instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń po wcześniejszym uzgodnieniu ich wzorów przez Związek oraz egzekwowanie od Wykonawców dostarczenia ww. instrukcji do każdego Użytkownika Instalacji i urządzeń; y) informowanie Związku o wszystkich problemach zaistniałych i mogących zaistnieć; problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów, z) prowadzenie i przechowywanie korespondencji z podmiotami biorącymi udział w realizacji Umów na wykonanie inwestycji ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do Wykonawców inwestycji mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń Wykonawców, katastrof budowlanych itp., aa) prowadzenie polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami inwestycji i właścicielami/użytkownikami budynków, na których realizowana jest inwestycja, bb) nadzór w zakresie prowadzonych prób, cc) akceptacja wymaganej Umowami na wykonanie inwestycji dokumentacji powykonawczej - dla każdej instalacji, kompletnej, podpisanej przez kierownika robót, dd) przygotowanie i przeprowadzenie czynności odbioru wykonanych kompletnych instalacji od Wykonawców oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz współpracę ze Związkiem w otrzymaniu pozwoleń na użytkowanie (jeśli wymagane), ee) nadzór i wyegzekwowanie usunięcia wad i usterek stwierdzonych w trakcie odbiorów poszczególnych instalacji i końcowego odbioru inwestycji, ff) przekazanie Związkowi protokołów odbioru poszczególnych Instalacji, gg) kontrola, w tym usługi w zakresie kontroli Wykonawców inwestycji w zakresie aspektów technicznych, zgodności z ofertą, jakości, stosowanych urządzeń i ich funkcjonowania, terminów i dyscypliny, hh) odbiór od Wykonawców inwestycji, weryfikacja i przekazanie Związkowi kompletu dokumentacji powykonawczej wraz z oświadczeniami Inspektorów o ich kompletności, ii) zapewnienie w miejscu wykonywania instalacji obecności osób odpowiedzialnych za bezpośredni nadzór nad pracami, przeprowadzanie tam regularnych inspekcji oraz nadzór pod kątem wymagań BHP, jj) wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione w niniejszym punkcie, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji Umów na wykonanie inwestycji. 5. Pomimo tak szerokiego zakresu uprawnień i obowiązków Inspektor nie będzie miał prawa do: a) wprowadzania jakichkolwiek zmian do podpisanych Umów na wykonanie inwestycji, b) zwolnienia Wykonawców inwestycji z jakichkolwiek ich obowiązków czy odpowiedzialności wynikających z Umów na wykonanie inwestycji, c) zgody na ograniczenie zakresu prac lub przekazanie ich wykonania Wykonawcom innym niż ci, którzy zostali wskazani w podpisanych Umowach. 6. Inspektor Nadzoru zobowiązany jest do składania raportów, w szczególności: z wykonania Umowy na Inspektora Nadzoru oraz raportów z wykonania Umów na wykonanie inwestycji. Ostateczną zawartość, szczegółowy format, rozkład czasowy Raportów należy uzgodnić ze Związkiem. Związek ma prawo do zmiany formy i zawartości oraz terminów wykonania Raportów. Raporty powinny być krótkie i zwięzłe, wielkości i dane, wyniki analiz, porównań powinny być prezentowane w formie tabelarycznej. a) Raporty z wykonania Umowy na Inspektora Nadzoru Odpowiednio za II i III kwartał 2018 r. Inspektor Nadzoru, w terminie do 8 dnia pierwszego miesiąca po zakończeniu każdego kwartału kalendarzowego świadczenia usług, sporządzi i złoży w Związku Raport Kwartalny. Za okres od 1 września 2018 r. do dnia odbioru końcowego Inwestycji (obejmującego ostatnie zrealizowane w ramach Projektu instalacje) Inspektor Nadzoru sporządzi i złoży w Związku w terminie do 8 dnia od daty odbioru końcowego Inwestycji, ostatni Raport Kwartalny. Jeżeli jednak do dnia 10 grudnia 2018 r. odbiór końcowy Inwestycji (obejmujący ostatnie zrealizowane w ramach Projektu instalacje) nie zostałby dokonany Inspektor Nadzoru w terminie do dnia 14 grudnia 2018 r. sporządzi i złoży w Związku Raport Kwartalny za okres od 1 września 2018 r. do dnia złożenia Raportu. Po dokonaniu odbioru końcowego Inwestycji (obejmującego ostatnie zrealizowane w ramach Projektu instalacje), w terminie do 8 dnia od daty jego dokonania, Inspektor Nadzoru sporządzi i złoży w Związku ostatni Raport Kwartalny z wykonania Umowy na Inspektora Nadzoru obejmujący okres od dnia następnego po dacie złożenia poprzedniego Raportu Kwartalnego do dnia złożenia ostatniego Raportu Kwartalnego. Raport Kwartalny będzie stanowił rozliczenie pracy Inspektora Nadzoru. Zaakceptowany przez Związek Raport Kwartalny z realizacji Kontraktu na Inspektora Nadzoru będzie podstawą do wystawienia faktur za świadczone usługi. Raport Kwartalny powinien zawierać opis działań oraz decyzji podjętych przez Inspektora Nadzoru w okresie objętym Raportem, jak również plan działań na kolejny kwartał, w zakresie najistotniejszych spraw na dalszą przyszłość. Raport Kwartalny powinien zawierać również:  syntetyczny opis działań Wykonawców przy realizacji Umów na wykonanie inwestycji,  sprawozdanie ze stanu zaawansowania realizacji inwestycji w ramach nadzorowanych Umów, z uwzględnieniem wskaźników postępu rzeczowego,  syntetyczny opis zagrożeń powstałych podczas prowadzenia prac i propozycje działań w celu ich wyeliminowania. Inspektor Nadzoru za każdy okres sporządzi jeden Raport z wykonania Umowy na Inspektora Nadzoru na terenie 3 Gmin. Informacje i dane, w szczególności o postępie prac, zawarte w Raporcie mają być prezentowane odrębnie dla każdej Gminy uczestniczącej w Projekcie oraz razem dla Projektu. b) Raporty z wykonania każdej z Umów na wykonanie inwestycji. Raport Miesięczny – składany w terminie do 8 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji Umowy na wykonanie inwestycji. Raport Miesięczny będzie stanowił podstawowe sprawozdanie o postępie prac wraz z określeniem procentowego zaawansowania realizacji Umowy na wykonanie inwestycji na terenie każdej z Gmin i łącznie w Projekcie. Raport Miesięczny zawierać powinien sprawozdanie z działalności Wykonawcy inwestycji, tylko pośrednio odnosząc się do działalności Inspektora Nadzoru. Podstawę do jego sporządzenia winien stanowić Raport Wykonawcy inwestycji. Raport Miesięczny obejmuje zakres prac zrealizowanych w okresie sprawozdawczym tj. od chwili sporządzenia poprzedniego Raportu Miesięcznego. Raport ma zawierać szczegółowe zestawienie wykonanych i odebranych Instalacji. W Raporcie należy uwzględnić Instalacje zakończone i rozpoczęte w okresie sprawozdawczym, prace planowane, podwykonawstwo, zasoby ludzkie, sprzęt. Powinny być uwzględnione zagadnienia, które bezpośrednio dotyczą inwestycji nadzorowanej przez Inspektora Nadzoru, jak problemy BHP, kontrola jakości, analiza zgodności postępu prac z harmonogramem rzeczowo-finansowym, napotkane trudności i środki zaradcze, zmiany i roszczenia. Inspektor Nadzoru za każdy miesiąc sporządzi jeden Raport z realizacji każdej z Umów na wykonanie inwestycji na terenie 3 Gmin. Informacje i dane, w szczególności o postępie prac, zawarte w Raporcie mają być prezentowane odrębnie dla każdej Gminy uczestniczącej w Projekcie oraz razem dla Projektu. c) Pozostałe Raporty Inspektor Nadzoru powinien sporządzać dodatkowe raporty, w tym ad hoc, na prośbę Zamawiającego lub Związku lub gdy jest to niezbędne według jego własnego osądu podczas nadzorowania realizacji Umów na wykonanie inwestycji. d) Przedkładanie i zatwierdzanie Raportów Każdy z wymienionych Raportów składany będzie w Związku w 2 egzemplarzach (w tym 1 oryginał i 1 kopia) w języku polskim. Związek w uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru może wyznaczyć inny sposób przedkładania Raportów. Ze strony Inspektora Nadzoru za zatwierdzanie Raportów odpowiada Lider Zespołu. Związek w odniesieniu do Raportów Kwartalnych i Raportów Miesięcznych, w terminie 8 dni od daty otrzymania każdego z wymienionych Raportów, powiadomi pisemnie Wykonawcę o jego przyjęciu lub odrzuceniu, z podaniem przyczyn odrzucenia. Jeżeli Związek nie przekaże na piśmie żadnych uwag do Raportów w terminie jak wyżej, Raporty będą uważane za zatwierdzone przez Związek. W przypadku stwierdzenia przez Związek błędów w Raportach, Wykonawca zobowiązany jest je usunąć w terminie do 6 dni od daty powiadomienia o nich przez Związek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4 000 PLN (słownie: cztery tysiące złotych 00/100). 2 Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert. Oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jeżeli przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie spośród możliwych wymienionych w pkt 10.3. 3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:  pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Związku: 62 1600 1071 8980 0000 0065 0064  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;  gwarancjach bankowych;  gwarancjach ubezpieczeniowych;  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 4 Wadium wniesione w pieniądzu powinno się znaleźć na rachunku bankowym Związku przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Związek przechowuje na rachunku bankowym. 5 Wadium wnoszone w innych niż pieniądz formach dopuszczonych przez Ustawę PZP, należy dołączyć w oryginale do oferty. 6 W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: a) w art. 46 ust. 4a Ustawy PZP, tj. jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) w art. 46 ust. 5 Ustawy PZP, tj. jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy;  zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 7 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Związek zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy PZP. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Związek zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Związek zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Związek zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8 Związek zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Związek zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy;  zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach